Przewidywanie zasięgu z krzywej napięciowo-pojemnościowej

Dział zawiera tematy związane z akumulatorami, ładowarkami oraz BMSami
Atak_Snajpera
Forumowicz
Posty: 388
Rejestracja: 30 cze 2022, 16:27

Re: Przewidywanie zasięgu z krzywej napięciowo-pojemnościowej

Post autor: Atak_Snajpera »

Nikt z was nie robił testu na zużytych ogniwach i porównywał z nówkami pod względem voltage sag/voltage recovery/krzywa rozładowania?
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5764
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Przewidywanie zasięgu z krzywej napięciowo-pojemnościowej

Post autor: pxl666 »

Atak_Snajpera pisze:
31 paź 2022, 17:36
Nikt z was nie robił testu na zużytych ogniwach i porównywał z nówkami pod względem voltage sag/voltage recovery/krzywa rozładowania?
musisz poszukać dla swojego
tkoko
Forumowicz
Posty: 4923
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Przewidywanie zasięgu z krzywej napięciowo-pojemnościowej

Post autor: tkoko »

Atak_Snajpera pisze:
31 paź 2022, 17:11
Prościej! Jak wygląda tzw. voltage recovery w przypadku nowego ogniwa , a już zużytego? Czy w obu przypadkach jest tak samo mocny w tym samym punkcie?
Najprościej voltage recovery np. dla Sony V3, fioletowy pionowy słupek.
Obciążenie 10 A, pojemność 1.7 Ah (z 2.2 Ah), 5.61 Wh (z 7.92 Wh), napięcie odcięcia BMS, 3 V.
Po odłączeniu obciążenia 10 A, i odczekaniu powiedzmy 30 min napięcie z 3 V podskoczy do 3.5 V. dostępna pojemność to 0.4 Ah, 1.32 Wh, więc możesz dalej kontynuować podróż mocą 2 A. Jednak jak zechcesz włączyć 10 A, ponownie się zatrzymasz z braku Ah/Wh.
Z powodu ładowań, starzenia się ogniw, temperatury itd. wzrasta RW ogniwa i wzrastają spadki napięć (dodatkowe napięcia z lewej strony) bez większej zmiany krzywej rozładowania (pozioma fioletowa linia). Jak widzisz przy minimalnym prądzie pojemność może być nadal taka sama, lecz już pod obciążeniem zacznie spadać i to tym więcej im większe obciążenie.
Załączniki
krzywa 2a.jpg
tkoko
Forumowicz
Posty: 4923
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Przewidywanie zasięgu z krzywej napięciowo-pojemnościowej

Post autor: tkoko »

Atak_Snajpera pisze:
31 paź 2022, 16:52
....... Mnie interesuje coś takiego bardziej życiowego. Jadąc do roboty zużywam ~50wh. Po robocie spisuję zużyte Wh i napięcie. Rano przed wyjazdem znowu do pracy spisuję zużyte Wh i napięcie. I tak aż do punktu odcięcia.......
To jest tak samo proste/życiowe przy baterii 1.1 kW (jeżeli się nie mylę) jak codzienna jazda samochodem na dystansie 3 km i porównywanie spalania z fabrycznymi danymi. Przy 50 Wh mając eggy na bieżąco możesz zapewne obserwować zarówno sag pod obciążeniem jak i recovery baterii. :D
Atak_Snajpera
Forumowicz
Posty: 388
Rejestracja: 30 cze 2022, 16:27

Re: Przewidywanie zasięgu z krzywej napięciowo-pojemnościowej

Post autor: Atak_Snajpera »

tkoko pisze:
31 paź 2022, 18:11
Atak_Snajpera pisze:
31 paź 2022, 16:52
....... Mnie interesuje coś takiego bardziej życiowego. Jadąc do roboty zużywam ~50wh. Po robocie spisuję zużyte Wh i napięcie. Rano przed wyjazdem znowu do pracy spisuję zużyte Wh i napięcie. I tak aż do punktu odcięcia.......
To jest tak samo proste/życiowe przy baterii 1.1 kW (jeżeli się nie mylę) jak codzienna jazda samochodem na dystansie 3 km i porównywanie spalania z fabrycznymi danymi. Przy 50 Wh mając eggy na bieżąco możesz zapewne obserwować zarówno sag pod obciążeniem jak i recovery baterii. :D
Tu mnie zgubiłeś... Ja o Rzymie ,a ty o Krymie...
tkoko
Forumowicz
Posty: 4923
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Przewidywanie zasięgu z krzywej napięciowo-pojemnościowej

