
Mxus XF19R w kalkulatorze wydajności
- Kajman
- Forumowicz
- Posty: 1223
- Rejestracja: 18 maja 2018, 9:51
-
- Forumowicz
- Posty: 61
- Rejestracja: 22 cze 2020, 10:20
Re: Mxus XF19R w kalkulatorze wydajności
https://jag35.com/products/lg-nmc-pouch ... rst-bgrade
13s. Koszt całkowity ~1200zł. Na razie testowo zrobione 15km z baterią w plecaku, skrzynka się robi.
Ostatnio zmieniony 11 lis 2023, 17:07 przez mitusm, łącznie zmieniany 1 raz.
- Kajman
- Forumowicz
- Posty: 1223
- Rejestracja: 18 maja 2018, 9:51
Re: Mxus XF19R w kalkulatorze wydajności
i wejdzie ci to? ile jedno ogniwo ma grubości i całość wysokości? Mam LGX58 ale kurde praktycznie nigdzie nie chcą mi wejść, a mam spore ramy...
-
- Forumowicz
- Posty: 61
- Rejestracja: 22 cze 2020, 10:20
Re: Mxus XF19R w kalkulatorze wydajności
Do cuba AMS 100 wciskam. Do korb będzie 5-6mm na szerokość.
Wiem że może przerost formy nad treścią, ale testowo muszę z tym spróbować pojeździć. Po 15km ciężkiego lasu ubyło 1.5V...
Rower typowo przeprawowy, wyjdzie ~40kg.
10 ogniw jedno na drugim (weszło by 11) i 3 z boku. Jedno ma ok 13-14mm grubości. Pod linkiem masz dokładne wymiary, jedna sztuka - 1kg
Teraz chłodno to będzie można (mam nadzieję) dobrze karmić XF19, silnik cudowny na leśne wyprawy.
- Kajman
- Forumowicz
- Posty: 1223
- Rejestracja: 18 maja 2018, 9:51
Re: Mxus XF19R w kalkulatorze wydajności
Aaaa dałeś część z boku, to kurde jak szerokie to będzie? chyba bardzo? Prądu nigdy za dużo
Sam robiłeś czy ktoś składał?

-
- Forumowicz
- Posty: 61
- Rejestracja: 22 cze 2020, 10:20
Re: Mxus XF19R w kalkulatorze wydajności
Sam składałem, mega szeroki. Na styk wejdzie między korby...
Nie wiem jak na dłuższą metę się sprawdzi.
-
- Forumowicz
- Posty: 61
- Rejestracja: 22 cze 2020, 10:20
- Kajman
- Forumowicz
- Posty: 1223
- Rejestracja: 18 maja 2018, 9:51
-
- Forumowicz
- Posty: 61
- Rejestracja: 22 cze 2020, 10:20
- Kajman
- Forumowicz
- Posty: 1223
- Rejestracja: 18 maja 2018, 9:51
Re: Mxus XF19R w kalkulatorze wydajności
Sporo
Mam 2400 w cube i jeszcze nie wyjechałem do końca
Na większych A 



-
- Forumowicz
- Posty: 61
- Rejestracja: 22 cze 2020, 10:20
Re: Mxus XF19R w kalkulatorze wydajności
W sumie takie ogniwa wpadły, spokojnie mogło to być lżejsze, o dziwo skrzynka nie przeszkadza rozmiarem.
Prądy gdzieś do 3kW, już się zastanawiam nad mocniejszym silnikiem, ale nie mam pomysłu co po XF19. Jest 3kTurbo, ale czy się sprawdzi lepiej przy wspinaczce górskie ?
Kwestie wizualne pomijam
Prądy gdzieś do 3kW, już się zastanawiam nad mocniejszym silnikiem, ale nie mam pomysłu co po XF19. Jest 3kTurbo, ale czy się sprawdzi lepiej przy wspinaczce górskie ?
Kwestie wizualne pomijam

- Kajman
- Forumowicz
- Posty: 1223
- Rejestracja: 18 maja 2018, 9:51
Re: Mxus XF19R w kalkulatorze wydajności
Momentu ma więcej, w góry jak weźmiesz wolny nawój to powinien dać radę. Ale góry to jak sam wiesz niekoniecznie silnik w koło 

-
- Forumowicz
- Posty: 61
- Rejestracja: 22 cze 2020, 10:20
Re: Mxus XF19R w kalkulatorze wydajności
Chcę zostać z silnikiem w kole dla bezpieczeństwa powrotu

