Bateria bidonowa 13s5p wymiana bms
-
- Forumowicz
- Posty: 51
- Rejestracja: 17 maja 2020, 15:54
Bateria bidonowa 13s5p wymiana bms
Czesc. Posiadam od dłuższego czasu baterie bidonową 13s5p i ostatnio jak jeżdżę to zaczęła mi się wyłączać przy ok 51 v tak że nie mogłem jej ponownie uruchomić. Dopiero jak wzbudziłem ją ładowarką to napiecie wracało. postanowiłem ja rozkerecic i woltomierzem sprawdziłem że z ogniw wychodzi do bms 51 v natomiast od bms 0 v. Prawdopodobnie uszkodzony jest bms. Czy znacie kogoś lub jakąś firmę która podjęła by się wymiany bms wysyłkowo lub w rejonie Trójmiasta?
- Eryk
- Forumowicz
- Posty: 450
- Rejestracja: 02 maja 2017, 21:18
- Lokalizacja: Wadowice
Re: Bateria bidonowa 13s5p wymiana bms
Nie koniecznie bms uszkodzony. Może być problem którejś z sekcji ogniw. Trzeba wszystko sprawdzić i się upewnić zanim wyrok padnie na bms
-
- Forumowicz
- Posty: 51
- Rejestracja: 17 maja 2020, 15:54
Re: Bateria bidonowa 13s5p wymiana bms
A sprawdzić sekcje należy w taki sposób?.
1. naładować akumulator
2. odłączyć złącze balansera
3. zmierzyć napiecie w złączu b0 z b01, b01 z b02, bo2 z bo3 itd.
4. powinno wskazywać ok 4.15
Dobrze zrozumiałem z poradnika Tasa?
1. naładować akumulator
2. odłączyć złącze balansera
3. zmierzyć napiecie w złączu b0 z b01, b01 z b02, bo2 z bo3 itd.
4. powinno wskazywać ok 4.15
Dobrze zrozumiałem z poradnika Tasa?
-
- Forumowicz
- Posty: 433
- Rejestracja: 20 maja 2019, 22:28
Re: Bateria bidonowa 13s5p wymiana bms
Tak, najważniejsze żeby napięcie na każdej sekcji było takie jak na pozostalych.
Uważaj żeby podczas pomiarów nie zrobić zwarcia.
Uważaj żeby podczas pomiarów nie zrobić zwarcia.
- Goliath
- Forumowicz
- Posty: 1320
- Rejestracja: 25 lut 2018, 1:02
- Lokalizacja: Izabelin-Dziekanówek
Re: Bateria bidonowa 13s5p wymiana bms
Zrób ten sam pomiar ogniw przy "wyłączeniu" przez bms kiedy napięcie będzie miało wartość tych 51V. Jak jakąś sekcja leży... to pewnie będziesz widział.
-
- Forumowicz
- Posty: 2087
- Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Re: Bateria bidonowa 13s5p wymiana bms
13S i wyłącza prąd przy 51V to prawie naładowany akumulator bo 100% jest 54,6V to przy 51V będzie koło 85%.
Polecam nie ładowanie akumulatora i nie używanie go bo akumulator ma takie rozjazdy że nie powinno go użytkować, sprawdzić pierwszej kolejności od razu jakie są napięcia na wszystkich celach.
Najlepiej od razu był napisał na forum jakie są napięcia na celach my ocenimy jak to się przestawia.
Polecam nie ładowanie akumulatora i nie używanie go bo akumulator ma takie rozjazdy że nie powinno go użytkować, sprawdzić pierwszej kolejności od razu jakie są napięcia na wszystkich celach.
Najlepiej od razu był napisał na forum jakie są napięcia na celach my ocenimy jak to się przestawia.
-
- Forumowicz
- Posty: 51
- Rejestracja: 17 maja 2020, 15:54
Re: Bateria bidonowa 13s5p wymiana bms
Dzięki za pokierowanie właśnie sprawdziłem sekcje b0-1 ma 4.08 v , b1-b2 3,03 v a reszta rowno trzyma 4,08 lub 4,09 v . To chyba coś pomiędzy b1 a b2. Jak ja mogę to naprawić?
- Eryk
- Forumowicz
- Posty: 450
- Rejestracja: 02 maja 2017, 21:18
- Lokalizacja: Wadowice
Re: Bateria bidonowa 13s5p wymiana bms
Z jakich ogniw złożony pakiet? Wygląda że sekcja umiera. Można ją doładować i wyrównać oraz obowiązkowo obserwować. Jak jest upływ to konieczne do wymiany
-
- Forumowicz
- Posty: 2087
- Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Re: Bateria bidonowa 13s5p wymiana bms
Spróbować naładować sekcje b1 i b2 ładowarką modelarską i wyrównać do pozostałych ogniw do tych 4,09V.
Jak pakiet będzie wyrównany pojechać na jazdę próbną zobaczyć ile km robisz max i jak BMS wyłączy prąd sprawdzić ponownie sekcje napięcia czy na wyładowanym napięcia są podobne do pozostałych.
Jeśli będą podobne napięcia można ładować i użytkować akumulator i sprawdzać obserwować te dwie sekcje.
Jeśli na wyładowanym będzie za duża różnica napięcia i objawy mniejszej pojemności sekcji b1 i b2 to nie ładować i nie używać akumulatora bo się nadaje do naprawy wymiany sekcje które odbiegają od postach.
Jak pakiet będzie wyrównany pojechać na jazdę próbną zobaczyć ile km robisz max i jak BMS wyłączy prąd sprawdzić ponownie sekcje napięcia czy na wyładowanym napięcia są podobne do pozostałych.
Jeśli będą podobne napięcia można ładować i użytkować akumulator i sprawdzać obserwować te dwie sekcje.
Jeśli na wyładowanym będzie za duża różnica napięcia i objawy mniejszej pojemności sekcji b1 i b2 to nie ładować i nie używać akumulatora bo się nadaje do naprawy wymiany sekcje które odbiegają od postach.
-
- Forumowicz
- Posty: 51
- Rejestracja: 17 maja 2020, 15:54
Re: Bateria bidonowa 13s5p wymiana bms
Kurcze jesteście Super. Kupuje ładowarkę i będę się bawił. Jesteście mega skarbnicą wiedzy dzieki bardzo i pozdrawiam
-
- Nowicjusz
- Posty: 2
- Rejestracja: 19 kwie 2022, 17:23
Re: Bateria bidonowa 13s5p wymiana bms
A jeżeli chodzi o wymianę sekcji to trzeba wszystko rozmątować? W bidonówce hailong koszyk jest 1 do wszystkich baterii . Jest jakiś patent żeby wyciągnąć tylko uszkodzone ogniwa?
- Tooropek
- Forumowicz
- Posty: 2064
- Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50
Re: Bateria bidonowa 13s5p wymiana bms
Przy wymianie sekcji zrywasz blachy tylko z danych dwóch sąsiadujących sekcji po obu stronach i wyciągasz ogniwa przez wyłamanie zabezpieczeń w koszyku od strony MINUSA. Biegun ujemny ogniwa nie potrzebuje zabezpieczeń a po ponownym zgrzaniu ogniwa siedzą sztywno.
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.