Hamulce 3-żyłowe

Tematy związane z dodatkowymi akcesoriami dla pojazdów EV
ODPOWIEDZ
rolo
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 22 lis 2019, 17:42

Hamulce 3-żyłowe

Post autor: rolo »

Jaka jest zasada działanie hamulców z trzema żyłami, czy działają na tej samej zasadzie co manetka? Szukałem w polskim internecie ale nie znalazłem żadnych konkretów, czy ma ktoś jakiś link do wiedzy "książkowej" na ten temat?

Czy np. podłączenie hamulca z dwoma pinami do regulatora przystosowanego do 3 pinów może spowodować niepoprawne dzianie bądź uszkodzenie :shock: tegoż regulatora?
Awatar użytkownika
Tooropek
Forumowicz
Posty: 2068
Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50

Re: Hamulce 3-żyłowe

Post autor: Tooropek »

Nie zadziała wcale podpięcie 2 do 3 przewodów i odwrotnie. 2 przewody to kontrakton zwierny/rozwierny, a 3 przewody to czujnik halla. Trzeba czujnik dobrać do sterownika.
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
KrzysiekEV
Forumowicz
Posty: 261
Rejestracja: 18 lut 2018, 14:33
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Hamulce 3-żyłowe

Post autor: KrzysiekEV »

Podpinałem 3-przewodowe przelotowe wyłączniki hampli na linkę do sterownika na 2 kable.
Zasilanie z manetki , czarny(żółty) masa i sygnał do sterownika jak zwykle.
Nawet dioda na czujniku świeciła. Klamki na 3 kabelki też działały .
Coś podobnego miałem https://sklepebike.pl/pl/p/Elektroniczn ... amulca/144
tkoko
Forumowicz
Posty: 4998
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Hamulce 3-żyłowe

Post autor: tkoko »

rolo pisze:
23 lis 2019, 18:47
Jaka jest zasada działanie hamulców z trzema żyłami, czy działają na tej samej zasadzie co manetka? Szukałem w polskim internecie ale nie znalazłem żadnych konkretów, czy ma ktoś jakiś link do wiedzy "książkowej" na ten temat?

Czy np. podłączenie hamulca z dwoma pinami do regulatora przystosowanego do 3 pinów może spowodować niepoprawne dzianie bądź uszkodzenie :shock: tegoż regulatora?
Hamulec z dwoma pinami, tzw. "Low", to hamulec który "zwiera" do masy (minusa), i dlatego wystarczą dwie żyły do jego działania.
Hamulec z trzema pinami, tzw "High", to hamulec który "zwiera" do plusa, więc do działania potrzebuje trzeciej żyły czyli plusa.
Da się w zasadzie, przystosować oba rodzaje do działania w obu instalacjach, ale to może zależeć również od sterownika (np. napięcie plusa)
rolo
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 22 lis 2019, 17:42

Re: Hamulce 3-żyłowe

Post autor: rolo »

tkoko pisze:
23 lis 2019, 21:06
rolo pisze:
23 lis 2019, 18:47
Jaka jest zasada działanie hamulców z trzema żyłami, czy działają na tej samej zasadzie co manetka? Szukałem w polskim internecie ale nie znalazłem żadnych konkretów, czy ma ktoś jakiś link do wiedzy "książkowej" na ten temat?

Czy np. podłączenie hamulca z dwoma pinami do regulatora przystosowanego do 3 pinów może spowodować niepoprawne dzianie bądź uszkodzenie :shock: tegoż regulatora?
Hamulec z dwoma pinami, tzw. "Low", to hamulec który "zwiera" do masy (minusa), i dlatego wystarczą dwie żyły do jego działania.
Hamulec z trzema pinami, tzw "High", to hamulec który "zwiera" do plusa, więc do działania potrzebuje trzeciej żyły czyli plusa.
Da się w zasadzie, przystosować oba rodzaje do działania w obu instalacjach, ale to może zależeć również od sterownika (np. napięcie plusa)
OK, czyli w przypadku hamulców z hallem, mają one dwie żyły minusowe i jedna plusowa do halla, tak?
tkoko
Forumowicz
Posty: 4998
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Hamulce 3-żyłowe

