BMS czy ogniwa ?
-
- Forumowicz
- Posty: 279
- Rejestracja: 15 sie 2019, 18:22
BMS czy ogniwa ?
Witam, sytuacja dziwna, bateria poziom 47,8V po przejechaniu 200m BMS odcina pakiet.
Podłączam do ładowarki , ładuje do 54,6V, odłączam ładowarke pakiet ma 51 V.
Co obstawiacie ogniwa uszkodzone czy BMS ?
Podłączam do ładowarki , ładuje do 54,6V, odłączam ładowarke pakiet ma 51 V.
Co obstawiacie ogniwa uszkodzone czy BMS ?
tsdz2 w miejskim turladle.
- WojtekErnest
- Forumowicz
- Posty: 3338
- Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
- Lokalizacja: Warszawa
Re: BMS czy ogniwa ?
Zmierzyć napiecie segmentów w czasie ładowania i bezpośrednio po odłączeniu ładowarki. Oczywiście poprzez gniazdo serwisowe, bez odłączania BMS.
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...
-
- Forumowicz
- Posty: 5055
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
-
- Forumowicz
- Posty: 279
- Rejestracja: 15 sie 2019, 18:22
- Eryk
- Forumowicz
- Posty: 450
- Rejestracja: 02 maja 2017, 21:18
- Lokalizacja: Wadowice
-
- Forumowicz
- Posty: 279
- Rejestracja: 15 sie 2019, 18:22
Re: BMS czy ogniwa ?
13s5p , silnik tsdz2 (max 20A bierze), bms DALY 60A .
Dziś rozbiore, pomierze napiecie na sekcjach.
Dziś rozbiore, pomierze napiecie na sekcjach.
tsdz2 w miejskim turladle.
- Mariusz_p
- Forumowicz
- Posty: 373
- Rejestracja: 18 sie 2018, 10:28
Re: BMS czy ogniwa ?
Rozjechane sekcje na pewno. Może być też tak, że przy lutowaniu BMS-a zrobiłeś przypadkiem zwarcie kabelkami balancera i spaliło CI rezystor w skutek czego BMS powolutku wyładowuje jedną sekcję. No i efekt masz.
-
- Forumowicz
- Posty: 279
- Rejestracja: 15 sie 2019, 18:22
Re: BMS czy ogniwa ?
Przy lutowaniu nie było zwarcia, ale przy "wypadku" z tirem kabel+ zwarl do jednej sekcji na chwile, kabel sie sfajczyl, wymienilem , pewnie to tego konsekwencje. Jutro bedzie nowy bms.
tsdz2 w miejskim turladle.
- WojtekErnest
- Forumowicz
- Posty: 3338
- Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
- Lokalizacja: Warszawa
Re: BMS czy ogniwa ?
No to również może być padnięty segment równoległy. Aku do rozbiórki .
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...
- Eryk
- Forumowicz
- Posty: 450
- Rejestracja: 02 maja 2017, 21:18
- Lokalizacja: Wadowice
Re: BMS czy ogniwa ?
Dobrze podać wszystkie informacje na temat posiadanego sprzętu. Wtedy nie trzeba snuć tyle domysłów. Wszystko wskazuje na wadę BMS lub awarię pakietu. Bez miernika się nie obejdzie.
-
- Forumowicz
- Posty: 5055
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: BMS czy ogniwa ?
Albo są źle posegregowane, wadliwie zgrzane/lutowane, i mają duże "rozjazdy", a tego BMS nie niweluje. Podejrzewam że niektóre "P" mają więcej jak 0.5V "rozjazdu".
-
- Forumowicz
- Posty: 279
- Rejestracja: 15 sie 2019, 18:22
Re: BMS czy ogniwa ?
Sprawdzanie przeniosłem na jutro raz, że bedzie nowy bms, a dwa dziś były prace z nową zębatką i łańcuchem.
tsdz2 w miejskim turladle.
-
- Forumowicz
- Posty: 279
- Rejestracja: 15 sie 2019, 18:22
Re: BMS czy ogniwa ?
Ostatnio jak miałem podobne jaja z naładowaniem, mierzyłem między sekcjami napięcia i nie było większej różnicy jak 0,05V.
tsdz2 w miejskim turladle.
-
- Forumowicz
- Posty: 5055
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: BMS czy ogniwa ?
0.05V dla BMS'ów z prądem balansu na poziomie 30 - 60 mA, to zdecydowanie za dużo, moim zdaniem 0.02 - 0.3V to górna granica. Dodatkowo u Ciebie różnica między "nominałem" 54.6V, a realnym napięciem 51V, to 3.5V czyli około 0.27V na każde "P", stąd przypuszczenie że któreś "P" ma min 0.5 V.
-
- Forumowicz
- Posty: 279
- Rejestracja: 15 sie 2019, 18:22
Re: BMS czy ogniwa ?
No wiec tak, jedna sekcja rozjechana, wszystkie 4,2V a jedna 3,6V.
Po podmianie BMS ładowarka ładuje tą sekcje, nic nie wywala, wygląda na to , że tamten BMS się upalił przy zwarciu i nie ładowało tej sekcji.
Po podmianie BMS ładowarka ładuje tą sekcje, nic nie wywala, wygląda na to , że tamten BMS się upalił przy zwarciu i nie ładowało tej sekcji.
tsdz2 w miejskim turladle.
-
- Forumowicz
- Posty: 534
- Rejestracja: 16 mar 2018, 14:41
- Lokalizacja: podkarpackie
Re: BMS czy ogniwa ?
