Witajcie,
Planuje zakupić takiego Bmsa z bluetoothem i mam takie pytanie do wtajemniczonych.
Czy mozna w nim ustawić zeby odcinał ładowanie jak pakiet bedzie naładowany na np. 90%? Czyli ładowarkę kupuje standardową bez opcji ładowania do 90%.
Jest tam taka opcja wyboru napiecia pojedynczego ogniwa czyli np. ustawiam sobie napiecie 4,1 i dalej nie łąduje tylko już balansuje. Jest to możliwe?
Smart BMS LLT Power Bluetooth-Ustawienie ładowania
-
- Forumowicz
- Posty: 59
- Rejestracja: 07 lis 2020, 0:39
- tas
- Administrator
- Posty: 3003
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: Smart BMS LLT Power Bluetooth-Ustawienie ładowania
Nie da się ustawić, BMS bezie wtedy na siłę przerywał faze CV ładowarce = szybka droga do awarii akumulatora
Zawsze najlepiej jest nie bawić się w niestandardowe progi napięć, żywotności ebajka nie poprawisz a możesz dużo zepsuć kosztownego sprzętu.
Zawsze najlepiej jest nie bawić się w niestandardowe progi napięć, żywotności ebajka nie poprawisz a możesz dużo zepsuć kosztownego sprzętu.
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
-
- Forumowicz
- Posty: 59
- Rejestracja: 07 lis 2020, 0:39
Re: Smart BMS LLT Power Bluetooth-Ustawienie ładowania
Rozumiem, czyli wowczas potrzebuje rowniez i taka ładowarke a własciwie tylko bo bms w tym przypadku nie bedzie brał udziału.
A co zrobic jesli potrzebuje zeby pakiet 15s nie był naładowany do pełna a byc moze nawet nie do 90% a mniej?
W moim Bafangu Bbshd roznie piszą ale generalnie gdzies w okolicach 61-63v odcina sterownik i potrzebuje własnie do ok 61v miec naładowany pakiet 15s.
Czy wtedy własnie ładowarka z odcieciem 90% i dodatkowo jakies ustawienia w Bms?
A co zrobic jesli potrzebuje zeby pakiet 15s nie był naładowany do pełna a byc moze nawet nie do 90% a mniej?
W moim Bafangu Bbshd roznie piszą ale generalnie gdzies w okolicach 61-63v odcina sterownik i potrzebuje własnie do ok 61v miec naładowany pakiet 15s.
Czy wtedy własnie ładowarka z odcieciem 90% i dodatkowo jakies ustawienia w Bms?
- szczur333
- Forumowicz
- Posty: 451
- Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
- Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
- Kontakt:
Re: Smart BMS LLT Power Bluetooth-Ustawienie ładowania
ale chyba koncowa faza ładowania jest po to ze im bardziej naładowany aku tym zeby mniej prądu do niego wchodziło (plus mnieszj prad ładowania i mniejsze rozjazdy miedzy celami - lepsze balansowanie)
tak czy inaczej jesli prad ładowania spada od napiecia 4.10V na cele to przeciez chyba moge ładowac do 4.10 z pełną mocą i poprostu odłaczac ładowanie, oczywiscie jesli do 4.10 to balansowanie ustawione odpowiednio mniej
no i jesli ładujemy szybko czyli 0,6-0,8C to wtedy wiadomo ze lepiej raz na 8-10 razy naładowac calosc wolniej np 0,2C
jesli chodzi o ładowanie do 90% to prawdopodobnie jak skreciłbyś ładowarke o odpowiednie napiecie to ta koncowa faza zaczynala by sie wczesniej, czyli np zamiast przy 4,10V to juz przy 4,0V i powinno byc ok wtedy
falcon v2 - qs205 5T - sabvoton - 20s14p vtc5a - 54kg - 76kmh/vmax
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
-
- Forumowicz
- Posty: 59
- Rejestracja: 07 lis 2020, 0:39
Re: Smart BMS LLT Power Bluetooth-Ustawienie ładowania
A samemu tak da rade skrecic kazda ładowarkę?
Mam jeszcze pytanie bo ten Bms wystepuje w 2 wersjach. Jedna jest z typem komunikacji UART and RS485 a druga jest tylko UART?
Którą brać?
Mam jeszcze pytanie bo ten Bms wystepuje w 2 wersjach. Jedna jest z typem komunikacji UART and RS485 a druga jest tylko UART?
Którą brać?