Lg INR21700 M50lt - wydajność prądowa

Dział zawiera tematy związane z akumulatorami, ładowarkami oraz BMSami
ODPOWIEDZ
Baranski86
Forumowicz
Posty: 443
Rejestracja: 04 paź 2019, 19:14

Lg INR21700 M50lt - wydajność prądowa

Post autor: Baranski86 »

tas: temat wydzielony z giełdy
Lg INR21700 M50lt
Ile amper maksymalnie można z nich pobrać w pakiecie na sekcje?
Awatar użytkownika
Kajman
Forumowicz
Posty: 1264
Rejestracja: 18 maja 2018, 9:51

Re: Nowe ogniwa 21700 Lg INR21700 M50lt 5Ah/10A 12zl/szt

Post autor: Kajman »

Koło 8-9/szt
Awatar użytkownika
equid
Forumowicz
Posty: 783
Rejestracja: 26 mar 2018, 13:36
Lokalizacja: zory

Re: Nowe ogniwa 21700 Lg INR21700 M50lt 5Ah/10A 12zl/szt

Post autor: equid »

Baranski86 pisze:
06 sie 2022, 13:13
equid pisze:
05 sie 2022, 12:27
Aktualizacja
Dostępne 340szt
W razie pilnej potrzeby można do mnie dzwonnic 799-192-762 bo na forum mogę mieć zwłokę paru dniową w odpisaniu
Jeszcze jeśli ktoś potrzebował by zgrzanie pakietu z tych ogniw to jest taka dodatkowa możliwość z mojej strony
Ile amper maksymalnie można z nich pobrać w pakiecie na sekcje?
Tak jak kajman wyżej napisał, do około 9A, tez trzeba pamiętać ze jeżeli to ma być do roweru to im mniejszy pakiet tym lepiej przyjmować mniejszy prąd na ogniwo bo częściej występują maksymalne prądy w instalacji.
Baranski86
Forumowicz
Posty: 443
Rejestracja: 04 paź 2019, 19:14

Re: Nowe ogniwa 21700 Lg INR21700 M50lt 5Ah/10A 12zl/szt

Post autor: Baranski86 »

equid pisze:
06 sie 2022, 21:54
Baranski86 pisze:
06 sie 2022, 13:13


Ile amper maksymalnie można z nich pobrać w pakiecie na sekcje?
Tak jak kajman wyżej napisał, do około 9A, tez trzeba pamiętać ze jeżeli to ma być do roweru to im mniejszy pakiet tym lepiej przyjmować mniejszy prąd na ogniwo bo częściej występują maksymalne prądy w instalacji.
Dzieki, mam 16s8p i narazie 60a, chciałbym podlać chociaż do 70a bez straty na baterii. Ogniwa maja po 4.5ah pojemnosci.
Awatar użytkownika
equid
Forumowicz
Posty: 783
Rejestracja: 26 mar 2018, 13:36
Lokalizacja: zory

Re: Nowe ogniwa 21700 Lg INR21700 M50lt 5Ah/10A 12zl/szt

Post autor: equid »

Baranski86 pisze:
06 sie 2022, 22:34
Dzieki, mam 16s8p i narazie 60a, chciałbym podlać chociaż do 70a bez straty na baterii. Ogniwa maja po 4.5ah pojemnosci.
Jeżeli rower nie jest jakoś szczególnie katowany (tzn jedzenie po piachu, duże i częste podjazdy, jazda wyczynowa po górach itp) to mysle, ze spokojnie można bezpiecznie przyjąć w tym wypadku nawet około 10a/ogniwo, bo wtedy taki prąd pojawia sie raczej chwilowo i w znacznie mniejszym stopniu szkodzi to ogniwom
Baranski86
Forumowicz
Posty: 443
Rejestracja: 04 paź 2019, 19:14

Re: Nowe ogniwa 21700 Lg INR21700 M50lt 5Ah/10A 12zl/szt

Post autor: Baranski86 »

equid pisze:
06 sie 2022, 23:15
Baranski86 pisze:
06 sie 2022, 22:34
Dzieki, mam 16s8p i narazie 60a, chciałbym podlać chociaż do 70a bez straty na baterii. Ogniwa maja po 4.5ah pojemnosci.
Jeżeli rower nie jest jakoś szczególnie katowany (tzn jedzenie po piachu, duże i częste podjazdy, jazda wyczynowa po górach itp) to mysle, ze spokojnie można bezpiecznie przyjąć w tym wypadku nawet około 10a/ogniwo, bo wtedy taki prąd pojawia sie raczej chwilowo i w znacznie mniejszym stopniu szkodzi to ogniwom
No bo tak 60a to jest trochę lipa znaczy fajnie przyspiesza, a moze kontroler wymienić na gt1500 podlać do 75a. Słyszałem że gt1500 są wyrywme
Awatar użytkownika
tas
Administrator
Posty: 2964
Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Re: Lg INR21700 M50lt - wydajność prądowa

