Ładowarka idealna/custom ? regulacja prądu

Tematy związane z dodatkowymi akcesoriami dla pojazdów EV
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5764
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Ładowarka idealna/custom ? regulacja prądu

Post autor: pxl666 »

nie jest największym problem faza CC CV ? czyli niby zasilacz ale musi mieć scalak sterujący co już wpływa na skomplikowanie całości płytki ?
Awatar użytkownika
szczur333
Forumowicz
Posty: 451
Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
Kontakt:

Re: Ładowarka idealna/custom ? regulacja prądu

Post autor: szczur333 »

smdrwf12300 pisze:
14 sty 2021, 17:17
A to faktycznie wydaje sie po tych twoich zdjeciach ze to jest przerobka jakiegos zasilacza AC-DC ...jakas stacja bazowa GSM.
tak, pełno tego jest - zwykle parametry maja 48V 50V lub 53V 50-55A, no i chinczyki oferowali na gotowo przerobke pod 0-90V 0-30A, lub 0-60A 40-50A, lub 0-125V 20A

ja kupilem jedna 0-90V 0-30A płaską - dostalem 0-125 0-25A i tocze spor z gosciem ze nie po to doplacalem 50 USD zeby miec 25A bo te 5A robią mi roznice, ta co doszla teraz ma 0-30A co i tak mnie zdziwiło bo nigdzie juz ich nie ma i max co proponują to 0-20A
falcon v2 - qs205 5T - sabvoton - 20s14p vtc5a - 54kg - 76kmh/vmax
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
Awatar użytkownika
szczur333
Forumowicz
Posty: 451
Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
Kontakt:

Re: Ładowarka idealna/custom ? regulacja prądu

Post autor: szczur333 »

pxl666 pisze:
14 sty 2021, 17:27
nie jest największym problem faza CC CV ? czyli niby zasilacz ale musi mieć scalak sterujący co już wpływa na skomplikowanie całości płytki ?
tam jest ta faza dodana wlasnie
falcon v2 - qs205 5T - sabvoton - 20s14p vtc5a - 54kg - 76kmh/vmax
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
smdrwf12300
Forumowicz
Posty: 121
Rejestracja: 22 lip 2018, 16:32
Lokalizacja: Mikołów

Re: Ładowarka idealna/custom ? regulacja prądu

Post autor: smdrwf12300 »

szczur333 : jak cie znam to juz otwierales te zasilacze/ladowarki .... zrob zdjecie tego co chinczyk dodal i moze sie da to przestroic na 30A . Mozliwe ze daja 25A bo im koncowki nie wyrabialy i obnizyli napiecie na boczniku . Trzeba sprawdzic jakie diody siedza na wyjsciu . Jezeli masz 120V i 25 A to od strony 230v jest 3KW i widac ze tam nie ma problemu. Trzeba zobaczyc strone od napiecia 90V-120V co tam siedzi i jakie ma parametry . Swoja droga to ciekawe jak uzyskali taki zakres napiec 0-120V na jednym trafo bo to jest wyzwanie zeby przy takiej mocy sterować PWM-em transformator w.cz .
Awatar użytkownika
szczur333
Forumowicz
Posty: 451
Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
Kontakt:

Re: Ładowarka idealna/custom ? regulacja prądu

Post autor: szczur333 »

tą mała probowalem rozkrecic, ale tam są dwie plytki pcb (gora i dół) i te dwie czesci polacozne kablami zlutowanymi wiec ciezko to wyjać, ten płaski moze rozbiore bo nie ukrywam jakby bylo 30A to bym nawet nie sprzedawał jej tylko zostawił wlasnie te płaską i ta kwadratowa jako combo

PS
mozesz mi powiedziec czy zastosowanie czegos takiego na plusach https://www.tme.eu/pl/details/dsei60-06 ... -tht/ixys/, jest ok?
zrobiłbym sobie adapter xt90 @ 2x xt60 i moglbym dwoma ładowac naraz bezpiecznie
falcon v2 - qs205 5T - sabvoton - 20s14p vtc5a - 54kg - 76kmh/vmax
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
smdrwf12300
Forumowicz
Posty: 121
Rejestracja: 22 lip 2018, 16:32
Lokalizacja: Mikołów

Re: Ładowarka idealna/custom ? regulacja prądu

Post autor: smdrwf12300 »

Dioda sie bedzie MOCNO grzała wiec dodatkowy radiator .Czy bezpieczne : i tak i NIE ... czemu : bo zasilacz/ładowarka bedzie widzial napiecie przed dioda na swoich zaciskach i o ile dioda bedzie przewodziła ( spadek o 0.2-0.7V ) bedziesz miał napięcie pakietu minus spadek na diodzie ... jak sie zatka to zasilacza poleci na swoje napiecie koncowe ( tak jest w 95% przypadkow ) . Teoretycznie ładowarki powinny działać z diodami na wyjsciu i połaczone równolegle ale doradzałbym to sprawdzic i przetestowac bo przy prądach 25A to juz nie ma miejsca na pomyłki . Prawdopodobnie moze ci sie wyłaczyc faza łądowania CV ... tyle ze ty masz ten inteligentny BMS wiec bedziesz zabezpieczony od strony pakietu . Jak to mowia Gwarancji ci nie dam :)
W.P.
Forumowicz
Posty: 322
Rejestracja: 21 kwie 2020, 9:55
Lokalizacja: Łódź

Re: Ładowarka idealna/custom ? regulacja prądu

Post autor: W.P. »

szczur333 pisze:
15 sty 2021, 19:45
możesz mi powiedzieć czy zastosowanie czegoś takiego na plusach https://www.tme.eu/pl/details/dsei60-06 ... -tht/ixys/, jest ok?
zrobiłbym sobie adapter xt90 @ 2x xt60 i mógłbym dwoma lądować naraz bezpiecznie
Lepiej do tego celu zastosować podwójną diodę Schottky'ego, np. DSA60C45HB. Oczywiście byłby potrzebny radiator, może i z wiatrakiem ale miałbyś mniejsze straty na ciepło.

Jest tylko jeden warunek - oba zasilacze musiałyby być włączone zanim podłączysz diody. Po prostu im niższe napięcie diody tym mniejsze na niej straty.
Awatar użytkownika
szczur333
Forumowicz
Posty: 451
Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
Kontakt:

Re: Ładowarka idealna/custom ? regulacja prądu

Post autor: szczur333 »

liczy sie dla mnie tylko faza CC - bo nie zamierzam ładowac duzym pradem do konca

jesli temperautry pozwolą to na 10-15 moze 20minut wpinam druga ładowarke 8 lub 15/20A i przyspieszam ładowanie
falcon v2 - qs205 5T - sabvoton - 20s14p vtc5a - 54kg - 76kmh/vmax
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
ODPOWIEDZ