Bateria z kluczykiem
- Batory
- Forumowicz
- Posty: 133
- Rejestracja: 22 lut 2018, 19:34
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp
Bateria z kluczykiem
Witam,
Czy spotkał się może już ktoś z taką baterią bagażnikową, która ma wbudowany kluczyk?
Kiedy kluczyk jest w pozycji wyłączonej na stykach baterii jest 2,9V
Kiedy kluczyk jest załączony to na stykach jest pełne napięcie 54,5V
Po rozebraniu części obudowy znalazłem takie podłączenie do kluczyka?
Myślałem, że pełen prąd idzie przez styki kluczyka (7A), ale po tych cienkich przewodach wnioskuję, że raczej to nie możliwe?
Może ktoś kiedyś rozbierał taką baterię i podpowie mi co steruje ten kluczyk.
W obudowie baterii jest tylko BMS, gniazdo ładowania (również 54,5V) i tylna lampka na osobnym wyłączniku.
Co ciekawe tylna lampka również gaśnie po przekręceniu kluczyka na "0".
Bateria jest nowa i ładnie zafoliowana dlatego nie chciałem jej rozbierać.
Z góry dziękuję za pomoc.
Czy spotkał się może już ktoś z taką baterią bagażnikową, która ma wbudowany kluczyk?
Kiedy kluczyk jest w pozycji wyłączonej na stykach baterii jest 2,9V
Kiedy kluczyk jest załączony to na stykach jest pełne napięcie 54,5V
Po rozebraniu części obudowy znalazłem takie podłączenie do kluczyka?
Myślałem, że pełen prąd idzie przez styki kluczyka (7A), ale po tych cienkich przewodach wnioskuję, że raczej to nie możliwe?
Może ktoś kiedyś rozbierał taką baterię i podpowie mi co steruje ten kluczyk.
W obudowie baterii jest tylko BMS, gniazdo ładowania (również 54,5V) i tylna lampka na osobnym wyłączniku.
Co ciekawe tylna lampka również gaśnie po przekręceniu kluczyka na "0".
Bateria jest nowa i ładnie zafoliowana dlatego nie chciałem jej rozbierać.
Z góry dziękuję za pomoc.
Zestaw S1000 silnik przekładniowy od Glebora, bateria 48V 13S8P 23Ah Samsung, sterownik kwadrat 48V 25A, wyświetlacz C500B
- 2kola
- Forumowicz
- Posty: 278
- Rejestracja: 25 lip 2019, 15:56
Re: Bateria z kluczykiem
Pewnie kluczyk jest podłączony do BMS i to on wyłącza/włącza baterię.
Ja miałem podobne rozwiązanie z tym, że główny prąd przechodził bezpośrednio przez stacyjkę
Ja miałem podobne rozwiązanie z tym, że główny prąd przechodził bezpośrednio przez stacyjkę
- Batory
- Forumowicz
- Posty: 133
- Rejestracja: 22 lut 2018, 19:34
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp
Re: Bateria z kluczykiem
Też kiedyś miałem takie rozwiązanie jak mówisz, że prąd przechodził cały przez stacyjkę.
Ale tu, nie mam pojęcia jak to może działać?
Zestaw S1000 silnik przekładniowy od Glebora, bateria 48V 13S8P 23Ah Samsung, sterownik kwadrat 48V 25A, wyświetlacz C500B
-
- Forumowicz
- Posty: 1415
- Rejestracja: 14 gru 2019, 11:46
Re: Bateria z kluczykiem
To bardzo dobrze, że na stacyjkę nie idzie duży prąd. Prawdopodobnie w BMS jest jakiś MOSFET/MOSFET'y pracujące jako włącznik baterii.
-
- Forumowicz
- Posty: 5056
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Bateria z kluczykiem
Bardzo prosto, stacyjka wyłącza mosfeta na "-P", podobnie jak np zbyt niskie napięcie baterii.
- WojtekErnest
- Forumowicz
- Posty: 3338
- Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Bateria z kluczykiem
We wspolczesnych BMS oraz sterownikach jest niskopradowe włączanie/wylaczanie ktore steruje sie stacyjką jawnym malym wlacznikiem zwiernym
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...
-
- Forumowicz
- Posty: 1415
- Rejestracja: 14 gru 2019, 11:46
Re: Bateria z kluczykiem
A efektem tego rozwiązania jest wyeliminowanie zjawiska iskrzenia i wypalania styków stacyjki.
- Batory
- Forumowicz
- Posty: 133
- Rejestracja: 22 lut 2018, 19:34
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp
Re: Bateria z kluczykiem
WojtekErnest pisze: ↑13 kwie 2021, 16:13We współczesnych BMS oraz sterownikach jest nisko-prądowe włączanie/wyłączanie które steruje się stacyjką jawnym małym włącznikiem zwiernym
A to tego nie wiedziałem, że są takie BMS-y. Dzięki Panowie za pomoc
To pewnie jest też przyczyną, braku przepływu prądu po podłączeniu drugiej baterii ze zwykłym BMS-em.
Wybrałem się na wycieczkę połączyłem dwie baterie i ruszyłem. Niestety po około 30 km tak zmarzłem, że wróciłem do domu.
A tu niespodzianka na baterii z kluczykiem było 54,5V, (cały czas były zwarte ze sobą), a na drugiej dołączonej 50,1V. I co dziwne na tej z kluczykiem ładowarka pokazywała prąd 0,00A. A na tej ze zwykłym BMS-em 2,4A 50,1V
Zrozumiałem więc, że jechałem tylko na jednej baterii. I skoro Wy mówicie, że są takie BMS-y to możliwe, że ten zablokował wyjście "P-"?
Ok, dziękuję Wam za pomoc, będę musiał wymienić ten BMS z kluczykiem na taki zwykły.
Pozdrawiam
Zestaw S1000 silnik przekładniowy od Glebora, bateria 48V 13S8P 23Ah Samsung, sterownik kwadrat 48V 25A, wyświetlacz C500B
- Batory
- Forumowicz
- Posty: 133
- Rejestracja: 22 lut 2018, 19:34
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp
Re: Bateria z kluczykiem
Gdyby ktoś miał podobny problem jak w tym temacie, to wymiana BMS-a pomogła i problem zniknął. Dziękuję i Pozdrawiam
Zestaw S1000 silnik przekładniowy od Glebora, bateria 48V 13S8P 23Ah Samsung, sterownik kwadrat 48V 25A, wyświetlacz C500B