Ładowarka idealna/custom ? regulacja prądu

Tematy związane z dodatkowymi akcesoriami dla pojazdów EV
W.P.
Forumowicz
Posty: 322
Rejestracja: 21 kwie 2020, 9:55
Lokalizacja: Łódź

Re: Ładowarka idealna/custom ? regulacja prądu

Post autor: W.P. »

elro75 pisze:
26 lip 2020, 23:16
w moim przypadku przerobienie zasilacza impulsowego 500W 36V na ładowarkę 29.4V CC CV kosztowało może 10zł. Regulacja prądu potencjometrem...
Od wiosny zabieram się do identycznej konstrukcji. Podobny (niemal identyczny) zasilacz modułowy leży i czeka na wolną chwilę. Na razie nie muszę szybko ładować, ale czasem przydałaby się szybka ładowarka.

Czy ta biała płytka zmieści się do wnętrza obudowy? Jest tam wiele miejsca. Może lepiej byłoby użyć elementów SMD.
elro75
Forumowicz
Posty: 160
Rejestracja: 02 sty 2020, 13:41

Re: Ładowarka idealna/custom ? regulacja prądu

Post autor: elro75 »

Obrazek
Ponieważ jest dużo miejsca spokojnie się zmieściła płytka w montażu przewlekanym...przy okazji...na razie ładowałem prądem 7A myślę, że do 10A można pobierać z tej przetwornicy...
Awatar użytkownika
Miklas
Forumowicz
Posty: 58
Rejestracja: 04 maja 2020, 17:05
Lokalizacja: BBa

Re: Ładowarka idealna/custom ? regulacja prądu

Post autor: Miklas »

elro75 pisze:
26 lip 2020, 23:16
Szczur333<---- w moim przypadku przerobienie zasilacza impulsowego 500W 36V na ładowarkę 29.4V CC CV kosztowało może 10zł Regulacja prądu potencjometrem...

Obrazek
możesz zarzucić schematem ?
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5764
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Ładowarka idealna/custom ? regulacja prądu

Post autor: pxl666 »

czy takie coś ma zastosowanie w tym wątku ?

W.P.
Forumowicz
Posty: 322
Rejestracja: 21 kwie 2020, 9:55
Lokalizacja: Łódź

Re: Ładowarka idealna/custom ? regulacja prądu

Post autor: W.P. »

elro75 pisze:
03 sie 2020, 0:00
na razie ładowałem prądem 7A myślę, że do 10A można pobierać z tej przetwornicy
Ten zasilacz chyba jest fabrycznie skonstruowany jako 10-cio amperowy. Jeśli dobrze pamiętam to była cała seria oparta na tej konstrukcji z różnymi napięciami wyjściowymi.

Ze zdjęcia widzę identyczną konstrukcję jak u mnie. Mój ma nominalnie 48V i 10A. Zamierzam przerobić go na 42V i max 12A.

Czy podczas uruchamiania oglądałeś przebiegi na wyjściu kontrolera? Czy podczas fazy CC nie wpada w jakieś oscylacje, czy nie słychać go np. w radiu?
Jak zachowuje się przy podłączeniu obciążenia wymuszającego zmniejszenie napięcia wyjściowego do np. 20V (mocno rozładowany pakiet 7S).

Przepraszam za głupie pytania, ale usiłuję się trochę napędzić do tej roboty poskramiając tym sposobem wrodzone lenistwo.
Najgorsze w tym wszystkim, że na razie mam czym (wydajność 2A) ładować, więc ciśnienia nie ma. :) :) ;)
elro75
Forumowicz
Posty: 160
Rejestracja: 02 sty 2020, 13:41

Re: Ładowarka idealna/custom ? regulacja prądu

Post autor: elro75 »

Mój zasilacz to 14A fabrycznie..ale to chińczyk tak, że mam to na uwadze...od 5A zaczyna delikatnie piszczeć...przy 7A diody Schottky około 45°C ...hmm no właśnie...nie sprawdzałem ładowania od 20V...myślę jak by zasymulować taką sytuację to bym zrobił próbę ..trochę rezystorów 20W mam...próbę chociaż na chwilę..na oscyloskopie go nie miałem..robiłem próbę coraz dłużej włączony, coraz większy prąd 🙂.sam jestem ciekawy jak byś zbudował tę przystawkę 🙂
Myślę że przy obciążeniu wymuszającym spadek napięcia wyjściowego do 20V da sobie radę ponieważ płytka zasilana jest z LM338T napięciem 16.6V, a na tl431 jest ustawione napięcie.15V...ale rozumiem, że chodzi o to czy kontroler się "wyrobi" przy wymuszeniu 20V..hmm trzeba zrobić próbę...He ale mogę podłączyć pod niego na chwilę 5s i będzie 20v...
No jak ciśnienia nie ma to mogą być problemy 😉
A może chcesz ulepszyć mój sterownik ? Podeślę ci schemat...zapewne popełniłem jakieś błędy...
Ostatnio zmieniony 03 sie 2020, 14:39 przez elro75, łącznie zmieniany 1 raz.
W.P.
Forumowicz
Posty: 322
Rejestracja: 21 kwie 2020, 9:55
Lokalizacja: Łódź

Re: Ładowarka idealna/custom ? regulacja prądu

Post autor: W.P. »

elro75 pisze:
03 sie 2020, 12:58
Podeślę ci schemat...zapewne popełniłem jakieś błędy...
Na razie dziękuję, nie chcę się sugerować gotowym rozwiązaniem. Jak skończę swój zasilacz to chętnie obejrzę i podzielę się swoim rozwiązaniem.