- Kajman
- Forumowicz
- Posty: 1223
- Rejestracja: 18 maja 2018, 9:51
Re: Mxus XF19R w kalkulatorze wydajności
Litwin od którego brałem sztywne sprzęgło do maca przeszedł na bafanga przekładnię przeznaczonego do fatbike, ponoć petarda, ale żeby zmieścić w ramie to tylko jedna zębatka, więc w góry nie nada
-
- Forumowicz
- Posty: 61
- Rejestracja: 22 cze 2020, 10:20
Re: Mxus XF19R w kalkulatorze wydajności
Czytałem o tym, niestety jedna odpada. Zwłaszcza że przednią najmniejszą zębatkę poświęciłem dla czujnik PAS i już mam ograniczony zakres. Zostaje z głową dawkować mocy...
-
- Forumowicz
- Posty: 101
- Rejestracja: 21 wrz 2020, 22:03
Re: Mxus XF19R w kalkulatorze wydajności
Zdecydowanie zostałbym przy XF19. Mam też sprzęt na 3Kturbo i w życiu bym tego kloca w góry nie wziął. Puść mu ciut więcej prądu i będzie gitmitusm pisze: ↑17 lis 2023, 20:32W sumie takie ogniwa wpadły, spokojnie mogło to być lżejsze, o dziwo skrzynka nie przeszkadza rozmiarem.
Prądy gdzieś do 3kW, już się zastanawiam nad mocniejszym silnikiem, ale nie mam pomysłu co po XF19. Jest 3kTurbo, ale czy się sprawdzi lepiej przy wspinaczce górskie ?
Kwestie wizualne pomijam![]()

- Kajman
- Forumowicz
- Posty: 1223
- Rejestracja: 18 maja 2018, 9:51
Re: Mxus XF19R w kalkulatorze wydajności
Ale na nizinach jednak cisza i moment 3k są słodkie, byłem lekko zniesmaczony jak po dłuższym czasie przesiadłem się z 3k na xf19r 

- Tooropek
- Forumowicz
- Posty: 1866
- Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50
Re: Mxus XF19R w kalkulatorze wydajności
A ja mam odwrotne wrażenia. Zniesmaczenie pozostaje po 3k turbo względem lekkiej przekładniówki. Przekładniówka rusza tak samo albo porównywalnie a późniejsza jazda ze wspomaganiem to oszukiwanie samego siebie. Mając doświadczenie w obu silnikach stanowczo stwierdzam, że 3k turbo to nie jest silnik na rowerowe wycieczki tylko do hardcorowej dynamicznej jazdy po bezdrożach, ale nie w góry. Xf19 we współpracy z jakimś małym silnikiem na przód będzie o wiele wiele lepszym rozwiązaniem jak zmiana samego silnika z xf19 na 3k.
Bidony 36/48V. Zapraszam na priv.
- Kajman
- Forumowicz
- Posty: 1223
- Rejestracja: 18 maja 2018, 9:51
Re: Mxus XF19R w kalkulatorze wydajności
No nie rusza tak samo, ten temat już sprawdziłem, wprawdzie xf19 mam na KT40A, ale 3K 4T po grzebaniu w pidach kellego rusza znacznie mozniej.
A jeżdżąc na PAS albo co gorsza bez pas,to jak się masz nie oszukiwać?
Przy tenso 3k zachowuję milutko, zależy to tylko od tego jak chcesz go używać. Może działać jak fabryczny mid bosch na trybie eco.
A jeżdżąc na PAS albo co gorsza bez pas,to jak się masz nie oszukiwać?

