Mxus XF19R w kalkulatorze wydajności

Dział dotyczący napędów z silnikiem umieszczonym w piastach kół.
Awatar użytkownika
Kajman
Forumowicz
Posty: 1336
Rejestracja: 18 maja 2018, 9:51

Re: Mxus XF19R w kalkulatorze wydajności

Post autor: Kajman »

na czym zbudowane? poka :)
Awatar użytkownika
mitusm
Forumowicz
Posty: 489
Rejestracja: 22 cze 2020, 10:20

Re: Mxus XF19R w kalkulatorze wydajności

Post autor: mitusm »

Kajman pisze:
11 lis 2023, 14:55
na czym zbudowane? poka :)
https://jag35.com/products/lg-nmc-pouch ... rst-bgrade

13s. Koszt całkowity ~1200zł. Na razie testowo zrobione 15km z baterią w plecaku, skrzynka się robi.
Załączniki
Screenshot_20231111-164844_copy_810x627.png
Ostatnio zmieniony 11 lis 2023, 17:07 przez mitusm, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Kajman
Forumowicz
Posty: 1336
Rejestracja: 18 maja 2018, 9:51

Re: Mxus XF19R w kalkulatorze wydajności

Post autor: Kajman »

i wejdzie ci to? ile jedno ogniwo ma grubości i całość wysokości? Mam LGX58 ale kurde praktycznie nigdzie nie chcą mi wejść, a mam spore ramy...
Awatar użytkownika
mitusm
Forumowicz
Posty: 489
Rejestracja: 22 cze 2020, 10:20

Re: Mxus XF19R w kalkulatorze wydajności

Post autor: mitusm »

Kajman pisze:
11 lis 2023, 16:55
i wejdzie ci to? ile jedno ogniwo ma grubości i całość wysokości? Mam LGX58 ale kurde praktycznie nigdzie nie chcą mi wejść, a mam spore ramy...
Do cuba AMS 100 wciskam. Do korb będzie 5-6mm na szerokość.
Wiem że może przerost formy nad treścią, ale testowo muszę z tym spróbować pojeździć. Po 15km ciężkiego lasu ubyło 1.5V...
Rower typowo przeprawowy, wyjdzie ~40kg.
10 ogniw jedno na drugim (weszło by 11) i 3 z boku. Jedno ma ok 13-14mm grubości. Pod linkiem masz dokładne wymiary, jedna sztuka - 1kg
Teraz chłodno to będzie można (mam nadzieję) dobrze karmić XF19, silnik cudowny na leśne wyprawy.
Załączniki
Screenshot_20231111-171118_copy_540x468.png
Awatar użytkownika
Kajman
Forumowicz
Posty: 1336
Rejestracja: 18 maja 2018, 9:51

Re: Mxus XF19R w kalkulatorze wydajności

Post autor: Kajman »

Aaaa dałeś część z boku, to kurde jak szerokie to będzie? chyba bardzo? Prądu nigdy za dużo ;) Sam robiłeś czy ktoś składał?
Awatar użytkownika
mitusm
Forumowicz
Posty: 489
Rejestracja: 22 cze 2020, 10:20

Re: Mxus XF19R w kalkulatorze wydajności

Post autor: mitusm »

Kajman pisze:
11 lis 2023, 20:12
Aaaa dałeś część z boku, to kurde jak szerokie to będzie? chyba bardzo? Prądu nigdy za dużo ;) Sam robiłeś czy ktoś składał?
Sam składałem, mega szeroki. Na styk wejdzie między korby...
Nie wiem jak na dłuższą metę się sprawdzi.
Awatar użytkownika
mitusm
Forumowicz
Posty: 489
Rejestracja: 22 cze 2020, 10:20

Re: Mxus XF19R w kalkulatorze wydajności

Post autor: mitusm »

Kajman pisze:
11 lis 2023, 20:12
Aaaa dałeś część z boku, to kurde jak szerokie to będzie? chyba bardzo? Prądu nigdy za dużo ;) Sam robiłeś czy ktoś składał?
Paskuda na chodzie. Czekam na gram pogody..
Załączniki
1.jpg
Awatar użytkownika
Kajman
Forumowicz
Posty: 1336
Rejestracja: 18 maja 2018, 9:51

Re: Mxus XF19R w kalkulatorze wydajności

Post autor: Kajman »

No duże to aku ;) Ile to Wh w końcu?
Awatar użytkownika
mitusm
Forumowicz
Posty: 489
Rejestracja: 22 cze 2020, 10:20

Re: Mxus XF19R w kalkulatorze wydajności

Post autor: mitusm »

