XP04 Kompendium wiedzy. Hit, czy kit? prośba o opinie.

Dział dotyczący napędów z silnikiem umieszczonym w piastach kół.
Awatar użytkownika
kristofix6
Forumowicz
Posty: 32
Rejestracja: 13 lis 2022, 14:24

XP04 Kompendium wiedzy. Hit, czy kit? prośba o opinie.

Post autor: kristofix6 »

To co wiemy:
silnik XP04 750W/1350W
Przekładniowy. Tas wklejał kiedyś link i opis:
https://ebikes.ca/tools/simulator.html? ... &throt=100
XP04 //// XF19r
Waga: 4.1kg (z bębenkiem kasety) / Waga 4.7Kg
Szerokość stojana 17 / 20
Ile polowy silnik: 18 / 20
Koła zębate przekładni: 42T / 44T
Grubość kół zębatych: 14mm / 12mm
Grubość bieżni zębatej: 16mm / 14mm
Pole powierzchni otworów chłodzących stojan: 380mm2 / 310mm2
Sprzęgło z przekładnią i mocowanie: na klin / na wielowpust

Dla sterownika sinus: z serii KT + LCD i kół 26, bateria 48V
Prędkość na bliskim rozładowania akumulatorze: 29 Km/h
Prędkość na akumulatorze naładowanym do połowy: 33 Km/h
Prędkość na w pełni naładowanym akumulatorze: 38 Km/h

Natomiast brakuje opini na ten temat w internecie. Na youtube praktycznie zero wyników. Widać że moc i moment obrotowy 60-80Nm bardzo dobrze na papierze. Waga cudowna. Dostępność części serwisowych na nexun - olbczymia. Podobno cichszy od fh19

Może ktoś się dorzuci do tematu ze swoimi przemyśleniami? Jak zachowuje się na płaskim, jak lekkie podjazdy? Bezdroża, jak z ruszaniem itp.

Chłopaki z mgvolt mowili kiedyś że jest problem z wymianą czujnika halla, że dojście trudne. Ale załóżmy, że mamy narzędzia, nie mamy dwóch lewych rąk i zimowy wieczór wolny, wieć pomińmy ten fakt.

Na papierze lepszy od xf15 i prawie dorównuje xf19.

Wydaje sie być idealnym rozwiazaniem na bezdroża/ścieżki, lekkie wzniesienia i jazde z uzyciem w większości pedałów(z czujnikiem pas i trybami wspomagania). Pedały + pas 70% i 30% manetka. Czyli wariat, który daje radość i bliżej mu do zastosowań mtb niż do skutera.

Ale to wszystko na papierze. A jak w realu?
Kwiatek88
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: 04 wrz 2022, 0:32

Re: XP04 Kompendium wiedzy. Hit, czy kit? prośba o opinie.

Post autor: Kwiatek88 »

Przyłączam się do pytania. Też jestem na etapie wyboru silnika i intensywnie myślę o przekładniowym szczególnie w aspekcie dynamicznego ruszania w mieście.
Awatar użytkownika
tas
Administrator
Posty: 3069
Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Re: XP04 Kompendium wiedzy. Hit, czy kit? prośba o opinie.

Post autor: tas »

Jeśli ktoś zamierza katować silnik przekładniowy jazdą po 40km/h to odradzam wybór silnika przekładniowego.
Ale do jazdy normalnej, bliskiej rowerowej to ten silnik rewelacja :)
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
SzczepanW2
Forumowicz
Posty: 170
Rejestracja: 21 wrz 2020, 22:03

Re: XP04 Kompendium wiedzy. Hit, czy kit? prośba o opinie.

Post autor: SzczepanW2 »

Jeśli osiągami będzie wypadał podobnie jak XF19tka to mega silnik ;) Muszę coś w końcu na nim poskładać...
Kwiatek88
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: 04 wrz 2022, 0:32

Re: XP04 Kompendium wiedzy. Hit, czy kit? prośba o opinie.

Post autor: Kwiatek88 »

Jak dla mnie szkoda tylko że nie ma do wyboru szybszego nawoju. Jeżdżę rowerowo ale chciałbym mieć mały zapas z prędkością. Szczególnie problem pojawi się kiedy bateria zejdzie poniżej 50%. Teraz bez silnika jeżdżę ok. 25-30 a z przekładniowego chciałbym mieć fajny dynamiczny start żeby nie trzeba było przezutek zmieniać 😜
Awatar użytkownika
tas
Administrator
Posty: 3069
Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Re: XP04 Kompendium wiedzy. Hit, czy kit? prośba o opinie.

Post autor: tas »

Przekładniowe silniki służą do jazdy wolnej.
Jeśli chcesz jeździć szybko kup Mxusa 30H
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
SzczepanW2
Forumowicz
Posty: 170
Rejestracja: 21 wrz 2020, 22:03

Re: XP04 Kompendium wiedzy. Hit, czy kit? prośba o opinie.

Post autor: SzczepanW2 »

Wrzucasz sobie pakiet na 14S i bez problemu dobijasz do okolic 50km/h w razie potrzeb. XF19 na kole 26" 48km/h, XF15tka 36V pchnięta na 14S z palcem w tyłu 50km/h na manetce. Wiadomo ciągle nie pociśniesz z taką prędkością, ale w razie potrzeby krótkotrwało sobie tyle przyciśniesz ;)
Kwiatek88
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: 04 wrz 2022, 0:32

Re: XP04 Kompendium wiedzy. Hit, czy kit? prośba o opinie.

Post autor: Kwiatek88 »

No i właśnie o to chodzi żeby mieć tą możliwość i żeby nie było muła na wyładowanym aku. Chyba nikt zdrowy nie jeździ po ścieżkach aż tak szybko 😜.
Mam na oku XF19C w wersji z nawojem 9T. Ten nawój z tego co się dowiedziałem z kołem 27,5 idzie ok. 50 więc nawet więcej niż potrzeba. Czy ktoś się orientuje czym różni się XF19r(1000W) od XF19c (500W) oprócz tego że ma kasetę i wyjście przewodu na sprężynie ??? Co z przekładnią, nawojami itp....
Awatar użytkownika
kristofix6
Forumowicz
Posty: 32
Rejestracja: 13 lis 2022, 14:24

Re: XP04 Kompendium wiedzy. Hit, czy kit? prośba o opinie.

Post autor: kristofix6 »

No to widać że XP04 jest czymś pomiędzy xf15, a xf19 z osiągami. Aczy czy jakość MXUS = jakość XOFO? Bo generalnie XOFO robi XP04?

Ostatnia rzecz - XP04 głośny? czy tak jak wszystkie przekładniówki?
Awatar użytkownika
tas
Administrator
Posty: 3069
Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Re: XP04 Kompendium wiedzy. Hit, czy kit? prośba o opinie.

Post autor: tas »

O wiele cichszy, przy nim XF19 chodzi jak sieczkarnia, pobiera też mniej prądu, nie trzeba go "docierać" jak się robi z XF19 żeby zmniejszyć mu opory toczenia
Nie trzeba mu też specjalnych sterowników aby działać płynnie, rusza na każdym KT cicho i bez pobierania 4A na luzie :)
Ma przewód po stronie kasety - brak ryzyka przetarcia o śruby oraz nie trzeba podkładek pod tarcze. No i ma kasetę a nie wolno bieg więc obsługuje nowoczesne przełożenia do 10s
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Awatar użytkownika
Yasiu77
Moderator
Posty: 1339
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:17
Lokalizacja: Szczyrk

Re: XP04 Kompendium wiedzy. Hit, czy kit? prośba o opinie.

Post autor: Yasiu77 »

po weekendzie jakby się zdarzyło że będzie pogoda jaka taka, to może się pokuszę o test praktyczny, bo akurat takie dwa rowerki z tymi silnikami będą na chodzie. Ale ogólnie jak tas pisze widać od razu że cichszy i dużo mniej prądu żre na luzie.
SzczepanW2
Forumowicz
Posty: 170
Rejestracja: 21 wrz 2020, 22:03

Re: XP04 Kompendium wiedzy. Hit, czy kit? prośba o opinie.

Post autor: SzczepanW2 »

Co rozumiecie przez "żarcie prądu na luzie" ? U siebie mam LCD4 i za bardzo nawet nie wiem ile bierze prądu na starcie :D. Do najoszczędniejszych 19tka nie należy na pewno.
Awatar użytkownika
tas
Administrator
Posty: 3069
Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Re: XP04 Kompendium wiedzy. Hit, czy kit? prośba o opinie.

Post autor: tas »

Łap porównanie, 2 nowe silniki wyjęte z pudełek:

XP04


XF19r


:roll:
Szkoda trochę, że ludkowie marzą o tym silniku a nie wiedzą w co się pakują. Ta sieczkarnia niby zmniejsza się po 100km jak się silnik "dotrze" (słyszałem, że warsztaty mają na to myk, że zostawiają takie koło na cały dzień na chodzi żeby się silnik trochę wyciszał) no i w kole też jest trochę ciszej z biegiem czasu... no ale :)
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
SzczepanW2
Forumowicz
Posty: 170
Rejestracja: 21 wrz 2020, 22:03

Re: XP04 Kompendium wiedzy. Hit, czy kit? prośba o opinie.

Post autor: SzczepanW2 »

Dzięki, teraz kumam. Oj u mnie dłużej się docierała 19tka. Zaczęła chodzić "luźno" dopiero w okolicy 300-400km. Wcześniej opory były na tyle duże, że całość się grzała. No nie jest to idealny silnik w żadnym aspekcie, na pewno nie warty aktualnych cen na Ali, czy gdzieś w Polsce od resselerów. Warto też dodać, że sama przekładnia w 19tce działa z "lagiem "- przy wyższych obrotach zaczyna ciągnąć dopiero gdy wyrównają się prędkości poszczególnych elementów efekt jest taki, że najpierw słychać silnik, potem przekładnie. Zmajstruje temat o swoim rowerze z tym silnikiem, żeby nie zaśmiecać tutaj więcej, nie ma nigdzie spisanych spostrzeżeń na temat użytkowania tej jednostki. Osobiście jakbym miał dać za 19tkę ponad 1k PLN, to wolałbym 15tke :mrgreen:
Kwiatek88
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: 04 wrz 2022, 0:32

Re: XP04 Kompendium wiedzy. Hit, czy kit? prośba o opinie.

Post autor: Kwiatek88 »

Ciekawe porównanie. Na stole to warunki laboratoryjne ciekawe jak to się ma do rzeczywistości. Podejrzewam że przy mniejszych prędkościach XP04 będzie bardziej energooszczędny z racji nawoju.
Kolejnym pytaniem jest to jak ma się do tego silnik XF19C ten z kasetą???
Awatar użytkownika
monsterzlasu
Forumowicz
Posty: 73
Rejestracja: 17 wrz 2019, 18:31
Lokalizacja: Mysiadło

Re: XP04 Kompendium wiedzy. Hit, czy kit? prośba o opinie.

Post autor: monsterzlasu »

Złożyłem 2 rowery na xp04. Dla mnie rewelka. Piszę tu na forum bo widzę że są pytania o silnik. Złożyłem też xf19r 1000w. I tego to bym nie brał. Przede wszystkim jest tak głośny że każdy się oglądał. A xp04 znacznie cichszy, jak standardowa przekładnia. Start xp04 fajny, niezły kop, na prawdę warto w ten silnik zainwestować. Pierwszy złożyłem jak tylko pojawiły się u Tasa. Do dziś zero problemu. Jeżeli składałbym dla siebie teraz to xp04 jak najbardziej. Na długie wycieczki, do lasu, na szutry.... Podkresle że fanem dużych prędkości nie jestem ale lubię jak silnik ma wysoki moment.
Mateusz
Awatar użytkownika
tas
Administrator
Posty: 3069
Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Re: XP04 Kompendium wiedzy. Hit, czy kit? prośba o opinie.

Post autor: tas »

A ja od siebie dodam po raz setny - silniki przekładniowe są do jazdy ze wspomaganiem i wolniej niż 30km/k.
Jeśli komuś marzy się treking, wyprawówka, szutry, asfalt, ogólnie pojęty cross country to NIE kupować przekładniowego silnika tylko bez przekładniowy. Cichy, wydajny, mało prądu bierze, nie trzeba otwierać co roku i serwisować. I nie zużyje się po 4000km.
Jazda na wspomaganiu i BEZ manetki <30km/h = przekładniowy - np xp04 opisywany w tym temacie
jazda na wspomaganiu PLUS jazda na manetce >30km/h = bezprzekładniowy np mxus 30H
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Awatar użytkownika
mitusm
Forumowicz
Posty: 339
Rejestracja: 22 cze 2020, 10:20

Re: XP04 Kompendium wiedzy. Hit, czy kit? prośba o opinie.

Post autor: mitusm »

tas pisze:
24 lis 2022, 20:07
O wiele cichszy, przy nim XF19 chodzi jak sieczkarnia, pobiera też mniej prądu, nie trzeba go "docierać" jak się robi z XF19 żeby zmniejszyć mu opory toczenia
Nie trzeba mu też specjalnych sterowników aby działać płynnie, rusza na każdym KT cicho i bez pobierania 4A na luzie :)
Ma przewód po stronie kasety - brak ryzyka przetarcia o śruby oraz nie trzeba podkładek pod tarcze. No i ma kasetę a nie wolno bieg więc obsługuje nowoczesne przełożenia do 10s
Co masz na myśli specjalny sterownik do XF19 ??
tkoko
Forumowicz
Posty: 5227
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: XP04 Kompendium wiedzy. Hit, czy kit? prośba o opinie.

Post autor: tkoko »

mitusm pisze:
04 wrz 2023, 6:49
tas pisze:
24 lis 2022, 20:07
O wiele cichszy, przy nim XF19 chodzi jak sieczkarnia, pobiera też mniej prądu, nie trzeba go "docierać" jak się robi z XF19 żeby zmniejszyć mu opory toczenia
Nie trzeba mu też specjalnych sterowników aby działać płynnie, rusza na każdym KT cicho i bez pobierania 4A na luzie :)
Ma przewód po stronie kasety - brak ryzyka przetarcia o śruby oraz nie trzeba podkładek pod tarcze. No i ma kasetę a nie wolno bieg więc obsługuje nowoczesne przełożenia do 10s
Co masz na myśli specjalny sterownik do XF19 ??
Zapewne chodzi o to że nie każdy silnik działa prawidłowo z dowolnym sterownikiem. Są "wybredne" silniki którym sterownik trzeba dobrać indywidualnie.
Awatar użytkownika
mitusm
Forumowicz
Posty: 339
Rejestracja: 22 cze 2020, 10:20

Re: XP04 Kompendium wiedzy. Hit, czy kit? prośba o opinie.

Post autor: mitusm »

Blokowymi sterownikami ktoś zasila przekładniowe silnik ?
tkoko
Forumowicz
Posty: 5227
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: XP04 Kompendium wiedzy. Hit, czy kit? prośba o opinie.

Post autor: tkoko »

mitusm pisze:
04 wrz 2023, 11:01
Blokowymi sterownikami ktoś zasila przekładniowe silnik ?
Myślę że blokowymi sterownikami najczęściej są sterowane silniki przekładniowe z racji "samonauki" (najmniej problemów z uruchomieniem silnika).
Awatar użytkownika
mitusm
Forumowicz
Posty: 339
Rejestracja: 22 cze 2020, 10:20

Re: XP04 Kompendium wiedzy. Hit, czy kit? prośba o opinie.

Post autor: mitusm »

Mam w starym rowerze bionxa 2gen, który dużo lepiej energetyczne (mimo że głośniej) pracuje na blokowym.
tkoko
Forumowicz
Posty: 5227
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: XP04 Kompendium wiedzy. Hit, czy kit? prośba o opinie.

Post autor: tkoko »

mitusm pisze:
04 wrz 2023, 14:04
Mam w starym rowerze bionxa 2gen, który dużo lepiej energetyczne (mimo że głośniej) pracuje na blokowym.
Bo blokowe sterowniki, przy tym samym nominalnym prądzie, są mocniejsze/szybsze od sinusów o min 10%.
SzczepanW2
Forumowicz
Posty: 170
Rejestracja: 21 wrz 2020, 22:03

Re: XP04 Kompendium wiedzy. Hit, czy kit? prośba o opinie.

Post autor: SzczepanW2 »

Używałem XF19 z blokowcem na 30A i pakietem 14S - ze startu był szatan, lżejszych zawodników wyrywało od razu na koło. Ogólnie ma to sens w formie "zabawki" na codzień jednak dużo lepiej jeździ się na Sinusie KTku.
Awatar użytkownika
mitusm
Forumowicz
Posty: 339
Rejestracja: 22 cze 2020, 10:20

Re: XP04 Kompendium wiedzy. Hit, czy kit? prośba o opinie.

Post autor: mitusm »

SzczepanW2 pisze:
05 wrz 2023, 9:17
Używałem XF19 z blokowcem na 30A i pakietem 14S - ze startu był szatan, lżejszych zawodników wyrywało od razu na koło. Ogólnie ma to sens w formie "zabawki" na codzień jednak dużo lepiej jeździ się na Sinusie KTku.
Jak temperatury do sinusa, była różnica na korzyść któregoś ?
SzczepanW2
Forumowicz
Posty: 170
Rejestracja: 21 wrz 2020, 22:03

Re: XP04 Kompendium wiedzy. Hit, czy kit? prośba o opinie.

Post autor: SzczepanW2 »

Na blokowcu grzał się bardziej.
computerglobal
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: 15 wrz 2023, 5:22

Re: XP04 Kompendium wiedzy. Hit, czy kit? prośba o opinie.

Post autor: computerglobal »

Witam. Mam zbudowanego Ghosta full suspension na XP04 ze sterownikiem KT40 52 volt. Max moc około 2,1 KW, na rozładowanej baterii około 1,6 KW. Rower katapultuje się do 35 km/h na manetce + pedały lub na samej manetce też ładnie. Prędkość max około 52 (przy mojej wadze 98-99 kg), gdy dostała go żona która waży 61 kg, to musiała mocno trzymać kierownicę, dopóki się nie przyzwyczaiła, myślę że z jej wagą v max okoł 56-58, ale dość szybko go można rozpędzić do 45-47 km/h. Silnik do 30 km/h jest bardzo cichy, a potem w miarę cichy. Nic się nie przegrzewa i nie dzieje ani ze sterownikiem ani z silnikiem, są ciepłe ale nie gorące, nawet w lato przy katowaniu w lesie. W mojej ocenie najlepszy silnik na rynku, bo waży około 4 kg a osiągi ma jak 3k turbo który waży około 10 kg. Prędkości przelotowe z pedałowaniem oczywiście żeby nie żarł dużo prądu do 27-35, czasem gdy się spieszę to 40-45 i nie ma problemu że "to przekładniówka". Ekspertom piszącym że przekładniówka jest tylko w ciężki teren nie ufajcie bo nie sprawdzili a piszą dziwne rzeczy, świetnie spisuje się na asfalcie, ścieżkach rowerowych i w terenie. Kusiło mnie żeby wpakować tam 60-70 amper, ale nie ma miejsca w skrzynce na tak duży pakiet i sterownik, więc zostało jak zostało - i tak polecam. Ogniw Sony 2900 mAh mam 98 i starcza to przy ekstremalnym pałowaniu (zawsze z pedałowaniem) na 70-80 km, a przy normalnej jeździe 25-35 km/h na 120-160 km.
Awatar użytkownika
tas
Administrator
Posty: 3069
Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Re: XP04 Kompendium wiedzy. Hit, czy kit? prośba o opinie.

Post autor: tas »

nic sie niegrzeje a w srodku uzwojenia czarne :) a za miesiac awaria halli :)
temperatury przekladniowych nie da sie sprawdzic reka ;P
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
computerglobal
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: 15 wrz 2023, 5:22

Re: XP04 Kompendium wiedzy. Hit, czy kit? prośba o opinie.

Post autor: computerglobal »

latam po 100-120 km na dobę czasem, ale zwykle 10-30 km na dobę, a zrobiłem już z 2,5 tys nim i nic :), może dlatego że 2,1 KW to moc chwilowa a średnio korzystam z 300-700 wat, a silnik + sterownik kupiłem u was, ale nie obsłużył 52 volt, więc spaliłem pierwotny sterownik i musiałem kupić KT40 na 52 volt :p
tompra
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: 23 wrz 2023, 22:33
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: XP04 Kompendium wiedzy. Hit, czy kit? prośba o opinie.

Post autor: tompra »

Witajcie,
szukam kogoś życzliwego z woj. ślaskiego kto używa XP04 i zrobiłby krótka "prezentacje". Głównie zależy mi na głośności - chce przekonać żonę do przekładniowki. Jestem z Dąbrowy Górniczej.
Pozdrawiam ;⁠-⁠)
giantmarcin
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: 08 paź 2023, 12:17

Re: XP04 Kompendium wiedzy. Hit, czy kit? prośba o opinie.

Post autor: giantmarcin »

Zestaw trekkingowy do konwersji roweru o mocy max 250-1350W XP04
Składowe zestawu:

Zaplatanie silnika w koło i centrowanie (Usługa: Zaplatanie silnika w koło i centrowanie)
Obręcz Premium P19DM CZARNA 24", 26", 27,5", 28/29" 36H (Wariant: 28 / 29, Obręcz: P19 - 24, 26, 27.5, 28/29" V-Brake)
Obudowa na sterownik DUŻA z zestawem do mocowania
Blokada obrotu osi M12 silnika para 2 sztuki (Oś: M12)
Komplet szprych do zestawów do konwersji
Czujnik PAS (ISIS, Hollowtech) wersja D2 wodoodporne złącze HIGO (Montaż na korbę: ISIS, Hollowtech, Octalink)
Magnetyczny czujnik hamowania BK-2R PARA wodoodporne złącze HIGO (Rodzaj czujnika hamowania: Magnetyczny czujnik hamowania)
Zestaw silnik elektryczny do roweru XP04 750W/1350W tył + Sterownik KT25A 48V + wiązka HIGO (Napęd: Tył)
Wyświetlacz KT-LCD4 (36/48V) do roweru elektrycznego z HIGO (Rodzaj wyświetlacza: KT-LCD4 36/48V)
Manetka kciukowa SLIM do roweru elektrycznego (Typ manetki: Kciukowa SLIM) 1 szt.
Bateria bidon do roweru elektrycznego 48V 20,3Ah 974Wh z ładowarką (B4.S6) - 97 km

Czy taki zestaw będzie ok do przeróbki roweru crosowego na elektryka dla żony?
SzczepanW2
Forumowicz
Posty: 170
Rejestracja: 21 wrz 2020, 22:03

Re: XP04 Kompendium wiedzy. Hit, czy kit? prośba o opinie.

Post autor: SzczepanW2 »

Jak żona nie ma jakiś dużych wymagań to lepiej pójść w zestaw na XF15.
computerglobal
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: 15 wrz 2023, 5:22

Re: XP04 Kompendium wiedzy. Hit, czy kit? prośba o opinie.

Post autor: computerglobal »

Obecnie XP04 zrobił już około 3400 km na 2,1 KW max , nie oszczędzam go, ale używam max mocy tylko na max 8 sekund, silnik jest cichy, nadal nic się nie dzieje, polecam ten silnik. Powodem może być że ma powierzchnię chłodzącą jakieś prawie 30% większą od XF19 w którego można max pakować 1500 wat, więc wychodzi że XP04 można około 2 KW. Gdy zrobię z 8-10 tys (może za rok) zdejmę pokrywę i powiem czy uzwojenia są czarne :) Jeżeli bym je spalił to ile kosztują u was - pytam o cały wkład z uzwojeniami (nie wiem jak się to fachowo nazywa) ? Aa i mała poprawka: żeby zrobić 150 km na 98 ogniwach pakietu to muszę jechać jednak wolno rowerowo-20-25 km/h, przy jeździe 25-35 wychodzi 100-120 km, więc wychodzi że silnik jest umiarkowanie prądożerny, bo na tym samym pakiecie i rowerze z xf15c i wpakowanych max 950 watach robiłem średnio z 15% większe zasięgi, jeżdżąc średnio jednak nieco wolniej
Awatar użytkownika
Mr.Freeman
Forumowicz
Posty: 70
Rejestracja: 16 maja 2019, 10:45
Lokalizacja: Podkarpacie

Re: XP04 Kompendium wiedzy. Hit, czy kit? prośba o opinie.

Post autor: Mr.Freeman »

Takie szybkie pytanie: wpadł mi w ręce rower z tym silnikiem i sterownikiem KT48V 25A (z nexun zestaw), czemu nie działa ograniczenie prędkości do 25km/h ? Które parametry potrzeba jeszcze zmienić? Manetki brak, sam czujnik PAS tylko. Na pierwszym stopniu wspomaga do 23km/h jak jadę szybciej to moc spada już do 0 i tu by bylo OK ale na stopniach od 2 do 5 już silnik rozpędza do prawie 40km/h .
Awatar użytkownika
tas
Administrator
Posty: 3069
Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Re: XP04 Kompendium wiedzy. Hit, czy kit? prośba o opinie.

Post autor: tas »

Aby była blokada to sterownik musi mieć kabelki blokady
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Awatar użytkownika
lukk
Forumowicz
Posty: 808
Rejestracja: 05 lut 2020, 11:20
Lokalizacja: Kraków

Re: XP04 Kompendium wiedzy. Hit, czy kit? prośba o opinie.

Post autor: lukk »

Jaki masz wyświetlacz do tego? W "General project settings" czyli tych pierwszych parametrach po wejściu do menu konfiguracyjnego (obok średnicy koła i jednostek) powinieneś miec możliwość ustawienia prędkości maksymalnej. Na pierwszym biegu się rozpędza do tych 23km/h bo na tyle mu wystarcza mocy.
Awatar użytkownika
Mr.Freeman
Forumowicz
Posty: 70
Rejestracja: 16 maja 2019, 10:45
Lokalizacja: Podkarpacie

Re: XP04 Kompendium wiedzy. Hit, czy kit? prośba o opinie.

Post autor: Mr.Freeman »

KT LCD3, tak na tych pierwszych ustawieniach gdzie jest wybór średnicy koła itp. jest ustawione 25km/h. Widocznie muszą być jakieś inne ustawienia jeszcze do zmiany albo ten sterownik nie ma możliwości zablokowania prędkości. Mam też sterownik KT 36/48V 8A tylko z silnikiem przekładniowym Mxus 350W i tam normalnie po ustawieniu limitu np. 25 odcina silnik niezależnie od ustawień pas. Tak jak powinno być. Kabelków tam jak pisze Tas do do złączenia blokady nie ma .
buk07
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: 18 lis 2022, 10:11

Re: XP04 Kompendium wiedzy. Hit, czy kit? prośba o opinie.

Post autor: buk07 »

No właśnie. Też posiadam mxus xf15c oraz xp04. Na sterowniku 8A/17A dla xf15C, po ustawieniu limitu 25km/h - limit działa. A z kolei na sterowniku 12A/ 25A dla xp04 - nie działa. Tas wyżej pisze o kabelkach do limitu - te kabelki to tylko w sterowniku do xp04 muszą być? Bez nich nie da się ustawić limitu, analogicznie jak dla xf15C na tym mniejszym sterowniku? Dodam, że w obu wypadkach mam taki sam wyświetlacz KT LCD8S.
Widziałem, że na sklepie nexun.pl pojawiła się wersja sterownika 25A bez wodoodpornych wtyczek i tam są te kabelki do limitera prędkości. No ale mieć możliwość limitu prędkości kosztem wodoodpornych wtyczek?
I druga ciekawostka: Parametr C4=0 na xp04 ze sterownikiem 25A działa inaczej niż w opisie na blogu technicznym. Wg opisu, gdy P4=C4=0, to manetka działa od 0 km/h i ma zawsze pełną moc, niezależnie od ustawień stopnia wspomagania PAS (0 do 5). Czyli przy braku wspomagania (na 0) manetka powinna działać. Tak jest rzeczywiście na xf15C i sterowniku 17A. Ale na xp04 i sterowniku 25A manetka przy P4=C4=0 nie działa na stopniu wspomagania 0, a dl 1-5 jej moc rośnie tak jak dla PAS. Nie wiem, czy to tylko u mnie tak jest, czy ten typ tak ma?
Dodam, że pozostałe wartości C4 (od 1 do 4) przy P4=0 działają zgodnie z opisem - specjalnie to sprawdziłem.
Awatar użytkownika
tas
Administrator
Posty: 3069
Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Re: XP04 Kompendium wiedzy. Hit, czy kit? prośba o opinie.

Post autor: tas »

Tak, KT coś zmieniło w działaniu sterownika i teraz jakoś inaczej działa ta manetka na ustawieniach C i P
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
buk07
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: 18 lis 2022, 10:11

Re: XP04 Kompendium wiedzy. Hit, czy kit? prośba o opinie.

Post autor: buk07 »

buk07 pisze:
10 gru 2023, 22:44
A z kolei na sterowniku 12A/ 25A dla xp04 - nie działa.
A jednak limit działa. Coś mi się za pierwszym razem zawiesiło, bo po odpięciu i ponownym wpięciu wyświetlacza nagle ustawienia zaczęły działać. Bo się okazała, że nie tylko limit prędkości nie chciał się ustawić, ale i pozostałe parametry nie reagowały. Na wypiętej baterii włączyłem instalację, żeby rozładować kondensatory (na chwilę mruga wyświetlacz i gaśnie), potem spiąłem wszystko, włożyłem baterię, włączyłem, zrobiłem reset do ustawień fabrycznych i zacząłem od nowa. Już było dobrze.
Jedyne co teraz widzę, to przy ustawionym limicie np 25 km/h, kręci do 30 km/h bez obciążenia. Generalnie jaki bym limit nie ustawił, to kręci szybciej od tego limitu o około 5 km/h. Czy aby na pewno P1=96 dla xp04? Ile on ma magnesów i jakie przełożenie?
Awatar użytkownika
tas
Administrator
Posty: 3069
Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Re: XP04 Kompendium wiedzy. Hit, czy kit? prośba o opinie.

Post autor: tas »

No to sprawdź z GPS czy dobrze Ci pokazuje prędkość jazdy rower, można parametrem P1 regulować, kilka w dół czy w górę aż wskazania z LCD będą takie same jak z GPS. To tyle.
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Awatar użytkownika
grubol
Forumowicz
Posty: 46
Rejestracja: 21 gru 2020, 12:24

Re: XP04 Kompendium wiedzy. Hit, czy kit? prośba o opinie.

Post autor: grubol »

Czy jest opcja połączenia tego silnika z tensometrem w supporcie?
buk07
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: 18 lis 2022, 10:11

Re: XP04 Kompendium wiedzy. Hit, czy kit? prośba o opinie.

Post autor: buk07 »

tas pisze:
12 gru 2023, 9:01
No to sprawdź z GPS czy dobrze Ci pokazuje prędkość jazdy rower, można parametrem P1 regulować, kilka w dół czy w górę aż wskazania z LCD będą takie same jak z GPS. To tyle.
Sprawdziłem. Dopiero przy P1=80 prędkość na wyświetlaczu roweru była zgodna z GPS. Co więcej, przy tym ustawieniu i limicie prędkości 25 km/h, rzeczywiście pilnuje tego limitu +/- 0,2 km/h. Wyraźnie widać tę histerezę w czasie jazdy: silnik pracuje do 25,2 km/h, wyłącza się, prędkość spada do 24,8 km/h, włącza się, znowu dobija do 25,2, wyłącza się i tak w kółko - to wszystko przy pedałowaniu. Przy manetce trzyma 25 km/h.
buk07
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: 18 lis 2022, 10:11

Re: XP04 Kompendium wiedzy. Hit, czy kit? prośba o opinie.

Post autor: buk07 »

grubol pisze:
17 gru 2023, 12:01
Czy jest opcja połączenia tego silnika z tensometrem w supporcie?
Da się to zrobić, ale trzeba mieć odpowiedni sterownik z obsługą suportu tensometrycznego, np. taki: https://www.aliexpress.com/item/1005002 ... 18021B31CT. Mam ten zestaw (sterownik lishui z wyświetlaczem en06) i nawet podłączyłem z ciekawości na sucho do xp04, ale silnik zakręcił tylko na walk assist (brak obsługi manetki w tym sterowniku), a kręcenie supportem tensometrycznym bez obciążenia nic nie daje, więc nie potrafię nic więcej napisać. Zestaw z czujnikiem nacisku T17 czeka, aż zacznę kolejny projekt :) W rowerze mam zamontowany oryginalny zestaw ze sterownikiem KT i wyświetlaczem KT LCD 8S oraz czujnikiem PAS.
Inną opcją jest MPe od bikel.pl, ale to chyba tylko z rynku wtórnego, bo Marek już nie produkuje i nie sprzedaje.
Jest jeszcze opcja https://www.elektrorider.pl/ - kolega podłącza czujnik nacisku do sterowników KT, wgrywając Open Source Firmware. Tu wiem najmniej, ale może sam się odezwie ;)
szkuba
Forumowicz
Posty: 444
Rejestracja: 18 lis 2018, 20:22
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: XP04 Kompendium wiedzy. Hit, czy kit? prośba o opinie.

Post autor: szkuba »

Tak jest taka możliwość aby podłączyć sterownik KT do tensometru. A jeśli originalnie KT działa z silnikiem to nie będzie problemu. Ostatnio nawet programowalne KT z tenso od XP04 na przednie koło. Robiłem wszystkie modele od 13 do 22A. Mam swoją autorską wersję wyliczania nacisku tzw tryb wysiłku który jest lepszy niż hybrydowy w TSDZ lub " torque override" W kwestii mocy to warto założyć pewien zapas planując zakupy bo w OSF sterownik ma większe prądy fazy więc lepiej kupić np 20A i używać na 17A itp. W chwili obecnej pojawiły się wersję sterowników z podróbka procesora STM. Jeszcze nie są w pełnię przetestowane. Na najbliższą przyszłość zakładam również OSF na sterowniki Linshui który ihmo jest bardziej zaawansowany technologicznie niż Kunteng. Więcej na temat tutaj : viewtopic.php?f=18&t=3925&start=50
przeróbki na rower elektryczny https://www.elektrorider.pl/
czujnik nacisku Sempu T4, Erider T9, ori Chińskie lub Open firmware Kuteng
także dla dzieci 8-12lat z czujnikiem nacisku. naprawy TSDZ2
buk07
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: 18 lis 2022, 10:11

Re: XP04 Kompendium wiedzy. Hit, czy kit? prośba o opinie.