Na razie w wolnych (niestety krótkich) chwilach gapię się w sufit by wypatrzeć tam układ będący modelem akumulatora o płynnie regulowanym napięciu, by tym sposobem obciążać badany zasilacz symulując mu naturalne warunki pracy.
Rodzaj obciążenia aktywnego, niebędącego źródłem prądowym, raczej napięciowym o możliwie małej rezystancji wewnętrznej. No i oczywiście z gałką symulującą aktualne napięcie udawanego akumulatora.
elro75
Forumowicz
Posty: 160
Rejestracja: 02 sty 2020, 13:41

Re: Ładowarka idealna/custom ? regulacja prądu

Post autor: elro75 »

W.P. pisze:
03 sie 2020, 14:03
elro75 pisze:
03 sie 2020, 12:58
Podeślę ci schemat...zapewne popełniłem jakieś błędy...
Na razie dziękuję, nie chcę się sugerować gotowym rozwiązaniem. Jak skończę swój zasilacz to chętnie obejrzę i podzielę się swoim rozwiązaniem.

Na razie w wolnych (niestety krótkich) chwilach gapię się w sufit by wypatrzeć tam układ będący modelem akumulatora o płynnie regulowanym napięciu, by tym sposobem obciążać badany zasilacz symulując mu naturalne warunki pracy.
Rodzaj obciążenia aktywnego, niebędącego źródłem prądowym, raczej napięciowym o możliwie małej rezystancji wewnętrznej. No i oczywiście z gałką symulującą aktualne napięcie udawanego akumulatora.
Też bym nie chciał schematu...nie ma jak to samemu zrobić...ciekawa sprawa takie źródło akumulatorowe i jeszcze regulowane... to by miało być "ładowalne" źródło akumulatorowe ? Dobrze by było jak by w takim źródle była regulowana rezystancja wewnętrzna...
elro75
Forumowicz
Posty: 160
Rejestracja: 02 sty 2020, 13:41

Re: Ładowarka idealna/custom ? regulacja prądu

Post autor: elro75 »

W.P. pisze:
03 sie 2020, 9:46

Jak zachowuje się przy podłączeniu obciążenia wymuszającego zmniejszenie napięcia wyjściowego do np. 20V (mocno rozładowany pakiet 7S).

Podłączyłem na chwilę pod pakiet 5s 20.5V ustawiłem 7.5A ....chodzi elegancko .
elro75
Forumowicz
Posty: 160
Rejestracja: 02 sty 2020, 13:41

Re: Ładowarka idealna/custom ? regulacja prądu

Post autor: elro75 »

pxl666 pisze:
03 sie 2020, 9:43
czy takie coś ma zastosowanie w tym wątku ?

Tzn ?
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5764
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Ładowarka idealna/custom ? regulacja prądu

Post autor: pxl666 »

elro75 pisze:
03 sie 2020, 17:12
pxl666 pisze:
03 sie 2020, 9:43
czy takie coś ma zastosowanie w tym wątku ?

Tzn ?
Gość robi ładowarkę na różne napięcia. To nie oto tu chodzi?
W.P.
Forumowicz
Posty: 322
Rejestracja: 21 kwie 2020, 9:55
Lokalizacja: Łódź

Re: Ładowarka idealna/custom ? regulacja prądu

Post autor: W.P. »

elro75 pisze:
03 sie 2020, 14:45
to by miało być "ładowalne" źródło akumulatorowe ? Dobrze by było jak by w takim źródle była regulowana rezystancja wewnętrzna...
Jeśli miałby to być model akumulatora to raczej z jak najmniejszą rezystancją wewnętrzną, zachowujący się jak "twardy" akumulator. Wpuszczasz do niego prąd a jego napięcie podnosi się zaledwie o grubość żyletki :) Wtedy można przyjrzeć się zasilaczowi.

Pobierana z badanego zasilacza energia szłaby oczywiście w ciepło w tranzystorze końcowym umieszczonym na radiatorze.
To tak w ogólnym zarysie. W szczegółach to już trudniej, jeśli policzyć moc na tranzystorze przy np. 40V i 10A, to już niezły piecyk.
Pozostanie więc rozłożyć moc na tranzystor i zespół rezystorów.
A wszystko zmontować w pająku bo to zwykle do jednej roboty :) :) :). He, he... Nie pierwszy raz.
Awatar użytkownika
szczur333
Forumowicz
Posty: 451
Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
Kontakt:

Re: Ładowarka idealna/custom ? regulacja prądu

Post autor: szczur333 »

mi sie ten podoba

https://pl.aliexpress.com/item/32869048613.html

ktos przerobi pod 20S ?

lekko 40A do ogarniecia by bylo
falcon v2 - qs205 5T - sabvoton - 20s14p vtc5a - 54kg - 76kmh/vmax
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
W.P.
Forumowicz
Posty: 322
Rejestracja: 21 kwie 2020, 9:55
Lokalizacja: Łódź

Re: Ładowarka idealna/custom ? regulacja prądu

Post autor: W.P. »

Wygląda aż za ładnie jak na prawie 2,5 KW, trudno mi uwierzyć w te parametry. Szkoda, że nie ma zdjęć wnętrza.

Co do przeróbki to z konstrukcji liczonej na 48V nie da się wyciągnąć 84V. Zwykle można trochę (10 - 15%) zwiększyć napięcie kosztem ograniczenia prądu ale wszystko limituje przekładnia transformatora. W dół dużo łatwiej.
Awatar użytkownika
Goliath
Forumowicz
Posty: 1317
Rejestracja: 25 lut 2018, 1:02
Lokalizacja: Izabelin-Dziekanówek

Re: Ładowarka idealna/custom ? regulacja prądu

Post autor: Goliath »

Tutaj wchodzi w grę tylko zastosowanie dodatkowego modułu przetwornicy Step-Up ;)...albo nawet dwóch/trzech zrównoleglonych
Awatar użytkownika
szczur333
Forumowicz
Posty: 451
Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
Kontakt:

Re: Ładowarka idealna/custom ? regulacja prądu

Post autor: szczur333 »

W.P. pisze:
04 sie 2020, 20:48
Wygląda aż za ładnie jak na prawie 2,5 KW, trudno mi uwierzyć w te parametry. Szkoda, że nie ma zdjęć wnętrza.

Co do przeróbki to z konstrukcji liczonej na 48V nie da się wyciągnąć 84V. Zwykle można trochę (10 - 15%) zwiększyć napięcie kosztem ograniczenia prądu ale wszystko limituje przekładnia transformatora. W dół dużo łatwiej.
ladislav w cyberbike ma taki wlasnie w ramie zintegrowany

przy 22s ma 35-40A ładowanie i dziala


ogolnie cel mam taki zeby sie pobawic wiekszymi pradami bo 30A juz spowszedniało - jakby udalo sie zlozyc 50A za 1/3 ceny normalnej ładowarki to by wystarczylo, ładuje i tak na max 82V
falcon v2 - qs205 5T - sabvoton - 20s14p vtc5a - 54kg - 76kmh/vmax
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
elro75
Forumowicz
Posty: 160
Rejestracja: 02 sty 2020, 13:41

Re: Ładowarka idealna/custom ? regulacja prądu

Post autor: elro75 »

Też myślę, że z 48V nie wyciągnie się 82V..chyba żeby trafo przewinąć ale wtedy i diody i elektrolity na wyjściu trzeba by zmienić...to nie takie proste...
Awatar użytkownika
Perszing1800
Forumowicz
Posty: 161
Rejestracja: 03 sie 2018, 9:27

Re: Ładowarka idealna/custom ? regulacja prądu

Post autor: Perszing1800 »

Ja myślę że czas chyba się zainteresować diy chademo,tam prądu nie braknie,pytanie tylko jak wagowo wyjdzie gniazdo+kontroler i chyba styczniki trzeba,możesz machnąć do aku i 100A jak chcesz.
Awatar użytkownika
szczur333
Forumowicz
Posty: 451
Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
Kontakt:

Re: Ładowarka idealna/custom ? regulacja prądu

Post autor: szczur333 »

niestety DC bardziej skomplikowane wg mnie, bo trzeba ograniczyc napiecie i prad, do tego napiecia i prady moga byc rozne dla kazdego auta i tym steruje sie softowo na desce rozdzielczej. No i napiecia dla aut sa zblizone (kolo 400V DC), zeby obnizyc do tych specjalnch naszych 84V czy nawet 100V to trzeba by jakis dobry step down (widzialem takie 2kW z 400-600V DC na 24/48/110V DC ale waza kolo 3kg) a gdzie jeszcze sterowanie pradem, nie mowiac o kosztach samego gniazda chademo


EDIT
pobieznie sprawdzilem i ktos chciał moto ładowac 100-144V z chademo - z tego co zrozumialem jakos sterował napieciem wyjsciowym ale 250-300V to bylo minimum, ponizej ładowarka sygnalizowała error low voltage
Ostatnio zmieniony 14 sie 2020, 11:20 przez szczur333, łącznie zmieniany 1 raz.
falcon v2 - qs205 5T - sabvoton - 20s14p vtc5a - 54kg - 76kmh/vmax
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
smdrwf12300
Forumowicz
Posty: 121
Rejestracja: 22 lip 2018, 16:32
Lokalizacja: Mikołów

Re: Ładowarka idealna/custom ? regulacja prądu

Post autor: smdrwf12300 »

Ten film z YT to połączenie 2 zasilaczy celem podniesienia napięcia wyjsciowego i to raczej nie jest ładowarka . Proste chinskie zasilacze mozna łatwo modyfikowac na ładowarke ( opisywałem to w tym wątku viewtopic.php?f=22&t=3158 ) . Glebor swego czasu miał flatpacki z serwerow i tam były jakies napięcia powyzej 60V tylko ze z tego co pamietam elektronika była tak upchana ze mi sie odechciało grzebania w tym. Trzeba by poszukac zasilacza przemysłowego na zadane napięcie wyjsciowe np 80-90v i załozyc ten ogranicznik z mojego wątku. Kluczowe w tego typu modyfikacjach jest napiecie przebicia kondensatorow na wyjsciu i chłodzenie . Przy prądach 30-50A to juz tez trzeba dobrze przemyslec taka przeróbke.
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5764
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Ładowarka idealna/custom ? regulacja prądu

