Bateria z kluczykiem

Dział zawiera tematy związane z akumulatorami, ładowarkami oraz BMSami
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Batory
Forumowicz
Posty: 133
Rejestracja: 22 lut 2018, 19:34
Lokalizacja: Gorzów Wlkp

Bateria z kluczykiem

Post autor: Batory »

Witam,
Czy spotkał się może już ktoś z taką baterią bagażnikową, która ma wbudowany kluczyk?
Kiedy kluczyk jest w pozycji wyłączonej na stykach baterii jest 2,9V
Kiedy kluczyk jest załączony to na stykach jest pełne napięcie 54,5V
Po rozebraniu części obudowy znalazłem takie podłączenie do kluczyka?
Myślałem, że pełen prąd idzie przez styki kluczyka (7A), ale po tych cienkich przewodach wnioskuję, że raczej to nie możliwe?
Może ktoś kiedyś rozbierał taką baterię i podpowie mi co steruje ten kluczyk.
W obudowie baterii jest tylko BMS, gniazdo ładowania (również 54,5V) i tylna lampka na osobnym wyłączniku.
Co ciekawe tylna lampka również gaśnie po przekręceniu kluczyka na "0".
Bateria jest nowa i ładnie zafoliowana dlatego nie chciałem jej rozbierać.
Z góry dziękuję za pomoc.
Załączniki
Kluczyk2.jpg
Kluczyk1 (1).jpg
Zestaw S1000 silnik przekładniowy od Glebora, bateria 48V 13S8P 23Ah Samsung, sterownik kwadrat 48V 25A, wyświetlacz C500B
Awatar użytkownika
2kola
Forumowicz
Posty: 271
Rejestracja: 25 lip 2019, 15:56

Re: Bateria z kluczykiem

Post autor: 2kola »

Pewnie kluczyk jest podłączony do BMS i to on wyłącza/włącza baterię.
Ja miałem podobne rozwiązanie z tym, że główny prąd przechodził bezpośrednio przez stacyjkę :D
Awatar użytkownika
Batory
Forumowicz
Posty: 133
Rejestracja: 22 lut 2018, 19:34
Lokalizacja: Gorzów Wlkp

Re: Bateria z kluczykiem

Post autor: Batory »

2kola pisze:
13 kwie 2021, 13:47
Pewnie kluczyk jest podłączony do BMS i to on wyłącza/włącza baterię.
Ja miałem podobne rozwiązanie z tym, że główny prąd przechodził bezpośrednio przez stacyjkę :D
Też kiedyś miałem takie rozwiązanie jak mówisz, że prąd przechodził cały przez stacyjkę.
Ale tu, nie mam pojęcia jak to może działać?
Zestaw S1000 silnik przekładniowy od Glebora, bateria 48V 13S8P 23Ah Samsung, sterownik kwadrat 48V 25A, wyświetlacz C500B
miki
Forumowicz
Posty: 1412
Rejestracja: 14 gru 2019, 11:46

Re: Bateria z kluczykiem

Post autor: miki »

To bardzo dobrze, że na stacyjkę nie idzie duży prąd. Prawdopodobnie w BMS jest jakiś MOSFET/MOSFET'y pracujące jako włącznik baterii.
tkoko
Forumowicz
Posty: 4985
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Bateria z kluczykiem

Post autor: tkoko »

Batory pisze:
13 kwie 2021, 14:04
....
Też kiedyś miałem takie rozwiązanie jak mówisz, że prąd przechodził cały przez stacyjkę.
Ale tu, nie mam pojęcia jak to może działać?
Bardzo prosto, stacyjka wyłącza mosfeta na "-P", podobnie jak np zbyt niskie napięcie baterii.
Awatar użytkownika
WojtekErnest
Forumowicz
Posty: 3337
Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
Lokalizacja: Warszawa

Re: Bateria z kluczykiem

Post autor: WojtekErnest »

We wspolczesnych BMS oraz sterownikach jest niskopradowe włączanie/wylaczanie ktore steruje sie stacyjką jawnym malym wlacznikiem zwiernym
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...:-)
miki
Forumowicz
Posty: 1412
Rejestracja: 14 gru 2019, 11:46

Re: Bateria z kluczykiem

Post autor: miki »

A efektem tego rozwiązania jest wyeliminowanie zjawiska iskrzenia i wypalania styków stacyjki.
Awatar użytkownika
Batory
Forumowicz
Posty: 133
Rejestracja: 22 lut 2018, 19:34
Lokalizacja: Gorzów Wlkp

Re: Bateria z kluczykiem

Post autor: Batory »

tkoko pisze:
13 kwie 2021, 14:50
Batory pisze:
13 kwie 2021, 14:04
....
Też kiedyś miałem takie rozwiązanie jak mówisz, że prąd przechodził cały przez stacyjkę.
Ale tu, nie mam pojęcia jak to może działać?
Bardzo prosto, stacyjka wyłącza mosfeta na "-P", podobnie jak np zbyt niskie napięcie baterii.
WojtekErnest pisze:
13 kwie 2021, 16:13
We współczesnych BMS oraz sterownikach jest nisko-prądowe włączanie/wyłączanie które steruje się stacyjką jawnym małym włącznikiem zwiernym

A to tego nie wiedziałem, że są takie BMS-y. Dzięki Panowie za pomoc :-)
To pewnie jest też przyczyną, braku przepływu prądu po podłączeniu drugiej baterii ze zwykłym BMS-em.
Wybrałem się na wycieczkę połączyłem dwie baterie i ruszyłem. Niestety po około 30 km tak zmarzłem, że wróciłem do domu.
A tu niespodzianka na baterii z kluczykiem było 54,5V, (cały czas były zwarte ze sobą), a na drugiej dołączonej 50,1V. I co dziwne na tej z kluczykiem ładowarka pokazywała prąd 0,00A. A na tej ze zwykłym BMS-em 2,4A 50,1V
Zrozumiałem więc, że jechałem tylko na jednej baterii. I skoro Wy mówicie, że są takie BMS-y to możliwe, że ten zablokował wyjście "P-"?
Ok, dziękuję Wam za pomoc, będę musiał wymienić ten BMS z kluczykiem na taki zwykły.
Pozdrawiam
Zestaw S1000 silnik przekładniowy od Glebora, bateria 48V 13S8P 23Ah Samsung, sterownik kwadrat 48V 25A, wyświetlacz C500B
Awatar użytkownika
Batory
Forumowicz
Posty: 133
Rejestracja: 22 lut 2018, 19:34
Lokalizacja: Gorzów Wlkp

Re: Bateria z kluczykiem

Post autor: Batory »

Gdyby ktoś miał podobny problem jak w tym temacie, to wymiana BMS-a pomogła i problem zniknął. Dziękuję i Pozdrawiam
Zestaw S1000 silnik przekładniowy od Glebora, bateria 48V 13S8P 23Ah Samsung, sterownik kwadrat 48V 25A, wyświetlacz C500B
ODPOWIEDZ