Kajman pisze:
17 lis 2023, 17:23
No duże to aku ;) Ile to Wh w końcu?
71Ah 13s, ~3600Wh jak dobrze liczę.
Awatar użytkownika
Kajman
Forumowicz
Posty: 1336
Rejestracja: 18 maja 2018, 9:51

Re: Mxus XF19R w kalkulatorze wydajności

Post autor: Kajman »

Sporo :) Mam 2400 w cube i jeszcze nie wyjechałem do końca :) Na większych A ;)
Awatar użytkownika
mitusm
Forumowicz
Posty: 489
Rejestracja: 22 cze 2020, 10:20

Re: Mxus XF19R w kalkulatorze wydajności

Post autor: mitusm »

W sumie takie ogniwa wpadły, spokojnie mogło to być lżejsze, o dziwo skrzynka nie przeszkadza rozmiarem.
Prądy gdzieś do 3kW, już się zastanawiam nad mocniejszym silnikiem, ale nie mam pomysłu co po XF19. Jest 3kTurbo, ale czy się sprawdzi lepiej przy wspinaczce górskie ?
Kwestie wizualne pomijam ;)
Awatar użytkownika
Kajman
Forumowicz
Posty: 1336
Rejestracja: 18 maja 2018, 9:51

Re: Mxus XF19R w kalkulatorze wydajności

Post autor: Kajman »

Momentu ma więcej, w góry jak weźmiesz wolny nawój to powinien dać radę. Ale góry to jak sam wiesz niekoniecznie silnik w koło ;)
Awatar użytkownika
mitusm
Forumowicz
Posty: 489
Rejestracja: 22 cze 2020, 10:20

Re: Mxus XF19R w kalkulatorze wydajności

Post autor: mitusm »

Kajman pisze:
17 lis 2023, 20:59
Momentu ma więcej, w góry jak weźmiesz wolny nawój to powinien dać radę. Ale góry to jak sam wiesz niekoniecznie silnik w koło ;)
Chcę zostać z silnikiem w kole dla bezpieczeństwa powrotu :) . Już 2 razy miałem awarię napędu...nożnego. Raz urwany hak, drugim razem wbita gałąź pokiereszowała przerzutkę. Bez silnika nie wiem jak bym wydostał rower z wąwozu. A tak udało się wyprowadzić rower i wrócić na silniku.
Awatar użytkownika
Kajman
Forumowicz
Posty: 1336
Rejestracja: 18 maja 2018, 9:51

Re: Mxus XF19R w kalkulatorze wydajności

Post autor: Kajman »

Litwin od którego brałem sztywne sprzęgło do maca przeszedł na bafanga przekładnię przeznaczonego do fatbike, ponoć petarda, ale żeby zmieścić w ramie to tylko jedna zębatka, więc w góry nie nada
Awatar użytkownika
mitusm
Forumowicz
Posty: 489
Rejestracja: 22 cze 2020, 10:20

Re: Mxus XF19R w kalkulatorze wydajności

Post autor: mitusm »

Kajman pisze:
17 lis 2023, 22:53
Litwin od którego brałem sztywne sprzęgło do maca przeszedł na bafanga przekładnię przeznaczonego do fatbike, ponoć petarda, ale żeby zmieścić w ramie to tylko jedna zębatka, więc w góry nie nada
Czytałem o tym, niestety jedna odpada. Zwłaszcza że przednią najmniejszą zębatkę poświęciłem dla czujnik PAS i już mam ograniczony zakres. Zostaje z głową dawkować mocy...
SzczepanW2
Forumowicz
Posty: 194
Rejestracja: 21 wrz 2020, 22:03

Re: Mxus XF19R w kalkulatorze wydajności

Post autor: SzczepanW2 »

mitusm pisze:
17 lis 2023, 20:32
W sumie takie ogniwa wpadły, spokojnie mogło to być lżejsze, o dziwo skrzynka nie przeszkadza rozmiarem.
Prądy gdzieś do 3kW, już się zastanawiam nad mocniejszym silnikiem, ale nie mam pomysłu co po XF19. Jest 3kTurbo, ale czy się sprawdzi lepiej przy wspinaczce górskie ?
Kwestie wizualne pomijam ;)
Zdecydowanie zostałbym przy XF19. Mam też sprzęt na 3Kturbo i w życiu bym tego kloca w góry nie wziął. Puść mu ciut więcej prądu i będzie git ;)
Awatar użytkownika
Kajman
Forumowicz
Posty: 1336
Rejestracja: 18 maja 2018, 9:51

