Nie kupujcie tych BMSów
: 12 maja 2021, 7:10
Wiem, tytuł wpisu dość dramatyczny ale ma przyciągnąć uwagę bo jakoś mało kto o tym mówi dosadnie a uważam, że właśnie dosadnie trzeba o tym rozmawiać bo mi to bardzo ułatwiło życie...
Nie kupujcie zwykłych BMSów!!!
Jak już wydajecie kasę na rower to zainwestujcie trochę więcej i kupcie BMSa z Bluetooth (np ja mam Ant BMS). A to dlatego, że możecie mieć o wiele większą kontrolę nad waszym rowerem.
1. Chcecie ładować baterię w przedziale 20-80% aby zwiększyć jej żywotność, proszę bardzo. Wystarczy ustawić graniczne napięcia.
2. Macie ustawione ładowanie na 100% ale macie kaprys doładowywania baterii nie do końca bo np mało czasu i trzeba odłączyć. I tak wiele razy. Nie ma problemu, wystarczy ustawić aby BMS balansował np już od 3.7V. Wtedy nawet ładowanie non stop do 3.8V nie spowoduje rozjazdu pakietu. Nie trzeba co któryś raz zostawiać roweru na noc albo i dłużej żeby doładował do 4.22 i zaczął balansowanie.
3. Chcecie coś pogrzebać w rowerze to nie trzeba rozłączać BMSa czy akumulatora. Z poziomu aplikacji wyłączacie mosfety odpowiedzialne za rozładowanie
4. Możecie bezpiecznie używać regena bo ustawicie sobie max napięcie każdej sekcji na poziomie, który nie rozłączy wam mosfetów przy hamowniu i nie spali sterownika.
5. Możecie balansować sekcje prądem 200mA. Niby niewiele ale inne BMSy mają 30-50mA więc pakiet 20p trochę się balansuje.
6. Możecie ustawić temperaturę chroniącą mosfety. Fajnie, bo lepiej chronić niż płakać
7. Możliwość podpięcia ekranika.
I wiele innych. Mi osobiście pomaga bardzo możliwość ładowania do 60-70% i pewność że pakiet się zawsze będzie balansował.
Ja z Ali zamówiłem Ant BMS 100A z ekranem za około $86 z wysyłką co daje 320zł. Zwykły BMS tej mocy to około 280zł. ALe nawet jeśli w Polsce cena będzie o 100 czy 150zł wyższa to warto
Nie kupujcie zwykłych BMSów!!!
Jak już wydajecie kasę na rower to zainwestujcie trochę więcej i kupcie BMSa z Bluetooth (np ja mam Ant BMS). A to dlatego, że możecie mieć o wiele większą kontrolę nad waszym rowerem.
1. Chcecie ładować baterię w przedziale 20-80% aby zwiększyć jej żywotność, proszę bardzo. Wystarczy ustawić graniczne napięcia.
2. Macie ustawione ładowanie na 100% ale macie kaprys doładowywania baterii nie do końca bo np mało czasu i trzeba odłączyć. I tak wiele razy. Nie ma problemu, wystarczy ustawić aby BMS balansował np już od 3.7V. Wtedy nawet ładowanie non stop do 3.8V nie spowoduje rozjazdu pakietu. Nie trzeba co któryś raz zostawiać roweru na noc albo i dłużej żeby doładował do 4.22 i zaczął balansowanie.
3. Chcecie coś pogrzebać w rowerze to nie trzeba rozłączać BMSa czy akumulatora. Z poziomu aplikacji wyłączacie mosfety odpowiedzialne za rozładowanie
4. Możecie bezpiecznie używać regena bo ustawicie sobie max napięcie każdej sekcji na poziomie, który nie rozłączy wam mosfetów przy hamowniu i nie spali sterownika.
5. Możecie balansować sekcje prądem 200mA. Niby niewiele ale inne BMSy mają 30-50mA więc pakiet 20p trochę się balansuje.
6. Możecie ustawić temperaturę chroniącą mosfety. Fajnie, bo lepiej chronić niż płakać
7. Możliwość podpięcia ekranika.
I wiele innych. Mi osobiście pomaga bardzo możliwość ładowania do 60-70% i pewność że pakiet się zawsze będzie balansował.
Ja z Ali zamówiłem Ant BMS 100A z ekranem za około $86 z wysyłką co daje 320zł. Zwykły BMS tej mocy to około 280zł. ALe nawet jeśli w Polsce cena będzie o 100 czy 150zł wyższa to warto