Co się dzieje jeśli będzie taki układ -bateria li-ion 10s -ciągły pobór prądu o zmiennej mocy -obciążenie silnikiem i jednoczesne ciągłe ładowanie przez
solar - bateria przez kilka -kilkanaście godzin będzie niedoładowana -wielogodzinna praca w zakresie pośredniego naładowania. Czasem większy pobór i napięcie baterii spadnie -czasem pobór mały i wtedy przewaga ładowania.
BMS stanie się tylko gadżetem -bo przecież nie dojdzie do napięć gdzie zacznie wyrównywać... ?
bateria mogłaby być codziennie ładowana do pełna w nocy -a w dzień eksploatacja jak wyżej. Czy BMS ma w takim przypadku sens -czy lepiej aktywny balanser który wyrównuje przy niższych napięciach a zabezpieczenie przed ewentualnym przeładowaniem tylko z ładowarki ?
BMS a ładowanie nie do końca.
-
- Forumowicz
- Posty: 460
- Rejestracja: 19 lut 2018, 11:42
- Lokalizacja: Skierniewice
- lukk
- Forumowicz
- Posty: 774
- Rejestracja: 05 lut 2020, 11:20
- Lokalizacja: Kraków
Re: BMS a ładowanie nie do końca.
BMS to nie tylko balanser (o ile w ogóle), ale przede wszystkim zabezpieczenie. Więc może najlepiej (najbezpieczniej) BMS bez balansera + aktywny balanser pojemnościowy?
- tas
- Administrator
- Posty: 2999
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: BMS a ładowanie nie do końca.
Na by, podłączył do klasycznego BMSa drugi balanser aktywny równolegle, który przejmie na siebie wyrównywanie sekcji.
BMS musi być bo balanser aktywny nie chroni aku
BMS musi być bo balanser aktywny nie chroni aku
Ostatnio zmieniony 30 lip 2021, 11:22 przez tas, łącznie zmieniany 1 raz.
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl