Ładowarka idealna/custom ? regulacja prądu

Tematy związane z dodatkowymi akcesoriami dla pojazdów EV
Awatar użytkownika
szczur333
Forumowicz
Posty: 451
Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
Kontakt:

Ładowarka idealna/custom ? regulacja prądu

Post autor: szczur333 »

Czy cos takiego istnieje?

Szukam wstepnie ładowarki pod 24S lub 26S byle miała regulacje pradu - do 15A chociaz jakby miala 16-17A to tez mogloby być

Calosc musi byc raczej w jednej kostce i nie wazyc 5kg.

Z tego co przegladam aliexpress są opcje:
1. 0-9A z regulacją 122$ (napiecia do wyboru rozne)
2. 15A bez regulacji 165$ (napiecia do wyboru rozne)
3. super ładowarki waterproof (taka ma chyba surron) wg mnie najlepsze ale niestety ani nie maja regulacji i dodatkowo nie widzialem innych napiec niz TYPOWE czyli 48/60/72V

Ile kosztowaloby dorobienie regulacji do tej 15A?, ewentualnie wymiana mosfetow czy innych elementow do tej 9A?


Zdaje sobie sprawe ze lepiej ładowac mniejszym pradem i tak bedzie w 80-90% ładowań (5-6A) ale chcialbym miec mozliwosc naładowania szybkiego w trasie raz na jakis czas, do tego jakby sie dało ją jakos w budowac w rame to juz wogole bajka

Natchnęła mnie do tego rama emoto ELEEK - gdzie gosc 3kW ładowarke zintegrował w koszu baterii
falcon v2 - qs205 5T - sabvoton - 20s14p vtc5a - 54kg - 76kmh/vmax
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
miki
Forumowicz
Posty: 1389
Rejestracja: 14 gru 2019, 11:46

Re: Ładowarka idealna/custom ? regulacja prądu

Post autor: miki »

Temat trudny, taka ładowarka będzie trochę kosztowała. W trasie chyba lepiej po prostu szybko ładować do 80%, a po dojechaniu spokojnie małym prądem wyrównać baterię.
tkoko
Forumowicz
Posty: 4923
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Ładowarka idealna/custom ? regulacja prądu

Post autor: tkoko »

Nie wiem jaki masz "standardowy" prąd ładowania ogniw a jaki "szybki" prąd ale jeżeli Twoja dotychczasowa ładowarka ładuje prądem zbliżonym do 0.5C na ogniwo, to, moim zdaniem, trudno będzie osiągnąć duże "przyśpieszenie" ładowania podwajając prąd. Z typowego wykresu ładowania, pojemność, i czas ładowania są zbliżone, i musiałbyś sprawdzić czy warto iść tą drogą.
Sorry miedzy 0.5C a 1C , jest wyraźna różnica, ale wyżej (1C) już niewielka
Załączniki
Li-Ion ładowanie.JPG
Awatar użytkownika
szczur333
Forumowicz
Posty: 451
Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
Kontakt:

Re: Ładowarka idealna/custom ? regulacja prądu

Post autor: szczur333 »

az takich prądow niepotrzebuje


Aktualnie mam baterie 20s14p vtc5 (2500mAh) przy ładowaniu szybkim 10A (bms z nexuna ma max 10A) wychodzi ze ładuje 0.3C

Jakbym mogl ładowac 20A to w zupełnosci by to wystarczyło bo zamiast czekac 2,5h do 80-90% naładowania czekałbym polowe tego czasu
falcon v2 - qs205 5T - sabvoton - 20s14p vtc5a - 54kg - 76kmh/vmax
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
Awatar użytkownika
szczur333
Forumowicz
Posty: 451
Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
Kontakt:

Re: Ładowarka idealna/custom ? regulacja prądu

Post autor: szczur333 »

takie info wrzuce - ładowarka regulowana - na lcd jest 10A, realnie kolo 9A pewnie - temp ogniw (w samym srodku skrzynki 29*C przy 20*C otoczenia) - temp ogniw po 1,5h ładowania
falcon v2 - qs205 5T - sabvoton - 20s14p vtc5a - 54kg - 76kmh/vmax
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
Awatar użytkownika
EV-Maniak
Forumowicz
Posty: 3031
Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
Lokalizacja: Lublin

Re: Ładowarka idealna/custom ? regulacja prądu

Post autor: EV-Maniak »

A jest w ogóle taka ładowarka 22s z możliwością regulacji amperów i z napięciem ustawianym na 90% (ładowanie nie do pełna 90.5V) ?

