Dzień dobry,
posiadam światło stop na 36v i taką mam baterię w rowerze. Światło stop ma 2 kabelki: plus i minus. Jak podam mu napięcie 36v to ładnie świeci.
Rower ma 2 manetki hamulców, połączone przewodami (każda manetka po 1 przewodzie) ze sterownikiem, jak się wciśnie manetki, silnik przestaje działać.
Manetki są połączone z przewodami łącznikami które można rozpiąć i zobaczyć co jest w środku przewodu. Są tam dwa cienkie kabelki.
Przykładając miernik od strony manetki można stwierdzić brak ciągłości sygnału gdy manetka nie jest wciśnięta, oraz zamknięcie obwodu po wciśnięciu manetki.
Przykładając miernik do kabelków w przewodzie od strony sterownika, po włączeniu zasilania roweru, pojawia się na nich napięcie prawie 5v.
Co muszę zarobić, o ile to w ogóle możliwe, aby móc w wyżej opisanym środowisku po naciśnięciu dowolnej manetki, światło stop zaczęło świecić zasilane 36v?
światło stop
- noel841106
- Forumowicz
- Posty: 87
- Rejestracja: 15 maja 2019, 12:16
- Lokalizacja: Białystok
Re: światło stop
Siema,
manetka po wciśnięciu zamyka obwód i 5V ściąga do masy. Musisz wziąć przekaźnik z cewką na 5V. Jedno wyprowadzenie cewki przekaźnika podłączyć do zasilania 5V. Być może te 5V na halle się nada. Ale musisz się dowiedzieć jaka jest wydajność prądowa tego zasilania i czy podłączenie cewki przekaźnikanie przeciąży sterownika. Drugi przewód cewki przekaźnika podłączyć do manetki tam gdzie jest 5V ze sterownika i robi się 0V po wciśnięciu klamki. Wtedy klamka po wciśnięciu poda masę na sygnał hamulca do sterownika i na cewkę. A na styki normalnie otwarte przekaźnika wpiąć lampkę stopu. W sensie styki wpiąć szeregowo w obwód lampki. Czy to na zasilaniu czy na masie.
manetka po wciśnięciu zamyka obwód i 5V ściąga do masy. Musisz wziąć przekaźnik z cewką na 5V. Jedno wyprowadzenie cewki przekaźnika podłączyć do zasilania 5V. Być może te 5V na halle się nada. Ale musisz się dowiedzieć jaka jest wydajność prądowa tego zasilania i czy podłączenie cewki przekaźnikanie przeciąży sterownika. Drugi przewód cewki przekaźnika podłączyć do manetki tam gdzie jest 5V ze sterownika i robi się 0V po wciśnięciu klamki. Wtedy klamka po wciśnięciu poda masę na sygnał hamulca do sterownika i na cewkę. A na styki normalnie otwarte przekaźnika wpiąć lampkę stopu. W sensie styki wpiąć szeregowo w obwód lampki. Czy to na zasilaniu czy na masie.
-
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: 06 sie 2018, 14:35
Re: światło stop
Dziękuję za informację. Czy po rozebraniu puszki sterownika, sygnał z klamki jest na płytce zazwyczaj oznaczany jakoś standardowo czy trzeba go szukać ? Pytam, ponieważ nie chce modyfikować konektorów, są wodoszczelne.