XP04 Kompendium wiedzy. Hit, czy kit? prośba o opinie.

Dział dotyczący napędów z silnikiem umieszczonym w piastach kół.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
kristofix6
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: 13 lis 2022, 14:24

XP04 Kompendium wiedzy. Hit, czy kit? prośba o opinie.

Post autor: kristofix6 »

To co wiemy:
silnik XP04 750W/1350W
Przekładniowy. Tas wklejał kiedyś link i opis:
https://ebikes.ca/tools/simulator.html? ... &throt=100
XP04 //// XF19r
Waga: 4.1kg (z bębenkiem kasety) / Waga 4.7Kg
Szerokość stojana 17 / 20
Ile polowy silnik: 18 / 20
Koła zębate przekładni: 42T / 44T
Grubość kół zębatych: 14mm / 12mm
Grubość bieżni zębatej: 16mm / 14mm
Pole powierzchni otworów chłodzących stojan: 380mm2 / 310mm2
Sprzęgło z przekładnią i mocowanie: na klin / na wielowpust

Dla sterownika sinus: z serii KT + LCD i kół 26, bateria 48V
Prędkość na bliskim rozładowania akumulatorze: 29 Km/h
Prędkość na akumulatorze naładowanym do połowy: 33 Km/h
Prędkość na w pełni naładowanym akumulatorze: 38 Km/h

Natomiast brakuje opini na ten temat w internecie. Na youtube praktycznie zero wyników. Widać że moc i moment obrotowy 60-80Nm bardzo dobrze na papierze. Waga cudowna. Dostępność części serwisowych na nexun - olbczymia. Podobno cichszy od fh19

Może ktoś się dorzuci do tematu ze swoimi przemyśleniami? Jak zachowuje się na płaskim, jak lekkie podjazdy? Bezdroża, jak z ruszaniem itp.

Chłopaki z mgvolt mowili kiedyś że jest problem z wymianą czujnika halla, że dojście trudne. Ale załóżmy, że mamy narzędzia, nie mamy dwóch lewych rąk i zimowy wieczór wolny, wieć pomińmy ten fakt.

Na papierze lepszy od xf15 i prawie dorównuje xf19.

Wydaje sie być idealnym rozwiazaniem na bezdroża/ścieżki, lekkie wzniesienia i jazde z uzyciem w większości pedałów(z czujnikiem pas i trybami wspomagania). Pedały + pas 70% i 30% manetka. Czyli wariat, który daje radość i bliżej mu do zastosowań mtb niż do skutera.

Ale to wszystko na papierze. A jak w realu?
Kwiatek88
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: 04 wrz 2022, 0:32

Re: XP04 Kompendium wiedzy. Hit, czy kit? prośba o opinie.

Post autor: Kwiatek88 »

Przyłączam się do pytania. Też jestem na etapie wyboru silnika i intensywnie myślę o przekładniowym szczególnie w aspekcie dynamicznego ruszania w mieście.
Awatar użytkownika
tas
Administrator
Posty: 2892
Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Re: XP04 Kompendium wiedzy. Hit, czy kit? prośba o opinie.

Post autor: tas »

Jeśli ktoś zamierza katować silnik przekładniowy jazdą po 40km/h to odradzam wybór silnika przekładniowego.
Ale do jazdy normalnej, bliskiej rowerowej to ten silnik rewelacja :)
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
SzczepanW2
Forumowicz
Posty: 87
Rejestracja: 21 wrz 2020, 22:03

Re: XP04 Kompendium wiedzy. Hit, czy kit? prośba o opinie.

Post autor: SzczepanW2 »

Jeśli osiągami będzie wypadał podobnie jak XF19tka to mega silnik ;) Muszę coś w końcu na nim poskładać...
Kwiatek88
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: 04 wrz 2022, 0:32

Re: XP04 Kompendium wiedzy. Hit, czy kit? prośba o opinie.

Post autor: Kwiatek88 »

Jak dla mnie szkoda tylko że nie ma do wyboru szybszego nawoju. Jeżdżę rowerowo ale chciałbym mieć mały zapas z prędkością. Szczególnie problem pojawi się kiedy bateria zejdzie poniżej 50%. Teraz bez silnika jeżdżę ok. 25-30 a z przekładniowego chciałbym mieć fajny dynamiczny start żeby nie trzeba było przezutek zmieniać 😜
Awatar użytkownika
tas
Administrator
Posty: 2892
Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Re: XP04 Kompendium wiedzy. Hit, czy kit? prośba o opinie.

Post autor: tas »

Przekładniowe silniki służą do jazdy wolnej.
Jeśli chcesz jeździć szybko kup Mxusa 30H
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
SzczepanW2
Forumowicz
Posty: 87
Rejestracja: 21 wrz 2020, 22:03

Re: XP04 Kompendium wiedzy. Hit, czy kit? prośba o opinie.

Post autor: SzczepanW2 »

Wrzucasz sobie pakiet na 14S i bez problemu dobijasz do okolic 50km/h w razie potrzeb. XF19 na kole 26" 48km/h, XF15tka 36V pchnięta na 14S z palcem w tyłu 50km/h na manetce. Wiadomo ciągle nie pociśniesz z taką prędkością, ale w razie potrzeby krótkotrwało sobie tyle przyciśniesz ;)
Kwiatek88
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: 04 wrz 2022, 0:32

Re: XP04 Kompendium wiedzy. Hit, czy kit? prośba o opinie.

Post autor: Kwiatek88 »

No i właśnie o to chodzi żeby mieć tą możliwość i żeby nie było muła na wyładowanym aku. Chyba nikt zdrowy nie jeździ po ścieżkach aż tak szybko 😜.
Mam na oku XF19C w wersji z nawojem 9T. Ten nawój z tego co się dowiedziałem z kołem 27,5 idzie ok. 50 więc nawet więcej niż potrzeba. Czy ktoś się orientuje czym różni się XF19r(1000W) od XF19c (500W) oprócz tego że ma kasetę i wyjście przewodu na sprężynie ??? Co z przekładnią, nawojami itp....
Awatar użytkownika
kristofix6
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: 13 lis 2022, 14:24

Re: XP04 Kompendium wiedzy. Hit, czy kit? prośba o opinie.

Post autor: kristofix6 »

No to widać że XP04 jest czymś pomiędzy xf15, a xf19 z osiągami. Aczy czy jakość MXUS = jakość XOFO? Bo generalnie XOFO robi XP04?

Ostatnia rzecz - XP04 głośny? czy tak jak wszystkie przekładniówki?
Awatar użytkownika
tas
Administrator
Posty: 2892
Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Re: XP04 Kompendium wiedzy. Hit, czy kit? prośba o opinie.

Post autor: tas »

O wiele cichszy, przy nim XF19 chodzi jak sieczkarnia, pobiera też mniej prądu, nie trzeba go "docierać" jak się robi z XF19 żeby zmniejszyć mu opory toczenia
Nie trzeba mu też specjalnych sterowników aby działać płynnie, rusza na każdym KT cicho i bez pobierania 4A na luzie :)
Ma przewód po stronie kasety - brak ryzyka przetarcia o śruby oraz nie trzeba podkładek pod tarcze. No i ma kasetę a nie wolno bieg więc obsługuje nowoczesne przełożenia do 10s
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Awatar użytkownika
Yasiu77
Moderator
Posty: 1280
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:17
Lokalizacja: Szczyrk

Re: XP04 Kompendium wiedzy. Hit, czy kit? prośba o opinie.

Post autor: Yasiu77 »

po weekendzie jakby się zdarzyło że będzie pogoda jaka taka, to może się pokuszę o test praktyczny, bo akurat takie dwa rowerki z tymi silnikami będą na chodzie. Ale ogólnie jak tas pisze widać od razu że cichszy i dużo mniej prądu żre na luzie.
SzczepanW2
Forumowicz
Posty: 87
Rejestracja: 21 wrz 2020, 22:03

Re: XP04 Kompendium wiedzy. Hit, czy kit? prośba o opinie.

Post autor: SzczepanW2 »

Co rozumiecie przez "żarcie prądu na luzie" ? U siebie mam LCD4 i za bardzo nawet nie wiem ile bierze prądu na starcie :D. Do najoszczędniejszych 19tka nie należy na pewno.
Awatar użytkownika
tas
Administrator
Posty: 2892
Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Re: XP04 Kompendium wiedzy. Hit, czy kit? prośba o opinie.

Post autor: tas »

Łap porównanie, 2 nowe silniki wyjęte z pudełek:

XP04


XF19r


:roll:
Szkoda trochę, że ludkowie marzą o tym silniku a nie wiedzą w co się pakują. Ta sieczkarnia niby zmniejsza się po 100km jak się silnik "dotrze" (słyszałem, że warsztaty mają na to myk, że zostawiają takie koło na cały dzień na chodzi żeby się silnik trochę wyciszał) no i w kole też jest trochę ciszej z biegiem czasu... no ale :)
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
SzczepanW2
Forumowicz
Posty: 87
Rejestracja: 21 wrz 2020, 22:03

Re: XP04 Kompendium wiedzy. Hit, czy kit? prośba o opinie.

Post autor: SzczepanW2 »

Dzięki, teraz kumam. Oj u mnie dłużej się docierała 19tka. Zaczęła chodzić "luźno" dopiero w okolicy 300-400km. Wcześniej opory były na tyle duże, że całość się grzała. No nie jest to idealny silnik w żadnym aspekcie, na pewno nie warty aktualnych cen na Ali, czy gdzieś w Polsce od resselerów. Warto też dodać, że sama przekładnia w 19tce działa z "lagiem "- przy wyższych obrotach zaczyna ciągnąć dopiero gdy wyrównają się prędkości poszczególnych elementów efekt jest taki, że najpierw słychać silnik, potem przekładnie. Zmajstruje temat o swoim rowerze z tym silnikiem, żeby nie zaśmiecać tutaj więcej, nie ma nigdzie spisanych spostrzeżeń na temat użytkowania tej jednostki. Osobiście jakbym miał dać za 19tkę ponad 1k PLN, to wolałbym 15tke :mrgreen:
Kwiatek88
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: 04 wrz 2022, 0:32

Re: XP04 Kompendium wiedzy. Hit, czy kit? prośba o opinie.

Post autor: Kwiatek88 »

Ciekawe porównanie. Na stole to warunki laboratoryjne ciekawe jak to się ma do rzeczywistości. Podejrzewam że przy mniejszych prędkościach XP04 będzie bardziej energooszczędny z racji nawoju.
Kolejnym pytaniem jest to jak ma się do tego silnik XF19C ten z kasetą???
Awatar użytkownika
monsterzlasu
Forumowicz
Posty: 67
Rejestracja: 17 wrz 2019, 18:31
Lokalizacja: Mysiadło

Re: XP04 Kompendium wiedzy. Hit, czy kit? prośba o opinie.

Post autor: monsterzlasu »

Złożyłem 2 rowery na xp04. Dla mnie rewelka. Piszę tu na forum bo widzę że są pytania o silnik. Złożyłem też xf19r 1000w. I tego to bym nie brał. Przede wszystkim jest tak głośny że każdy się oglądał. A xp04 znacznie cichszy, jak standardowa przekładnia. Start xp04 fajny, niezły kop, na prawdę warto w ten silnik zainwestować. Pierwszy złożyłem jak tylko pojawiły się u Tasa. Do dziś zero problemu. Jeżeli składałbym dla siebie teraz to xp04 jak najbardziej. Na długie wycieczki, do lasu, na szutry.... Podkresle że fanem dużych prędkości nie jestem ale lubię jak silnik ma wysoki moment.
Mateusz
Awatar użytkownika
tas
Administrator
Posty: 2892
Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Re: XP04 Kompendium wiedzy. Hit, czy kit? prośba o opinie.

Post autor: tas »

A ja od siebie dodam po raz setny - silniki przekładniowe są do jazdy ze wspomaganiem i wolniej niż 30km/k.
Jeśli komuś marzy się treking, wyprawówka, szutry, asfalt, ogólnie pojęty cross country to NIE kupować przekładniowego silnika tylko bez przekładniowy. Cichy, wydajny, mało prądu bierze, nie trzeba otwierać co roku i serwisować. I nie zużyje się po 4000km.
Jazda na wspomaganiu i BEZ manetki <30km/h = przekładniowy - np xp04 opisywany w tym temacie
jazda na wspomaganiu PLUS jazda na manetce >30km/h = bezprzekładniowy np mxus 30H
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
mitusm
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: 22 cze 2020, 10:20

Re: XP04 Kompendium wiedzy. Hit, czy kit? prośba o opinie.

Post autor: mitusm »

tas pisze:
24 lis 2022, 20:07
O wiele cichszy, przy nim XF19 chodzi jak sieczkarnia, pobiera też mniej prądu, nie trzeba go "docierać" jak się robi z XF19 żeby zmniejszyć mu opory toczenia
Nie trzeba mu też specjalnych sterowników aby działać płynnie, rusza na każdym KT cicho i bez pobierania 4A na luzie :)
Ma przewód po stronie kasety - brak ryzyka przetarcia o śruby oraz nie trzeba podkładek pod tarcze. No i ma kasetę a nie wolno bieg więc obsługuje nowoczesne przełożenia do 10s
Co masz na myśli specjalny sterownik do XF19 ??
tkoko
Forumowicz
Posty: 4580
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: XP04 Kompendium wiedzy. Hit, czy kit? prośba o opinie.

Post autor: tkoko »

mitusm pisze:
04 wrz 2023, 6:49
tas pisze:
24 lis 2022, 20:07
O wiele cichszy, przy nim XF19 chodzi jak sieczkarnia, pobiera też mniej prądu, nie trzeba go "docierać" jak się robi z XF19 żeby zmniejszyć mu opory toczenia
Nie trzeba mu też specjalnych sterowników aby działać płynnie, rusza na każdym KT cicho i bez pobierania 4A na luzie :)
Ma przewód po stronie kasety - brak ryzyka przetarcia o śruby oraz nie trzeba podkładek pod tarcze. No i ma kasetę a nie wolno bieg więc obsługuje nowoczesne przełożenia do 10s
Co masz na myśli specjalny sterownik do XF19 ??
Zapewne chodzi o to że nie każdy silnik działa prawidłowo z dowolnym sterownikiem. Są "wybredne" silniki którym sterownik trzeba dobrać indywidualnie.
mitusm
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: 22 cze 2020, 10:20

Re: XP04 Kompendium wiedzy. Hit, czy kit? prośba o opinie.

Post autor: mitusm »

Blokowymi sterownikami ktoś zasila przekładniowe silnik ?
tkoko
Forumowicz
Posty: 4580
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: XP04 Kompendium wiedzy. Hit, czy kit? prośba o opinie.

Post autor: tkoko »

mitusm pisze:
04 wrz 2023, 11:01
Blokowymi sterownikami ktoś zasila przekładniowe silnik ?
Myślę że blokowymi sterownikami najczęściej są sterowane silniki przekładniowe z racji "samonauki" (najmniej problemów z uruchomieniem silnika).
mitusm
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: 22 cze 2020, 10:20

Re: XP04 Kompendium wiedzy. Hit, czy kit? prośba o opinie.

Post autor: mitusm »

Mam w starym rowerze bionxa 2gen, który dużo lepiej energetyczne (mimo że głośniej) pracuje na blokowym.
tkoko
Forumowicz
Posty: 4580
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: XP04 Kompendium wiedzy. Hit, czy kit? prośba o opinie.

Post autor: tkoko »

mitusm pisze:
04 wrz 2023, 14:04
Mam w starym rowerze bionxa 2gen, który dużo lepiej energetyczne (mimo że głośniej) pracuje na blokowym.
Bo blokowe sterowniki, przy tym samym nominalnym prądzie, są mocniejsze/szybsze od sinusów o min 10%.
SzczepanW2
Forumowicz
Posty: 87
Rejestracja: 21 wrz 2020, 22:03

Re: XP04 Kompendium wiedzy. Hit, czy kit? prośba o opinie.

Post autor: SzczepanW2 »

Używałem XF19 z blokowcem na 30A i pakietem 14S - ze startu był szatan, lżejszych zawodników wyrywało od razu na koło. Ogólnie ma to sens w formie "zabawki" na codzień jednak dużo lepiej jeździ się na Sinusie KTku.
mitusm
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: 22 cze 2020, 10:20

Re: XP04 Kompendium wiedzy. Hit, czy kit? prośba o opinie.

Post autor: mitusm »

SzczepanW2 pisze:
05 wrz 2023, 9:17
Używałem XF19 z blokowcem na 30A i pakietem 14S - ze startu był szatan, lżejszych zawodników wyrywało od razu na koło. Ogólnie ma to sens w formie "zabawki" na codzień jednak dużo lepiej jeździ się na Sinusie KTku.
Jak temperatury do sinusa, była różnica na korzyść któregoś ?
SzczepanW2
Forumowicz
Posty: 87
Rejestracja: 21 wrz 2020, 22:03

Re: XP04 Kompendium wiedzy. Hit, czy kit? prośba o opinie.

Post autor: SzczepanW2 »

Na blokowcu grzał się bardziej.
computerglobal
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: 15 wrz 2023, 5:22

Re: XP04 Kompendium wiedzy. Hit, czy kit? prośba o opinie.

Post autor: computerglobal »

Witam. Mam zbudowanego Ghosta full suspension na XP04 ze sterownikiem KT40 52 volt. Max moc około 2,1 KW, na rozładowanej baterii około 1,6 KW. Rower katapultuje się do 35 km/h na manetce + pedały lub na samej manetce też ładnie. Prędkość max około 52 (przy mojej wadze 98-99 kg), gdy dostała go żona która waży 61 kg, to musiała mocno trzymać kierownicę, dopóki się nie przyzwyczaiła, myślę że z jej wagą v max okoł 56-58, ale dość szybko go można rozpędzić do 45-47 km/h. Silnik do 30 km/h jest bardzo cichy, a potem w miarę cichy. Nic się nie przegrzewa i nie dzieje ani ze sterownikiem ani z silnikiem, są ciepłe ale nie gorące, nawet w lato przy katowaniu w lesie. W mojej ocenie najlepszy silnik na rynku, bo waży około 4 kg a osiągi ma jak 3k turbo który waży około 10 kg. Prędkości przelotowe z pedałowaniem oczywiście żeby nie żarł dużo prądu do 27-35, czasem gdy się spieszę to 40-45 i nie ma problemu że "to przekładniówka". Ekspertom piszącym że przekładniówka jest tylko w ciężki teren nie ufajcie bo nie sprawdzili a piszą dziwne rzeczy, świetnie spisuje się na asfalcie, ścieżkach rowerowych i w terenie. Kusiło mnie żeby wpakować tam 60-70 amper, ale nie ma miejsca w skrzynce na tak duży pakiet i sterownik, więc zostało jak zostało - i tak polecam. Ogniw Sony 2900 mAh mam 98 i starcza to przy ekstremalnym pałowaniu (zawsze z pedałowaniem) na 70-80 km, a przy normalnej jeździe 25-35 km/h na 120-160 km.
Awatar użytkownika
tas
Administrator
Posty: 2892
Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Re: XP04 Kompendium wiedzy. Hit, czy kit? prośba o opinie.

Post autor: tas »

nic sie niegrzeje a w srodku uzwojenia czarne :) a za miesiac awaria halli :)
temperatury przekladniowych nie da sie sprawdzic reka ;P
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
computerglobal
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: 15 wrz 2023, 5:22

Re: XP04 Kompendium wiedzy. Hit, czy kit? prośba o opinie.

Post autor: computerglobal »

latam po 100-120 km na dobę czasem, ale zwykle 10-30 km na dobę, a zrobiłem już z 2,5 tys nim i nic :), może dlatego że 2,1 KW to moc chwilowa a średnio korzystam z 300-700 wat, a silnik + sterownik kupiłem u was, ale nie obsłużył 52 volt, więc spaliłem pierwotny sterownik i musiałem kupić KT40 na 52 volt :p
ODPOWIEDZ