Edit

Moim zdaniem umieszczanie ładowarki na stałe w konstrukcji nie do końca jest BEZPIECZNE. A to dlatego, że ładowarki nie są aż tak odporne na wstrząsy. Po jakimś czasie , jakby coś w środku ładowarki się przestawiło, jakby dała większe przez przypadek napięcie , to BUM ! )
Awatar użytkownika
szczur333
Forumowicz
Posty: 451
Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
Kontakt:

Re: Ładowarka idealna/custom ? regulacja prądu

Post autor: szczur333 »

to musialbyś napisac na ali do chinczyka bo pisali ze mogą custom zrobic, bo tak to prosto z półki sie nie spotkalem - tak czy inaczej jak chcesz regulacje napiecia to i tak musisz kupic dedykowaną ładowarke pod twoje napiecie czyli 92.4V - i wtedy mozesz domyslnie napiecie lekko skorygowac na + lub na -, wtedy bedzie ok

tylko jeszcze sie upewnij ze bms ci balansuje ponizej 4.20V cela - u mnie, tak nie ma niestety, ale i tak wg mnie dobrze raz na 10 czy 20 ładowań nabić konkretnie na na 4,23V cela

1. co do ładowarki a stałe to w ramie eleek pozitiff tak gosc zamontował chyba 3kW ładowarke - ale to jest ładowarka monster (chyba to samo co w surronie) odlew alu, i w srodku sklejone wszystko, wodoszczelna chhyba nawet, do tego wentyl sie ledwo kręci ponoć
2. w konwersjach maluchów i innych stosują 20S pakiet albo 24S i widywalem wlasnie te ładowarki 3kWh wbudowane wlasnie
falcon v2 - qs205 5T - sabvoton - 20s14p vtc5a - 54kg - 76kmh/vmax
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
roland
Forumowicz
Posty: 213
Rejestracja: 26 cze 2019, 8:14
Lokalizacja: Wrocław

Re: Ładowarka idealna/custom ? regulacja prądu

Post autor: roland »

EV-Maniak pisze:
07 kwie 2020, 16:30
A jest w ogóle taka ładowarka 22s z możliwością regulacji amperów i z napięciem ustawianym na 90% (ładowanie nie do pełna 90.5V) ?
Od biedy można użyć ładowarki na napięcie końcowe większe niż te 90.5 i zastosować szereg zwykłych krzemowych diód prostowniczych, każda dioda obniża napięcie o 0.7V
Awatar użytkownika
Mel48
Forumowicz
Posty: 235
Rejestracja: 22 lis 2018, 9:17
Lokalizacja: kotlina kłodzka

Re: Ładowarka idealna/custom ? regulacja prądu

Post autor: Mel48 »

Nie wiem czy idealna ale sprawuje się dobrze kupiłem używaną okazyjnie i ciesze sia już nią 7 lat -Traction LP (230Vac)
https://images92.fotosik.pl/184/e67fe17c3d93d579med.jpg
Polecał ja kiedyś Zbyszek Kopeć na samochodowym forum ja też polecam
troszke prundu -wyprostowała
jaka cena nowej to obecnie nie wiem ale troszku moze kosztować -najlepiej zadzwonić do firmy
dopasują model do potrzeb - http://www.powersys.pl/products#category-1-1
moja działa w takim zakresie Napiecie 12,3V -do 87,0V
Ampery- 1-40A
A cos taniej to chyba najkorzystniej ZASILACZ ELTEK x2 /100OW/ LUB /1500W /i też bedzie ładować
sta-szek
Forumowicz
Posty: 111
Rejestracja: 28 lis 2019, 12:37

Re: Ładowarka idealna/custom ? regulacja prądu

Post autor: sta-szek »

szczur333 pisze:
13 mar 2020, 1:26
Czy cos takiego istnieje?

Z tego co przegladam aliexpress są opcje:
1. 0-9A z regulacją 122$ (napiecia do wyboru rozne)
2. 15A bez regulacji 165$ (napiecia do wyboru rozne)
3. super ładowarki waterproof (taka ma chyba surron) wg mnie najlepsze ale niestety ani nie maja regulacji i dodatkowo nie widzialem innych napiec niz TYPOWE czyli 48/60/72V
możesz podać linki? ja nie mogę znaleźć mocniejszych niż 3A przy 120V.
Potrzebowałbym takiego zasilacza do różych prac warsztatowych oraz przydałby mi się do ładowania roweru.

Moje wymagania: 0-100V, 0-10A (10A najlepiej przy 84V) jest coś takiego?
Awatar użytkownika
AST034
Forumowicz
Posty: 1090
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
Lokalizacja: Edynburg, Szkocja

Re: Ładowarka idealna/custom ? regulacja prądu

Post autor: AST034 »

sta-szek pisze:
26 kwie 2020, 10:26
szczur333 pisze:
13 mar 2020, 1:26
Czy cos takiego istnieje?

Z tego co przegladam aliexpress są opcje:
1. 0-9A z regulacją 122$ (napiecia do wyboru rozne)
2. 15A bez regulacji 165$ (napiecia do wyboru rozne)
3. super ładowarki waterproof (taka ma chyba surron) wg mnie najlepsze ale niestety ani nie maja regulacji i dodatkowo nie widzialem innych napiec niz TYPOWE czyli 48/60/72V
możesz podać linki? ja nie mogę znaleźć mocniejszych niż 3A przy 120V.
Potrzebowałbym takiego zasilacza do różych prac warsztatowych oraz przydałby mi się do ładowania roweru.

Moje wymagania: 0-100V, 0-10A (10A najlepiej przy 84V) jest coś takiego?

Roweru nie ladujemy zasilaczem, potrzebna jest ladowarka z fazami cc-cv, i mega precyzyjnie ustawionym napieciem. Nie baw sie w ladowanie z przestawianiem potencjometru.
sta-szek
Forumowicz
Posty: 111
Rejestracja: 28 lis 2019, 12:37

Re: Ładowarka idealna/custom ? regulacja prądu

Post autor: sta-szek »

AST034 pisze:
26 kwie 2020, 10:31
Roweru nie ladujemy zasilaczem, potrzebna jest ladowarka z fazami cc-cv, i mega precyzyjnie ustawionym napieciem. Nie baw sie w ladowanie z przestawianiem potencjometru.
a tego nie wiedziałem. dzięki za info! a prostownikami? mam taki prostownik stary z PRLu 6-24V ustawienia A w skali 1-7 (nie wiem czy to A czy jakaś inna skala, kiedyś zmierzę) i od lat ładuje aku w aucie.


A jakbym sam zadbał o CC-CV? zgodnie z https://www.xtar.com.pl/blog/ladowanie-metoda-tc-cc-cv ?

Pozatym, czy to nie rola BMS aby dbać o takie rzeczy i odpowiednio ograniczać prąd w różnych fazach? W końcu to on wie najlepiej jak ładować poszczególne cele...
Awatar użytkownika
WojtekErnest
Forumowicz
Posty: 3335
Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
Lokalizacja: Warszawa

Re: Ładowarka idealna/custom ? regulacja prądu

Post autor: WojtekErnest »

BMS nie reguluje prądu!!! To rola specjalizowanej ładowarki.
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...:-)
FilipK
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: 23 maja 2020, 17:24

Re: Ładowarka idealna/custom ? regulacja prądu

Post autor: FilipK »

Jest Cycle Satiator, ale stosunkowo niska moc i cena zaporowa. Znacie jakieś inne alternatywy w tym stylu?
grafffik

Re: Ładowarka idealna/custom ? regulacja prądu

Post autor: grafffik »

WojtekErnest pisze:
26 kwie 2020, 11:06
BMS nie reguluje prądu!!! To rola specjalizowanej ładowarki.
są już na rynku BMS'y które po wykryciu ustalonego napięcia na sekcji potrafią wymusić na ładowarce przejście w stan balansowania. nie są one popularne, bo cena jest sporo wyższa. ale w PL są już w powszechnym użytku większości firm produkujących bajki.
Awatar użytkownika
WojtekErnest
Forumowicz
Posty: 3335
Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
Lokalizacja: Warszawa

Re: Ładowarka idealna/custom ? regulacja prądu

Post autor: WojtekErnest »

