Dziwne zachowanie manetki

Tematy związane z dodatkowymi akcesoriami dla pojazdów EV
ODPOWIEDZ
pierreD
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: 14 maja 2020, 0:31

Dziwne zachowanie manetki

Post autor: pierreD »

Witam
Wygrzebałem stary projekt na konwersje motocykla i po wciagnieciu silnika ze sterownikiem do domu zeby posprawdzac czy wszystko hula mam nastepujacy problem z manetką:
Czerwony przewod (zasilanie)-5,15v
Zielony przewow (sygnałowy)-0,8v
czarny to masa
Gdy odkręcam manetke przy napieciu ok 1v na sygnałowym silnik zaczyna sie obracac ale gdy odpuszczam silnik dalej kręci sie(raczej nie na max a takie obroty na 1/4 bym powiedzial ale jako ze to mid to jest to i tak dosc szybkie ) i jedyną opcją na zatrzymanie go jest wylączenie przez stacyjke . Manetka stopniowo daje od 0,8v do ok 4,3v (przetestowane na dwoch gdy pierwsza tak sie zachowywała) czyli okej, na max manecie tylko minimalnie slychac jakby silnik szybciej chodzil wzgledem tego stałego trybu .
Jakies szybkie porady co tu moze sie dziać? uszkodzona masa?(raczej nie bo juz od wlaczenia stacyjką by zapierdzielal),moze jakis cruise control zwiera?(ze sterownika podlączone mam tylko wyjscie na stacyjke i manetke a halle to juz inna wtyczka ktora wchodzi bezposrednio do silnika

P.S SILNIK PARKER 3,9KW ,STEROWNIK VOTOL EM60 ,BATERIA 84V ,Z GORY DZIEKUJE ZA SZYBKIE PORADY BO CHCIALBYM TO JESZCZE DZIS USPRZATNAC Z PRZEDPOKOJU! :lol:
Awatar użytkownika
lukk
Forumowicz
Posty: 805
Rejestracja: 05 lut 2020, 11:20
Lokalizacja: Kraków

Re: Dziwne zachowanie manetki

Post autor: lukk »

To nowy sterownik czy jakaś używka? Podłączałeś to do kompa?
Votol ma programowalne poziomy zadziałania manetki. Jeśli nie Ty to może ktoś inny sobie to ustawienie przeprogramował pod swoją manetkę, tak żeby maksymalnie jej ruch wykorzystać (aż kusi), a teraz Twoja manetka ma deczko inną charakterystykę i zahacza o te limity w spoczynku?

https://www.varcheaemobility.com/Conten ... 281%29.pdf str. 8, throttle parameters
pierreD
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: 14 maja 2020, 0:31

Re: Dziwne zachowanie manetki

Post autor: pierreD »

lukk pisze:
14 cze 2024, 14:12
To nowy sterownik czy jakaś używka? Podłączałeś to do kompa?
Votol ma programowalne poziomy zadziałania manetki. Jeśli nie Ty to może ktoś inny sobie to ustawienie przeprogramował pod swoją manetkę, tak żeby maksymalnie jej ruch wykorzystać (aż kusi), a teraz Twoja manetka ma deczko inną charakterystykę i zahacza o te limity w spoczynku?

https://www.varcheaemobility.com/Conten ... 281%29.pdf str. 8, throttle parameters
właśnie w tym sęk że to smigalo normalnie , manetka płynnie regulowala obroty jak to trzymalem w domu, potem zamontowalem w rame i juz nie chcialo mi sie wyciągac i tak stało przez zime w szopce (deszcz na to nie padal ale jakas minimalna wilgoc mogla byc z racji na to ze zamiast podłogi jest ziemia/piach ), na zagranicznych forach znalazlem ze innym tez tak po odkreceniu wpada na obroty i jeden gosc wykrył ze te przewody fazowe maja slaba izolacje bo na obudowie (nie wiem czy sterownika czy silnika) bylo napiecie takie jak na aku :lol: zmierze to wkrotce bo moze podobnie cos puszcza prąd tam gdzie nie powinno
ODPOWIEDZ