-
- Forumowicz
- Posty: 61
- Rejestracja: 22 cze 2020, 10:20
Re: Mxus XF19R w kalkulatorze wydajności
Dźwięk akurat jak dla mnie zaleta XF19, lubię słyszeć jak pracuje. Czasami ostra wpinaczka, na równym nie trzeba mi nic więcej niż XF.
Ostatnio zmieniony 20 lis 2023, 22:13 przez mitusm, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forumowicz
- Posty: 61
- Rejestracja: 22 cze 2020, 10:20
Re: Mxus XF19R w kalkulatorze wydajności
Przedni silnik ciekawy pomysł, drugi osobny układ pewnie trzeba zrobić. Sterownik, pas, manetka ? Nowy plan zaświecił w głowie, no dobra jaki by silnik do przodu wsadził. Mógł by pracować tylko na menetce jak by był potrzebny.Tooropek pisze: ↑20 lis 2023, 16:57A ja mam odwrotne wrażenia. Zniesmaczenie pozostaje po 3k turbo względem lekkiej przekładniówki. Przekładniówka rusza tak samo albo porównywalnie a późniejsza jazda ze wspomaganiem to oszukiwanie samego siebie. Mając doświadczenie w obu silnikach stanowczo stwierdzam, że 3k turbo to nie jest silnik na rowerowe wycieczki tylko do hardcorowej dynamicznej jazdy po bezdrożach, ale nie w góry. Xf19 we współpracy z jakimś małym silnikiem na przód będzie o wiele wiele lepszym rozwiązaniem jak zmiana samego silnika z xf19 na 3k.
- Tooropek
- Forumowicz
- Posty: 1866
- Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50
Re: Mxus XF19R w kalkulatorze wydajności
Potrzebujesz tylko sterownika o mocy 350 max, manetki i pas używasz tego samego co masz już zamontowane, ewentualnie włącznik dodatkowego sterownika zamontować gdzieś na kierownicy tak by w razie potrzeby tylko włączać dodatkowy przód silnik. Najmniejszy mxus z rodziny xf na przód oczywiście 15 albo 08 i będzie rower torpeda. Bateria to wiem że da radę na większy prąd ale czy bms też masz dobrany z dużym zapasem?
Bidony 36/48V. Zapraszam na priv.
-
- Forumowicz
- Posty: 61
- Rejestracja: 22 cze 2020, 10:20
Re: Mxus XF19R w kalkulatorze wydajności
BMS 40A, pewnie da sobie radę. Pomysł do przemyślenia, widziałem takie rowery, ale raczej budowane jako ciekawostka niż do codziennego używania.
Z ciekawości jak podłączenie manetki i pas, wystarczy podłączyć wyjście z czujników na wejście drugiego sterownika ?
Z ciekawości jak podłączenie manetki i pas, wystarczy podłączyć wyjście z czujników na wejście drugiego sterownika ?
- Tooropek
- Forumowicz
- Posty: 1866
- Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50
Re: Mxus XF19R w kalkulatorze wydajności
Wystarczy połączyć ze sobą sygnały obu sterowników do jednej manetki, tak samo z pas czy z czujnikami. Do tak ogromnej baterii bms tylko 40A... Jaki masz sterownik z xf19 połączony?
Bidony 36/48V. Zapraszam na priv.
-
- Forumowicz
- Posty: 61
- Rejestracja: 22 cze 2020, 10:20
Re: Mxus XF19R w kalkulatorze wydajności
KT45, ale dostaje max 1700-1800W. Bateria budowana bardziej jako eksperyment, brak pogody żeby ją dokładnie sprawdzić. Dziś 2h jazdy po lesie i spadek 2V...
Te 40A by wystarczyło jeszcze na 500-600W lekko.
- Tooropek
- Forumowicz
- Posty: 1866
- Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50
Re: Mxus XF19R w kalkulatorze wydajności
Ja nigdy nie robię na styk bmsów tak by nie pracowały w granicy swoich możliwości i nie oddawały na pakiet nadmiernej temperatury. Taka rada ode mnie. A wracając do tematu wymiany silnika to dodatkowy napęd przód + sterownik będzie połowę albo i 1/3 ceny taniej niż zakup samego gołego mxusa 3k. Jak nie spodoba Ci się tego typu napęd 2WD to zawsze przód możesz odsprzedać na forum po cenie zakupu i ewentualnie spróbować ponownie podejść do tematu i kupić 3k turbo, gdzie przy ewentualnej wymianie na 3k turbo zechcesz zmienić bmsa na większego, sterownik na mocniejszy i w końcu siądziesz na pojazd typu sur-ron. To się nazywa watowica a Ty jesteś dobrym przykładem że mocy nigdy za wiele 
Bidony 36/48V. Zapraszam na priv.
-
- Forumowicz
- Posty: 61
- Rejestracja: 22 cze 2020, 10:20
Re: Mxus XF19R w kalkulatorze wydajności
Pracy teoretycznie nie będzie dużo, może i faktycznie to jest jakieś wyjście. Co do sprzętu puki co chcę żeby został rowerem, o ile przy 40kg można to jeszcze rowerem nazwać... Mocy brakuje przy naprawdę stromych podjazdach, gdzie już ciężko ustać na nogach + preferuję jazdę gdzie bateria ( o co teraz może być cieżko) i moje nogi są już 'puste'
-
- Forumowicz
- Posty: 61
- Rejestracja: 22 cze 2020, 10:20
Re: Mxus XF19R w kalkulatorze wydajności
XF07 zamówiony na ali, 14A sterownik KT i LCD 3 leżą i miały czekać do wiosny na innego biorcę. Będzie 2WD...Tooropek pisze: ↑20 lis 2023, 23:28Ja nigdy nie robię na styk bmsów tak by nie pracowały w granicy swoich możliwości i nie oddawały na pakiet nadmiernej temperatury. Taka rada ode mnie. A wracając do tematu wymiany silnika to dodatkowy napęd przód + sterownik będzie połowę albo i 1/3 ceny taniej niż zakup samego gołego mxusa 3k. Jak nie spodoba Ci się tego typu napęd 2WD to zawsze przód możesz odsprzedać na forum po cenie zakupu i ewentualnie spróbować ponownie podejść do tematu i kupić 3k turbo, gdzie przy ewentualnej wymianie na 3k turbo zechcesz zmienić bmsa na większego, sterownik na mocniejszy i w końcu siądziesz na pojazd typu sur-ron. To się nazywa watowica a Ty jesteś dobrym przykładem że mocy nigdy za wiele![]()
- Tooropek
- Forumowicz
- Posty: 1866
- Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50
Re: Mxus XF19R w kalkulatorze wydajności
Super, koniecznie daj znać jak poskładasz wszystko i zrób może swój własny temat we własnych konstrukcjach. Dużo osób myśli o takim rozwiązaniu i szuka czegoś dynamicznego z zachowaniem względnej "lekkości".
Pozdro, będę obserwował.
Pozdro, będę obserwował.
Bidony 36/48V. Zapraszam na priv.
-
- Forumowicz
- Posty: 101
- Rejestracja: 21 wrz 2020, 22:03
Re: Mxus XF19R w kalkulatorze wydajności
Też jestem ciekaw jak to wyjdzie
Może być fajny czołg w połączeniu z 19tką. Ile wyszło za XF07?