Post autor: tkoko »

rolo pisze:
23 lis 2019, 21:31
...OK, czyli w przypadku hamulców z hallem, mają one dwie żyły minusowe i jedna plusowa do halla, tak?
Masz podobnie jak w manetce trzy żyły, "masa" (minus), "zasilanie" (plus), oraz "sterowanie" które jest "zero-jedynkowe". W zależności od stanu jest "zero", lub "pełne napięcie.
Dede
Forumowicz
Posty: 2089
Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Hamulce 3-żyłowe

Post autor: Dede »

tkoko pisze:
23 lis 2019, 22:03
rolo pisze:
23 lis 2019, 21:31
...OK, czyli w przypadku hamulców z hallem, mają one dwie żyły minusowe i jedna plusowa do halla, tak?
Masz podobnie jak w manetce trzy żyły, "masa" (minus), "zasilanie" (plus), oraz "sterowanie" które jest "zero-jedynkowe". W zależności od stanu jest "zero", lub "pełne napięcie.
Są wyjątki czasem nie ma stanu cyfrowego zero lub pełne napięcie.
Sa manetki regulowane analogowe są wykorzystane do wyłączenia silnika i uruchomienia hamowanie z siłą hamowania zależności od wychylenia manetki hamulca, to pojawia sie odpowiednie napięcie sygnału wyjściowego.

Więc są dwa rodzaje cyfrowe i analogowe należy sie upewnić które masz?

Pytanie teraz sterownik ma dwa przewody ale sygnał załączenia jest do minusa czy do plusa?
Bo manetki z hallami są zazwyczaj sygnał jest dodatni a nie do minusa.
Dede
Forumowicz
Posty: 2089
Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Hamulce 3-żyłowe

Post autor: Dede »

zeeltom pisze:
24 lis 2019, 8:21
Widziałem w kontrolerze dwie wtyczki połączone na zewnątrz, jedna 3 żyłowa i z niej wtyczki dwużyłowe, więc?
Wychodzi na to, że to normalne wejścia a hall w drugim przypadku działa, jak włącznik zwierny.
1.Jeki sterownik i czy sygnał cyfrowy czy analogowy jest sterowniku?
2.Jaka manetka cyfrowa czy anologowa?
3.Wiec chcesz powiedzieć ze zasilanie nie było doprowadzone do czujnika halla bo nie byl podpięty trzeci kabelek co ma zasilać czujnik halla?

Niech autor tematu niech napisze jaki sterownik i jakie manetki chce użyć bedzie łatwiej powiedzieć czy bedzie działać czy nie będzie bo to zależy od modelu sterownika i manetki.

Ja mam sterownik z wejściem anologowym i mogę podpiąć manetką cyfrową jak i analogową według uznania.

Jesli ktoś ma sterownik cyfrowy i chcę połączyć z manetką analogową to prawdopodobnie nie bedzie działać lub będzie działać na maksymalnym wychylenia manetki wiec nie komfortowe będzie użycie takiej manetki.
Jesli bedzie miał klamki cyfrowe i sterownik cyfrowy to powinno działać tylko należy podać zasilanie 5v do halli na tym trzecim kablu.

Wiec musi zrobić z instalacji dwu kablowej na czy kablowej i dodać zasilanie bo czujnik halla bez zasilania nie będzie działać.
Dede
Forumowicz
Posty: 2089
Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Hamulce 3-żyłowe

Post autor: Dede »

zeeltom pisze:
24 lis 2019, 14:23
Możesz mi wyjaśnić, co to jest manetka cyfrowa
Tak mogę wyjaśnić.
Wyjścia cyfrowe mogą przyjmować jeden ze stanów: "0" - brak napięcia "1" - jest napięcie naszym przypadku 5V

Na wejściu cyfrowym nie powinno znajdować napięcie pomiędzy stanem zerowym a jednakowym bo układ będzie źle działał jak dojdą jakieś zakłuczenia to są problemy działaniem stabilnością układu.
I dla tego nie polecam manetki anologowej z sterownikiem cyfrowym.