Post autor: pxl666 »

smdrwf12300 pisze:
14 sie 2020, 8:18
Ten film z YT to połączenie 2 zasilaczy celem podniesienia napięcia wyjsciowego i to raczej nie jest ładowarka . Proste chinskie zasilacze mozna łatwo modyfikowac na ładowarke ( opisywałem to w tym wątku viewtopic.php?f=22&t=3158 ) . Glebor swego czasu miał flatpacki z serwerow i tam były jakies napięcia powyzej 60V tylko ze z tego co pamietam elektronika była tak upchana ze mi sie odechciało grzebania w tym. Trzeba by poszukac zasilacza przemysłowego na zadane napięcie wyjsciowe np 80-90v i załozyc ten ogranicznik z mojego wątku. Kluczowe w tego typu modyfikacjach jest napiecie przebicia kondensatorow na wyjsciu i chłodzenie . Przy prądach 30-50A to juz tez trzeba dobrze przemyslec taka przeróbke.
Masz na myśli brak fazy CC/CV? w filmie na yt ?
Awatar użytkownika
Perszing1800
Forumowicz
Posty: 161
Rejestracja: 03 sie 2018, 9:27

Re: Ładowarka idealna/custom ? regulacja prądu

Post autor: Perszing1800 »

Co do chademo-trzeba mieć kontroler który dogaduje się ze stacją po CAN,ludzie robią wersje DIY.
Nie wtyczki tylko gniazdo kilka stówek z rozbitka.
Jeśli producent stacji nic nie sknocił-chademo powinno działać w zakresie 50--500V.
Awatar użytkownika
szczur333
Forumowicz
Posty: 451
Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
Kontakt:

Re: Ładowarka idealna/custom ? regulacja prądu

Post autor: szczur333 »

TO JA TO CHCE !!!

20s20p i ładowanie 50-60A było by ok
falcon v2 - qs205 5T - sabvoton - 20s14p vtc5a - 54kg - 76kmh/vmax
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
Dede
Forumowicz
Posty: 2065
Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Ładowarka idealna/custom ? regulacja prądu

Post autor: Dede »

Jak producent przewiduje szybkie ładowanie 1,5A na ogniwo to ile mozna pakiecie ładować tez na max czy mniejszym prądem?
Jak wyładowanie ogniw co maja 20A a zalecają wyładowanie 8A to odwrotnie tez dotyczy ładowania ze mniejsze ładowanie?

Kto ma pakiety rowerach co może ładowac 50/60A to ile P ogniw powinno byc żeby tyle prądu można dostarczyć?

Załóżmy ze mamy 20S20P to max ładowania można chyba 30A licząc 1,5A na ogniwo max co producent przewiduje.
Awatar użytkownika
szczur333
Forumowicz
Posty: 451
Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
Kontakt:

Re: Ładowarka idealna/custom ? regulacja prądu

Post autor: szczur333 »

zalezy od temp ogniw, dlatego do eksperymentow najlepiej miec regulowana ladowarke i ladowac w zalesnosci od temp zewn/ogniw

Vtc5 standard charge 2,5A , fast 4A,
vtc5a standard 2,5/ fast 6,
vtc6a standard 3a, cont 5A, pulse 6A
hg2 standard 1,5/ fast 4
wysokopojemne jak ga/mj1 maja standard 1,6A a fast chyba nie maja w specs

Moj pakiet ladowalem 30A na zimnej baterii (tzn wrocilem z jazdy wieczorem i ladowalem dopiero popoludniu wiec nie byl jezdzony wczesniej), i mysle ze nawet 35-40A daloby rade przy zachowaniu normalnych temperatur)
Natomiast jak jade normalnie w temp 25*C to pakiet jest cieplejszy jakies 6-12*C w zaleznosci od stylu jazdy, wtedy po takiej jezdzie wiadomo mysle ladowanie 20-25A byloby optymalne, chociaz z 30A tez nie jest zle - najgorzej ze jak jezdzilem teraz pare razy to zawsze ladowanie w sloncu i temp powietrza kolo 28*C.
We wrzesniu mysle ze bedzie lepiej

Do tego w domysle mowimy o ogniwach 18650, a są jeszcze pryzmatyczne, polimerowe, czy LTO ktore wytrzymuja wieksze prady.


Jakby sie udalo ogarnac chademo, to wtedy pakiet LTO 25Ah (mysle ze taki by wszedl do falcona) ladowac pradem 100A na stacji 15min i jazda dalej
falcon v2 - qs205 5T - sabvoton - 20s14p vtc5a - 54kg - 76kmh/vmax
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
Awatar użytkownika
WojtekErnest
Forumowicz
Posty: 3335
Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
Lokalizacja: Warszawa

Re: Ładowarka idealna/custom ? regulacja prądu

Post autor: WojtekErnest »

szczur333 pisze:
15 sie 2020, 14:25
zalezy od temp ogniw, dlatego do eksperymentow najlepiej miec regulowana ladowarke i ladowac w zalesnosci od temp zewn/ogniw

Vtc5 standard charge 2,5A , fast 4A,
vtc5a standard 2,5/ fast 6,
vtc6a standard 3a, cont 5A, pulse 6A
hg2 standard 1,5/ fast 4
wysokopojemne jak ga/mj1 maja standard 1,6A a fast chyba nie maja w specs
Te dane KATALOGOWE dotyczą pojedynczego chlodzonego ogniwa. A w eksploatowanym PAKIECIE gdy ogniwa pracuja na siebie i się nawzajem ogrzewaja, juz tak świetnie i bezpiecznie nie będzie. A w kazdym razie degradacja i rozjazd sie przyspieszy.
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...:-)
Awatar użytkownika
szczur333
Forumowicz
Posty: 451
Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
Kontakt:

Re: Ładowarka idealna/custom ? regulacja prądu

Post autor: szczur333 »

Ja to wiem doskonale tylko mało kto ma ładowarke zeby wyciągnąc nawet te standard a co dopiero fast. Kluczem jest obserwowanie temperatur i dobierania pradu ładowania pod okresloną sytuacje.