-
- Forumowicz
- Posty: 61
- Rejestracja: 22 cze 2020, 10:20
Re: Mxus XF19R w kalkulatorze wydajności
320zł sam silnik. Będę to wkładał w 29x2.6"SzczepanW2 pisze: ↑22 lis 2023, 9:53Też jestem ciekaw jak to wyjdzieMoże być fajny czołg w połączeniu z 19tką. Ile wyszło za XF07?
-
- Forumowicz
- Posty: 384
- Rejestracja: 18 lis 2018, 20:22
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Re: Mxus XF19R w kalkulatorze wydajności
Napęd na dwa koło to może być ciekawy pojazd. Ostatnio programowałem Kuntenga pod czujnik nacisku i przedni silnik XP04. Udało się zrobić całkiem dynamiczny napęd a potencjalne uślizgi koła przedniego łatwo skontrolować bo po pół obrotu korby nacisk spada i koło łapie przyczepność. W przypadku zwykłego PASa może być nieco inaczej. Jeśli bym konstruował taki rower 2WD to przedni silnik zdecydowanie słabszy raczej do utrzymania wysokiej prędkości a tylny wolnoobrotowy z dużym momentem obrotowym żeby się łatwo wspinał. Przednie koło przy dużych nachyleniach terenu może się mocno ślizgać trudniej wtedy utrzymać kierunek jazdy. Ale tyle teoria czekam nieciepliwie na chyba pierwszy rower 2WD na tym forum 