Re: Mxus XF19R w kalkulatorze wydajności

Post autor: Kajman »

Ale na nizinach jednak cisza i moment 3k są słodkie, byłem lekko zniesmaczony jak po dłuższym czasie przesiadłem się z 3k na xf19r ;)
Awatar użytkownika
Tooropek
Forumowicz
Posty: 2232
Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50

Re: Mxus XF19R w kalkulatorze wydajności

Post autor: Tooropek »

A ja mam odwrotne wrażenia. Zniesmaczenie pozostaje po 3k turbo względem lekkiej przekładniówki. Przekładniówka rusza tak samo albo porównywalnie a późniejsza jazda ze wspomaganiem to oszukiwanie samego siebie. Mając doświadczenie w obu silnikach stanowczo stwierdzam, że 3k turbo to nie jest silnik na rowerowe wycieczki tylko do hardcorowej dynamicznej jazdy po bezdrożach, ale nie w góry. Xf19 we współpracy z jakimś małym silnikiem na przód będzie o wiele wiele lepszym rozwiązaniem jak zmiana samego silnika z xf19 na 3k.
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
Awatar użytkownika
Kajman
Forumowicz
Posty: 1336
Rejestracja: 18 maja 2018, 9:51

Re: Mxus XF19R w kalkulatorze wydajności

Post autor: Kajman »

No nie rusza tak samo, ten temat już sprawdziłem, wprawdzie xf19 mam na KT40A, ale 3K 4T po grzebaniu w pidach kellego rusza znacznie mozniej.
A jeżdżąc na PAS albo co gorsza bez pas,to jak się masz nie oszukiwać? ;) Przy tenso 3k zachowuję milutko, zależy to tylko od tego jak chcesz go używać. Może działać jak fabryczny mid bosch na trybie eco.
Awatar użytkownika
mitusm
Forumowicz
Posty: 489
Rejestracja: 22 cze 2020, 10:20

Re: Mxus XF19R w kalkulatorze wydajności

Post autor: mitusm »

Kajman pisze:
20 lis 2023, 16:02
Ale na nizinach jednak cisza i moment 3k są słodkie, byłem lekko zniesmaczony jak po dłuższym czasie przesiadłem się z 3k na xf19r ;)
Dźwięk akurat jak dla mnie zaleta XF19, lubię słyszeć jak pracuje. Czasami ostra wpinaczka, na równym nie trzeba mi nic więcej niż XF.
Ostatnio zmieniony 20 lis 2023, 22:13 przez mitusm, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
mitusm
Forumowicz
Posty: 489
Rejestracja: 22 cze 2020, 10:20

Re: Mxus XF19R w kalkulatorze wydajności

Post autor: mitusm »

Tooropek pisze:
20 lis 2023, 16:57
A ja mam odwrotne wrażenia. Zniesmaczenie pozostaje po 3k turbo względem lekkiej przekładniówki. Przekładniówka rusza tak samo albo porównywalnie a późniejsza jazda ze wspomaganiem to oszukiwanie samego siebie. Mając doświadczenie w obu silnikach stanowczo stwierdzam, że 3k turbo to nie jest silnik na rowerowe wycieczki tylko do hardcorowej dynamicznej jazdy po bezdrożach, ale nie w góry. Xf19 we współpracy z jakimś małym silnikiem na przód będzie o wiele wiele lepszym rozwiązaniem jak zmiana samego silnika z xf19 na 3k.
Przedni silnik ciekawy pomysł, drugi osobny układ pewnie trzeba zrobić. Sterownik, pas, manetka ? Nowy plan zaświecił w głowie, no dobra jaki by silnik do przodu wsadził. Mógł by pracować tylko na menetce jak by był potrzebny.
Awatar użytkownika
Tooropek
Forumowicz
Posty: 2232
Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50

Re: Mxus XF19R w kalkulatorze wydajności

Post autor: Tooropek »

Potrzebujesz tylko sterownika o mocy 350 max, manetki i pas używasz tego samego co masz już zamontowane, ewentualnie włącznik dodatkowego sterownika zamontować gdzieś na kierownicy tak by w razie potrzeby tylko włączać dodatkowy przód silnik. Najmniejszy mxus z rodziny xf na przód oczywiście 15 albo 08 i będzie rower torpeda. Bateria to wiem że da radę na większy prąd ale czy bms też masz dobrany z dużym zapasem?
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
Awatar użytkownika
mitusm
Forumowicz
Posty: 489
Rejestracja: 22 cze 2020, 10:20

Re: Mxus XF19R w kalkulatorze wydajności

Post autor: mitusm »

