BMS przeróbka
-
- Forumowicz
- Posty: 160
- Rejestracja: 02 sty 2020, 13:41
BMS przeróbka
Witam ! Zakupiłem niedawno BMS 10s 15A prądu ciągłego i 70A chwilowego. Chodzi o to, że potrzebuję 20A prądu ciągłego...w związku z tym chciałbym odlutować od płytki tranzystory mosfet i sprawić im porządne chłodzenie...skoro chwilowo one wytrzymują 70A to uważam, że te 5A więcej by ich nie uszkodziło...Czy ktoś z forumowiczów robił już taki zabieg ? Oto fotka rozebranego BMS :
-
- Forumowicz
- Posty: 525
- Rejestracja: 16 mar 2018, 14:41
- Lokalizacja: podkarpackie
Re: BMS przeróbka
Co to za tranzystory tam są?
Albo wymienić je na mocniejsze albo zostawić tylko powiększyć ten aluminiowy radiator.
Odlutowanie ich będzie wymagało mocnego ich podgrzania co skróci ich życie.
Nie lepiej było zainwestować w bms z balancerem?
Albo wymienić je na mocniejsze albo zostawić tylko powiększyć ten aluminiowy radiator.
Odlutowanie ich będzie wymagało mocnego ich podgrzania co skróci ich życie.
Nie lepiej było zainwestować w bms z balancerem?
-
- Forumowicz
- Posty: 160
- Rejestracja: 02 sty 2020, 13:41
Re: BMS przeróbka
Myślałem, że jest tam balancer...świeżak jestem w tym temacie i tak wyszło...tranzystory nie do wyrwania...google niemalże milczą w tej sprawie
tranzystory :HN80N85G
Haa ..już wiem co zrobię ..dolutuję kawałek miedzi do blaszek pomiędzy tranzytorami
tranzystory :HN80N85G
Haa ..już wiem co zrobię ..dolutuję kawałek miedzi do blaszek pomiędzy tranzytorami
- Mariusz_p
- Forumowicz
- Posty: 373
- Rejestracja: 18 sie 2018, 10:28
Re: BMS przeróbka
Zrób duży radiator. Dadzą radę jak chwilowo pisze 70A. Co rozumiesz przez 20A ciągłego? Bo jak przyspieszanie bajkiem na full gazie to będzie jednak chwilowo
- tas
- Administrator
- Posty: 3000
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: BMS przeróbka
Nie bedzie, wystarczy jechać pod nieduży wiatr i będzie i 20 min szło te 20A a to już nie jest chwilowe
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
-
- Forumowicz
- Posty: 525
- Rejestracja: 16 mar 2018, 14:41
- Lokalizacja: podkarpackie
Re: BMS przeróbka
>>Haa ..już wiem co zrobię ..dolutuję kawałek miedzi do blaszek pomiędzy tranzytorami
Kawałek to Ci nic nie da. Do tego to niezbyt bezpieczne rozwiązanie bo jeśli gdziekolwiek ten kawałek dotknie to masz zwarcie. Chyba że dasz z pół metra jakiegoś izolowanego 2,5mm^2 i wyprowadzisz gdzieś na zewnątrz (będziesz mógł od razu ręką temperaturę monitorować).
Po prostu dołóż większą blachę do tego aluminium co jest
Tranzystory to 85V 80A 8,5mOma w teorii. Chińskie odpowiedniki mają wg moich pomiarów ok 2-3x większą rezystancję kanału.
Kawałek to Ci nic nie da. Do tego to niezbyt bezpieczne rozwiązanie bo jeśli gdziekolwiek ten kawałek dotknie to masz zwarcie. Chyba że dasz z pół metra jakiegoś izolowanego 2,5mm^2 i wyprowadzisz gdzieś na zewnątrz (będziesz mógł od razu ręką temperaturę monitorować).
Po prostu dołóż większą blachę do tego aluminium co jest
Tranzystory to 85V 80A 8,5mOma w teorii. Chińskie odpowiedniki mają wg moich pomiarów ok 2-3x większą rezystancję kanału.