przeróbki na rower elektryczny https://www.elektrorider.pl/
czujnik nacisku Sempu T4, Erider T9, ori Chińskie lub Open firmware Kuteng
także dla dzieci 8-12lat z czujnikiem nacisku. naprawy TSDZ2
czujnik nacisku Sempu T4, Erider T9, ori Chińskie lub Open firmware Kuteng
także dla dzieci 8-12lat z czujnikiem nacisku. naprawy TSDZ2
- RadQ
- Forumowicz
- Posty: 92
- Rejestracja: 01 paź 2020, 22:56
- Lokalizacja: Miasto grzejników
- Kajman
- Forumowicz
- Posty: 1223
- Rejestracja: 18 maja 2018, 9:51
-
- Forumowicz
- Posty: 61
- Rejestracja: 22 cze 2020, 10:20
Re: Mxus XF19R w kalkulatorze wydajności
Są takie wynalazki nawet fabryczne, ale nie spotkałem się żeby ktoś wykorzystywał ten napęd tak jak planuję, czyli ciężka 'orka' w lesie. Bardzo strome wolne podjazdy, dlatego w grę wchodził tylko silnik przekładniowy. Oczywiście zdarza mi się 'czasami' jechać szybciej (film na stronie 3szkuba pisze: ↑23 lis 2023, 20:46Napęd na dwa koło to może być ciekawy pojazd. Ostatnio programowałem Kuntenga pod czujnik nacisku i przedni silnik XP04. Udało się zrobić całkiem dynamiczny napęd a potencjalne uślizgi koła przedniego łatwo skontrolować bo po pół obrotu korby nacisk spada i koło łapie przyczepność. W przypadku zwykłego PASa może być nieco inaczej. Jeśli bym konstruował taki rower 2WD to przedni silnik zdecydowanie słabszy raczej do utrzymania wysokiej prędkości a tylny wolnoobrotowy z dużym momentem obrotowym żeby się łatwo wspinał. Przednie koło przy dużych nachyleniach terenu może się mocno ślizgać trudniej wtedy utrzymać kierunek jazdy. Ale tyle teoria czekam nieciepliwie na chyba pierwszy rower 2WD na tym forum![]()

Nakład finansowy na moda to 500-600zł, łatwy do odzyskania więc można się pobawić. Przy okazji koło z przodu 29'', przybędzie ok 3.5kg i 500W, myślę że dodatkową moc będzie fajnie czuć.
-
- Forumowicz
- Posty: 384
- Rejestracja: 18 lis 2018, 20:22
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Re: Mxus XF19R w kalkulatorze wydajności
Zatem musze nadrobić zaległości
przeróbki na rower elektryczny https://www.elektrorider.pl/
czujnik nacisku Sempu T4, Erider T9, ori Chińskie lub Open firmware Kuteng
także dla dzieci 8-12lat z czujnikiem nacisku. naprawy TSDZ2
czujnik nacisku Sempu T4, Erider T9, ori Chińskie lub Open firmware Kuteng
także dla dzieci 8-12lat z czujnikiem nacisku. naprawy TSDZ2
-
- Forumowicz
- Posty: 61
- Rejestracja: 22 cze 2020, 10:20
-
- Forumowicz
- Posty: 384
- Rejestracja: 18 lis 2018, 20:22
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Re: Mxus XF19R w kalkulatorze wydajności
coś jakby łańcuch dziwnie idzie od góry wolnobiegu ?,
apropos pojazdu 2WD to jakie strome podjazdy masz ma myśli? W sensie ile procent? Patrzyłem na ta konstrukcję Dzik 2.0 i na pewno ma większy rozstaw osi oraz szersze opony niż zwykły rower więc u niego przyczepność przedniego koła jednak większa a jeździ po Beskidach z tego co widzę.
apropos pojazdu 2WD to jakie strome podjazdy masz ma myśli? W sensie ile procent? Patrzyłem na ta konstrukcję Dzik 2.0 i na pewno ma większy rozstaw osi oraz szersze opony niż zwykły rower więc u niego przyczepność przedniego koła jednak większa a jeździ po Beskidach z tego co widzę.
przeróbki na rower elektryczny https://www.elektrorider.pl/
czujnik nacisku Sempu T4, Erider T9, ori Chińskie lub Open firmware Kuteng
także dla dzieci 8-12lat z czujnikiem nacisku. naprawy TSDZ2
czujnik nacisku Sempu T4, Erider T9, ori Chińskie lub Open firmware Kuteng
także dla dzieci 8-12lat z czujnikiem nacisku. naprawy TSDZ2
-
- Forumowicz
- Posty: 61
- Rejestracja: 22 cze 2020, 10:20
Re: Mxus XF19R w kalkulatorze wydajności
Stawiając rower chyba cofnąłem korbę i zablokowało łańcuch.szkuba pisze: ↑26 lis 2023, 18:07coś jakby łańcuch dziwnie idzie od góry wolnobiegu ?,
apropos pojazdu 2WD to jakie strome podjazdy masz ma myśli? W sensie ile procent? Patrzyłem na ta konstrukcję Dzik 2.0 i na pewno ma większy rozstaw osi oraz szersze opony niż zwykły rower więc u niego przyczepność przedniego koła jednak większa a jeździ po Beskidach z tego co widzę.
Co do podjazdów, rower używany w Beskidzie Wyspowym na pieszych szlakach górskich, momentami do pionu dużo nie brakuje

Bateria kosmos, 4.5h brodzenia w błocie i śniegu, 48V ma jeszcze.