Post autor: tkoko »

Atak_Snajpera pisze:
31 paź 2022, 18:33
...... Tu mnie zgubiłeś... Ja o Rzymie ,a ty o Krymie...
To jeszcze prościej, Przed ruszeniem notujesz/zapamiętujesz napięcie baterii. jedziesz i notujesz/zapamietyjesz do jakiej wartości masz spadek napięcia. Przy baterii 1.1 kW zapewne będzie minimalny wiec zarówno sag jak i recovery baterii będzie minimalne. Po zatrzymaniu i odczekaniu 0.5 - 1 godz ponownie notujesz/zapamiętujesz napięcie. Różnica między napięciem jazdy a napięciem postoju to jest Twoje recovery. Jaki będzie sag i recovery Twoich baterii po 500 ładowaniach (jeżeli kiedykolwiek to osiągniesz) oraz przy jakim obciążeniu chcesz to mierzyć (bo to wpływa na recovery) nie powiem Ci bo nie jestem wróżbitą.
W moich opisanych dosyć dokładnie fabrycznych bateriach.
viewtopic.php?f=19&t=599&p=96399&hilit= ... niw#p96399
przy temperaturach zbliżonych do zera, sag i recovery przy obciążeniu maksymalnym (500 wat, 15 A) dochodzi do 3.4 V (i więcej), lecz po zatrzymaniu i odczekaniu odpowiedniego czasu napięcie ponownie wróci do wyjściowego 4.18 V na ogniwo. Jak widać z testu bateria z 2012 r. w 2017 r miała przy prądzie ~5.5 A takie same pojemności ładowania/rozładowania jak na początku, tyle ze temperatura baterii była już znacznie wyższa a przy prądzie 15 A zapewne byłoby to 70% pojemności.
tkoko
Forumowicz
Posty: 4923
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Przewidywanie zasięgu z krzywej napięciowo-pojemnościowej

Post autor: tkoko »

Tu masz charakterystyki rozładowań, spadek pojemności, dla różnych ogniw w czasie. Zaznacz sobie Samsung 25R, 26H, i np Sanyo Ga by zobaczyć jak różnią się poszczególne modele ogniw po kilkuset cyklach ładowania/rozładowania prądem 1/ 5 A.
https://nexun.home.pl/autoinstalator/ce ... pro_d.html
Awatar użytkownika
WojtekErnest
Forumowicz
Posty: 3335
Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
Lokalizacja: Warszawa

Re: Przewidywanie zasięgu z krzywej napięciowo-pojemnościowej

Post autor: WojtekErnest »

tkoko pisze:
31 paź 2022, 19:10
.....przy obciążeniu maksymalnym (500 wat, 15 A) dochodzi do 3.4 V (i więcej), lecz po zatrzymaniu i odczekaniu odpowiedniego czasu napięcie ponownie wróci do wyjściowego 4.18 V na ogniwo.
To akurat przykład skrajnie wyeksploatowanego pakietu, który ma tak duże RW. ,że jakiekolwiek pomiary energii pobranej i pozostałej są niemiarodajne. SAG 0,8V swiadczy o tym że pakiet nie nadaje się do takiego prądu
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...:-)
tkoko
Forumowicz
Posty: 4923
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Przewidywanie zasięgu z krzywej napięciowo-pojemnościowej

Post autor: tkoko »

WojtekErnest pisze:
31 paź 2022, 23:21
....... To akurat przykład skrajnie wyeksploatowanego pakietu, który ma tak duże RW. ,że jakiekolwiek pomiary energii pobranej i pozostałej są niemiarodajne ........
Znowu pudło. :D
Bateria (2012 r) to wówczas 4 letnia bateria "A", wielokrotnie testowana i opisywana tutaj,
viewtopic.php?p=96399#p96399
bateria zresztą nadal jeździ u zięcia i na razie nie mam zgłoszenia/żądania żeby ją wymienić
Zdarzenie i trasa to również opisany/udokumentowany i łatwy do potwierdzenia przez Guru tego forum (i nie tylko), przejazd przez Bielsko dnia 21 marca 2016 r.
https://forum.arbiter.pl/viewtopic.php? ... c&start=15
Jak widzisz na dwóch "skrajnie wyeksploatowanych" bateriach przejechałem ~70 km po górach.
Pewnie zdziwisz się jak to możliwe. Ano bardzo prosto.
Pierwsza sprawa. Już wcześniej zauważyłem/przetestowałem duży sag baterii w pobliżu 0*C, oraz możliwość dalszej jazdy przy odpowiednim zmniejszeniu wspomagania i podniesieniu temperatury baterii.
Druga sprawa. Mimo że był to środek marca, to dzień był słoneczny, więc była szansa że temperatura powietrza wzrośnie więc i poziom Ah/Wh baterii wzrośnie, i się nie przeliczyłem.
Trzecia sprawa. Zaryzykowałem wyjazd do Buczkowic (250 metrów przewyższenia) na spotkanie ze świadomością że jeżeli moje kalkulacje zawiodą to z górki na drugiej baterii wrócę bez problemu. Nie tylko starczyły na dojazd do Buczkowic i powrót, ale i na "zabawę" w górach (Twister).
Jak widzisz na przykładzie Sony VTC2, spadek napięcia przy zerze (zielona linia) do poziomu 3.3 V jest "naturalny".
Załączniki
Sony VTC2.jpg
Awatar użytkownika
Kajman
Forumowicz
Posty: 1263
Rejestracja: 18 maja 2018, 9:51

Re: Przewidywanie zasięgu z krzywej napięciowo-pojemnościowej

Post autor: Kajman »

Podaj rezystancję w każdym roku używania tego aku, zmianę pojemności zmierzone bezpośrednio na aku, bez tego ocena jej stanu to trochę lepiej niż szklana kula ;) Mam pakiety a123 lifepo z 2007r i wciąż działają, modele na nich jeżdżą, niewiele krócej niż jak były nowe. Ale pomiary są bez złudzeń, 15% pojemności mniej i rw X2. Ale jeżdżą prawie tak samo ;) Jak się. Je poruszasz w zakresie granicznym wydajności i bazujesz na jeździe na wspomaganiu to nie odnotujesz małych i średnich zmian zdrowia pakietu.
Ostatnio zmieniony 01 lis 2022, 10:17 przez Kajman, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
WojtekErnest
Forumowicz
Posty: 3335
Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
Lokalizacja: Warszawa

Re: Przewidywanie zasięgu z krzywej napięciowo-pojemnościowej

Post autor: WojtekErnest »

Czyli jechałeś tak aby był niski pobór prądu a nie 15A. Czyli pobierałeś CELOWO mało prądu a nie 15A. Bo do 15A to ten pakiet już się nie nadawał. Cudów nie ma....
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...:-)
tkoko
Forumowicz
Posty: 4923
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Przewidywanie zasięgu z krzywej napięciowo-pojemnościowej

Post autor: tkoko »

WojtekErnest pisze:
01 lis 2022, 10:06
Czyli jechałeś tak aby był niski pobór prądu a nie 15A. Czyli pobierałeś CELOWO mało prądu a nie 15A. Bo do 15A to ten pakiet już się nie nadawał. Cudów nie ma....
Wojtek zrób prosty test bo widzę że Kajman już go zrobił i skasował częś swojej wypowiedzi. :D
Weż nowe Sanyo GA włóż go na godzinę do zamrażalnika, a następnie obciąż go maksymalnym prądem 10 A czyli odpowiednikiem maksymalnego prądu 5.2 A dla Samsunga 26E (bateria jest 3P, sterownik 15A). Jak uzyskasz 3 V to zafunduję ci 4/6 pak browara. :D
Jeżeli chcesz zobaczyć wynik na dwuletnim, "nowym", nieużywanym Sanyo GA mogę Ci go udostepnić. Mam przy okazji i "recowery voltage" dla "nowego" Sanyo GA po minucie obciążenia prądem 10 A.
Awatar użytkownika
Kajman
Forumowicz
Posty: 1263
Rejestracja: 18 maja 2018, 9:51

Re: Przewidywanie zasięgu z krzywej napięciowo-pojemnościowej

Post autor: Kajman »

Skasowałem bo zdecydowałem, że nie będę ciągnął z Tobą kolejnych Twoich wydumek bazujących na oczorejestratorze i dupo/żarówko hamowni, nie chciałem tego pisać, ale widzę źle odebrałeś moje intencje. Więc napiszę. Nie masz ani sprzętu ani wiedzy wynikającej z szerszego doświadczenia praktycznego, tylko bazujesz w znaczącym stopniu na wiedzy internetowej i tych swoich nielicznych (2?!)pakietach, gdzie IR mierzysz temperaturą, rozjeżdżają ci się Ah z Wh itd itp.(pominę milczeniem fakt rozgrzania pakietu prądem 5A do temperatury 51*). Czasem coś ci się trafi, ale z reguły wnioski masz bliskie, ale jednak oddalone od dokładnych realiów. Jeździsz w sposób dostoswany do swoich trupiejących pakietów i mówisz, że są ok ;) To oględnie napisał też Wojtek. Tak jest z większością tematów, arbitralnie nieomal wypowiadasz się o silnikach i napędach których w życiu nie miałeś, pakietach i ogniwach, tutaj tabelkę z netu rozciągniesz, tam dopasujesz, cośtam skleisz i dawaj.

Godzina dla GA w zamrażalniku, potem 10A bo to jak 5.2A dla 26E przy 0* jak ruszałeś a w sumie potem było cieplej ;) No Tkoko cały Ty, zamrażalnika o jakiej temepraturze? Ja mam -26*, inni mają -19, inni jeszcze -15*, z wymuszonym obiegiem również temperatura będzie inna po 1h.
GA, z której serii? Tej 20Mohm? 22.5mOhm czy obecnej 26mOhm? 26E jak testowałeś, w jakich temperaturach, razem z Sony VTC2, że je porównujesz wrzucając wykres? Dlaczego GA, czemu nie Boston Swing? Jest tyle zmiennych które spłycasz w niedopuszczalny sposób lub dobierasz byle osiągnąć swoje racje, że często Twoje wnioski/wyniki "badań" są właśnie tak prawdziwe jak wcześniej te spłycenia ;)
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5764
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Przewidywanie zasięgu z krzywej napięciowo-pojemnościowej

Post autor: pxl666 »

Kajman pisze:
01 lis 2022, 19:19
Skasowałem bo zdecydowałem, że nie będę ciągnął z Tobą kolejnych Twoich wydumek bazujących na oczorejestratorze i dupo/żarówko hamowni, nie chciałem tego pisać, ale widzę źle odebrałeś moje intencje. Więc napiszę. Nie masz ani sprzętu ani wiedzy wynikającej z szerszego doświadczenia praktycznego, tylko bazujesz w znaczącym stopniu na wiedzy internetowej i tych swoich nielicznych (2?!)pakietach, gdzie IR mierzysz temperaturą, rozjeżdżają ci się Ah z Wh itd itp.(pominę milczeniem fakt rozgrzania pakietu prądem 5A do temperatury 51*). Czasem coś ci się trafi, ale z reguły wnioski masz bliskie, ale jednak oddalone od dokładnych realiów. Jeździsz w sposób dostoswany do swoich trupiejących pakietów i mówisz, że są ok ;) To oględnie napisał też Wojtek. Tak jest z większością tematów, arbitralnie nieomal wypowiadasz się o silnikach i napędach których w życiu nie miałeś, pakietach i ogniwach, tutaj tabelkę z netu rozciągniesz, tam dopasujesz, cośtam skleisz i dawaj.