Przy zakupie regulowanej 0-12A juz mi mowili ze po 1 sezonie pakiet do wymiany, a niektorzy gratulowali mocy i ze teraz to bedzie.

Wytrzymalem dwa wyjazdy gdzie na 250km miałem 6h ładowania i podładowanie trwało 2,5-3h - a teraz jedynie godzine - to szczerze mowiac nawet niezdaze dobrze odpocząc, ale dobrze ze taka mam bo nastepna bateria bedzie prawdopodobnie 20s16p na nowych HG2, czyli ponizej 2A na ogniwo plus 46Ah pojemnosci wiec podładowanie to 1,5h
falcon v2 - qs205 5T - sabvoton - 20s14p vtc5a - 54kg - 76kmh/vmax
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
Awatar użytkownika
Perszing1800
Forumowicz
Posty: 161
Rejestracja: 03 sie 2018, 9:27

Re: Ładowarka idealna/custom ? regulacja prądu

Post autor: Perszing1800 »

Wszystko się rozchodzi o temperaturę tak naprawdę.
Przy rozładowaniu w pakietach przyjmujemy połowę wartości katalogowych jako wartość bezpieczną,ciekawe czy można tak przyjąć przy ładowaniu?
Awatar użytkownika
szczur333
Forumowicz
Posty: 451
Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
Kontakt:

Re: Ładowarka idealna/custom ? regulacja prądu

Post autor: szczur333 »

kupiłem budzetową ładowarke 20S 8A

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

na foto na ali była różowa, doszla czarna (tzn napisane bylo ze roznią sie kolorami ale niech bedie), wtyków nie dało rady wybrac - przyszedł wtyk AC australijski ale dali adapter + natomiast wtyk DC to C13 (jak do komputera) (adapter C13 @ xt60 zrobilem sam na szybko)

wymiary 220x95x55mm = 1,15L
waga 1050gram

napiecia nie podaje domyslnie - dopiero po wykryciu baterii
ant pokaywał 7,6A z tym ze lekko zawyza aktualnie

ładowanie z 73V na 81V trwało 2h - czyli 4V na godzine (ta mocna 30A co miałem ładowała 4V na 15min)


EDIT
w srodku nie ma zadnego potencjometra i wyglada tak
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
falcon v2 - qs205 5T - sabvoton - 20s14p vtc5a - 54kg - 76kmh/vmax
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
Piotrek7231
Forumowicz
Posty: 41
Rejestracja: 13 wrz 2020, 14:19

Re: Ładowarka idealna/custom ? regulacja prądu

Post autor: Piotrek7231 »

wrzuć link, szukam czegoś budżetowego ale żeby nie bać się na noc zostawić :D
Piotrek7231
Forumowicz
Posty: 41
Rejestracja: 13 wrz 2020, 14:19

Re: Ładowarka idealna/custom ? regulacja prądu

Post autor: Piotrek7231 »

przesiadłeś się z 30a na 8a heh, jak kondycja pakietu?
smdrwf12300
Forumowicz
Posty: 121
Rejestracja: 22 lip 2018, 16:32
Lokalizacja: Mikołów

Re: Ładowarka idealna/custom ? regulacja prądu

Post autor: smdrwf12300 »

Przyznam że ja przeskoki/zakupy ładowarek kolegi szczur333 przestaje ogarniać . Szedł w duże prądy , potem w przejsciowki do stacji ładowania samochodów a teraz w "budzetową ładowarke 20S 8A" :) ... czekam co bedzie dalej :?
Awatar użytkownika
szczur333
Forumowicz
Posty: 451
Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
Kontakt:

Re: Ładowarka idealna/custom ? regulacja prądu

Post autor: szczur333 »

moze sie wytłumacze, od poczatku

nasłuchalem sie Tasa i innych ludzi zeby nie isc w duzą moc bo zywotnosc, ze grzałka, ze wybuchnie itp, pierwsza ładowarka kupiona 5A - czas ładowania jakos od 63-64V do konca kolo 7h, pojechalem pierwszą trase do krk gdzie i tak mialem byc pare godzin, robote skonczylem po 3-4h i musialem czekac kolejne 2h minimum zeby wrocic do domu

zamowilem wiec drugą (regulowana 0-12A) bo bms puszczał tylko do 10A wiec i tak musiałem skrecac nizej - czas ładowania skrocił sie do 4h, nauczylem sie tez jezdzic oszczedniej wiec podładowanie trwało 2,5h, niestety po 3 trasach znudziło mi sie stanie i zakupilem 30A bo byla na promocji, 20-25A byly tansze o 30-40zł wiec stwierdziem ze pojde z grubej rury, do tego zakupilem ant bms-a bo czesc ludzi mowila ze ma moziwosc regulacji pradu w ładowarce, a nawet jesli nie bedzie miał to w ładowarce bedą potencjometry do takiej regulacji - oczywiscie okazalo sie ze bms nie ma zadnej regulacji i ładowarka tez nie - 30A ładowanie mojego pakietu w dzien 28-30*C to masakra wiec przydalaby sie ładowarka regulowana, do tego dostalem dobrą cene za swoją ładowarke i 0-12A tez udalo mi sie sprzedac