Post autor: buk07 »

buk07 pisze:
17 gru 2023, 15:37
Dopiero przy P1=80 prędkość na wyświetlaczu roweru była zgodna z GPS.
To jeszcze zdjęcie ekranu z moimi ustawieniami. Może się komuś przyda:
xp04_KT_LCD8s_settings.jpg
Rower, który zbudowałem dla siebie od podstaw, po dodaniu zestawu z silnikiem xp04 wygląda tak:
xp04_rower.jpg
Jak widać, nie umieściłem sterownika w dostarczonym pojemniku. Skorzystałem z faktu posiadania bagaznika:
xp04_sterownik_silnik.jpg
Na bazie własnych doświadczeń wiem, ze taki montaż zapewnia optymalne chłodzenie. Mam inny rower z mxus 30H oraz MPe z podobnie montowanym sterownikiem. Odczyt temperatury sterownika na wyświetlaczu MPe bardzo pomaga. Gdy sterownik był w plastikowym pudełku, to potrafił się grzać do 70 stopni C przy normalnej jeździe. Montaż pod bagażnikiem, bez pudełka spowodował, ze temperatura nigdy nie przekroczyła 30 stopni C. Inna sprawa, że mój styl jazdy nigdy nie rozgrzał samego silnika powyżej 50 stopni C :)
buk07
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: 18 lis 2022, 10:11

Re: XP04 Kompendium wiedzy. Hit, czy kit? prośba o opinie.

Post autor: buk07 »

Przejechałem już grubo ponad 100 km z tym zestawem i pora wyrazić subiektywną opinię. Co do silnika - jest na pewno głośniejszy od bezprzekładniówki, ale da się znieść. Przy podjazdach do 10% też sobie radzi. Prędkościami większymi od 25 km/h go nie katuję, bo jeżdżę rekreacyjnie, głównie po mieście, lub w Trójmiejskim Parku Krajobrazowym, więc tu się nie wypowiem. Ale właśnie ten mój sposób użytkowania ujawnia największa wadę w tym zestawie - wg mnie oczywiście. Tą wadą jest czujnik PAS. Po doświadczeniach z czujnikiem nacisku, czujnik PAS to dla mnie osobiście porażka. Z dalekiego kraju przybył już zestaw: torque sensor T17 ze sterownikiem lishui 48V 25A i wyświetlaczem. Nie wiem ilu jest takich co mają podobne zdanie do mnie, ale ja uważam, że polscy dystrybutorzy zestawów do konwersji pomijają niszę rynkową "zwolenników czujnika nacisku". Ja wiem, że to wychodzi drożej, ale wrażenia z jazdy są znacznie bardziej "rowerowe" niż z PAS, szczególnie gdy się jeździ w zatłoczonych miejscach i trzeba często zwalniać i przyspieszać. Drodzy dystrybutorzy, nie wierzę, że jestem jedynym przypadkiem. Na pewni są inni chętni. Zaryzykujcie, zamówcie próbną partię i sprawdźcie czy to schodzi.
Awatar użytkownika
tas
Administrator
Posty: 3069
Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Re: XP04 Kompendium wiedzy. Hit, czy kit? prośba o opinie.

Post autor: tas »

Czujnik nacisku dla niektórych użytkowników jest wygodniejszy, dla innych nie jest (dla mnie osobiście czujniki nacisku jest gorszy w odczuciach jazdy niż PAS, ale może dlatego, że nie jeżdżę 10km/h po ścieżkach rowerowych bo ich nie mam na wsi)
Brak czujnika nacisku w zestawach w dużych sklepach to nie jest niedopatrzenie, to zwyczajna kalkulacja, ten przydatny bajer i jego wprowadzenie kosztuje, wymaga wprowadzania kolejnych ekosystemów sterowników nie kompatybilnych ze sobą, co pociąga problemy serwisowe, stany magazynowe itd.
Np te sterowniki lishui testowałem z 2 lata temu i nie nadają się do sprzedaży bo są małe i się grzeją, bardziej niż KT. Prywatnie można sobie na aliexpress kupić, ale oferować to w sklepie się nie da (w typowych konwersjach sterowniki się chowa w pudełka, torby, skrzynki). Podobna sytuacja jak z "przerabianymi" sterownikami KT 17A -> 25A albo 25A -> 30/35A sprzedawanymi w niektórych sklepach w PL
Już chyba z pół roku debatuję z KT (to są dobre sterowniki, o ile się ma nie chrzczony) żeby zrobili sterownik z 2 czujnikami do wyboru ale mozolnie to idzie.
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
buk07
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: 18 lis 2022, 10:11

Re: XP04 Kompendium wiedzy. Hit, czy kit? prośba o opinie.

Post autor: buk07 »

tas pisze:
10 kwie 2024, 10:39
Już chyba z pół roku debatuję z KT (to są dobre sterowniki, o ile się ma nie chrzczony) żeby zrobili sterownik z 2 czujnikami do wyboru ale mozolnie to idzie.
No cóż, liczę na to, że się uda.
A lishui przy "legalnej" jeździe się aż tak bardzo nie grzeje. Ale gdyby był dostępny KT z obsługą czujnika nacisku, to brałbym KT.
Awatar użytkownika
tas
Administrator
Posty: 3069
Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Re: XP04 Kompendium wiedzy. Hit, czy kit? prośba o opinie.

Post autor: tas »

mają sterowniki z taką obsługą ale swoich własnych czujników, a one pasują tylko do części ram.
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
ODPOWIEDZ