Godzina dla GA w zamrażalniku, potem 10A bo to jak 5.2A dla 26E przy 0* jak ruszałeś a w sumie potem było cieplej ;) No Tkoko cały Ty, zamrażalnika o jakiej temepraturze? Ja mam -26*, inni mają -19, inni jeszcze -15*, z wymuszonym obiegiem również temperatura będzie inna po 1h.
GA, z której serii? Tej 20Mohm? 22.5mOhm czy obecnej 26mOhm? 26E jak testowałeś, w jakich temperaturach, razem z Sony VTC2, że je porównujesz wrzucając wykres? Dlaczego GA, czemu nie Boston Swing? Jest tyle zmiennych które spłycasz w niedopuszczalny sposób lub dobierasz byle osiągnąć swoje racje, że często Twoje wnioski/wyniki "badań" są właśnie tak prawdziwe jak wcześniej te spłycenia ;)
buhahaha ale jak krzychu sprzecza się ze mną to stoisz pod sceną i mu przyklaskujesz
Awatar użytkownika
Kajman
Forumowicz
Posty: 1263
Rejestracja: 18 maja 2018, 9:51

Re: Przewidywanie zasięgu z krzywej napięciowo-pojemnościowej

Post autor: Kajman »

Zauważ, że od dłuższego czasu nie wcinam się nawet ciut ciut ;) Poza tym zabawnie się was ogląda czasem ;) Choć też już widzę odpuściłeś :P łe...
tkoko
Forumowicz
Posty: 4923
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Przewidywanie zasięgu z krzywej napięciowo-pojemnościowej

Post autor: tkoko »

pxl666 pisze:
02 lis 2022, 9:21
..... buhahaha ale jak krzychu sprzecza się ze mną to stoisz pod sceną i mu przyklaskujesz
Tomek gdzieżbym śmiał się z Tobą kłócić, mam tylko inne zdanie w niektórych kwestiach.

Wróćmy więc ponownie do zagadnienia/dyskusji/sporu, a brzmi on tak;

Czy w pełni sprawne, "NOWE" ogniwo, przy temperaturze 0 - 4 *C może mieć spadek napięcia poniżej 3.4 V, przy MAKSYMALNYM/2C prądzie (odpowiednik 5 A w baterii "3P" 15 A), oraz czy spadek napięcia poniżej 3.4 V w temperaturze 0 - 4*C świadczy o fatalnej jakości ogniwa.

Porównanie dotyczy;
Samsung 26F, maksymalny prąd/2C = 5.2 A, pojemność w temperaturze 0*C = 80%, stara chemia, bateria "3P"/15 A.
Sanyo GA, maksymalny prąd = 10 A, prąd 2C = 7 A, pojemność w temperaturze 0*C = 93%, nowsza chemia.

Sanyo dlatego że ma datasheet i nieistotne 'internetowe" wykresy spadków napięć (brak maksymalnego i 2C prądu przy 0*C), oraz ogniwo jest ogólnie dostępne więc każdy może poniższy test zrobić.
Ogniwo do lodówki (4 - 7*C wystarczy) na kilka godzin (by mieć pewność stałej temperatury ogniwa). W dłoń miernik i obciążenie dające 7 A, pomiar NAJNIŻSZEGO napięcia i podanie wyniku po ilu "godzinach" pobierania takiego prądu napięcie WZROŚNIE powyżej 3.4 V (napięcie przy którym LED komunikuje pustą baterię).

Wojtek wiem że masz (miałeś) Sanyo GA zarówno "nowe" jak i starsze, lodówkę pewnie też. Sześciopak browara funduję nadal, jeżeli przy temperaturze ogniwa poniżej 7*C i prądzie 2C = 7 A, napięcie nie spadnie poniżej 3.4 V.