po sprzedazy ładowarek moich zostalem bez niczego, odrazu w ten sam dzien zakupilem regulowana 0-30A + do tego z regulowanym napieciem 0-90A, niestety w komentarzach byly słabe oceny ze dlugi czas oczekiania 55-60dni, wiec rownoczsnie zamowilem tez tą tanią 8A (kosztowala 200zł wiec nie strace napewno, takie cos zawsze sprzedam),

po 2 dniach okazalo sie ze gosc nie ma tej regulowanej 0-30A tylko teraz robią max 0-20A, to zamowiem u kogos innego dopytując czy napewno 0-30A maja, 4 razy zadalem to pytanie - TAK MAJĄ 0-30A, udalo sie, sprawa zamknieta - ale ponoc jakies holiday w chinach niby maja i wyslali paczke dopiero po 2 tygodniach - dostalem tracking number - po kolejnych 2 tygodniach dostaje wiadomosc ze wysylka anulowana - pytam o co chodzi a chinczyk mowi ze 0-30A nie maja i max 20A i czy ją chce czy refund- NOSZ KURRRRRRRRRRRR

w miedzy czasie doszla 8A, ale ja dalej nie mam mocnej ładowarki - pół biedy bo raz ze zimno, a dwa przynajmniej koło domu troche zrobilem

do tego 11.11 bedą promocje na aliexpress wiec wtedy sie zamowi wiecej rzeczy i bede brał 2x 30A regulowane prawdopodobnie - raz ze poeksperymentuje z wiekszymi mocami a dwa zawsze sprzedam ;) bo widze ze ludzie sie troche ogarneli i strach zmalał
falcon v2 - qs205 5T - sabvoton - 20s14p vtc5a - 54kg - 76kmh/vmax
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
Awatar użytkownika
szczur333
Forumowicz
Posty: 451
Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
Kontakt:

Re: Ładowarka idealna/custom ? regulacja prądu

Post autor: szczur333 »

jak cos to zamowione są:
2x 8A
2x 10A
1x 20A
1x 0-30A płaska 2,4kg
1x 0-30A kwadrat 2,8kg

linkow nie mam niestety - dwie ostatnie juz sa niedostepne (mam nadzieje tylko ze dojdą 30A a nie wersje 20A)

testy pewnie w grudniu
falcon v2 - qs205 5T - sabvoton - 20s14p vtc5a - 54kg - 76kmh/vmax
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
Awatar użytkownika
szczur333
Forumowicz
Posty: 451
Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
Kontakt:

Re: Ładowarka idealna/custom ? regulacja prądu

Post autor: szczur333 »

jak cos to ładowarek 0-30A juz nie ma nigdzie, a nawet jak jest to po kupnie powiedza ci ze max 20 lub 25A

wszytkie ogloszenia z z tymi regulowanymi 0-30A ktore mialem w koszyku juz nieaktywne
dziwna sprawa z tym

mam nadzieje ze w koncu 30A przyjdzie to bede miał 0-30A na ramie a 1kg 8A w plecaku - po połaczeniu ich w chlniejszy wieczor mialbym 38A co byloby idealne na szybkie 20-30minutowe podładowanie
falcon v2 - qs205 5T - sabvoton - 20s14p vtc5a - 54kg - 76kmh/vmax
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
Awatar użytkownika
szczur333
Forumowicz
Posty: 451
Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
Kontakt:

Re: Ładowarka idealna/custom ? regulacja prądu

Post autor: szczur333 »

pro tip jakbyscie kupowali cos drogiego z chin - sledzcie tracking i jesli jest to kurier dhl/fedex czy inny - i odrazu zadzwoncie ze cos przyjdzie i zeby wyslali dokumenty do podpisania

u mnie fedex nie zadzwonił wogole i dopiero sprzedawca do mnie napisął zebym sie z nimi skonaktował bo paczka wroci

jutro paczka by wrociła i kasa i czas w plecy
falcon v2 - qs205 5T - sabvoton - 20s14p vtc5a - 54kg - 76kmh/vmax
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
Awatar użytkownika
szczur333
Forumowicz
Posty: 451
Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
Kontakt:

Re: Ładowarka idealna/custom ? regulacja prądu

Post autor: szczur333 »

wlasnie doszła płaska 0-90V 0-30A (mam nadzieje ze nie 0-25), idealnie na szerokosc falcona

na foto porownianie do zwyklej 8A

zamowilem wersje bez kabli (bo AC kosztował chyba 10$, a DC tez chyba cos kolo tego) ale i tak dostalem z kablami

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek




linka nie dam bo juz nie ma nigdzie takich - jedynie wszedzie juz są 0-20 lub 0-25A


EDIT
po wstepnych testach

83,20V na ładowarce daje 84,00V na mulitmetrze
niestety 25,1A na lcd to max jaki sie da ustawic

z tym ze na ant bms-ie pokazuje wiecej A i W niz ta wczesniejsza moja ładowarka 30A

wiec moze byc dobrze, pobor z gniadka 2440-2480W (30A miala 2100-2150W)

niestety baterie mialem na 79,5V naładowaną wiec dluzszych testow nie zrobilem
falcon v2 - qs205 5T - sabvoton - 20s14p vtc5a - 54kg - 76kmh/vmax
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
W.P.
Forumowicz
Posty: 322
Rejestracja: 21 kwie 2020, 9:55
Lokalizacja: Łódź

