Mam baterie deskorolki 4 ah 36V
.Do jakiej bezpiecznej wartości mogę ładować i do jakiej bezpiecznie użytkować
Voltonierz 100% naładowania pokazuje przy wielkości 41.2v
Czytałem gdzieś że max ładowanie powinno wynosić 85% czyli ca.38v
Pozdrawiam
Bezpieczne ładowanie akumulatora
-
- Forumowicz
- Posty: 46
- Rejestracja: 30 sie 2021, 20:45
- Lokalizacja: Warszawa
-
- Forumowicz
- Posty: 418
- Rejestracja: 20 maja 2019, 22:28
Re: Bezpieczne ładowanie akumulatora
Teoria mówi że wtedy ogniwo wytrzyma najdłużej.
Paktyka pokazuje że pakiet może się wtedy rozjechać (ogniwa będą się ładować nierównomiernie) bo BMS nie będzie mógł zbalansować napięcia ogniw.
Paktyka pokazuje że pakiet może się wtedy rozjechać (ogniwa będą się ładować nierównomiernie) bo BMS nie będzie mógł zbalansować napięcia ogniw.
- WojtekErnest
- Forumowicz
- Posty: 3315
- Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Bezpieczne ładowanie akumulatora
Ładowarka musi być dostosowana do BMS. Teorie o "zdrowym" niedoladowaniu nie dotyczą pakietow, bo skutek jest odwrotny do zamierzonego.
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...

- szczur333
- Forumowicz
- Posty: 444
- Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
- Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
- Kontakt:
Re: Bezpieczne ładowanie akumulatora
dokladnie
zalezy od bms-a przy jakim napieciu balansujhe - jesli np od 4.1V na cele to wypadaloby co ktores ładowaniew do tylu ładowac
zalezy od bms-a przy jakim napieciu balansujhe - jesli np od 4.1V na cele to wypadaloby co ktores ładowaniew do tylu ładowac
falcon v2 - qs205 5T - sabvoton - 20s14p vtc5a - 54kg - 76kmh/vmax
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
-
- Forumowicz
- Posty: 46
- Rejestracja: 30 sie 2021, 20:45
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Bezpieczne ładowanie akumulatora
Brodacz2 pisze: ↑07 wrz 2022, 18:42Mam baterie deskorolki 4 ah 36V
.Do jakiej bezpiecznej wartości mogę ładować i do jakiej bezpiecznie użytkować
Voltonierz 100% naładowania pokazuje przy wielkości 41.2v
Czytałem gdzieś że max ładowanie powinno wynosić 85% czyli ca.38v
Pozdrawiam
Pytanie do jakiej wartości mogę taki akumulator rozładować i do ilu "V " mogę ładować
-
- Forumowicz
- Posty: 234
- Rejestracja: 21 kwie 2020, 9:55
- Lokalizacja: Łódź
Re: Bezpieczne ładowanie akumulatora
Zakładam, że to pakiet złożony z akumulatorów litowo-jonowych.
4Ah, 36V to zwyczajowy opis baterii 10 ogniw połączonych szeregowo, przy czym za ogniwo należy tu uznać kilka akumulatorów połączonych równolegle (taka drabinka). Pojemność 4Ah sugeruje, że połączono po 2 akumulatory równolegle i takich par 10 w szereg.
---------------------------------
Tu drobna dygresja.
Pojemność to ładunek czyli parametr określający ilościowo jaki prąd i przez jaki czas można pobrać z pakietu (to definicja w bardzo przybliżonym zakresie). Iloczyn prądu i czasu czyli w Ah.
Dopóki rozmawiamy o akumulatorach samochodowych 12V to jest to parametr miarodajny, z którego wynika np., że akumulator 60Ah ma większą pojemność niż 45Ah.
Problem zaczyna się przy porównywaniu akumulatorów o różnych napięciach. Który jest"większy", rowerowy 8Ah, czy powerbank 20Ah?
Osobiście jestem zwolennikiem podawania parametrów źródeł zasilania poprzez określenie pojemności w Wh i napięcia w V.
Przeliczenie nie jest trudne - wystarczy pomnożyć pojemność w Ah przez napięcie np. przez 36V.
