XP04 Kompendium wiedzy. Hit, czy kit? prośba o opinie.
- kristofix6
- Nowicjusz
- Posty: 26
- Rejestracja: 13 lis 2022, 14:24
XP04 Kompendium wiedzy. Hit, czy kit? prośba o opinie.
To co wiemy:
silnik XP04 750W/1350W
Przekładniowy. Tas wklejał kiedyś link i opis:
https://ebikes.ca/tools/simulator.html? ... &throt=100
XP04 //// XF19r
Waga: 4.1kg (z bębenkiem kasety) / Waga 4.7Kg
Szerokość stojana 17 / 20
Ile polowy silnik: 18 / 20
Koła zębate przekładni: 42T / 44T
Grubość kół zębatych: 14mm / 12mm
Grubość bieżni zębatej: 16mm / 14mm
Pole powierzchni otworów chłodzących stojan: 380mm2 / 310mm2
Sprzęgło z przekładnią i mocowanie: na klin / na wielowpust
Dla sterownika sinus: z serii KT + LCD i kół 26, bateria 48V
Prędkość na bliskim rozładowania akumulatorze: 29 Km/h
Prędkość na akumulatorze naładowanym do połowy: 33 Km/h
Prędkość na w pełni naładowanym akumulatorze: 38 Km/h
Natomiast brakuje opini na ten temat w internecie. Na youtube praktycznie zero wyników. Widać że moc i moment obrotowy 60-80Nm bardzo dobrze na papierze. Waga cudowna. Dostępność części serwisowych na nexun - olbczymia. Podobno cichszy od fh19
Może ktoś się dorzuci do tematu ze swoimi przemyśleniami? Jak zachowuje się na płaskim, jak lekkie podjazdy? Bezdroża, jak z ruszaniem itp.
Chłopaki z mgvolt mowili kiedyś że jest problem z wymianą czujnika halla, że dojście trudne. Ale załóżmy, że mamy narzędzia, nie mamy dwóch lewych rąk i zimowy wieczór wolny, wieć pomińmy ten fakt.
Na papierze lepszy od xf15 i prawie dorównuje xf19.
Wydaje sie być idealnym rozwiazaniem na bezdroża/ścieżki, lekkie wzniesienia i jazde z uzyciem w większości pedałów(z czujnikiem pas i trybami wspomagania). Pedały + pas 70% i 30% manetka. Czyli wariat, który daje radość i bliżej mu do zastosowań mtb niż do skutera.
Ale to wszystko na papierze. A jak w realu?
silnik XP04 750W/1350W
Przekładniowy. Tas wklejał kiedyś link i opis:
https://ebikes.ca/tools/simulator.html? ... &throt=100
XP04 //// XF19r
Waga: 4.1kg (z bębenkiem kasety) / Waga 4.7Kg
Szerokość stojana 17 / 20
Ile polowy silnik: 18 / 20
Koła zębate przekładni: 42T / 44T
Grubość kół zębatych: 14mm / 12mm
Grubość bieżni zębatej: 16mm / 14mm
Pole powierzchni otworów chłodzących stojan: 380mm2 / 310mm2
Sprzęgło z przekładnią i mocowanie: na klin / na wielowpust
Dla sterownika sinus: z serii KT + LCD i kół 26, bateria 48V
Prędkość na bliskim rozładowania akumulatorze: 29 Km/h
Prędkość na akumulatorze naładowanym do połowy: 33 Km/h
Prędkość na w pełni naładowanym akumulatorze: 38 Km/h
Natomiast brakuje opini na ten temat w internecie. Na youtube praktycznie zero wyników. Widać że moc i moment obrotowy 60-80Nm bardzo dobrze na papierze. Waga cudowna. Dostępność części serwisowych na nexun - olbczymia. Podobno cichszy od fh19
Może ktoś się dorzuci do tematu ze swoimi przemyśleniami? Jak zachowuje się na płaskim, jak lekkie podjazdy? Bezdroża, jak z ruszaniem itp.
Chłopaki z mgvolt mowili kiedyś że jest problem z wymianą czujnika halla, że dojście trudne. Ale załóżmy, że mamy narzędzia, nie mamy dwóch lewych rąk i zimowy wieczór wolny, wieć pomińmy ten fakt.
Na papierze lepszy od xf15 i prawie dorównuje xf19.
Wydaje sie być idealnym rozwiazaniem na bezdroża/ścieżki, lekkie wzniesienia i jazde z uzyciem w większości pedałów(z czujnikiem pas i trybami wspomagania). Pedały + pas 70% i 30% manetka. Czyli wariat, który daje radość i bliżej mu do zastosowań mtb niż do skutera.
Ale to wszystko na papierze. A jak w realu?
-
- Nowicjusz
- Posty: 25
- Rejestracja: 04 wrz 2022, 0:32
Re: XP04 Kompendium wiedzy. Hit, czy kit? prośba o opinie.
Przyłączam się do pytania. Też jestem na etapie wyboru silnika i intensywnie myślę o przekładniowym szczególnie w aspekcie dynamicznego ruszania w mieście.
- tas
- Administrator
- Posty: 2875
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: XP04 Kompendium wiedzy. Hit, czy kit? prośba o opinie.
Jeśli ktoś zamierza katować silnik przekładniowy jazdą po 40km/h to odradzam wybór silnika przekładniowego.
Ale do jazdy normalnej, bliskiej rowerowej to ten silnik rewelacja
Ale do jazdy normalnej, bliskiej rowerowej to ten silnik rewelacja

Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: 792-304-416
Tanie akumulatory i ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie akumulatory i ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
-
- Forumowicz
- Posty: 57
- Rejestracja: 21 wrz 2020, 22:03
Re: XP04 Kompendium wiedzy. Hit, czy kit? prośba o opinie.
Jeśli osiągami będzie wypadał podobnie jak XF19tka to mega silnik
Muszę coś w końcu na nim poskładać...

-
- Nowicjusz
- Posty: 25
- Rejestracja: 04 wrz 2022, 0:32
Re: XP04 Kompendium wiedzy. Hit, czy kit? prośba o opinie.
Jak dla mnie szkoda tylko że nie ma do wyboru szybszego nawoju. Jeżdżę rowerowo ale chciałbym mieć mały zapas z prędkością. Szczególnie problem pojawi się kiedy bateria zejdzie poniżej 50%. Teraz bez silnika jeżdżę ok. 25-30 a z przekładniowego chciałbym mieć fajny dynamiczny start żeby nie trzeba było przezutek zmieniać 
- tas
- Administrator
- Posty: 2875
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: XP04 Kompendium wiedzy. Hit, czy kit? prośba o opinie.
Przekładniowe silniki służą do jazdy wolnej.
Jeśli chcesz jeździć szybko kup Mxusa 30H
Jeśli chcesz jeździć szybko kup Mxusa 30H
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: 792-304-416
Tanie akumulatory i ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie akumulatory i ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
-
- Forumowicz
- Posty: 57
- Rejestracja: 21 wrz 2020, 22:03
Re: XP04 Kompendium wiedzy. Hit, czy kit? prośba o opinie.
Wrzucasz sobie pakiet na 14S i bez problemu dobijasz do okolic 50km/h w razie potrzeb. XF19 na kole 26" 48km/h, XF15tka 36V pchnięta na 14S z palcem w tyłu 50km/h na manetce. Wiadomo ciągle nie pociśniesz z taką prędkością, ale w razie potrzeby krótkotrwało sobie tyle przyciśniesz 

-
- Nowicjusz
- Posty: 25
- Rejestracja: 04 wrz 2022, 0:32
Re: XP04 Kompendium wiedzy. Hit, czy kit? prośba o opinie.
No i właśnie o to chodzi żeby mieć tą możliwość i żeby nie było muła na wyładowanym aku. Chyba nikt zdrowy nie jeździ po ścieżkach aż tak szybko
.
Mam na oku XF19C w wersji z nawojem 9T. Ten nawój z tego co się dowiedziałem z kołem 27,5 idzie ok. 50 więc nawet więcej niż potrzeba. Czy ktoś się orientuje czym różni się XF19r(1000W) od XF19c (500W) oprócz tego że ma kasetę i wyjście przewodu na sprężynie ??? Co z przekładnią, nawojami itp....
Mam na oku XF19C w wersji z nawojem 9T. Ten nawój z tego co się dowiedziałem z kołem 27,5 idzie ok. 50 więc nawet więcej niż potrzeba. Czy ktoś się orientuje czym różni się XF19r(1000W) od XF19c (500W) oprócz tego że ma kasetę i wyjście przewodu na sprężynie ??? Co z przekładnią, nawojami itp....
- kristofix6
- Nowicjusz
- Posty: 26
- Rejestracja: 13 lis 2022, 14:24
Re: XP04 Kompendium wiedzy. Hit, czy kit? prośba o opinie.
No to widać że XP04 jest czymś pomiędzy xf15, a xf19 z osiągami. Aczy czy jakość MXUS = jakość XOFO? Bo generalnie XOFO robi XP04?
Ostatnia rzecz - XP04 głośny? czy tak jak wszystkie przekładniówki?
Ostatnia rzecz - XP04 głośny? czy tak jak wszystkie przekładniówki?
- tas
- Administrator
- Posty: 2875
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: XP04 Kompendium wiedzy. Hit, czy kit? prośba o opinie.
O wiele cichszy, przy nim XF19 chodzi jak sieczkarnia, pobiera też mniej prądu, nie trzeba go "docierać" jak się robi z XF19 żeby zmniejszyć mu opory toczenia
Nie trzeba mu też specjalnych sterowników aby działać płynnie, rusza na każdym KT cicho i bez pobierania 4A na luzie
Ma przewód po stronie kasety - brak ryzyka przetarcia o śruby oraz nie trzeba podkładek pod tarcze. No i ma kasetę a nie wolno bieg więc obsługuje nowoczesne przełożenia do 10s
Nie trzeba mu też specjalnych sterowników aby działać płynnie, rusza na każdym KT cicho i bez pobierania 4A na luzie