Zwracam na to uwagę bo sa dwa rodzaje halli cyfrowe lub analogowe a sterowniki sa różne modele a nikt nie wypowiedział o jaki sterownik autorowi chodzi a jasnowidzem nie jestem bo nie wszytkie sterowniki maja te same wejścia i jaka manetką chcę podłączyć w tym jest problem.

A jeśli chodzi o sterowniki sa takie ze aktywuje sie plusem a nie które aktywacja do minusa i jak tutaj doradzić czy bedzie działac czy nie.

Więcej danych proszę o jaki zestaw chodzi czy mamy zgadywać?
Dede
Forumowicz
Posty: 2089
Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Hamulce 3-żyłowe

Post autor: Dede »

1. Wejście cyfrowy to juz pisałem i nie chodzi ze jest jakiś przetworniki itp tylko zasadę działania.
Na przykładu przekaźnik, przełocznik, Kontaktron, czujniki halla silniku i czujniki klamkach hamulca są cyfrowe inaczej mówiąc jest stan niski wiec sygnał do masy i stan wysoki 5V. Elektronice jest mówione ze jest to sygnał cyfrowy 0 lub 1 stan niski i stan wysoki.

Sygnały analogowe to sygnał regulowany napięcie lub rezystacji i jak manetki gazu jest anologowa i sa tez manetki hamulca analogowe z czujnikiem halla i zależności od wychylenia manetki czy to gazu czy hamulca sygnał sie zmienia napiecia wzrasta lub maleje zależności od wychylenia lub nacisku.

Miałem podać jakis sterownik model który działa cyfrowo wiec np. sabvoton starszej generacji miał wejścia hamulca cyfrowo inaczej mówiąc albo stan niski albo stan wysoki jeszcze inaczej sygnał powinien byc albo do masy albo do plusa i tam nikt nie podawał sygnału analogowego dowolnego napiecia regulowanego np. Manetki hamulca z sygnałem zmiennym anologowym

Teraz aktualne nowe sterowniki sabvoton maja wejście analogowe i mozna podpiąć manetki hamulca z czujnikiem anologowym wiec regulowanym napieciem od 0V do 5V i zależy od położenia lub wychylenia manetki hamulca to mamy odpowiednie napięcie to mamy regulowana moc hamowania zależności od nacisku na hamulce.

Jeśli nowe sterowniki maja regulowaną moc hamowania i połączymy z manetką cyfrową ze sygnał nie jest regulowany a jedynie albo jest zero albo maxymalne napięcie inaczej mówiąc 0 lub 1 to nie bedzie regulowana moc hamowania bo bedzie albo wyłączone albo załączony na maxa hamowania brak możliwość regulacji siły hamowania.

Jesli mówisz ze wszytkie sa analogowe sterowniki to wszytkie sterowniki maja siłe hamowania regulowaną? I mozna podpiąć dowolne napięcie sygnałowe np 1V lub 2V lub 3V na wejściu hamulca i uzyskamy regulowaną moc hamowania zależności jakie napięcie wejściowe będzie?

Ps.
Cyfrowy to sygnał nie regulowany jest stan niski lub wysoki.
Analogowy to sygnał regulowany.
Prościej nie dam rady wytłumaczyć.
Dede
Forumowicz
Posty: 2089
Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Hamulce 3-żyłowe

Post autor: Dede »

Manetka hamulca dla Xiaomi ma czujniki halla regulowane analogowe i możemy uzyskać regulowaną moc hamowania ale działa tylko z sterownikiem co ma wejście analogowe regulowane.

Co sie stanie jesli mamy klamki hamulca regulowane uruchamiamy do sterownika gdzie nie ma regulacji siły hamowania tylko na zasadzie włącz i wyłacz stan wysoki i stan niski cyfrowy inaczej mówiąc?
Odp.
1. prawdopodobnie moze zakomunikować sterownik ze klamki hamulca sa nie sprawne bo napięcie nie bedzie przedziale stanu niskiego ani nie wysokiego jak sterownik zaprogramowany.