Post autor: tas »

Maksymalny prąd to taki prąd, który pozwala jeszcze jeździć ale maksymalnie szybko ubija ogniwo. To jest zupełnie co innego niż optymalny prąd czyli taki pozwalający nabić przynajmniej 200-250 cykli (statystyczne 3 lata jazdy)
Aby się dowiedzieć ile wynosi maksymalny i optymalny trzeba zrobić test, którego wynikiem jest poniższy wykres wyglądający mniej więcej tak (mierzony jest spadek pojemności do około 85% czyli blisko granicy bezawaryjnej pracy akumulatora):
LINK

Dla LT jest dostępny wykres LINK przy 5A ale wychodzi z niego, że ogniwo przy spadku do 85% ma około 550cykli - trochę dużo jak na rower (powinno się celować w takie 250 cykli) więc można przyjąć (nie mając jeszcze pierwszego wykresu, a wiedząc z innych badań, że charakterystyka prąd-cykle nie jest liniowa), że prąd optymalny (rozsądny stosunek prądu do czasu życia akumulatora jako całości) dla tych ogniw przypada gdzieś między 8-10A, co powinno dać takie 3 lata jazdy bez potrzeby ręcznego wyrównywania akumulatora). Postawiłbym jednak na 8A z uwagi, że wszelakie testy ogniw robi się na 1szt, nie na pakiecie oraz ogniwa podczas testów są jednak chłodzone konwekcyjnie, a w pakiecie nie są.
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Baranski86
Forumowicz
Posty: 443
Rejestracja: 04 paź 2019, 19:14

Re: Lg INR21700 M50lt - wydajność prądowa

Post autor: Baranski86 »

Dzieki Wam chłopaki za obszerne wyjaśnienia :) podlałem trochę zamontowalem termometr na pakiecie , będę jeździł mogę ograniczyć trochę prąd ze sterownika, jakby było za dużo to zmniejsze natężenie prądu.
Awatar użytkownika
equid
Forumowicz
Posty: 783
Rejestracja: 26 mar 2018, 13:36
Lokalizacja: zory

Re: Lg INR21700 M50lt - wydajność prądowa

Post autor: equid »

tas pisze:
07 sie 2022, 9:24
Maksymalny prąd to taki prąd, który pozwala jeszcze jeździć ale maksymalnie szybko ubija ogniwo. To jest zupełnie co innego niż optymalny prąd czyli taki pozwalający nabić przynajmniej 200-250 cykli (statystyczne 3 lata jazdy)
Aby się dowiedzieć ile wynosi maksymalny i optymalny trzeba zrobić test, którego wynikiem jest poniższy wykres wyglądający mniej więcej tak (mierzony jest spadek pojemności do około 85% czyli blisko granicy bezawaryjnej pracy akumulatora):
LINK

Dla LT jest dostępny wykres LINK przy 5A ale wychodzi z niego, że ogniwo przy spadku do 85% ma około 550cykli - trochę dużo jak na rower (powinno się celować w takie 250 cykli) więc można przyjąć (nie mając jeszcze pierwszego wykresu, a wiedząc z innych badań, że charakterystyka prąd-cykle nie jest liniowa), że prąd optymalny (rozsądny stosunek prądu do czasu życia akumulatora jako całości) dla tych ogniw przypada gdzieś między 8-10A, co powinno dać takie 3 lata jazdy bez potrzeby ręcznego wyrównywania akumulatora). Postawiłbym jednak na 8A z uwagi, że wszelakie testy ogniw robi się na 1szt, nie na pakiecie oraz ogniwa podczas testów są jednak chłodzone konwekcyjnie, a w pakiecie nie są.
Tylko tez trzeba pamiętać że takie testy sa robione przy stałym prądzie rozładowania, a jak wiemy w rowerach najczęściej wartości pobieranego prądu sie mocno wącha w zależności od częstotliwości przyspieszania, prędkości maksymalnych z jakimi jeździ użytkownik i terenu w jakim tej osobie przychodzi jeździć .
Z drugiej strony tez bardzo duży wpływ ma również wielkość pakietów, bo mimo wszystko przy małych pakietach zastosowanych do małych napędów znacznie częściej występują maksymalne prądy, porównując do tego co występuje w mocniejszych konwersjach gdzie często przez większość czasu pakiety pracują na połowie swojej planowanej wydajności prądowej.
Trzeba tez pamiętać o tym co Tas wspomniał, że ogniwa w środku pakietów słabiej są chłodzone niż na ich brzegach co przy dużych pakietach ma spory wpływ na nierównomierna degradacje ogniw, lecz znowu gdy mamy do czynienia z mniejszymi pakietami, najczęściej są one w stanie o wiele bardziej równomiernie sie schładzać, wiec wtedy to zjawisko ma troszkę mniejsze oddziaływanie.