Ma przewód po stronie kasety - brak ryzyka przetarcia o śruby oraz nie trzeba podkładek pod tarcze. No i ma kasetę a nie wolno bieg więc obsługuje nowoczesne przełożenia do 10s
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: 792-304-416
Tanie akumulatory i ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie akumulatory i ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
- Yasiu77
- Moderator
- Posty: 1249
- Rejestracja: 20 mar 2018, 20:17
- Lokalizacja: Szczyrk
Re: XP04 Kompendium wiedzy. Hit, czy kit? prośba o opinie.
po weekendzie jakby się zdarzyło że będzie pogoda jaka taka, to może się pokuszę o test praktyczny, bo akurat takie dwa rowerki z tymi silnikami będą na chodzie. Ale ogólnie jak tas pisze widać od razu że cichszy i dużo mniej prądu żre na luzie.
-
- Forumowicz
- Posty: 57
- Rejestracja: 21 wrz 2020, 22:03
Re: XP04 Kompendium wiedzy. Hit, czy kit? prośba o opinie.
Co rozumiecie przez "żarcie prądu na luzie" ? U siebie mam LCD4 i za bardzo nawet nie wiem ile bierze prądu na starcie
. Do najoszczędniejszych 19tka nie należy na pewno.

- tas
- Administrator
- Posty: 2875
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: XP04 Kompendium wiedzy. Hit, czy kit? prośba o opinie.
Łap porównanie, 2 nowe silniki wyjęte z pudełek:
XP04
XF19r
Szkoda trochę, że ludkowie marzą o tym silniku a nie wiedzą w co się pakują. Ta sieczkarnia niby zmniejsza się po 100km jak się silnik "dotrze" (słyszałem, że warsztaty mają na to myk, że zostawiają takie koło na cały dzień na chodzi żeby się silnik trochę wyciszał) no i w kole też jest trochę ciszej z biegiem czasu... no ale
XP04
XF19r

Szkoda trochę, że ludkowie marzą o tym silniku a nie wiedzą w co się pakują. Ta sieczkarnia niby zmniejsza się po 100km jak się silnik "dotrze" (słyszałem, że warsztaty mają na to myk, że zostawiają takie koło na cały dzień na chodzi żeby się silnik trochę wyciszał) no i w kole też jest trochę ciszej z biegiem czasu... no ale

Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: 792-304-416
Tanie akumulatory i ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie akumulatory i ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
-
- Forumowicz
- Posty: 57
- Rejestracja: 21 wrz 2020, 22:03
Re: XP04 Kompendium wiedzy. Hit, czy kit? prośba o opinie.
Dzięki, teraz kumam. Oj u mnie dłużej się docierała 19tka. Zaczęła chodzić "luźno" dopiero w okolicy 300-400km. Wcześniej opory były na tyle duże, że całość się grzała. No nie jest to idealny silnik w żadnym aspekcie, na pewno nie warty aktualnych cen na Ali, czy gdzieś w Polsce od resselerów. Warto też dodać, że sama przekładnia w 19tce działa z "lagiem "- przy wyższych obrotach zaczyna ciągnąć dopiero gdy wyrównają się prędkości poszczególnych elementów efekt jest taki, że najpierw słychać silnik, potem przekładnie. Zmajstruje temat o swoim rowerze z tym silnikiem, żeby nie zaśmiecać tutaj więcej, nie ma nigdzie spisanych spostrzeżeń na temat użytkowania tej jednostki. Osobiście jakbym miał dać za 19tkę ponad 1k PLN, to wolałbym 15tke 

-
- Nowicjusz
- Posty: 25
- Rejestracja: 04 wrz 2022, 0:32
Re: XP04 Kompendium wiedzy. Hit, czy kit? prośba o opinie.
Ciekawe porównanie. Na stole to warunki laboratoryjne ciekawe jak to się ma do rzeczywistości. Podejrzewam że przy mniejszych prędkościach XP04 będzie bardziej energooszczędny z racji nawoju.
Kolejnym pytaniem jest to jak ma się do tego silnik XF19C ten z kasetą???
Kolejnym pytaniem jest to jak ma się do tego silnik XF19C ten z kasetą???