Dla porównania/pobicia moje prymitywnie zmierzone napięcia i czas "voltage recovery" do 3.4 V, zimnego ogniwa.
Temp. ogniwa = 3 - 7*C, prąd 2C = 7 A, napięcie początkowe 4.170 V (nap. balansu BMS), min. napięcie po 14 sek. = 3.204 V, po dalszych 5 sekundach napięcie zaczyna ROSNĄĆ. Po dalszych 2 min. 10 sek napięcie PRZEKRACZA 3.4 V (dokumentacja/video z pomiaru dostępna na życzenie). Wyższa temperatura ogniwa przy starcie skróci czas recovery i podwyższy minimalnie napięcie, lecz nie sądzę że znajdziesz ogniwo, o temperaturze lodówkowej, którego spadek napięcia przy starcie nie przebije 3.4 V.
.
Załączniki
1Sanyo ncr18650ga.pdf
(316.07 KiB) Pobrany 54 razy
Sanyo vs Samsung.jpg
Awatar użytkownika
WojtekErnest
Forumowicz
Posty: 3335
Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
Lokalizacja: Warszawa

Re: Przewidywanie zasięgu z krzywej napięciowo-pojemnościowej

Post autor: WojtekErnest »

Unikam wyciagania wniosków z obciążania ogniw rzedu 2 czy 3C a jednocześnie tak chlodzonych.
Dlaczego ? Bo test pojedynczego ogniwa, nie pokryje się z ich zachowaniem w pakiecie szeregowo-rownoleglym, ściśniętym w zwartej obudowie.
Po drugie, "kiedys" mnie uczono ze takie skrajne próby, to próby jednorazowe, a material z takich prób już się nie wykorzystuje do produkcji pelnowartosciowej. To samo dotyczy testów napięciowych dot półprzewodników (np. blisko granic przebicia..
Ps. Niedawno, nawet ujawniono że niektore nowe ogniwa li-ion mają jednak zjawisko formowania. Tzn. np "grzechocza" a po kilku ladowaniach, gdy pasta się rogrzeje, uformuje, efekt mija. ALE w wyniku, część ogniw jednak pada, nawet kilka %, i wtedy partia idzie na rynek wtórny jako niepewna do instalacji profesjonalnej. To pochodna problemow gdy nowe ogniwa byly poddane np wstrząsom. To wplynie rowniez na %usterkowosci. A to oznacza że pomiar wstępny ogniw z takiego rynku, może się nie pokryć z tym co wyjdzie w eksploatacji, z dziwnymi usterkami "bez powodu".
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...:-)
tkoko
Forumowicz
Posty: 4923
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Przewidywanie zasięgu z krzywej napięciowo-pojemnościowej

Post autor: tkoko »

WojtekErnest pisze:
03 lis 2022, 6:21
Unikam wyciagania wniosków z obciążania ogniw rzedu 2 czy 3C a jednocześnie tak chlodzonych. ......
Wojtek, ja opisałem REALNE zdarzenie z "ŻYCIA WZIĘTE" i opisane/dostępne na obu forach rowerowych więc łatwe do weryfikacji. Stwierdziłeś jednoznacznie że ogniwa/baterie które mają taki spadek przy temperaturze 0 do 4*C to "złom". Stąd moje testy i wniosek że każde Sanyo GA to taki sam "złom". W lodówce jest kolejne Sanyo GA L 5212 D, 24.4 mOhm, 1.174 V, nieużywane (nie znam rocznika) przygotowane tym razem do pełnego rozładowania i pomiaru pojemności i napięć.
Na Samsungu (280/250 Wh) przejechałem 2 x 35 km do "pełnego" rozładowania, co jest ekwiwalentem 70% pojemności/zasięgu ogniwa/baterii wynikającym z temperatury (80%), 4 lat (10%) który w 20*C na tej trasie dałby 50 km (8Wh vs 4.8 Wh/km). Podobna trasa, podobne obciążenie, wyższa temperatura i "precyzyjne" dane z 2016 r tydzień później. Moja i silnika moc wspomagania się radykalnie nie zmieniły, zmieniła się tylko pojemność baterii w zerowej temperaturze, stąd większy prąd/Wh bo niższe napięcie/moc i doszła Kozia.
https://forum.arbiter.pl/viewtopic.php? ... c&start=30
Awatar użytkownika
noel841106
Forumowicz
Posty: 87
Rejestracja: 15 maja 2019, 12:16
Lokalizacja: Białystok

Re: Przewidywanie zasięgu z krzywej napięciowo-pojemnościowej

Post autor: noel841106 »

Panowie, znacie taki miernik jak tk-15? Jeżdżę na nim kilka lat i nigdy mnie nie zawiódł.
ODPOWIEDZ