-
- Forumowicz
- Posty: 160
- Rejestracja: 02 sty 2020, 13:41
Re: BMS przeróbka
mój silnik DC 1016 ma 250W...do takiego wniosku doszedłem gdy pomimo naklejki 350W zmierzyłem jego wymiary i porównałem w internecie...gdy go zablokuje i dam manetkę na maksa płynie prąd około 17 A przy 12V...chciałbym żeby BMS wytrzymywał taką sytuację niezależnie od długości jej trwania...a pakiet li--ion będę miał 7s tak, że prąd będzie trochę wyższy...bo na razie jeżdżę jeszcze na dwóch żelowych 20Ah12V...strasznie ciężka sprawa
-
- Forumowicz
- Posty: 160
- Rejestracja: 02 sty 2020, 13:41
Re: BMS przeróbka
Myślę o zrobieniu radiatora z grubszej blachy miedziowej, który by wychodził z pomiędzy tranzystoröw i był przylutowany do wystających blaszek tranzystorów czyli drenów
- AST034
- Forumowicz
- Posty: 1090
- Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
- Lokalizacja: Edynburg, Szkocja
Re: BMS przeróbka
To nie silnik ma 250W a kontroler ktory podaje max 17A. Wrzuc kontroler 30A i tyle tez bedzie osiagal.elro75 pisze: ↑03 sty 2020, 12:56mój silnik DC 1016 ma 250W...do takiego wniosku doszedłem gdy pomimo naklejki 350W zmierzyłem jego wymiary i porównałem w internecie...gdy go zablokuje i dam manetkę na maksa płynie prąd około 17 A przy 12V...chciałbym żeby BMS wytrzymywał taką sytuację niezależnie od długości jej trwania...a pakiet li--ion będę miał 7s tak, że prąd będzie trochę wyższy...bo na razie jeżdżę jeszcze na dwóch żelowych 20Ah12V...strasznie ciężka sprawa
- tas
- Administrator
- Posty: 3000
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: BMS przeróbka
24V Silnik DC i regulator bez ograniczenia prądu na aku LiIon, he
Proponuje dac BMSa tak na 50A
Proponuje dac BMSa tak na 50A
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
-
- Forumowicz
- Posty: 160
- Rejestracja: 02 sty 2020, 13:41
Re: BMS przeróbka
spróbuję zrobić pomiary z silnikiem bezpośrednio podłączonym do akumulatorów 24V w celu sprawdzenia prądu z zablokowanym silnikiem
-
- Forumowicz
- Posty: 4997
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: BMS przeróbka
Przecież 350 watowe silniki są na 24 lub 36V, jeżeli jeździsz na 12V, to nie "dziwota" że masz tylko 250 wat (właściwie 200wat)elro75 pisze: ↑03 sty 2020, 12:56... mój silnik DC 1016 ma 250W...do takiego wniosku doszedłem gdy pomimo naklejki 350W zmierzyłem jego wymiary i porównałem w internecie...gdy go zablokuje i dam manetkę na maksa płynie prąd około 17 A przy 12V...chciałbym żeby BMS wytrzymywał taką sytuację niezależnie od długości jej trwania...a pakiet li--ion będę miał 7s tak, że prąd będzie trochę wyższy...bo na razie jeżdżę jeszcze na dwóch żelowych 20Ah12V...strasznie ciężka sprawa
-
- Forumowicz
- Posty: 160
- Rejestracja: 02 sty 2020, 13:41
-
- Forumowicz
- Posty: 160
- Rejestracja: 02 sty 2020, 13:41
Re: BMS przeróbka
rzeczywiście prąd ogranicza sterownik...przy podłączeniu silnika bezpośrednio do akumulatorów i zablokowaniu silnika prąd szybko przekroczył 20A..nie wiem o ile bo nie mam takiego miernika ale mógł sporo...
-
- Forumowicz
- Posty: 160
- Rejestracja: 02 sty 2020, 13:41
Re: BMS przeróbka
a propos ..chcę zbudować pakiet 7s10p nie wiem które 18650 wybrać...nie mam doświadczenia...które są lepsze ? Panasonic NCR18650PF 2900mAh czy SAMSUNG INR18650-29E ?
-
- Forumowicz
- Posty: 1414
- Rejestracja: 14 gru 2019, 11:46
Re: BMS przeróbka
Poszukaj na forum, ten temat przewija się cały czas. Jest wiele zmiennych, m.in. styl jazdy, trasy, sprzęt, itd. Może Sanyo GA dadzą radę, mają fajną pojemność.
-
- Forumowicz
- Posty: 446
- Rejestracja: 04 paź 2019, 19:14
Re: BMS przeróbka
A nie lepiej kupić bms z aliexpress 10s30a za 31zl
24,11 zł 25%OFF | 10S 36V 30A tablica zabezpieczająca baterię litowo-jonowy 18650 ochrona baterii BMS płytka drukowana
https://s.click.aliexpress.com/e/mzjVT1BQj
24,11 zł 25%OFF | 10S 36V 30A tablica zabezpieczająca baterię litowo-jonowy 18650 ochrona baterii BMS płytka drukowana
https://s.click.aliexpress.com/e/mzjVT1BQj