Większość współczesnych BMS dziala tak ze włącza kluczowanie balnsowania z zmiennym wspolczynnikiem wypełnienia im blizej progu. W niektórych zaobserwowalem dodatkowo wydluzona do np1-2 sek zalaczanie wtedy balansu. Jeśli w tym 'rytmie' odetnie mosfeta odpowiedzialnego za ładowanie, to część ładowarek potraktuje to jako sygnal 3 fazy.
No ale taki tryb BMS- w obszarze >》 CV wymaga defacto reakcji ladowarki. Bo jeśli ona na taki sta nie zareaguje, tylko będzie 'z uporem' nadal podawala prąd kilku A (co niestety częste przy zbyt mocnych lub z naruszonym napieciem lub progiem) no to efekt koncowy takiego zestawu, nie bedzie właściwy dla naszego pakietu. Krótko mówiąc warto spojrzec na to jak para ladowarka-BMS współpracują.
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...:-)
Awatar użytkownika
szczur333
Forumowicz
Posty: 451
Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
Kontakt:

Re: Ładowarka idealna/custom ? regulacja prądu

Post autor: szczur333 »

da sie jakos łatwo i tanio ograniczyć prąd ładowarki (na przełączniku?)
mam 84V 4A a wolalbym w sumie polowe tego bo po co męczyć baterie takim prądem
falcon v2 - qs205 5T - sabvoton - 20s14p vtc5a - 54kg - 76kmh/vmax
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
Awatar użytkownika
szczur333
Forumowicz
Posty: 451
Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
Kontakt:

Re: Ładowarka idealna/custom ? regulacja prądu

Post autor: szczur333 »

jak myslicie - ktora bedzie lepsza z tych dwóch

Obrazek

czerwona 800-850zł - 5-25A (chociaz inne zrodla podaja 5-21A)

srerbna 1100zł - 0-30A

czerwona jest cieższa chociaz to az takiego wpływu niema, martwi mnie rozmiar bo jest 2,5x wieksza niz ta mała (przerabiany zasilacz?)
falcon v2 - qs205 5T - sabvoton - 20s14p vtc5a - 54kg - 76kmh/vmax
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
Awatar użytkownika
WojtekErnest
Forumowicz
Posty: 3335
Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
Lokalizacja: Warszawa

Re: Ładowarka idealna/custom ? regulacja prądu

Post autor: WojtekErnest »

To zasilacze z regulowanym napieciem i pradem max czy ladowarki do li-ion ? Chyba to pierwsze :-(
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...:-)
Awatar użytkownika
szczur333
Forumowicz
Posty: 451
Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
Kontakt:

Re: Ładowarka idealna/custom ? regulacja prądu

Post autor: szczur333 »

modyfikowane zasilacze serwerowe - aukcje na ali opisane jako li ion/lipa adjustable charger
falcon v2 - qs205 5T - sabvoton - 20s14p vtc5a - 54kg - 76kmh/vmax
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
smdrwf12300
Forumowicz
Posty: 121
Rejestracja: 22 lip 2018, 16:32
Lokalizacja: Mikołów

Re: Ładowarka idealna/custom ? regulacja prądu

Post autor: smdrwf12300 »

@szczur333 zobacz tu :viewtopic.php?f=22&t=3158&p=48673&hilit ... czy#p48673 ... zanim wydasz 800 czy 1100 :)
Awatar użytkownika
szczur333
Forumowicz
Posty: 451
Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
Kontakt:

Re: Ładowarka idealna/custom ? regulacja prądu

Post autor: szczur333 »

poszukiwania zakonczone
okazalo sie BMS ANT ma regulacje pradu wiec mozna ładowanie ustawic jak sie chce

wiec kupiłem 72V(84V) 30A - waterproof (IP68) - objetosc 2,66L i waga 2,7kg (moja obecna ma 2,15L i 1,8kg)

real foto od chinczyka
Obrazek
falcon v2 - qs205 5T - sabvoton - 20s14p vtc5a - 54kg - 76kmh/vmax
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
Dede
Forumowicz
Posty: 2065
Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Ładowarka idealna/custom ? regulacja prądu

Post autor: Dede »

szczur333 pisze:
24 cze 2020, 17:21
poszukiwania zakonczone
okazalo sie BMS ANT ma regulacje pradu wiec mozna ładowanie ustawic jak sie chce

wiec kupiłem 72V(84V) 30A - waterproof (IP68) - objetosc 2,66L i waga 2,7kg (moja obecna ma 2,15L i 1,8kg)

real foto od chinczyka
Obrazek
Żadne BMS ANT nie ma regulacji ładowania.
Jesli kupisz ładowarkę 30A to bedzie ładować 30A a jesli ustawić BMS ANT na niższy prąd to wyłączy akumulator i przestanie ładować bo wykryje ze za duze ładowanie.
Więc jeśli myślisz ze to regulator BMS na dowolny zaprogramowany prąd to jestem błędzie bo BMS nie reguluje prądu tylko załącza lub wyłącza.
ap0f1s
Forumowicz
Posty: 555
Rejestracja: 03 maja 2017, 9:37
Lokalizacja: Kęty

