Bo na nie chce mi się zakładać kont na innych stronach
Możesz przecież obejrzeć, film bez ściągania , Jeżeli masz IE który u mnie również nie odtwarza, odtwórz na Firefoxie.
Bo na nie chce mi się zakładać kont na innych stronach
Lutowane jest to na "typowego pająka" (widać to wyraźnie na zdjęciach), czyli do układu scalonego, dolutowywane są po kolei pozostałe elementy. Po sprawdzeniu poprawności działania, zalane jest to żywicą epoksydową (distal). Ważne jest tylko prawidłowe ułożenie czujnika hall. Co do faktu działania układu "w obie strony". Dla mojego "pseudo MID'a" nie miało to znaczenia, gdyż korba z trudem kręci się do tyłu, więc czujnik praktycznie reaguje tylko przy jeździe do przodu. W "klasycznych" konstrukcjach z wolnobiegiem/kasetą trzeba by dorobić elektroniczną blokadę działania przy obrocie "do tyłu", ważne choćby ze względu bezpieczeństwa, szczególnie przy większej mocy.
W końcu zabieram się do roboty.Mam niestety na samym początku pytanie: co to jest za tranzystor i czy sygnał który na niego wchodzi to sygnał z czujnika pas?tkoko pisze: ↑22 cze 2019, 22:52Wszyscy czekają na PAS, jak na "mannę z nieba"
Światowe potęgi rowerowe nie zaoferowały odpowiednich "dienieg", więc pozostaje udostepnienie moich "wypocin" na forum. Cały układ jest praktycznie opisany w datasheet LM2907/17, wystarczy go tylko odpowiednio zaadaptować.
Dane katalogowe konwertera LM2907 !!!!!
Maksymalna częstotliwość wejściowa jest zależna od napięcia zasilania, wartości kondesatora C1 oraz prądu wyjściowego I2 wg zależności:
fmax = I2 dzielone przez C1 x Vcc
napięcie wyjściowe to:
VOUT = fIN x VCC x R1 x C1 x K
gdzie: f– częstotliwość wejściowa, VCC– napięcie zasilające, R1, C1, elementy bierne, K– stała wahająca się od 0,9 do 1,1 w zależności od egzemplarza.
C1 nie może byc mniejszy niż 500pF
R1 o wyższej wartości, zwiększa napiecie dla danej częśtotliwości (R1 musi być wystarczająco duży aby powstał impuls)
C2 filtruje tętnienia, za duże pojemności zwiększają zwłokę w reakcji.
Obciążenie wyjścia musi być na tyle duże by nie przekroczyć prądu znamionowego 50 mA.
Moje doświadczenia i uwagi.
PAS przy "typowym" napięciu 4.2V, podaje na maksymalnym RPM (~100 obr/min) około 3-3.1V. dla równania dwie manetki które posiadam, na maksymalnym wychyleniu podają ~3.64V.
Przy zasilaniu 4.6V, które ma mój sterownik DC 24V, 250 wat (Magma), napięcie na wyjściu PAS to ~3.55V, a więc bardzo zbliżone do manetki.
Czułość układu na liczbę magnesów jest bardzo uzależniona od R1, C2, i obciążenia na wyjściu sterownika. Parametry ze schematu są praktycznie do tarczy z pięcioma magnesami. przy większej liczbie magnesów trzeba zwiększyć R1, i zmniejszyć C1. Czujnik HALL'a na TLE4905 działa tylko przy prawidłowym układzie biegunów, oraz uruchamia PAS zarówno do przodu jak i do tyłu !!!
Aby PAS działał w miarę komfortowo, trzeba go dostosować do indywidualnej kadencji użytkownika.
Dowolny npm małej mocy. Zapewne bez tego tranzystora, i opornika "R4", po modyfikacji, układ będzie pracował podobnie, ale z wcześniejszych prób miałem już "swój" czujnik PAS z hallem, zalany w żywicy, więc zastosowałem go i w tej konstrukcji. Tranzystor służył tylko do odwrócenia sygnału z wyjścia halla.
I dlatego mamy tutaj 65 postów w temacie, i tylko mój prymitywny, ale działający konwerter PAS > manetka, zrobiony na szybko przed wyjazdem na Balaton, bez żadnego kompa, programowania, wystarczy do tego potencjometrsmdrwf12300 pisze: ↑15 cze 2020, 18:07Ja to cie tkoko podziwiam ze ci sie chce tak bawic w analogowe "dobieranie" . Esp8266 z 4Mb kosztuje 8-9 PLN do tego stabilizator 3.3v za 2 zeta i wystarczy tylko podlutować do esp8266 wyjscie z czujnika pas ... a reszte dowolnie "komponujemy" w kodzie i wgrywamy z kompa via wifi.
hmm.. ja myślałem własnie o podłączeniu się do silnika przez te czujniki halla, ale jeśli się da prędkość czytać z tego kabla to by było prościej ...noel841106 pisze: ↑15 cze 2020, 17:10Najlepiej jakbyś pobrał aktualną prędkość koła jeszcze że sterownika. To ten pojedyńczy zielony przewód z okrągłym gniazdem na końcu.
ESP8266 nie obsługuje BLE (Bluetooth low energy) wiec dlatego wybrałęm ESP32 ale to bardzo podobne platformy, koszt ESP to chyba niecałe 30 PLN + rezystory kondensatry itp 10 PLN + czujnnik halla do 100A (do mierzenia poboru W z baterii) = niecałe 100 PLN i możną zrobic cos ala cykle analizer czy jak to tam sie nazywa który kosztuje duzo więcej. DO tego APKa na Androida do sterowania/wyswietlania i mysle ze moze byc to fajny projektsmdrwf12300 pisze: ↑15 cze 2020, 18:07Ja to cie tkoko podziwiam ze ci sie chce tak bawic w analogowe "dobieranie" . Esp8266 z 4Mb kosztuje 8-9 PLN do tego stabilizator 3.3v za 2 zeta i wystarczy tylko podlutować do esp8266 wyjscie z czujnika pas ... a reszte dowolnie "komponujemy" w kodzie i wgrywamy z kompa via wifi.
Wyobrażasz sobie 67 letnią babcię, z osteoporozą, i tytanowym biodrem, jak jedzie ze mną 300 km nad Balatonsmdrwf12300 pisze: ↑15 cze 2020, 18:32J..... BTW ... byłeś elektrykiem nad Balatonem ( chodzi mi o przejazd z PL na Węgry ) ?
Tak to jest jak się "złe" poprawia na "gorsze" zaraz jeszcze raz poprawię.
Do roweru montowany jest taki "knot"
Też tak myślałem kupując ten sterownik bo takie rozwiązanie byłoby logczne/intuicyjne. Ale to tak nie działa. Przynajmniej w moim KT. Przy P4=1, sterownik manetkę traktuje jak przycisk niezależnie od C3. Jakakolwiek płynna praca manetką jest możliwa przy P4=0.
Pełną kontrolę nad podawaną mocą, ale z PAS jako "sygnałem zezwolenia na podanie mocy". Wiem że ta moc, zwłaszcza w trybie "miasto" (legal czy jak tam zwał), jest mizerna ale ruszanie i konieczność przyhamowania po kilku metrach, są denerwujące. Również działanie trybu "miasto" będzie się opierać na tym co mu podam (w granicach tej ćwierci kilowata) i powinno być bardziej używalne.OK, pytanie co niby więcej chcesz osiągnąć zastępując oryginalny czujnik pseudo pasem.