Przypominam sponsorom reklam o deklaracjach dotyczących zlotu 2019.

Podłączenie baterii bidonowej

Dział zawiera dane techniczne oraz informacje o ładowaniu akumulatorów litowych i ich pochodnych
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
sambor
Posty: 409
Rejestracja: 06 mar 2018, 15:56
Lokalizacja: Kielce

Podłączenie baterii bidonowej

Post autor: sambor » 10 maja 2018, 12:48

Czy jest jakiś ogólnie przyjęta zasada podłączania biegunów w bidonach + -?
Jeden ze bolców jest dłuższy, więc należy go podłączyć przez opornik, dzięki czemu styk będzie bez iskry
Załączniki
received_1675345452581504.jpeg

Awatar użytkownika
zeeltom
Administrator
Posty: 1704
Rejestracja: 27 kwie 2017, 12:05
Lokalizacja: Żyrardów

Re: Podłączenie baterii bidonowej

Post autor: zeeltom » 10 maja 2018, 13:13

Nie ma. Każda firma robi po swojemu. Glebor nie wykorzystuje tych złącz i daje wtyczki 60A na kabelku na zewnątrz.

Awatar użytkownika
sambor
Posty: 409
Rejestracja: 06 mar 2018, 15:56
Lokalizacja: Kielce

Re: Podłączenie baterii bidonowej

Post autor: sambor » 10 maja 2018, 13:17

Dzięki. Dobrze byłoby ustanowić jakiś standard, aby nasze bidony były wymienne. Będziemy korzystać z tych samych obudów

Awatar użytkownika
sambor
Posty: 409
Rejestracja: 06 mar 2018, 15:56
Lokalizacja: Kielce

Re: Podłączenie baterii bidonowej

Post autor: sambor » 10 maja 2018, 13:34

Jeśli nie ma, to zrobię tak jak na fotce. Utrwalam to tu także dla siebie ;)
Czekam 3 dni na zaskarżenie decyzji :)
Załączniki
złącze bidonu bieguny.jpg

Awatar użytkownika
zeeltom
Administrator
Posty: 1704
Rejestracja: 27 kwie 2017, 12:05
Lokalizacja: Żyrardów

Re: Podłączenie baterii bidonowej

Post autor: zeeltom » 10 maja 2018, 14:12

Zazwyczaj dwa zewnętrzne, to są bieguny, a środkowe jakieś inne dodatki, komunikacja, termiki itp.

Awatar użytkownika
sambor
Posty: 409
Rejestracja: 06 mar 2018, 15:56
Lokalizacja: Kielce

Re: Podłączenie baterii bidonowej

Post autor: sambor » 10 maja 2018, 14:36

zeeltom pisze:
10 maja 2018, 14:12
Zazwyczaj dwa zewnętrzne, to są bieguny, a środkowe jakieś inne dodatki, komunikacja, termiki itp.
Sterownik jest na zewnątrz, więc żadnej komunikacji nie potrzeba. Styki, jak to styki śniedzieją, ścierają, grzeją i przede wszystkim wypala je iskra. Są cztery, trzeba brać wszystkie na zasilanie. Mam nadzieję, że wydłużony styk będzie łapał wcześniej i przez opornik 5 Ohm w ułamku sekundy podładuje kondensator w sterowniku. Jeśli nie, to trzeba będzie zakładać XT60 jak to czyni Glebor.

Kermit
Posty: 43
Rejestracja: 23 lut 2018, 16:04

Re: Podłączenie baterii bidonowej

Post autor: Kermit » 10 maja 2018, 14:52

Na XT 60 tez jest iskra. Trzeba XT 90 "Anti Spark"

Awatar użytkownika
sambor
Posty: 409
Rejestracja: 06 mar 2018, 15:56
Lokalizacja: Kielce

Re: Podłączenie baterii bidonowej

Post autor: sambor » 10 maja 2018, 15:08

Wydłużony styk jest właśnie po to wydłużony, by uniknąć iskry. Powinno to działać. Anti-spark to właśnie wstępny styk przez opornik

Awatar użytkownika
WojtekErnest
Posty: 977
Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
Lokalizacja: Warszawa

