Bezpiecznik przy 16s dla przetwornicy 12v

Tematy związane z dodatkowymi akcesoriami dla pojazdów EV
ODPOWIEDZ
adihann
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: 17 mar 2019, 12:04

Bezpiecznik przy 16s dla przetwornicy 12v

Post autor: adihann »

Instalacja 16s, czy mogę użyć takiego gniazda? Według noty V max 32v.
W jaki inny ewentualnie sposób można to ogryźć?

Obrazek
adihann
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: 17 mar 2019, 12:04

Re: Bezpiecznik przy 16s dla przetwornicy 12v

Post autor: adihann »

Dzięki za informację, będę testował. Jaka może być przyczyna ograniczenia napięcia do 32v przez producenta? Słaba jakość izolacji? Możliwe jest powstanie przebicia?
tkoko
Forumowicz
Posty: 4924
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Bezpiecznik przy 16s dla przetwornicy 12v

Post autor: tkoko »

adihann pisze:
12 lut 2021, 11:13
Dzięki za informację, będę testował. Jaka może być przyczyna ograniczenia napięcia do 32v przez producenta? Słaba jakość izolacji? Możliwe jest powstanie przebicia?
Zapewne możliwość powstania łuku elektrycznego, a więc przepływ prądu mimo spalenia bezpiecznika.
Awatar użytkownika
pk999
Forumowicz
Posty: 95
Rejestracja: 30 mar 2019, 16:43
Lokalizacja: Lublin

Re: Bezpiecznik przy 16s dla przetwornicy 12v

Post autor: pk999 »

Izolacja byłaby dobra nawet dla 1000V, 60 nie robi wrażenia. Chodzi o typ bezpiecznika. Jak ktoś pakuje coś takiego do 60V to jest marnym inżynierem.
Oczywiście może to działać, ale bezpiecznik powinien powtarzalnie rozłączać obwód. Jak masz 60V a dopuszczalne jest 32 to nie masz żadnej gwarancji, że po przepaleniu złącza zgaśnie łuk elektryczny. Prąd "chce" dalej płynąć, zwłaszcza przy obciążeniu indukcyjnym.
W najgorszym przypadku - przepala się bezpiecznik, zapala łuk, pali się gniazdo i wszystko dookoła.
Tak dla przypomnienia - łuk elektryczny generuje temperatury rzędu tysięcy stopni C. Chcesz mieć pod zadem tak zbudowany układ?
tkoko
Forumowicz
Posty: 4924
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Bezpiecznik przy 16s dla przetwornicy 12v

Post autor: tkoko »

pk999 pisze:
12 lut 2021, 11:34
Izolacja byłaby dobra nawet dla 1000V, 60 nie robi wrażenia. Chodzi o typ bezpiecznika. Jak ktoś pakuje coś takiego do 60V to jest marnym inżynierem. ......
Przy aku z BMS'em, i sprawnym układem przeciwzwarciowym BMS'a, taki bezpiecznik powinien działać. W "fabrycznych" bateriach 10S (42 V) jest on stosowany. Dla bezpieczeństwa można samemu przeprowadzić kilka testów/spaleń bezpiecznika do oceny faktycznego ryzyka. Co do napięcia 32 V, to odnosi się do instalacji samochodowych na 24V, bo chcesz użyć gniazda na bezpiecznik samochodowy, gdzie maksymalne napięcie to 30 V, stąd opis "do 32 V".
Bzyk
Forumowicz
Posty: 71
Rejestracja: 17 kwie 2020, 13:30

Re: Bezpiecznik przy 16s dla przetwornicy 12v

Post autor: Bzyk »

To gniazdo jest zbędne, jak spali Ci ten bezpiecznik to pewno będzie trzeba i tak już coś wymieniać, naprawiać, lutować a skoro lutować to lepiej przylutować ten bezpiecznik do przewodów i zabezpieczyć termokurczami, potem podczas naprawy i jego przelutowujesz na nowy. Jak to już wielokrotnie pisane na tym forum każde połączenie stykowe to zło.
Dede
Forumowicz
Posty: 2065
Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Bezpiecznik przy 16s dla przetwornicy 12v

Post autor: Dede »

Ja stosuje cos takiego
https://www.tme.eu/pl/details/0154003.d ... ittelfuse/
Obrazek
Napięcie 125V według producenta zalety ze miniaturowy.
Stosuje je do przekaźników mosfetów co załącza przetwornice na 20S
Stosuje tez jako lutowane bez gniazda na przewodzie i dwa razy termokurczliwa osłonę.
Załączniki
20210213_003219_copy_570x494.jpg
ODPOWIEDZ