BMS 40A, pewnie da sobie radę. Pomysł do przemyślenia, widziałem takie rowery, ale raczej budowane jako ciekawostka niż do codziennego używania.
Z ciekawości jak podłączenie manetki i pas, wystarczy podłączyć wyjście z czujników na wejście drugiego sterownika ?
Awatar użytkownika
Tooropek
Forumowicz
Posty: 2232
Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50

Re: Mxus XF19R w kalkulatorze wydajności

Post autor: Tooropek »

Wystarczy połączyć ze sobą sygnały obu sterowników do jednej manetki, tak samo z pas czy z czujnikami. Do tak ogromnej baterii bms tylko 40A... Jaki masz sterownik z xf19 połączony?
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
Awatar użytkownika
mitusm
Forumowicz
Posty: 489
Rejestracja: 22 cze 2020, 10:20

Re: Mxus XF19R w kalkulatorze wydajności

Post autor: mitusm »

Tooropek pisze:
20 lis 2023, 23:12
Wystarczy połączyć ze sobą sygnały obu sterowników do jednej manetki, tak samo z pas czy z czujnikami. Do tak ogromnej baterii bms tylko 40A... Jaki masz sterownik z xf19 połączony?
KT45, ale dostaje max 1700-1800W. Bateria budowana bardziej jako eksperyment, brak pogody żeby ją dokładnie sprawdzić. Dziś 2h jazdy po lesie i spadek 2V...
Te 40A by wystarczyło jeszcze na 500-600W lekko.
Awatar użytkownika
Tooropek
Forumowicz
Posty: 2232
Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50

Re: Mxus XF19R w kalkulatorze wydajności

Post autor: Tooropek »

Ja nigdy nie robię na styk bmsów tak by nie pracowały w granicy swoich możliwości i nie oddawały na pakiet nadmiernej temperatury. Taka rada ode mnie. A wracając do tematu wymiany silnika to dodatkowy napęd przód + sterownik będzie połowę albo i 1/3 ceny taniej niż zakup samego gołego mxusa 3k. Jak nie spodoba Ci się tego typu napęd 2WD to zawsze przód możesz odsprzedać na forum po cenie zakupu i ewentualnie spróbować ponownie podejść do tematu i kupić 3k turbo, gdzie przy ewentualnej wymianie na 3k turbo zechcesz zmienić bmsa na większego, sterownik na mocniejszy i w końcu siądziesz na pojazd typu sur-ron. To się nazywa watowica a Ty jesteś dobrym przykładem że mocy nigdy za wiele 😉
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
Awatar użytkownika
mitusm
Forumowicz
Posty: 489
Rejestracja: 22 cze 2020, 10:20

Re: Mxus XF19R w kalkulatorze wydajności

Post autor: mitusm »

Pracy teoretycznie nie będzie dużo, może i faktycznie to jest jakieś wyjście. Co do sprzętu puki co chcę żeby został rowerem, o ile przy 40kg można to jeszcze rowerem nazwać... Mocy brakuje przy naprawdę stromych podjazdach, gdzie już ciężko ustać na nogach + preferuję jazdę gdzie bateria ( o co teraz może być cieżko) i moje nogi są już 'puste'
Awatar użytkownika
mitusm
Forumowicz
Posty: 489
Rejestracja: 22 cze 2020, 10:20

Re: Mxus XF19R w kalkulatorze wydajności

Post autor: mitusm »

Tooropek pisze:
20 lis 2023, 23:28
Ja nigdy nie robię na styk bmsów tak by nie pracowały w granicy swoich możliwości i nie oddawały na pakiet nadmiernej temperatury. Taka rada ode mnie. A wracając do tematu wymiany silnika to dodatkowy napęd przód + sterownik będzie połowę albo i 1/3 ceny taniej niż zakup samego gołego mxusa 3k. Jak nie spodoba Ci się tego typu napęd 2WD to zawsze przód możesz odsprzedać na forum po cenie zakupu i ewentualnie spróbować ponownie podejść do tematu i kupić 3k turbo, gdzie przy ewentualnej wymianie na 3k turbo zechcesz zmienić bmsa na większego, sterownik na mocniejszy i w końcu siądziesz na pojazd typu sur-ron. To się nazywa watowica a Ty jesteś dobrym przykładem że mocy nigdy za wiele 😉
XF07 zamówiony na ali, 14A sterownik KT i LCD 3 leżą i miały czekać do wiosny na innego biorcę. Będzie 2WD...
Awatar użytkownika
Tooropek
Forumowicz
Posty: 2232
Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50

