BMS przeróbka

Dział zawiera tematy związane z akumulatorami, ładowarkami oraz BMSami
ODPOWIEDZ
elro75
Forumowicz
Posty: 160
Rejestracja: 02 sty 2020, 13:41

BMS przeróbka

Post autor: elro75 »

Witam ! Zakupiłem niedawno BMS 10s 15A prądu ciągłego i 70A chwilowego. Chodzi o to, że potrzebuję 20A prądu ciągłego...w związku z tym chciałbym odlutować od płytki tranzystory mosfet i sprawić im porządne chłodzenie...skoro chwilowo one wytrzymują 70A to uważam, że te 5A więcej by ich nie uszkodziło...Czy ktoś z forumowiczów robił już taki zabieg ? Oto fotka rozebranego BMS :
Obrazek
slow
Forumowicz
Posty: 525
Rejestracja: 16 mar 2018, 14:41
Lokalizacja: podkarpackie

Re: BMS przeróbka

Post autor: slow »

Co to za tranzystory tam są?
Albo wymienić je na mocniejsze albo zostawić tylko powiększyć ten aluminiowy radiator.
Odlutowanie ich będzie wymagało mocnego ich podgrzania co skróci ich życie.
Nie lepiej było zainwestować w bms z balancerem?
elro75
Forumowicz
Posty: 160
Rejestracja: 02 sty 2020, 13:41

Re: BMS przeróbka

Post autor: elro75 »

Myślałem, że jest tam balancer...świeżak jestem w tym temacie i tak wyszło...tranzystory nie do wyrwania...google niemalże milczą w tej sprawie
tranzystory :HN80N85G

Haa ..już wiem co zrobię ..dolutuję kawałek miedzi do blaszek pomiędzy tranzytorami
Awatar użytkownika
Mariusz_p
Forumowicz
Posty: 373
Rejestracja: 18 sie 2018, 10:28

Re: BMS przeróbka

Post autor: Mariusz_p »

Zrób duży radiator. Dadzą radę jak chwilowo pisze 70A. Co rozumiesz przez 20A ciągłego? Bo jak przyspieszanie bajkiem na full gazie to będzie jednak chwilowo :)
Awatar użytkownika
tas
Administrator
Posty: 3000
Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Re: BMS przeróbka

Post autor: tas »

Nie bedzie, wystarczy jechać pod nieduży wiatr i będzie i 20 min szło te 20A a to już nie jest chwilowe :)
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
slow
Forumowicz
Posty: 525
Rejestracja: 16 mar 2018, 14:41
Lokalizacja: podkarpackie

Re: BMS przeróbka

Post autor: slow »

>>Haa ..już wiem co zrobię ..dolutuję kawałek miedzi do blaszek pomiędzy tranzytorami

Kawałek to Ci nic nie da. Do tego to niezbyt bezpieczne rozwiązanie bo jeśli gdziekolwiek ten kawałek dotknie to masz zwarcie. Chyba że dasz z pół metra jakiegoś izolowanego 2,5mm^2 i wyprowadzisz gdzieś na zewnątrz (będziesz mógł od razu ręką temperaturę monitorować).
Po prostu dołóż większą blachę do tego aluminium co jest

Tranzystory to 85V 80A 8,5mOma w teorii. Chińskie odpowiedniki mają wg moich pomiarów ok 2-3x większą rezystancję kanału.
elro75
Forumowicz
Posty: 160
Rejestracja: 02 sty 2020, 13:41

Re: BMS przeróbka

Post autor: elro75 »

Mariusz_p pisze:
02 sty 2020, 22:41
... Co rozumiesz przez 20A ciągłego? Bo jak przyspieszanie bajkiem na full gazie to będzie jednak chwilowo :)
mój silnik DC 1016 ma 250W...do takiego wniosku doszedłem gdy pomimo naklejki 350W zmierzyłem jego wymiary i porównałem w internecie...gdy go zablokuje i dam manetkę na maksa płynie prąd około 17 A przy 12V...chciałbym żeby BMS wytrzymywał taką sytuację niezależnie od długości jej trwania...a pakiet li--ion będę miał 7s tak, że prąd będzie trochę wyższy...bo na razie jeżdżę jeszcze na dwóch żelowych 20Ah12V...strasznie ciężka sprawa ☺️
elro75
Forumowicz
Posty: 160
Rejestracja: 02 sty 2020, 13:41

Re: BMS przeróbka

Post autor: elro75 »

slow pisze:
03 sty 2020, 10:22
>>Haa ..już wiem co zrobię ..dolutuję kawałek miedzi do blaszek pomiędzy tranzytorami

Kawałek to Ci nic nie da. Do tego to niezbyt bezpieczne rozwiązanie bo jeśli gdziekolwiek ten kawałek dotknie to masz zwarcie
Myślę o zrobieniu radiatora z grubszej blachy miedziowej, który by wychodził z pomiędzy tranzystoröw i był przylutowany do wystających blaszek tranzystorów czyli drenów
Awatar użytkownika
AST034
Forumowicz
Posty: 1090
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
Lokalizacja: Edynburg, Szkocja