Re: Podłączenie baterii bidonowej

Post autor: WojtekErnest » 10 maja 2018, 17:21

Fabryczne płaskie pakiety też najczęściej maja 4 styki. Zewnętrzne styki są prądowe.spotkalem też wersję że minus był na dwóch sąsiednich. Natomiast ten obok plusa, był niskopradowy, po wyłączniku na sterownik, panel zasilania lcd. Tam napiecie bylo zawsze.
Wcześniej : Pomógł 67 razy, postów 3,1+ tys. - wiadomo gdzie ...:-)

djmarcin56
Posty: 254
Rejestracja: 19 lut 2018, 14:37
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Podłączenie baterii bidonowej

Post autor: djmarcin56 » 11 maja 2018, 16:37

Tu nie chodzi o iskry a o amperaż i słaby styk tego złącza, złącze nie łapie, przegrzewa się i w końcu spali mogąc całą baterie popsuć już widziałem takie zdjęcia gdzieś. jak dajesz powyżej 20A to już daj xt60 bo to długo nie posłuzy a przynajmniej jest bardzo niepewne

Awatar użytkownika
sambor
Posty: 409
Rejestracja: 06 mar 2018, 15:56
Lokalizacja: Kielce

Re: Podłączenie baterii bidonowej

Post autor: sambor » 11 maja 2018, 18:15

Amperaż też, ale w sterowniku są kondensatory. Podczas zapinania powstaje chwilowy impuls o dużym prądzie. Potrafi osmolić wtyczkę XT60. 50V to idealny łuk spawalniczy

wibi
Posty: 96
Rejestracja: 12 maja 2018, 23:33
Lokalizacja: Będzin-Śląsk

Re: Podłączenie baterii bidonowej

Post autor: wibi » 13 maja 2018, 2:09

W obudowach HiLong styki "+" i "-" są OZNACZONE,wystarczy popatrzeć na tą płytkę z wtykami. Aby uniknąć iskry przy podłączaniu baterii należy wykorzystać znajdujący się na obudowie wyłącznik do sterowania włączających-wyłączających mosfetów. Maleńka płytka z 2-4 mosfetami na prąd każdy po np.50A a wyłącznik podaje napięcie przez opornik na bramki tych mosfetów i już.

Awatar użytkownika
sambor
Posty: 409
Rejestracja: 06 mar 2018, 15:56
Lokalizacja: Kielce

Re: Podłączenie baterii bidonowej

Post autor: sambor » 20 maja 2018, 3:48

Testowałem to złącze dziś na 15 A w takim podłączeniu przez 10 minut. Troszkę się zagrzało, ledwo wyczuwalnie. To 13s4p prąd max 20A, więc powinno dać radę.
Co do iskry. Przy podłączaniu sterownika bez wygaszania iskry jest strzał i osmolona wtyczka XT60. To właśnie wypala gniazdo. 100 strzałów, wybite dziury w styku i zaczyna grzać...

Natomiast pięknie, powtarzam pięknie, beziskrowo działa to w tym podłączeniu przez opornik do dłuższego styku. Testowałem to dziś przez godzinę. Zero strzałów. Opornik musi być trochę większy, najlepiej 0,5W. Oporniczki 0,125 dwa równolegle po 10 ohm przepalały się

Awatar użytkownika
WojtekErnest
Posty: 977
Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
Lokalizacja: Warszawa

Re: Podłączenie baterii bidonowej

Post autor: WojtekErnest » 20 maja 2018, 5:25

sambor pisze:
20 maja 2018, 3:48

Natomiast pięknie, powtarzam pięknie, beziskrowo działa to w tym podłączeniu przez opornik do dłuższego styku.
Prosty, fajny pomysł.
Wcześniej : Pomógł 67 razy, postów 3,1+ tys. - wiadomo gdzie ...:-)

wibi
Posty: 96
Rejestracja: 12 maja 2018, 23:33
Lokalizacja: Będzin-Śląsk

Re: Podłączenie baterii bidonowej

Post autor: wibi » 21 maja 2018, 0:56

A ja korzystam z tego czerwonego przełącznika istniejącego na obudowie, który wyłącza-włącza baterię już po wsunięciu w listwę mocującą.Oczywiście ten wyłącznik nie rozłącza bezpośrednio baterii gdyż tak dużych prądów by nie wytrzymał ale steruje bramką szeregowych mosfetów działających jak klucz odcinających lub załączających baterię. Mosfety połączone równolegle załącza niewielki prąd bezpośrednio z plusa baterii przez opornik 200kOhm.Styki baterii są oznaczone na obudowie fabrycznie,wystarczy dobrze się przyjrzeć gdzie plus a gdzie minus (to do zdjęcia styków autora postu).