2. Prawdopodobnie hamulce będą działac jesli klamki hamulca będą naciągnięte na maxa az do pojawienia maxymalnego napiecia i sterownik dopiero zareaguje na włączenie hamowania.

3. Prawdopodobnie jesli sygnał bedzie pomiędzy stanem niskim a wysokim przedziale 1 do 3V sterownik głupieje i nie bedzie wiedzial czy załaczyc czy wyłączyć hamowanie.

Kto odważy spróbować i sprawdzić jak sterownik zareaguje na regulowane klamki hamulca z sterownikiem bez regulacji hamowania?

Autor sie pyta czy bedzie działać manetka hamulca z czujnikiem halla a nie wiemy jaki sterownik i jaka manetka hamulca ma byc podłączona wiec odpowiedzi nie bedzie bo nie wiemy jaki zestaw chce podpiąć.

Zostaje tylko zgadywać prawdopodobnie będzie działać manetka hamulca ale nie biorę odpowiedzialności za uszkodzenia z powodu braku informacji co to za zestaw chce podpiąć.
Awatar użytkownika
AST034
Forumowicz
Posty: 1090
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
Lokalizacja: Edynburg, Szkocja

Re: Hamulce 3-żyłowe

Post autor: AST034 »

Chyba nie do konca wiesz czym jest stan wysoki i stan niski, generalnie czym sie rozni uklad cyfrowy od analogowego. W prostych sterownikach masz zwarcie do masy i nie ma tam zadnego stanu logicznego, w lepszych sterownikach jak nowe sabki masz manetke zwykla z czujnikiem halla od hamowania ktory podaje 1-4V sygnalu do sterownika i na podstawie napiecia rozpoczyna sie hamowanie regeneracyjne.
Dede
Forumowicz
Posty: 2089
Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Hamulce 3-żyłowe

Post autor: Dede »

AST034 pisze:
24 lis 2019, 23:32
W prostych sterownikach masz zwarcie do masy i nie ma tam zadnego stanu logicznego
Jesli ktoś myśli ze prostych sterownikach nie ma stanu logicznego to jest w błędzie.

A własnie ze jest stan niski bo jest zwarcie do masy a stan wysoki jak nie ma zwarcia do masy.
Bo przed układem jest rezystor zazwyczaj o rezystacji około 10kohm podłączony do plusa i brak masy pojawia sie stan wysoki przez ten rezystor i nie musimy przykładać dawać stanu wysokiego bo robi za nasz rezystor który jest fabrycznie na płycie PCB.
Dla tego jak przykładamy do masy zmieniamy z stanu wysokiego na niski bo skąd ma układ wiedzieć?
Z drugiej strony sa różne układy i każdy układ ma różne napięcie stanu wysokiego i niskiego.
Więc mamy różne sterowniki i różne wykonanie techniczne i różne sa wartości stanu załączenia i wyłączenia bo możliwe ze sa jeszcze dzielnik rezystorowy i zmienia sie stan logiczny.
Wszytkie układy muszą byc stan wysoki lub niski jak układ jest cyfrowy.
Dla tego wszytkie sterowniki nie możemy powiedzieć ze sa tak samo wykonane i tak samo działają.


A co do klamki hamulca Xiaomi z czujnikiem halla regulowanym tego co wiem działa odwrotnie napięcia spoczynku jest maxymalne napięcie a trakcie zaciągnięcia klamki napięcie maleje wiec nie wszytkie sterowniki tez będzie działać z tą klamką hamulca np. Sabvoton potrzebuje sygnał odwrotny od 0 do 5V a nie od 5V do 0V.
tkoko
Forumowicz
Posty: 4998
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Hamulce 3-żyłowe

Post autor: tkoko »