Nie ma takiej możliwości. Ładowane są wszystkie w szeregu. Albo był zwarty tranzystor balancera i ciągle rozładowywało tą sekcję albo po prostu sekcje masz uwaloną.wygląda na to , że tamten BMS się upalił przy zwarciu i nie ładowało tej sekcji.
Musisz ja naładować osobno do poziomu jak inne i poddać cały akumulator próbie obciążeniowej. Jeśli do końca rozładowywania napięcia tej sekcji i innych będą zbliżone to możesz otwierać dopiero browarka.
- WojtekErnest
- Forumowicz
- Posty: 3338
- Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
- Lokalizacja: Warszawa
Re: BMS czy ogniwa ?
Sprawdz temperature tej rozladowanej sekcji w czasie ladowania. Jesli jest cieplejszy, przerwij ladowanie i wytnij caly segment. Tak radze.
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...
-
- Forumowicz
- Posty: 5055
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: BMS czy ogniwa ?
Ładowarka podładuje cały pakiet do momentu aż któreś "P" osiągnie 4.25V, po czym BMS wyłączy ładowanie.
-
- Forumowicz
- Posty: 279
- Rejestracja: 15 sie 2019, 18:22
Re: BMS czy ogniwa ?
Dziwna sprawa, ta jedna sekcja ma teraz 3,65V. Podlaczylem do niej ladowarke modelarska i po podlaczeniu przez jakas sekunde pokazuje na niej 3.65V a nastepnie skacze na 4,20V i ładuje i mieli, podejrzane 2 ogniwa wylecialy, laduja sie pozostale 3 pradem 2A. Dziwi mnie to że ladowarka pokazuje 3,65V a nagle 4,2V, normalnie pojedyncze ogniwa jak laduje nia to pokazuje normalnie od tam 3,60 i powoli idzie w gore napiecie. Wymieniac pozostale 3 ogniwa ?
tsdz2 w miejskim turladle.
-
- Forumowicz
- Posty: 5055
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: BMS czy ogniwa ?
Masz albo źle zgrzany ten segment "P", albo wyjątkowo wadliwe ogniwa. Na pewno musisz sprawdzić każde ogniwo osobno, aby stwierdzić przyczynę (zgrzew czy "walnięte" ogniwa)redwater pisze: ↑12 mar 2020, 20:11Dziwna sprawa, ta jedna sekcja ma teraz 3,65V. Podlaczylem do niej ladowarke modelarska i po podlaczeniu przez jakas sekunde pokazuje na niej 3.65V a nastepnie skacze na 4,20V i ładuje i mieli, podejrzane 2 ogniwa wylecialy, laduja sie pozostale 3 pradem 2A. Dziwi mnie to że ladowarka pokazuje 3,65V a nagle 4,2V, normalnie pojedyncze ogniwa jak laduje nia to pokazuje normalnie od tam 3,60 i powoli idzie w gore napiecie. Wymieniac pozostale 3 ogniwa ?
-
- Forumowicz
- Posty: 279
- Rejestracja: 15 sie 2019, 18:22
Re: BMS czy ogniwa ?
Na tym segmencie bylo zwarcie, ogniwa byly przylutowane miedzianymi paskami, po odlutowaniu w jednym ogniwie jest dziura od strony "-". , dobrze ze nie splonelo. Ide wyciagac cale P.
Dziwne, kazde z osobna normalnie sie laduje. Lutowanie na 100% było dobre.
Dziwne, kazde z osobna normalnie sie laduje. Lutowanie na 100% było dobre.
tsdz2 w miejskim turladle.
- AST034
- Forumowicz
- Posty: 1090
- Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
- Lokalizacja: Edynburg, Szkocja
-
- Forumowicz
- Posty: 279
- Rejestracja: 15 sie 2019, 18:22
Re: BMS czy ogniwa ?
Oczywiscie. Niewazne co to bylo, mam jeszcze troche zapasowych ogniw, wlatuje wszystkie 5 nowych, nie ma co drutować.
EDIT: Wymienione, wszystko gra. Można zamknąć temat.
EDIT: Wymienione, wszystko gra. Można zamknąć temat.
tsdz2 w miejskim turladle.
-
- Forumowicz
- Posty: 279
- Rejestracja: 15 sie 2019, 18:22
Re: BMS czy ogniwa ?
Dobra to jeszcze jedno pytanie. Czy bms balansuje podczas ładowania, czy po też i czy pod obciążeniem, czy bez ?
Pytam bo ładowarka mi ładuje pakiet, przy 53,7V odcina bms, nastepnie za jakis czas bms odblokowuje, znow sie doładowuje i tak aż do pełnego naładowania pakietu 54,6V. Czy to normalne ?
Pytam bo ładowarka mi ładuje pakiet, przy 53,7V odcina bms, nastepnie za jakis czas bms odblokowuje, znow sie doładowuje i tak aż do pełnego naładowania pakietu 54,6V. Czy to normalne ?
tsdz2 w miejskim turladle.
- cyklista
- Forumowicz
- Posty: 204
- Rejestracja: 27 maja 2019, 11:14
- Lokalizacja: Rzeszów, gg:7481912
-
- Forumowicz
- Posty: 5055
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: BMS czy ogniwa ?
Albo nadal masz problem z aku, i jedno "P" jest przeładowywane, albo masz za duży prąd w fazie "CV" który powoduje takie działanie ładowarki i BMS'a. BMS balansuje przeładowane "P" po wyłączeniu ładowarki, co skutkuje ponownym włączeniem ładowarki, bo napięcie jest poniżej "nominału" ładowarki/baterii.