Awatar użytkownika
sambor
Posty: 409
Rejestracja: 06 mar 2018, 15:56
Lokalizacja: Kielce

Re: Podłączenie baterii bidonowej

Post autor: sambor » 21 maja 2018, 9:32

Nie ma oznaczeń styków

Awatar użytkownika
WojtekErnest
Posty: 977
Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
Lokalizacja: Warszawa

Re: Podłączenie baterii bidonowej

Post autor: WojtekErnest » 21 maja 2018, 11:14

wibi pisze:
13 maja 2018, 2:09
W obudowach HiLong styki "+" i "-" są OZNACZONE,wystarczy popatrzeć na tą płytkę z wtykami.
Spójrz na zdjecie @sambora, czy + i - jest z tej samej strony.
Róbmy chociaż jednolicie, jeśli chodzi o skrajne styki wysokoprądowe.
Wcześniej : Pomógł 67 razy, postów 3,1+ tys. - wiadomo gdzie ...:-)

Awatar użytkownika
sambor
Posty: 409
Rejestracja: 06 mar 2018, 15:56
Lokalizacja: Kielce

Re: Podłączenie baterii bidonowej

Post autor: sambor » 21 maja 2018, 14:49

WojtekErnest pisze:
21 maja 2018, 11:14
Róbmy chociaż jednolicie, jeśli chodzi o skrajne styki wysokoprądowe.
Akurat skrajny styk to ten dłuższy, więc tam jest opornik i nie ma wysokiego prądu ;) :)

wibi
Posty: 96
Rejestracja: 12 maja 2018, 23:33
Lokalizacja: Będzin-Śląsk

Re: Podłączenie baterii bidonowej

Post autor: wibi » 21 maja 2018, 23:10

WojtekErnest pisze:
21 maja 2018, 11:14
..Spójrz na zdjecie @sambora, czy + i - jest z tej samej strony.
Róbmy chociaż jednolicie, jeśli chodzi o skrajne styki wysokoprądowe.
Styki są oznaczone na baterii pod złączem (gniazdo), na uchwycie gdzie te wtyki oznaczeń nie ma. Ten dłuższy oznaczony jest "minus" i ja jak kol.sambor w taki sam sposób podłączyłem baterię po 2 styki na "plus" i dwa na "minus" identycznie jak na zdjęciu.

Awatar użytkownika
sambor
Posty: 409
Rejestracja: 06 mar 2018, 15:56
Lokalizacja: Kielce

Re: Podłączenie baterii bidonowej

Post autor: sambor » 22 maja 2018, 9:30

Czyli miałem intuicję, bo u mnie nie było żadnych oznaczeń :)

Awatar użytkownika
sambor
Posty: 409
Rejestracja: 06 mar 2018, 15:56
Lokalizacja: Kielce

Re: Podłączenie baterii bidonowej

Post autor: sambor » 21 cze 2018, 16:35

Ten styk nie nadaje się. Po 2 tygodniach zaczęło siadać napięcie. Oględziny ujawniły nadpalanie się obu zdublowanych złączek plusowych. Nadpalenie wystąpiło przy prądzie sterownika 20A. Z każdym dniem było coraz gorzej - krótka przejażdżka, wyłączenie sterownika.
Wstawiłem kabel wzorem Glebora ze złączką XT90 anti spark

Awatar użytkownika
WojtekErnest
Posty: 977
Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
Lokalizacja: Warszawa

Re: Podłączenie baterii bidonowej

Post autor: WojtekErnest » 21 cze 2018, 18:38

Może nie tyle z powodu grubosci a jakosci kontaktu części żeńskiej ?
Wcześniej : Pomógł 67 razy, postów 3,1+ tys. - wiadomo gdzie ...:-)

Awatar użytkownika
sambor
Posty: 409
Rejestracja: 06 mar 2018, 15:56
Lokalizacja: Kielce

Re: Podłączenie baterii bidonowej

Post autor: sambor » 21 cze 2018, 18:49

WojtekErnest pisze:
21 cze 2018, 18:38
Może nie tyle z powodu grubosci a jakosci kontaktu części żeńskiej ?
Dokładnie

Witt
Posty: 102
Rejestracja: 25 kwie 2018, 12:35

Re: Podłączenie baterii bidonowej

Post autor: Witt » 10 paź 2018, 23:08

I jaki finał jest Twojej historii?
zostałeś przy xt90 antispark?