Dede, Zeeltom zagmatwaliście totalnie temat, więc spróbuję go uporządkować :D
1. Zacznijmy od tego że to sterownik i producent, decyduje czy mamy do czynienia z wejściem cyfrowym (zero-jedynkowym), czy analogowym (napięcie rosnące lub malejące od zera do max).
2. "typowe" chińskie sterowniki "starej" generacji mają najczęściej wejście TTL (zero-jedynkowe), czyli pełne napięcie (napięcie jest doprowadzone wewnątrz sterownika, więc silnik działa), lub brak napięcia (silnik jest wyłączony). Jest ono przystosowane do najprostszych klamek z mechanicznym wyłącznikiem lub kontaktronem.
3. są sterowniki, które jak pisał Zeeltom, mają trzy żyłowe gniazda do podłączenia klamek hallotronowych TTL (bipolarnych), z których dodatkowo wychodzą dwa przewody do podłączenia "zwykłych" klamek na wyłącznik lub kontaktron.
4. Nie każdy sterownik z gniazdem trzy żyłowym "obsłuży" prawidłowo klamkę z dwoma przewodami, choćby dlatego że tak jak na zdjęciu poniżej, Low breake i High breake, są podpięte do innych wejść sterownika (HSC jest pod żółtym kablem)
4. we współczesnych konstrukcjach dochodzi dodatkowo, "hamowanie regeneracyjne" które jest obsługiwane hallem analogowym, który w połączeniu z wejściem TTL, nie wyłączy silnika w ogóle, albo wyłączać będzie go sporadycznie, gdyż napięcie TTL na klamce musi być poniżej 0.8V
https://pl.wikipedia.org/wiki/Transisto ... stor_logic
Załączniki
L_H break.jpg
Dede
Forumowicz
Posty: 2089
Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Hamulce 3-żyłowe

Post autor: Dede »

Jak poruszamy temat TTL to sa układy cyfrowe a wejście cyfrowe muszą mieć stan niski i wysoki zabronione jest regulowane napięcie analogowe.
Tak jak napisałeś ma byc poniżej 0,8V dla stanu logiczny zero
Załączniki
sonda_logiczna_stany_logiczne (1).jpg
tkoko
Forumowicz
Posty: 4998
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Hamulce 3-żyłowe

Post autor: tkoko »

Dede pisze:
25 lis 2019, 11:54
Jak poruszamy temat TTL to sa układy cyfrowe a wejście cyfrowe muszą mieć stan niski i wysoki zabronione jest regulowane napięcie analogowe....
Trochę przesadziłeś z tym "zabranianiem" :D analogowe napięcie nie jest "zabronione", problem polega na tym, że przy napięciu od 0.8V do 2V, trudno określić jaki stan klucza TTL będzie na wyjściu, a więc czy silnik się wyłączy czy nie. Przy klamce "analogowej" 0.8V to zapewne maksymalne wychylenie klamki, co przy "optymalnie" wyregulowanej klamce, będzie sprawiało problem.
Dede
Forumowicz
Posty: 2089
Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Hamulce 3-żyłowe

Post autor: Dede »

tkoko pisze:
25 lis 2019, 12:10
Dede pisze:
25 lis 2019, 11:54
Jak poruszamy temat TTL to sa układy cyfrowe a wejście cyfrowe muszą mieć stan niski i wysoki zabronione jest regulowane napięcie analogowe....
Trochę przesadziłeś z tym "zabranianiem"
Możliwe ze przesadziłem ale to jest napisane internecie ze jest to obszar zabroniony dla układu cyfrowym.
ale zobacz wysłałeś schemat wejścia i co kontroluje układy TTL? Czy monitoruje wejścia sygnału CPU? Jak jest układ programowalny CPU anologowym i cyfrowym wejściem i jak jest zaprogramowany na wejście cyfrowe to nie powinno byc sygnał analogowy.

Wróćmy do tematu autora czy jeśli zakupi klamkę analogową czy bedzie działać z sterownikiem gdzie nie ma hamulca regulowanego?

Czy klamki hamulca analogowe osiągnie odpowiednie napięcie zeby uruchomić hamowanie dla wszystkich typów sterowników?

Czy wogule jest seans zakładania klamki analogowej gdzie nie ma regulowanego siły hamowania?
tkoko
Forumowicz
Posty: 4998
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Hamulce 3-żyłowe

Post autor: tkoko »

Dede pisze:
25 lis 2019, 12:27
....Wróćmy do tematu autora czy jeśli zakupi klamkę analogową czy bedzie działać z sterownikiem gdzie nie ma hamulca regulowanego?

