Problem z PAS

Tematy związane z dodatkowymi akcesoriami dla pojazdów EV
ODPOWIEDZ
matkocz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 09 sie 2019, 8:12

Problem z PAS

Post autor: matkocz »

Witam,

Zainstalowałem czujnik Pas KT-V12L po lewej stronie. Działa wszystko niby ok do momentu aż zaczne mocno naciskać na lewą korbę. Wtedy następuje przerywanie wspomagania. Na prawej korbie wszystko ok nic sie nie dzieje jak na nią przykładam większą siłę. Zastanawiam się co może być przyczyną takiego przerywania wspomagania przy mocnym pedałowaniu. Dodam że musiałem użyć sporo siły żeby wsunąć czujnik na oś. Jedyne co mi przychodzi do głowy to że oś w suporcie w momencie pedałowania lekko mi się przekrzywia, zmienia się położenie magnesów i czujnik tego nie łapie. Jakieś inne sugestie co może być przyczyną? Może spróbuje lekko spiłować te zęby żeby czujnik nie wchodził tak ciasno, może coś sie wtedy odkształca.

Pozdrawiam
matkocz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 09 sie 2019, 8:12

Re: Problem z PAS

Post autor: matkocz »

Zwykły. Podwójny halotron z 8 magnesami według specyfikacji. Na innym forum przeczytałem, że ktoś rozebrał tej czujnik i jest tam 6 magnesów. Chyba nie pozostaje mi nic innego jak rozkręcić ten czujnik i zobaczyć co się tam dzieje. Obstawiam że coś się odkształca i dlatego nie łapie czujnik
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Problem z PAS

Post autor: pxl666 »

Ja w gt500 miałem tak że przy 48v musiałem wyjąć 6 magnesow z 12 żeby lepiej się zachowywał, natomiast ten sam po zmianie na 36v ma jakby za duże opóźnienie reakcji . Czujnik zwykły, hallo i tarcza
matkocz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 09 sie 2019, 8:12

Re: Problem z PAS

Post autor: matkocz »

To jest KT-V12L. Halotron z magnesami są zintegrowane w jednej obudowie.
tkoko
Forumowicz
Posty: 4985
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Problem z PAS

Post autor: tkoko »

Jeżeli z prawej strony działa prawidłowo, to dlaczego tak nie zostawisz :D
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Problem z PAS

Post autor: pxl666 »

hm no istotnie wygląda jakby źle odczytywał sygnał , jak możesz to otworzyć , może w środku coś się wydarzyło ? albo faktycznie podczas pedalenia ociera , nie chce mi się wierzyć ze krzywi się os suportu ...
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Problem z PAS

Post autor: pxl666 »

tkoko pisze:
07 wrz 2019, 19:06
Jeżeli z prawej strony działa prawidłowo, to dlaczego tak nie zostawisz :D
jemu chodzi że nacisk na jedną korbę jest ok a ana drugą nook
tkoko
Forumowicz
Posty: 4985
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Problem z PAS

Post autor: tkoko »

pxl666 pisze:
07 wrz 2019, 19:08
tkoko pisze:
07 wrz 2019, 19:06
Jeżeli z prawej strony działa prawidłowo, to dlaczego tak nie zostawisz :D
jemu chodzi że nacisk na jedną korbę jest ok a ana drugą nook
To być może ma źle założony jeden z magnesów, lub brak magnesu, chociaż bardziej podejrzewam "nadmiar" magnesów. Trzeba by spróbować z mniejszą ilością magnesów (z sześcioma).
tkoko
Forumowicz
Posty: 4985
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Problem z PAS

Post autor: tkoko »

Żeby sprawdzić czy to korba, wystarczy wg mnie obrócić o 180* sensor wokół osi korby. Bardziej prawdopodobne jest "zahaczanie" tarczy z magnesami o zewnętrzną obudowę, i nierównomierny obrót tarczy.
tkoko
Forumowicz
Posty: 4985
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Problem z PAS

Post autor: tkoko »

Zahaczanie jest możliwe tylko gdy wystają jakieś elementy wewnątrz PAS'a, np. magnes który zahacza o obudowę. Ponieważ matkocz napisał że tarcza wchodzi bardzo ciasno, więc założyłem że jest to mało prawdopodobne, i występowało by również przy lekkim kręceniu. Po to jest również test z obrotem o 180*, bo jeżeli to zahaczanie, to powinno wystąpić w innym momencie obrotu korby. Co do czułości PAS'a na odchyłki odległości czujnik/magnes, jest ona bardzo duża, i zdarzyło mi się jechać na centymetrowym odstępie tarczy od czujnika, zanim zaczęły być problemy (w starym składaku korba z obu stron ma prawy gwint, który rozkręcając się z jednej strony, a skręcając z drugiej, spowodował przesunięcie korby o centymetr, bez większych luzów na osi korby). największe "zakłócenia" występują w przypadku nierównomiernych obrotów na korbie.
Awatar użytkownika
Goliath
Forumowicz
Posty: 1320
Rejestracja: 25 lut 2018, 1:02
Lokalizacja: Izabelin-Dziekanówek

Re: Problem z PAS

Post autor: Goliath »

@matkocz - podejrzewam że bez fotek lub filmiku... to będzie tylko strzelanie na ślepo do tarczy ;)
matkocz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 09 sie 2019, 8:12

Re: Problem z PAS

Post autor: matkocz »

Dzisiaj po pracy biorę się za to i dam znać czy znalazłem jakieś luzy w osi suportu i czy problem dalej będzie istniał
matkocz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 09 sie 2019, 8:12

Re: Problem z PAS

Post autor: matkocz »

Problem rozwiązany. Przyczyny w sumie dwie. Pęknięta nakrętka po lewej stronie suportu oraz lekko krzywa oś. Po wymianie suportu wszystko śmiga ;)
Także czujnik KT-V12L nie wybacza żadnych luzów oraz zniekształceń.
ODPOWIEDZ