@Wibi dobrze że napisałeś by nie podłączać tego przełącznika bezpośrednio pod baterię, a już miałem lutować. gdzie podłączyłeś dokładnie ten przełącznik? Piszesz do mosffetów w sterowniku tak?

Awatar użytkownika
sambor
Posty: 409
Rejestracja: 06 mar 2018, 15:56
Lokalizacja: Kielce

Re: Podłączenie baterii bidonowej

Post autor: sambor » 15 paź 2018, 9:51

Tak, xt 90 antispark daje gwarancję, że się nic nie będzie smolić i wypalać. Działa.

Wyłącznik zostawiamy pusty. Ja go używam do wyłączania przetwornicy na USB. Ale faktycznie można by wykorzystać go włączania stacyjki przez te łącza oryginalne bidonowe...

slow
Posty: 28
Rejestracja: 16 mar 2018, 14:41

Re: Podłączenie baterii bidonowej

Post autor: slow » 15 paź 2018, 22:34

Panowie naświetlcie, gdzie niby ten rezystor miałby być i jak miałby działać podłączony do jednego najdłuższego styku??

Awatar użytkownika
sambor
Posty: 409
Rejestracja: 06 mar 2018, 15:56
Lokalizacja: Kielce

Re: Podłączenie baterii bidonowej

Post autor: sambor » 16 paź 2018, 9:13

Rezystor do najdłuższego styku. Podczas wkładania ten styk łapie pierwszy i w ułamku sekundy podładuje kondensator w sterowniku zanim załapie drugi styk. Bez rezystora chwilowy prąd ładowania były kilkaset razy gwałtowniejszy.
Ale muszę Cię zgasić. Te styki w Hailongach wypalają się szybko, są za słabe, nie nadają się na prądy powyżej 7-10A. Dlatego dajemy wtyczkę XT90 antispark

lobo0
Posty: 23
Rejestracja: 19 lut 2018, 9:53

Re: Podłączenie baterii bidonowej

Post autor: lobo0 » 16 paź 2018, 10:20

Ja mam dwa Hailongi, jeden na XT60 a drugi na fabrycznych stykach. Z obu ciągnę po 20A i wszystko działa poprawnie, pewnie dzięki temu, że BMSy mają fabrycznie możliwość wyłączania, która eliminuje iskrzenie (włączam pod wpięciu do instalacji fabrycznym włącznikiem na obudowie). Nie ma potrzeby stosowania wtedy żadnych złączy anitspark. 20A również jest ok dla tego fabrycznego złącza.

Awatar użytkownika
sambor
Posty: 409
Rejestracja: 06 mar 2018, 15:56
Lokalizacja: Kielce

Re: Podłączenie baterii bidonowej

Post autor: sambor » 16 paź 2018, 13:04

Zrobiłem jeden bidon do sterownika 20A na fabrycznym złączu i po 2 tygodniach złącze się przysmażyło. Odtąd już nawet nie próbuję go używać do zasilania silnika. Ostatnio puściłem nim zasilanie +5V komórki.

lobo0
Posty: 23
Rejestracja: 19 lut 2018, 9:53

Re: Podłączenie baterii bidonowej

Post autor: lobo0 » 16 paź 2018, 15:31

To chyba miałeś słabe złącze, u mnie 20A nie robi żadnego wrażenia na nim (złącza jak nowe), być może ma znaczenie rozłączanie zasilania przed włożeniem obudowy do podstawy.
Dodam, że sam nie byłem przekonany do tego złącza i doszedłem do wniosku, że przekonam się jak działa i najwyżej wyprowadzę XT60. Na obecną chwilę nie widzę takiej potrzeby.

wibi
Posty: 96
Rejestracja: 12 maja 2018, 23:33
Lokalizacja: Będzin-Śląsk

Re: Podłączenie baterii bidonowej

Post autor: wibi » 17 paź 2018, 19:03

Witt pisze:
10 paź 2018, 23:08
.. gdzie podłączyłeś dokładnie ten przełącznik? Piszesz do mosffetów w sterowniku tak?
Nie,nie,to dodatkowa maleńka płytka z dwoma równolegle połączonymi mosfetami (to fabryczny projekt który skopiowałem i sprawuje się bdb) i sterowaną bramką właśnie przez ten czerwony przełącznik z boku obudowy HiLong.Można go oczywiście "rozszerzyć: dając np.4 mosfety równolegle zwiększając prąd ale to już szczegóły.Ponieważ moje talenty malarskie są żadne spróbuję dołączyć zdjęcie takiego wyjścia sterowanego baterii na 2 mosfetach T428 (15A każdy).
Załączniki
IMG_20181017_181835.jpg
Płytka z mosfetami wyjścia baterii

wibi
Posty: 96
Rejestracja: 12 maja 2018, 23:33
Lokalizacja: Będzin-Śląsk

Re: Podłączenie baterii bidonowej

Post autor: wibi » 17 paź 2018, 19:07

wibi pisze:
17 paź 2018, 19:03
Witt pisze:
10 paź 2018, 23:08
.. gdzie podłączyłeś dokładnie ten przełącznik? Piszesz do mosffetów w sterowniku tak?
Nie,nie,to dodatkowa maleńka płytka z dwoma równolegle połączonymi mosfetami (to fabryczny projekt który skopiowałem i sprawuje się bdb) i sterowaną bramką właśnie przez ten czerwony przełącznik z boku obudowy HiLong.Można go oczywiście "rozszerzyć: dając np.4 mosfety równolegle zwiększając prąd ale to już szczegóły.Ponieważ moje talenty malarskie są żadne spróbuję dołączyć zdjęcie takiego wyjścia sterowanego baterii na 2 mosfetach T428 (15A każdy).
Załączniki
IMG_20181017_182008.jpg
Tylna strona płytki

Awatar użytkownika
sambor
Posty: 409
Rejestracja: 06 mar 2018, 15:56
Lokalizacja: Kielce

Re: Podłączenie baterii bidonowej

Post autor: sambor » 17 paź 2018, 22:24

Sterownik posiada wyłącznik relizowany przez mosfety i stacyjkę. Dodatkowy wyłącznik baterii mi się wydaje zbędny

lobo0
Posty: 23
Rejestracja: 19 lut 2018, 9:53

Re: Podłączenie baterii bidonowej

Post autor: lobo0 » 18 paź 2018, 8:28

Sambor racja, jednakże jak ktoś używa oryginalnych styków bidonowych (lub np XT60) to eliminujesz wypalanie styków podczas podłączania przy zastosowaniu wyłącznika baterii.

Awatar użytkownika
sambor
Posty: 409
Rejestracja: 06 mar 2018, 15:56
Lokalizacja: Kielce

Re: Podłączenie baterii bidonowej

Post autor: sambor » 18 paź 2018, 9:30

Eiminujesz iskrę podczas podłączania, a styki mogą się wypalić od dużego prądu. Mi się wypaliły od prądu, styk miałem beziskrowy, przez opornik. Słaby styk nagrzewa się, utlenia, staje się coraz słabszy. Gdy był nagrzany napięcie na sterowniku przysiadało podczas obciążenia poniżej LVC i sterownik wyłączał się. Założyłem XT90 antispark i jest spokój wiekuisty
Poza tym mało kto będzie przestrzegał reżimu wyłączania wyłącznikiem przed zapięciem baterii, więc iskrę i tak dostanie na styku

lobo0
Posty: 23
Rejestracja: 19 lut 2018, 9:53

Re: Podłączenie baterii bidonowej

Post autor: lobo0 » 18 paź 2018, 10:17

Zgadzam się że eliminujesz iskrę podczas podłączania i to u mnie się na razie sprawdza (za każdym razem wyłączam). A co do samego złącza to porównując Twoje zdjęcie z pierwszego postu w tym wątku z moim złączem widzę, że lekko się różnią. Ja mam na przykład odciśnięte w plastiku bieguny (++ i --). Może moje złącze jest "poprawione" dlatego przy 20A nic się na razie nie wypala, napięcie też nie przysiada i sterownik się nie wyłącza. Jeżeli takie coś się pojawi to też wyprowadzę kabel.
Dlatego też twierdzę, że 20A to jest "jeszcze ok" dla tego złącza w moim przypadku i z powodzeniem może być używane dla słabszych sterowników.