Re: Ładowarka idealna/custom ? regulacja prądu

Post autor: W.P. »

W opisie podajesz 0-90V i 0-30A, co sugeruje możliwość osobnego ustawiania prądu i napięcia w bardzo szerokim zakresie. Na zdjęciu jednak widać 1 potencjometr. Który parametr reguluje?
Mam też pytanie o cenę. Przymierzam się od pewnego czasu do konstrukcji szybkiej ładowarki do 10S10P o wydajności 10-12A, więc badam grunt.
Awatar użytkownika
szczur333
Forumowicz
Posty: 451
Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
Kontakt:

Re: Ładowarka idealna/custom ? regulacja prądu

Post autor: szczur333 »

0-90V 0-30A juz nie ma nigdzie, jak pisalem zamowilem chyba w 4-5 miejsach , jedna dopiero doszla i okazalo sie ze to jest 0-125V 0-25A
wczoraj testowalem i bateria naładowała mi sie 10-12% wolniej niz na tej duzej 30A co mialem, drugi chinczyk powiedział ze 0-30A jest mozliwe tylko jak wybiore napiecie 30-90V - zamowlem ja we wrzesniu i dalej jej nie mam, tracking strasznie dziwnie pokazuje - moze bedzie w tym tygodniu lub nastepnym i zobaczymy czy bede miał te realne wyczekiwane 30A w koncu

potencjometr ma microswitch, naciskasz gałke - miga na czerwono - regulujesz napiecie, naciskasz jeszcze raz - miga na niebiesko regulujesz prąd, naciskasz jeszcze raz i jest na fioletowo i zablokowane, niczego przypadkiem nie przestawisz

do tego zeby skrecic prad z max do minimum to trzeba sie strasznie nakrecic tym potkiem
falcon v2 - qs205 5T - sabvoton - 20s14p vtc5a - 54kg - 76kmh/vmax
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
Awatar użytkownika
lukk
Forumowicz
Posty: 771
Rejestracja: 05 lut 2020, 11:20
Lokalizacja: Kraków

Re: Ładowarka idealna/custom ? regulacja prądu

Post autor: lukk »

Czyli nie potencjometr tylko impulsator obrotowy z przyciskiem?

Pisałeś, że ta obecna bierze z gniazdka mniej więcej mocy, ale ładuje wolniej. Czyli co, aż taka słaba sprawność, czy inna krzywa ładowania?
Awatar użytkownika
Camis
Forumowicz
Posty: 109
Rejestracja: 26 paź 2018, 16:30
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Ładowarka idealna/custom ? regulacja prądu

Post autor: Camis »

Planuje budowę regulowanej ładowarki (prądowo), celuje max w 8A przy 16S. Zrobię sobie przełącznik na wolne ładowanie typu 3A i szybkie 8A.


Zakupiłem przetwornice step-up (10-60V do 12-90V - 1800W/40A), oraz wyświetlacz:

Obrazek

Obrazek


Teraz szukam powoli źródła zasilania, najprościej użyć zasilacza serwerowego. Tylko większość jest raptem na 12V, wolałbym uniknąć łączenia ich szeregowo.

Może ma ktoś jakieś źródło zasilaczy >24V, przynajmniej z 30A?.
W.P.
Forumowicz
Posty: 322
Rejestracja: 21 kwie 2020, 9:55
Lokalizacja: Łódź

Re: Ładowarka idealna/custom ? regulacja prądu

Post autor: W.P. »

Camis pisze:
04 sty 2021, 11:39
Planuję budowę regulowanej ładowarki (prądowo), celuję max w 8A przy 16S.
Zakupiłem przetwornicę step-up (10-60V do 12-90V - 1800W/40A)
Przy 16S i 8A to wychodzi ponad 0,5KW, a przy uwzględnieniu sprawności szacunkowo ok. 0,6KW. Przy takich warunkach należy dążyć do zasilenia przetwornicy z możliwie dużego napięcia.
Rzeczywiście, zasilenie tego napotyka na problemy. W pierwszej chwili przyszedł mi do głowy zasilacz modułowy 48V 10A. Udało mi się taki kupić z myślą o konstrukcji szybkiej ładowarki. Cena nie powalała, coś ok. 120,-. Teraz spojrzałem na zasoby tme i trochę mnie zmroziło.
Chyba pozostaje przeróbka jakiegoś zasilacza komputerowego, może dwóch. Wydatek niewielki za to roboty więcej.
No i niezła kaskada.

Pamiętaj o zabezpieczeniu przetwornicy bezpiecznikiem po stronie zasilania. Step-up to rozwiązanie z tranzystorem równoległym w stosunku do zasilania, a nasi chińscy przyjaciele nie uznają w konstrukcjach terminu "zapas", wobec czego często podawane parametry są wyrazem ich pobożnych życzeń.