---------------------------------
36V wynika z 10 x 3,6V a taką wartość (czasem 3,7V) podaje się sugerując ogniwa Li-Ion.
To wartość, przy której charakterystyka rozładowania jest najbardziej płaska, to napięcie najdłużej utrzymujące się na akumulatorze podczas ładowania/rozładowania. Takimi liczbami operuje się chcąc scharakteryzować w rozmowie rodzaj użytych ogniw.
Pytasz o wartość napięcia końcowego. Przyjęto 4,2V na ogniwo, czyli 42V dla całości. Tyle powinna zapewnić ładowarka. Oczywiście wobec jej braku można użyć zasilacza pamiętając o koniecznym ograniczeniu prądu (np. szeregowo włączoną żarówką) i ustaleniem właściwego napięcia 42V.
Wartość 41,2V, o której piszesz może wynikać bądź z jakości użytego miernika, bądź np. z rzeczywistej wartości napięcia końcowego ładowarki. Parametry tychże wyartykułowane na obudowie nie zawsze są zgodne z rzeczywistością.
Spróbuj pomierzyć napięcie ładowarki bez odłączenia do pakietu akumulatorów, użyj innego (pożyczonego) miernika by upewnić się, że jest tam 42V.
4Ah, 36V to zwyczajowy opis baterii 10 ogniw połączonych szeregowo, przy czym za ogniwo należy tu uznać kilka akumulatorów połączonych równolegle (taka drabinka). Pojemność 4Ah sugeruje, że połączono po 2 akumulatory równolegle i takich par 10 w szereg.
---------------------------------
Tu drobna dygresja.
Pojemność to ładunek czyli parametr określający ilościowo jaki prąd i przez jaki czas można pobrać z pakietu (to definicja w bardzo przybliżonym zakresie). Iloczyn prądu i czasu czyli w Ah.
Dopóki rozmawiamy o akumulatorach samochodowych 12V to jest to parametr miarodajny, z którego wynika np., że akumulator 60Ah ma większą pojemność niż 45Ah.
Problem zaczyna się przy porównywaniu akumulatorów o różnych napięciach. Który jest"większy", rowerowy 8Ah, czy powerbank 20Ah?
Osobiście jestem zwolennikiem podawania parametrów źródeł zasilania poprzez określenie pojemności w Wh i napięcia w V.
Przeliczenie nie jest trudne - wystarczy pomnożyć pojemność w Ah przez napięcie np. przez 36V.
---------------------------------
36V wynika z 10 x 3,6V a taką wartość (czasem 3,7V) podaje się sugerując ogniwa Li-Ion.
To wartość, przy której charakterystyka rozładowania jest najbardziej płaska, to napięcie najdłużej utrzymujące się na akumulatorze podczas ładowania/rozładowania. Takimi liczbami operuje się chcąc scharakteryzować w rozmowie rodzaj użytych ogniw.
Pytasz o wartość napięcia końcowego. Przyjęto 4,2V na ogniwo, czyli 42V dla całości. Tyle powinna zapewnić ładowarka. Oczywiście wobec jej braku można użyć zasilacza pamiętając o koniecznym ograniczeniu prądu (np. szeregowo włączoną żarówką) i ustaleniem właściwego napięcia 42V.
Wartość 41,2V, o której piszesz może wynikać bądź z jakości użytego miernika, bądź np. z rzeczywistej wartości napięcia końcowego ładowarki. Parametry tychże wyartykułowane na obudowie nie zawsze są zgodne z rzeczywistością.
Spróbuj pomierzyć napięcie ładowarki bez odłączenia do pakietu akumulatorów, użyj innego (pożyczonego) miernika by upewnić się, że jest tam 42V.
-
- Forumowicz
- Posty: 4361
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Bezpieczne ładowanie akumulatora
Ładowanie do 3.8 V na ogniwo / 38 V na aku, da Ci "szalone" 2.4 Ah, czyli 0.5 godz jazdy przy obciążeniu 250 wat. Przy obciążeniu 500 i więcej wat czas skróci się do pięciu/dziesięciu minut jazdy.