wibi
Posty: 96
Rejestracja: 12 maja 2018, 23:33
Lokalizacja: Będzin-Śląsk

Re: Podłączenie baterii bidonowej

Post autor: wibi » 19 paź 2018, 0:13

@ Witt
Podzielam twój stan ducha który sam przeszedłem z HiLongiem 65. Ponieważ chciałem móc odłączać baterię od obudowy a projekt połączeń ogniw który sobie zaprojektowałem był, jak się okazało do pupy,chciałem użyć XT60 ale okazały się za grube!!! i obudowa była wybrzuszona.Musiałem to zmienić na złącza XT30, po jednym na plusie i minusie wykorzystując oba piny złącza jako jeden.Druga sprawa to BMS,okazało się, że wchodzi tylko taki najcieńszy (8mm grubości) i tylko z jednej strony bocznej (prawej) gdyż tam akurat nie było żebra wzmacniającego plastykową obudowę.W przedniej części zmieściła się jeszcze płytka z ładowarki komórkowej dająca napięcie na USB no i wyżej wymieniony wyłącznik na mosfetach. Po wielu próbach w tym i zmianie BMSa w końcu udało się całość zamknąć i skręcić przy czym któreś żebro wzmacniające musiałem usunąć.

Pisałem tego posta w odpowiedzi na post kol.Witt który w momencie mojego pisania swój post usunął,dlatego być może jego treść nie pasuje do powyższych postów.

Witt
Posty: 102
Rejestracja: 25 kwie 2018, 12:35

Re: Podłączenie baterii bidonowej

Post autor: Witt » 21 paź 2018, 23:47

Przepraszam Cię skasowałem bo w nerwach napisałem elabort do sprzedawcy ALI rugając go na czym świat stoi za swoje zmarnowane 3 dni. Ale zmarnowanych dni ciąg dalszy. Okazało się że producent przewidział miejsce na bms na lewej ściance z tyłu. o tak wchodzi jednorzędowy chudy mały bms. Każdy inny a mam ich trochę nie włazi. jestem wku... do maksimum. Odpisali więc myślałem, że problem zgłowy ale nie bms już wszedł malutki, ale kable złączki już jak po grudzie:(

Chciałem zrobić wygodnie znowu kolejną muszę zrobić na sztywno. Właśnie skończyłem lutować i robię pierwsze ładowanie. Wyrzuciłem tak jak ty wszystkie xt60 a tak miao być pięknie....

Miało to być moje cudowne rozwiązanie dla moich wszystkich 5 rowerów e-bike, czyli do każdego wkładam hajlonga 48v 13s5p i tak załatwiam sobie wszystkie problemy. Robie 10-11 baterii i mam dom załatwiony i nikt nie marudzi że tata jedzie i się nie męczy a tak, ma ale mega wkur.....a, teraz już wiem że ten hajlong jest może i dobry, ale:
- mały sterowniczek do 20A
- wejdą kable 1,5, 2,5 wchodzą na styk.
- wywalić trzeba gniazdo na usb i załatać wodoszczelnie.
- moja obudowa z kradexa wodoodporna jest wodoodporna, a ten hajlong czuję że jeszcze silikonem przejadę bo jakoś wątpliwe wydają się te mikrorowki na nasz sposób jazdy, to raczej mi to wilgoci naciągnie do środka.

I tak drodzy Państwo, może się podzielić czy Michała ten mniejszy okrągły ma te same problemy?

Szukam jednego rozwiązania i chciałem w miejscu bidonowym, ale czuję coś że wejdę w bagażniki. Macie jakieś swoje przemyślenia? Jeżdżę na dwóch obudowach jedna |Kradexa druga też jakaś elektryczna wąska i długa i super się sprawują, ale nie są "WYJMOWALNE" UNIWERSALNE, są na stałe. klasyczny castom do roweru.
a szukam od 10s8p i 13s5p.

Wrzucajcie swoje przemyślenia:)

Awatar użytkownika
sambor
Posty: 409
Rejestracja: 06 mar 2018, 15:56
Lokalizacja: Kielce

Re: Podłączenie baterii bidonowej

Post autor: sambor » 22 paź 2018, 9:27

Mnie spokojnie wchodzą kable 2,5mm. Daję cienki preszpan tylko od strony BMS-a.
Na dole wystarczy wywiercić dwie dziurki 2mm w kanałach bocznych i zapomnij o wodzie. Woda nie poleci do góry. Jeśli coś przecieknie, to wyleci kanalikiem z dziurką. Nie ma sensu dawać silikonu i łatać gniazdo USB.