Re: Ładowarka idealna/custom ? regulacja prądu

Post autor: ap0f1s »

Od kiedy Bms ANT ma regulację ładowania? Z tego co mi wiadomo to działa na zasadzie ON/OFF.
Budowa pakietów lion, rowerów elektrycznych (Falcon, vektor, E-kross itp.)
Kontakt 513388355
Kilka moich konstrukcji
viewtopic.php?f=30&t=399
Awatar użytkownika
Perszing1800
Forumowicz
Posty: 161
Rejestracja: 03 sie 2018, 9:27

Re: Ładowarka idealna/custom ? regulacja prądu

Post autor: Perszing1800 »

@szczur333 jakiś link do tej ładowarki 30A?
Awatar użytkownika
szczur333
Forumowicz
Posty: 451
Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
Kontakt:

Re: Ładowarka idealna/custom ? regulacja prądu

Post autor: szczur333 »

to dziwne, bo dostalem info od paru osób ze w aplikacji mozna zmieniac prąd ładowania a nawet screena z apki z taka opcją, nie pomylilem tego z zabazpieczniem zbyt duzego pradu bo rownoczesnie opcja overcurrent protection tez tam byla
falcon v2 - qs205 5T - sabvoton - 20s14p vtc5a - 54kg - 76kmh/vmax
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
Dede
Forumowicz
Posty: 2065
Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Ładowarka idealna/custom ? regulacja prądu

Post autor: Dede »

szczur333 pisze:
24 cze 2020, 23:59
to dziwne, bo dostalem info od paru osób ze w aplikacji mozna zmieniac prąd ładowania a nawet screena z apki z taka opcją, nie pomylilem tego z zabazpieczniem zbyt duzego pradu bo rownoczesnie opcja overcurrent protection tez tam byla
Ja bym poprosił o te screena z apki.
Prąd ładowania jak każdy pisze ze to będzie na zasadzie ON/OFF.
Jesli to miało być na zazasadzie regulacji prądu ładowania to musiało BMS mieć przetwornice step Down a jak mi wiadomo żadny BMS nie posiada przetwornicy step Down prądu ładowania.
smdrwf12300
Forumowicz
Posty: 121
Rejestracja: 22 lip 2018, 16:32
Lokalizacja: Mikołów

Re: Ładowarka idealna/custom ? regulacja prądu

Post autor: smdrwf12300 »

Link : https://forum.esk8.news/t/200a-smart-bms-ant/8978/22. Ja tam nie widze mozliwosci regulacji prądu ładowania chyba ze ON-OFF ( opcja CHGOverCurrent Protetcion ) to jest to o co chodziło koledze szczur333. Tylko ze jest jedno ale : jak podłaczymy zasilacz 72V 30A .... to tyle poleci na baterie. Idea ładowarki ( przerobionego zasilacza ) jest zupełnie inna :) .
Awatar użytkownika
szczur333
Forumowicz
Posty: 451
Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
Kontakt:

Re: Ładowarka idealna/custom ? regulacja prądu

Post autor: szczur333 »

maximum charge current - taka opcja tam była

a to tego jest tez over current protection

sprawdze to jak dojdzie, mozliwe i na 99% jest tak jak mowicie i nie bedzie tej regulacji - ale np jak ładowarke do telefonu mam 20W a telefon jest w stanie przyjąc 12W to ładowarka i tak wezmie z gniazdka te 12W, a nie 20W

Edit

tak czy inaczej bms-a chcialem zmienic bo 100/10 to porazka gdy bateria i sterownik pozwala na 150A, a ładowac bede mogl nawet 30A, jesli bedzie za ciepło to kupie regulowaną 5-25A a te sprzedam i po problemie
falcon v2 - qs205 5T - sabvoton - 20s14p vtc5a - 54kg - 76kmh/vmax
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
Awatar użytkownika
Perszing1800
Forumowicz
Posty: 161
Rejestracja: 03 sie 2018, 9:27

Re: Ładowarka idealna/custom ? regulacja prądu

Post autor: Perszing1800 »

Ja mam bms 10/60A a ładuje 17A ale poprzez port rozładowania ale to tylko w trasie albo jak bardzo potrzebuje szybkiego ładowania.
Awatar użytkownika
szczur333
Forumowicz
Posty: 451
Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
Kontakt:

Re: Ładowarka idealna/custom ? regulacja prądu

Post autor: szczur333 »

w tym nexunowym jest chyba wspolny, ale i tak chce nowy bo nexunowy balansuje od 4.20 wiec zabija pakiet, bo musze ładowac niektore cele na 4,24 aktualnie zeby najslabsza osiagnela te 4,20, w ANT są ustawienia dowolne i mozna balansowac nawet na mniejszym napieciu wiec moglbym ustawic juz na zawsze 82,0V i miec problem z glowy
falcon v2 - qs205 5T - sabvoton - 20s14p vtc5a - 54kg - 76kmh/vmax
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
Dede
Forumowicz
Posty: 2065
Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Ładowarka idealna/custom ? regulacja prądu

Post autor: Dede »

Ja u siebie mam uruchomienie balancera na ogniwo 3,8V zwyż, wiec nie muszę ładować do pełna do tych 4,2V żeby mieć równy naładowany akumulator.
Awatar użytkownika
Miklas
Forumowicz
Posty: 58
Rejestracja: 04 maja 2020, 17:05
Lokalizacja: BBa

Re: Ładowarka idealna/custom ? regulacja prądu

Post autor: Miklas »

WojtekErnest pisze:
07 cze 2020, 15:48
To zasilacze z regulowanym napieciem i pradem max czy ladowarki do li-ion ? Chyba to pierwsze :-(
Czym się te ładowarki różnią od zasilacza z ograniczeniem prądowym ? w sensie co tam dodatkowo jest?
Awatar użytkownika
WojtekErnest
Forumowicz
Posty: 3335
Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
Lokalizacja: Warszawa

Re: Ładowarka idealna/custom ? regulacja prądu

Post autor: WojtekErnest »

W najprostrzej wersji system progu cc/cv o ostrej chakterystyce. We wspolczesnych 3 tryby ładowania sprawdzajacego rzeczywisty stan naladowania, uwzgledniajacy de facto RW ogniwa.
A to skutkuje lepszą współpracą z BMS i jego ochroną przed przeciazeniem.
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...:-)
Awatar użytkownika
szczur333
Forumowicz
Posty: 451
Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
Kontakt:

Re: Ładowarka idealna/custom ? regulacja prądu

Post autor: szczur333 »

w sterowniku nuculara mozna ładowac dowolnym napeciem przez fazowe przewody od silnika, dzieki temu mozna regulowac prąd ;)

no ale nie mam nuculara
falcon v2 - qs205 5T - sabvoton - 20s14p vtc5a - 54kg - 76kmh/vmax
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
Awatar użytkownika
WojtekErnest
Forumowicz
Posty: 3335
Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
Lokalizacja: Warszawa

Re: Ładowarka idealna/custom ? regulacja prądu

Post autor: WojtekErnest »

Ale nie chodzi o to aby stac nad zasilaczem i recznie korygowac prąd w zaleznosci od stanu pakietu, jego stabilnego napiecia itp. Bo tak się oczywiscie da, ale ladowarka li-ion to ma byc bezpieczny automat.
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...:-)
Awatar użytkownika
szczur333
Forumowicz
Posty: 451
Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
Kontakt:

Re: Ładowarka idealna/custom ? regulacja prądu

Post autor: szczur333 »

ale mi nie chodzi o to zeby recznie korygowac BO stan pakietu tylko zeby ładowac okreslonym prądem w zaleznosci od sytuacji, jak bedzie 30*C i po jezdzie pakiet ciepły to raczej nie bede ładował 30A odrazu tylko np 15-20A, jak bede potrzebował szybko doładowac a warunki bedą ok to dam 30A, jak bedzie dluzsza przerwa to poco mi ładowac 30A w godzine skoro moge ustawic 10A i albo nawet 5A i miec naładowany pakiet przez noc

przeciez nie bede dwóch ładowarek woził ze sobą
falcon v2 - qs205 5T - sabvoton - 20s14p vtc5a - 54kg - 76kmh/vmax
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
smdrwf12300
Forumowicz
Posty: 121
Rejestracja: 22 lip 2018, 16:32
Lokalizacja: Mikołów