Miałem podobną przetwornicę, 600W. Padła po kilku godzinach pracy pracując przy 70-80% obciążenia.
W.P.
Forumowicz
Posty: 322
Rejestracja: 21 kwie 2020, 9:55
Lokalizacja: Łódź

Re: Ładowarka idealna/custom ? regulacja prądu

Post autor: W.P. »

Miernik ładny. Też mam zamiar go wykorzystać.
Jak już będziesz łączył w całość to zrezygnuj ze złącza, w jakie wyposażony jest amperomierz na rzecz połączeń lutowanych. 1-2A mogłyby mnie przekonać ale nie 10A.
smdrwf12300
Forumowicz
Posty: 121
Rejestracja: 22 lip 2018, 16:32
Lokalizacja: Mikołów

Re: Ładowarka idealna/custom ? regulacja prądu

Post autor: smdrwf12300 »

Camis : to co planujesz zrobic to "slepa droga " .Raz ze przetwornica nie wyglada na taka co by dala 1.8KW a dwa ze łatwiej przerobic zasilacz 65V na ładowarke niz spinac cos takiego ( straty mocy ).Zasilacz 48V przerobilem na 13s 8A i to jest najbardziej optymalne rozwiazanie . Moja przetwornica step up do 120V/900W lezy od tego czasu bezczynnie .... tak ze osobiscie odradzam takowe projekty.
Awatar użytkownika
Camis
Forumowicz
Posty: 109
Rejestracja: 26 paź 2018, 16:30
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Ładowarka idealna/custom ? regulacja prądu

Post autor: Camis »

Nie musi dać 1800W, będę z niej brał max 650W. Zasilanie będzie z 2 zasilaczy serwerowych czyli 24V/22,4A.

Straty ile to będzie 15%?, łatwiej?, tutaj też nie ma większej filozofii :).
miki
Forumowicz
Posty: 1390
Rejestracja: 14 gru 2019, 11:46

Re: Ładowarka idealna/custom ? regulacja prądu

Post autor: miki »

Bez urazy, ale też nie widzę sensu takiego projektu, dużo lepiej jest zastosować dedykowane urządzenie o gwarantowanej mocy. Zmęczą Cię te wynalazki w praktyce.
Awatar użytkownika
szczur333
Forumowicz
Posty: 451
Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
Kontakt:

Re: Ładowarka idealna/custom ? regulacja prądu

Post autor: szczur333 »

w koncu jest ideał

Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek

zamowiona we wrzesniu z ali - doszla dzis po wielu bojach
na plus taki ze nie ma vatu ani cła

linka juz nie ma niestety bo nie robią 30A, 25A max bylo ,a dzis widze ze nawet 25A nie ma tylko 20A

porysowana troche pogieta ale dziala

wg specs jest to 30-90V 0-30A - przy 84,2V daje 28,5A na lcd (na bms jest 30,1-30,8A) dla porownania na GTK 30A tej duzej mialem na lcd max 27A wiec 4A wiecej i jest roznica bo w 15minut naładowalem az 4,5V, czyli 0,5V wiecej - dla przypomnienia przy gtk bylo 4V, a przy tej 0-25A regulowanej 3,6V)

na minus jedynie to ze potencjometry są dwa i trzeba uwazac na tego od napiecia bo nie ma on takiej blokady jak ten od tej 0-25A - czyli przypadkiem mozna sobie przekrecic, lutowanie w srodku tych potkow tez to jest jakis dramat, ale najwazniejsze ze dziala


dodatkowy bonus- jest cichsza, chłodniejsza niz wszsytkie jakie mialem do tej pory - tzn wentylator reguluje sie sam od temperatury - nawet po 15minutach na full power, nie bylo mega hałasu a sama obudowa lekko ciepła (gdzie przy tej płaskiej byla bardzo ciepła)
falcon v2 - qs205 5T - sabvoton - 20s14p vtc5a - 54kg - 76kmh/vmax
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
Awatar użytkownika
lukk
Forumowicz
Posty: 771
Rejestracja: 05 lut 2020, 11:20
Lokalizacja: Kraków

Re: Ładowarka idealna/custom ? regulacja prądu

Post autor: lukk »

Wygląda jak mega ulep (jeszcze bardziej niż poprzednia) ale jak działa to spoko :)

Ten potencjometr do regulacji napięcia można by w sumie zastąpić jakimś małym trymerem wieloobrotowym schowanym wewnątrz i ustawić raz z dobrym miernikiem. A jak się chce ładować różne baterie to kilka różnych trymerów przełączanych przełącznikiem.
Awatar użytkownika
szczur333
Forumowicz
Posty: 451
Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
Kontakt:

Re: Ładowarka idealna/custom ? regulacja prądu

Post autor: szczur333 »

idealny byłby taki guzik jak w poprzednim czyli z blokadą zeby przypadkiem nie przekręcic

narazie nie ruszam bo sprawdze pozniej czy ewentualnie ustawienie napiecia nizej da mi wiekszy prąd czyli jesli na 84,0V mialem 28,5A to ciekawe czy na 82V mialbym np 29?

PS
ulep ulepem ale nie ma innych dostepnych - takie zasilacze mozna kupic w PL nawet i to w lepszym stanie/niekiedy nówki po 200-300zł - wiec jakby przeróbke ogarnac w okolicach 200-300zł to żyła złota
falcon v2 - qs205 5T - sabvoton - 20s14p vtc5a - 54kg - 76kmh/vmax
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
smdrwf12300
Forumowicz
Posty: 121
Rejestracja: 22 lip 2018, 16:32
Lokalizacja: Mikołów

Re: Ładowarka idealna/custom ? regulacja prądu

Post autor: smdrwf12300 »

A to faktycznie wydaje sie po tych twoich zdjeciach ze to jest przerobka jakiegos zasilacza AC-DC ...jakas stacja bazowa GSM.
ODPOWIEDZ