Witt
Posty: 102
Rejestracja: 25 kwie 2018, 12:35

Re: Podłączenie baterii bidonowej

Post autor: Witt » 22 paź 2018, 12:55

No ja nauczony przetarciami cienkich kabelków z BMS od 2 lat zabepieczam wszystko katoptonem "pierwsza warstwa" a później taśmą materiałową "druga Warstwa". Tą drugą stosuje w swoich bateriach BMZ w wielu miejscach + preszpan dodatkowo. Wolałbym nie rezygnować z obu zabezpieczeń.
Może to jest sposób (nie chciałem tego rozwiercać) ale zrobię tak jak Ty przy drugiej. USB gniazdo już wywaliłem bo aku wchodzi ciężko i trzeba na siłę dokręcać
W materiach BMZ w każdej jest dodatkowa uszczelka wkrętów ściągających jest więcej. Baterie BMZ, GAZELLE mają albo grube uszczelki, albo są klejone. Te rowki nawet po dociągnięciu nie wyglądają na solidne. Spróbuję na pustej zrobić test szczelności.

tu:https://www.youtube.com/watch?v=BZ_ahrRlfiU ludzie z zaoceanu mieli ten sam problem, w związku z tym wymyślili swoją.

Czy zastanawialiście się a może macie namiar na osoby robiące obudowy np. na zaczep hajlonga ale wg lepszych bardziej pojemnych rozmiarów?

Awatar użytkownika
sambor
Posty: 409
Rejestracja: 06 mar 2018, 15:56
Lokalizacja: Kielce

Re: Podłączenie baterii bidonowej

Post autor: sambor » 23 paź 2018, 9:23

Kabelki BMS-a układam po stronie zabezpieczonej preszpanem i kleję je taśmą. Warto je poukładać ładnie, żeby się nie krzyżowały. Potem na całość taśma.

Witt
Posty: 102
Rejestracja: 25 kwie 2018, 12:35

Re: Podłączenie baterii bidonowej

Post autor: Witt » 23 paź 2018, 23:18

Sambor jakiego preszpanu używasz, jaka grubość. I mam jeszcze raz prośbę, Ty wywaliłeś ten opornik na dłuższym bolcu i wrzuciłeś xt90 antispark tak?

Awatar użytkownika
sambor
Posty: 409
Rejestracja: 06 mar 2018, 15:56
Lokalizacja: Kielce

Re: Podłączenie baterii bidonowej

Post autor: sambor » 24 paź 2018, 10:00

Preszpan 1mm. Wtyczkę XT90 antispark daję na kablach wyprowadzonych z odbudowy na zewnątrz do ręcznego wypinania. Nie kombinowałem czy da się dopasować w miejsce bolców. Bolce zostawiam puste, a ostatnio wykorzystałem do wyprowadzenia +5V z przetwornicy do ładowania nawigacji/telefonu

Witt
Posty: 102
Rejestracja: 25 kwie 2018, 12:35

Re: Podłączenie baterii bidonowej

Post autor: Witt » 24 paź 2018, 11:25

I wszystko jasne, a co myślisz by nie wyprowadzać dodatkowego złącza tylko antisparka wsadzić do podstawki na ramie w którą wpinamy obudowę? Nie chcę na razie robić dodatkowych dziur w obudowie.

Ja przerobiłem BMS który miał bramkę z "ZEROwym" opornikiem, wpiąłem sobie tam NZ czujniki termiczne + wyłącznik BMSa. Dzięki wpisom od Was nie wpiąłem pod ten wyłącznik bezpośrednio wyjścia do sterownika.

W temacie ala Hajlongowych obudów, podzielilibyście się swoimi przemyśleniami na temat obudów niekastomowych? Jakie się sprawdziły po całym sezonie tj. musi być jazda zimą + deszcz jak ostatnie dwa dni.

Awatar użytkownika
mr_x
Posty: 262
Rejestracja: 26 wrz 2018, 19:19
Lokalizacja: Białystok

Re: Podłączenie baterii bidonowej

Post autor: mr_x » 24 paź 2018, 21:29

Może być ciężko zapiąć taką wtyczkę. Moje XT-90 (nie antispark) ręcznie bardzo ciężko się złącza i rozłącza.

Awatar użytkownika
sambor
Posty: 409
Rejestracja: 06 mar 2018, 15:56
Lokalizacja: Kielce

Re: Podłączenie baterii bidonowej

Post autor: sambor » 25 paź 2018, 13:13

Trzeba by wkleić/przykręcić wtyczki jakoś precyzyjnie, a efekt końcowy i tak niepewny czy się będzie sprawnie zakładać i czy nie będą się luzować/wyrywać

ODPOWIEDZ