Re: Ładowarka idealna/custom ? regulacja prądu

Post autor: smdrwf12300 »

@WojtekErnest : ZASILACZ nie nadaje się do ładownia akumulatora ( Liion, kwasowego itp ). ZASILACZA utrzymuje zadane napiecie np 24V zwiększajac prąd az do progu zadziałania ogranicznika prądowego .... po czym sie wyłączy.W żaden sposób nie naładujesz zasilaczem rozładowanego pakietu ( np do 2.5V ) bo od razu przekroczysz max prąd zasilacza. Ładowarka będzie miała "szeroki zakres" napięcia ( np dla pakietu 7s moze sie zmieniac od 16-35V ) w zależnosci od prądu pchanego w ogniwo ( dlatego większość ładowarek DC ma przetwornice step-up i step down i jako sterownik CPU z pomiarem prądu na rezystancji 0.01om lub czujnik halla ) .
@szczur333 : jak ci sie tak pakiet "rozjezdza" napięciowo per-cela (1s) to znaczy ze coś jest nie tak z ogniwami . Możesz sie ratowac "equalizerem" ( taki aktywny balanser ) , ktory to potrafi z ogniwa o wiekszym napięciu "przepompowac" energie do ogniwa o mniejszym napięciu ( obecnie jest wysyp tego rodzaju rozwiazan na alliexpres ) i to nawet z dosc znacznym prądem ( rozwiązanie to bije na łeb balansowanie znane z Imax-ow )
Awatar użytkownika
WojtekErnest
Forumowicz
Posty: 3335
Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
Lokalizacja: Warszawa

Re: Ładowarka idealna/custom ? regulacja prądu

Post autor: WojtekErnest »

@smdrwf12300, oczywiscie ze ZASILACZEM z regulowanym ograniczeniem pradowym, da się naładować każdy pakiet, ale trzeba zmieniać w trakcie ładowania to ograniczenie prądowe.
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...:-)
Awatar użytkownika
szczur333
Forumowicz
Posty: 451
Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
Kontakt:

Re: Ładowarka idealna/custom ? regulacja prądu

Post autor: szczur333 »

nie wiem czy mi sie rozjezdza, bo nie mam podglądu bo to zwykly bms, wiem jedynie ze jak ładowalem do 84,2V to nie wszysktie ledy mi sie zaswieciły wiec wynika z tego ze niektore cele sie nie naładoway do 4,20


teoretycznie moglbym moze multimetrem na bms-ie sprawdzic tylko wszystko jest male i ciezki dostep, nie chce czegos zewrzeć, a nie ma to sensu w tej chwili bo i tak bms-a zmieniam - wersja ANT BMS 2019 jest mniejsza niz te stare (2017) w dodatku wczesniej mialem 300A (mialbyc sterownik 200 moze unlock czy cos) a teraz zamowilem 200A ktory jest mniejszy niz 300A) lcd jak sie nie zmiesci to wyprowadze go na zewnątrz bo druk 3d mam pol darmo wiec to nie problem a nawet prosciej bedzie uszczelnic czy cos


co do zasilaczy do wiadomo ze nie uzywa sie ich do ładowania, ale przeciez te modyfikowane z cc/cv jakos ludzie korzystaja i nienarzekaja
falcon v2 - qs205 5T - sabvoton - 20s14p vtc5a - 54kg - 76kmh/vmax
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
Awatar użytkownika
szczur333
Forumowicz
Posty: 451
Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
Kontakt:

Re: Ładowarka idealna/custom ? regulacja prądu

Post autor: szczur333 »

sprawdzilem dzis - kazda cela 3.63 równo - O_O, a ostatnie 4-5 razy ładowałem do 81V tylko

czyli bms nexunowy daje rade

tak czy inaczej juz zdemontowany, a z nim sterownik i bateria odrazu

Obrazek
falcon v2 - qs205 5T - sabvoton - 20s14p vtc5a - 54kg - 76kmh/vmax
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
Awatar użytkownika
szczur333
Forumowicz
Posty: 451
Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
Kontakt:

Re: Ładowarka idealna/custom ? regulacja prądu

Post autor: szczur333 »

czy mozna popdiąc złacze ładowania bezposrednio na złacza sterownika - tzn i tak bedzie rownolegle podpiete wiec chyba nie ma znaczenia?
falcon v2 - qs205 5T - sabvoton - 20s14p vtc5a - 54kg - 76kmh/vmax
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
Dede
Forumowicz
Posty: 2065
Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Ładowarka idealna/custom ? regulacja prądu

Post autor: Dede »

Nie ma znaczenia czy to bedzie przy BMSie czy przy sterowniku.
Awatar użytkownika
szczur333
Forumowicz
Posty: 451
Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
Kontakt:

Re: Ładowarka idealna/custom ? regulacja prądu

Post autor: szczur333 »

ok dzieki czyli elektrycznie nie ma, fizycznie za to ma(przynajmniej dla mnie) - tzn pojdzie moze troche wiecej kabla ale za to na oczkowych złaczkach i mniej zabawy w srodku z rozgałężnianiem w skrzynce, same plusy ;)
falcon v2 - qs205 5T - sabvoton - 20s14p vtc5a - 54kg - 76kmh/vmax
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
Awatar użytkownika
szczur333
Forumowicz
Posty: 451
Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
Kontakt:

Re: Ładowarka idealna/custom ? regulacja prądu

Post autor: szczur333 »

to znowu ja ;)

pytanie do wlascicieli ANT bms-a

jakie macie ładowarki i jakie wartosci wam pokazuje LCD/APPKA/WATOMIERZ? (miernika cęgowego DC nie mam niestety)

u mnie ta czerwona niby 0-12A przy max odkreceniu

LCD 8.5A
APP 8.5A
WATOMIERZ 760W (stan 73V baterii wiec realnie kolo 10A powinno byc, im wyzsze napiecie baterii tym wiecej pobiera tak do 820-860W okolo)
falcon v2 - qs205 5T - sabvoton - 20s14p vtc5a - 54kg - 76kmh/vmax
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
Awatar użytkownika
Yasiu77
Moderator
Posty: 1319
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:17
Lokalizacja: Szczyrk

Re: Ładowarka idealna/custom ? regulacja prądu

Post autor: Yasiu77 »

Ładowarka z Nexuna 8A na ANT bms wyświetla na lcd 8,0A :)
Awatar użytkownika
szczur333
Forumowicz
Posty: 451
Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
Kontakt:

Re: Ładowarka idealna/custom ? regulacja prądu

Post autor: szczur333 »

jestem ciekawy czemu u mnie przekłamuje i to az tyle
falcon v2 - qs205 5T - sabvoton - 20s14p vtc5a - 54kg - 76kmh/vmax
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
Awatar użytkownika
szczur333
Forumowicz
Posty: 451
Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
Kontakt:

Re: Ładowarka idealna/custom ? regulacja prądu

Post autor: szczur333 »

Obrazek

Obrazek

ktore elementy trzeba schłodzic zeby nie nie padło po czasie?

chciałbym przerobic ładowarke na pasywną od biedy z wolnokręcącym sie wentylatorem

mam duzo roznych radiatorow a nawet duzo roznych czesci z chłodzenia wodnego, czasu troche mam wiec mozna by cos podzialac, bo aktualnie ladując w domu strasznie szumi ta ładowarka
falcon v2 - qs205 5T - sabvoton - 20s14p vtc5a - 54kg - 76kmh/vmax
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
Dede
Forumowicz
Posty: 2065
Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Ładowarka idealna/custom ? regulacja prądu

Post autor: Dede »

Mosfety 4 sztuki i 2 sztuki diody prostownice i daj dla nich duży radiator.
Ja u siebie mam dodatkowy radiator płaskownik aluminiowy pomiędzy mosfetami a obudową bo mosfety nie są przykrecane do obudowy i nie przekazuje temperatury.
Umnie działa pasywne do 100W a wiekrzy prąd to wentylator.
Właśnie tez zastanawiam czy wolnobiego dac dla wentylatora dla średniego prad bo na maxa szumi mocno.
elro75
Forumowicz
Posty: 160
Rejestracja: 02 sty 2020, 13:41

Re: Ładowarka idealna/custom ? regulacja prądu

Post autor: elro75 »

Szczur333<---- w moim przypadku przerobienie zasilacza impulsowego 500W 36V na ładowarkę 29.4V CC CV kosztowało może 10zł Regulacja prądu potencjometrem...

Obrazek
ODPOWIEDZ