Czy klamki hamulca analogowe osiągnie odpowiednie napięcie zeby uruchomić hamowanie dla wszystkich typów sterowników?

Czy wogule jest seans zakładania klamki analogowej gdzie nie ma regulowanego siły hamowania?
Wejścia analogowe są z reguły "czułe" na "odstępstwa". Weźmy taką manetkę. Przecież to proste, wystarczy by kabelki się zgadzały, i gotowe :D :D :D po czym dwa rowery z tymi samymi silnikami, i teoretycznie podobnymi mocą sterownikami, mają różną moc i prędkość. Mało kto sprawdza czy manetka z danym sterownikiem optymalnie współdziała, a zależy to od oporu wejściowego/wyjściowego manetki/sterownika i zapewne od "mnożnika" manetki widniejącego na jej obudowie.
Podobnie będzie w przypadku klamki analogowej, gdzie może, ale nie musi działać.
Dede
Forumowicz
Posty: 2089
Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Hamulce 3-żyłowe

Post autor: Dede »

tkoko pisze:
25 lis 2019, 13:52

Podobnie będzie w przypadku klamki analogowej, gdzie może, ale nie musi działać.
No właśnie, bo może ale nie musi działać nawet jeśli będzie działać to klamka hamulca musi byc zaciśnięta na maxa wiec nie komfortowe używanie.

Ale idzie szybko zmienić czujnik halla z analogowego na wyjście cyfrowe i będzie sygnał niski lub wysoki zamiast regulowanego.
mun
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: 28 lut 2020, 9:49

Re: Hamulce 3-żyłowe

Post autor: mun »

Witam wszystkich.
Jestem nowym zarejestrowanym użytkownikiem budującym ebika na ramie mtb z silnikiem sanyo i sterownikiwm S06SC. I tu moje pytanie: Jaki halotron ( konkretny typ ) mogę zastosować do klamki ? - hall dlatego żeby zastosować na zacisku tylnego hamulca tarczowego-mechanicznego i ograniczoną ilość miejsca ( hall jest malutki )
Awatar użytkownika
AST034
Forumowicz
Posty: 1090
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
Lokalizacja: Edynburg, Szkocja

Re: Hamulce 3-żyłowe

Post autor: AST034 »

mun pisze:
28 lut 2020, 10:15
Witam wszystkich.
Jestem nowym zarejestrowanym użytkownikiem budującym ebika na ramie mtb z silnikiem sanyo i sterownikiwm S06SC. I tu moje pytanie: Jaki halotron ( konkretny typ ) mogę zastosować do klamki ? - hall dlatego żeby zastosować na zacisku tylnego hamulca tarczowego-mechanicznego i ograniczoną ilość miejsca ( hall jest malutki )
Witamy :D
Po pierwsze to do czego chcesz uzyc czujnika halla? Do odciecia napedu/zalaczenia regena? Opisz nam swoj silnik i sterownik bo niewiele jest sterownikow obslugujacych regen na hallach, wiekszosc ma wyjscia sterowane masą i tam potrzeba kontraktronu badz tez wylacznika mechanicznego.
mun
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: 28 lut 2020, 9:49

Re: Hamulce 3-żyłowe

Post autor: mun »

Tak, sterownik S06SC ma sterowanie odcięcia hamulca poprzez GND. I do odcięcia szukam halla lub układu z hallem.
Awatar użytkownika
AST034
Forumowicz
Posty: 1090
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
Lokalizacja: Edynburg, Szkocja

Re: Hamulce 3-żyłowe

Post autor: AST034 »

mun pisze:
28 lut 2020, 19:45
Tak, sterownik S06SC ma sterowanie odcięcia hamulca poprzez GND. I do odcięcia szukam halla lub układu z hallem.
Kiepski pomysł, halle wymagaja zasilania, a montaz przy zaciskach jest zlym pomyslem, bo moze dojsc do uszkodzenia. Uzyj standardowych kontraktronow lub klamek z czujnikiem.
ODPOWIEDZ