Re: BMS przeróbka

Post autor: AST034 »

elro75 pisze:
03 sty 2020, 12:56
Mariusz_p pisze:
02 sty 2020, 22:41
... Co rozumiesz przez 20A ciągłego? Bo jak przyspieszanie bajkiem na full gazie to będzie jednak chwilowo :)
mój silnik DC 1016 ma 250W...do takiego wniosku doszedłem gdy pomimo naklejki 350W zmierzyłem jego wymiary i porównałem w internecie...gdy go zablokuje i dam manetkę na maksa płynie prąd około 17 A przy 12V...chciałbym żeby BMS wytrzymywał taką sytuację niezależnie od długości jej trwania...a pakiet li--ion będę miał 7s tak, że prąd będzie trochę wyższy...bo na razie jeżdżę jeszcze na dwóch żelowych 20Ah12V...strasznie ciężka sprawa ☺️
To nie silnik ma 250W a kontroler ktory podaje max 17A. Wrzuc kontroler 30A i tyle tez bedzie osiagal.
Awatar użytkownika
tas
Administrator
Posty: 3000
Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Re: BMS przeróbka

Post autor: tas »

24V Silnik DC i regulator bez ograniczenia prądu na aku LiIon, he :)
Proponuje dac BMSa tak na 50A :)
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
elro75
Forumowicz
Posty: 160
Rejestracja: 02 sty 2020, 13:41

Re: BMS przeróbka

Post autor: elro75 »

tas pisze:
03 sty 2020, 13:27
24V Silnik DC i regulator bez ograniczenia prądu na aku LiIon, he :)
Proponuje dac BMSa tak na 50A :)
spróbuję zrobić pomiary z silnikiem bezpośrednio podłączonym do akumulatorów 24V w celu sprawdzenia prądu z zablokowanym silnikiem
tkoko
Forumowicz
Posty: 4997
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: BMS przeróbka

Post autor: tkoko »

elro75 pisze:
03 sty 2020, 12:56
... mój silnik DC 1016 ma 250W...do takiego wniosku doszedłem gdy pomimo naklejki 350W zmierzyłem jego wymiary i porównałem w internecie...gdy go zablokuje i dam manetkę na maksa płynie prąd około 17 A przy 12V...chciałbym żeby BMS wytrzymywał taką sytuację niezależnie od długości jej trwania...a pakiet li--ion będę miał 7s tak, że prąd będzie trochę wyższy...bo na razie jeżdżę jeszcze na dwóch żelowych 20Ah12V...strasznie ciężka sprawa ☺️
Przecież 350 watowe silniki są na 24 lub 36V, jeżeli jeździsz na 12V, to nie "dziwota" że masz tylko 250 wat (właściwie 200wat) :D
elro75
Forumowicz
Posty: 160
Rejestracja: 02 sty 2020, 13:41

Re: BMS przeróbka

Post autor: elro75 »

tkoko<--- 2 x 12V 20 Ah w szeregu
elro75
Forumowicz
Posty: 160
Rejestracja: 02 sty 2020, 13:41

Re: BMS przeróbka

Post autor: elro75 »

tas pisze:
03 sty 2020, 13:27
24V Silnik DC i regulator bez ograniczenia prądu na aku LiIon, he :)
Proponuje dac BMSa tak na 50A :)
rzeczywiście prąd ogranicza sterownik...przy podłączeniu silnika bezpośrednio do akumulatorów i zablokowaniu silnika prąd szybko przekroczył 20A..nie wiem o ile bo nie mam takiego miernika ale mógł sporo...
elro75
Forumowicz
Posty: 160
Rejestracja: 02 sty 2020, 13:41

Re: BMS przeróbka

Post autor: elro75 »

a propos ..chcę zbudować pakiet 7s10p nie wiem które 18650 wybrać...nie mam doświadczenia...które są lepsze ? Panasonic NCR18650PF 2900mAh czy SAMSUNG INR18650-29E ?
miki
Forumowicz
Posty: 1414
Rejestracja: 14 gru 2019, 11:46

Re: BMS przeróbka

Post autor: miki »

Poszukaj na forum, ten temat przewija się cały czas. Jest wiele zmiennych, m.in. styl jazdy, trasy, sprzęt, itd. Może Sanyo GA dadzą radę, mają fajną pojemność.
Baranski86
Forumowicz
Posty: 446
Rejestracja: 04 paź 2019, 19:14

Re: BMS przeróbka

Post autor: Baranski86 »

A nie lepiej kupić bms z aliexpress 10s30a za 31zl

24,11 zł 25%OFF | 10S 36V 30A tablica zabezpieczająca baterię litowo-jonowy 18650 ochrona baterii BMS płytka drukowana
https://s.click.aliexpress.com/e/mzjVT1BQj
ODPOWIEDZ