Ale podsumowując, najczęściej im robimy większy pakiet tym można przyjmować większe wartości prądu na ogniwo bo takie wartości prądu najczęściej chwilowo tylko występują (z wyłączeniem pojazdu z przeznaczeniem do jazdy wyczynowej), a im mniejszy pakiet planujemy, tym warto raczej przyjmować wartości z dolnego progu prądu na ogniwo bo będzie on pobierany raczej dość często z pakietu
Baranski86
Forumowicz
Posty: 443
Rejestracja: 04 paź 2019, 19:14

Re: Lg INR21700 M50lt - wydajność prądowa

Post autor: Baranski86 »

equid pisze:
07 sie 2022, 13:52
tas pisze:
07 sie 2022, 9:24
Maksymalny prąd to taki prąd, który pozwala jeszcze jeździć ale maksymalnie szybko ubija ogniwo. To jest zupełnie co innego niż optymalny prąd czyli taki pozwalający nabić przynajmniej 200-250 cykli (statystyczne 3 lata jazdy)
Aby się dowiedzieć ile wynosi maksymalny i optymalny trzeba zrobić test, którego wynikiem jest poniższy wykres wyglądający mniej więcej tak (mierzony jest spadek pojemności do około 85% czyli blisko granicy bezawaryjnej pracy akumulatora):
LINK

Dla LT jest dostępny wykres LINK przy 5A ale wychodzi z niego, że ogniwo przy spadku do 85% ma około 550cykli - trochę dużo jak na rower (powinno się celować w takie 250 cykli) więc można przyjąć (nie mając jeszcze pierwszego wykresu, a wiedząc z innych badań, że charakterystyka prąd-cykle nie jest liniowa), że prąd optymalny (rozsądny stosunek prądu do czasu życia akumulatora jako całości) dla tych ogniw przypada gdzieś między 8-10A, co powinno dać takie 3 lata jazdy bez potrzeby ręcznego wyrównywania akumulatora). Postawiłbym jednak na 8A z uwagi, że wszelakie testy ogniw robi się na 1szt, nie na pakiecie oraz ogniwa podczas testów są jednak chłodzone konwekcyjnie, a w pakiecie nie są.
Tylko tez trzeba pamiętać że takie testy sa robione przy stałym prądzie rozładowania, a jak wiemy w rowerach najczęściej wartości pobieranego prądu sie mocno wącha w zależności od częstotliwości przyspieszania, prędkości maksymalnych z jakimi jeździ użytkownik i terenu w jakim tej osobie przychodzi jeździć .
Z drugiej strony tez bardzo duży wpływ ma również wielkość pakietów, bo mimo wszystko przy małych pakietach zastosowanych do małych napędów znacznie częściej występują maksymalne prądy, porównując do tego co występuje w mocniejszych konwersjach gdzie często przez większość czasu pakiety pracują na połowie swojej planowanej wydajności prądowej.
Trzeba tez pamiętać o tym co Tas wspomniał, że ogniwa w środku pakietów słabiej są chłodzone niż na ich brzegach co przy dużych pakietach ma spory wpływ na nierównomierna degradacje ogniw, lecz znowu gdy mamy do czynienia z mniejszymi pakietami, najczęściej są one w stanie o wiele bardziej równomiernie sie schładzać, wiec wtedy to zjawisko ma troszkę mniejsze oddziaływanie.

Ale podsumowując, najczęściej im robimy większy pakiet tym można przyjmować większe wartości prądu na ogniwo bo takie wartości prądu najczęściej chwilowo tylko występują (z wyłączeniem pojazdu z przeznaczeniem do jazdy wyczynowej), a im mniejszy pakiet planujemy, tym warto raczej przyjmować wartości z dolnego progu prądu na ogniwo bo będzie on pobierany raczej dość często z pakietu
Po podlaniu sterownika jest 14a więcej niż było 74a max 4.2-4.4kw mi pokazuje. Mnie to wystarcza przy dodawaniu gazu od paru kmh do 20kmh może 10-15s jest takie natężenie. Co ciekawe przy stałej prędkości 50kmh pobiera sterownik 12-18a w zależności czy pod górkę czy po płaskim,natomiast przy 64kmh pobiera 40-44a max. Jazda z taką prędkością jest bardzo nieekonomiczna. Nie będę podlewal więcej bo przy dodaniu gazu przy prędkości 30kmh na Maxa jak przyspiesza nie pobiera więcej niż 40a. Tylko przy ruszaniu od 0 jest moc 4.4kw. Nie wiem czy to taka specyfika tego sterownika bo go nie mogę rozszyfrować. Mam też gt1500 i się zastanawiam gdybym podmienil to nie będzie miał większego kopniecia. Czy możecie coś powiedzieć o tym sterowniku byl razem z zestawem. Mam gt1500 od ręki tylko musiałbym przelutowac fazy no i on ma 3peed a ten nie ma wprowadzonych przewodów.
Załączniki
Screenshot_20220807_142128_com.android.gallery3d_copy_768x1664.jpg
ODPOWIEDZ