Re: Mxus XF19R w kalkulatorze wydajności

Post autor: Tooropek »

Super, koniecznie daj znać jak poskładasz wszystko i zrób może swój własny temat we własnych konstrukcjach. Dużo osób myśli o takim rozwiązaniu i szuka czegoś dynamicznego z zachowaniem względnej "lekkości".
Pozdro, będę obserwował.
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
SzczepanW2
Forumowicz
Posty: 194
Rejestracja: 21 wrz 2020, 22:03

Re: Mxus XF19R w kalkulatorze wydajności

Post autor: SzczepanW2 »

Też jestem ciekaw jak to wyjdzie ;) Może być fajny czołg w połączeniu z 19tką. Ile wyszło za XF07?
Awatar użytkownika
mitusm
Forumowicz
Posty: 489
Rejestracja: 22 cze 2020, 10:20

Re: Mxus XF19R w kalkulatorze wydajności

Post autor: mitusm »

SzczepanW2 pisze:
22 lis 2023, 9:53
Też jestem ciekaw jak to wyjdzie ;) Może być fajny czołg w połączeniu z 19tką. Ile wyszło za XF07?
320zł sam silnik. Będę to wkładał w 29x2.6"
szkuba
Forumowicz
Posty: 449
Rejestracja: 18 lis 2018, 20:22
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: Mxus XF19R w kalkulatorze wydajności

Post autor: szkuba »

Napęd na dwa koło to może być ciekawy pojazd. Ostatnio programowałem Kuntenga pod czujnik nacisku i przedni silnik XP04. Udało się zrobić całkiem dynamiczny napęd a potencjalne uślizgi koła przedniego łatwo skontrolować bo po pół obrotu korby nacisk spada i koło łapie przyczepność. W przypadku zwykłego PASa może być nieco inaczej. Jeśli bym konstruował taki rower 2WD to przedni silnik zdecydowanie słabszy raczej do utrzymania wysokiej prędkości a tylny wolnoobrotowy z dużym momentem obrotowym żeby się łatwo wspinał. Przednie koło przy dużych nachyleniach terenu może się mocno ślizgać trudniej wtedy utrzymać kierunek jazdy. Ale tyle teoria czekam nieciepliwie na chyba pierwszy rower 2WD na tym forum :)
przeróbki na rower elektryczny https://www.elektrorider.pl/
czujnik nacisku Sempu T4, Erider T9, ori Chińskie lub Open firmware Kuteng
także dla dzieci 8-12lat z czujnikiem nacisku. naprawy TSDZ2
Awatar użytkownika
RadQ
Forumowicz
Posty: 151
Rejestracja: 01 paź 2020, 22:56

Re: Mxus XF19R w kalkulatorze wydajności

Post autor: RadQ »

szkuba pisze:
23 lis 2023, 20:46
Ale tyle teoria czekam nieciepliwie na chyba pierwszy rower 2WD na tym forum :)
Że jak :?:

viewtopic.php?f=30&t=7431&p=97958&hilit=2wd#p97958
Awatar użytkownika
Kajman
Forumowicz
Posty: 1336
Rejestracja: 18 maja 2018, 9:51

Re: Mxus XF19R w kalkulatorze wydajności

Post autor: Kajman »

Na arbitrze też coś było
Awatar użytkownika
mitusm
Forumowicz
Posty: 489
Rejestracja: 22 cze 2020, 10:20

Re: Mxus XF19R w kalkulatorze wydajności

Post autor: mitusm »

szkuba pisze:
23 lis 2023, 20:46
Napęd na dwa koło to może być ciekawy pojazd. Ostatnio programowałem Kuntenga pod czujnik nacisku i przedni silnik XP04. Udało się zrobić całkiem dynamiczny napęd a potencjalne uślizgi koła przedniego łatwo skontrolować bo po pół obrotu korby nacisk spada i koło łapie przyczepność. W przypadku zwykłego PASa może być nieco inaczej. Jeśli bym konstruował taki rower 2WD to przedni silnik zdecydowanie słabszy raczej do utrzymania wysokiej prędkości a tylny wolnoobrotowy z dużym momentem obrotowym żeby się łatwo wspinał. Przednie koło przy dużych nachyleniach terenu może się mocno ślizgać trudniej wtedy utrzymać kierunek jazdy. Ale tyle teoria czekam nieciepliwie na chyba pierwszy rower 2WD na tym forum :)
Są takie wynalazki nawet fabryczne, ale nie spotkałem się żeby ktoś wykorzystywał ten napęd tak jak planuję, czyli ciężka 'orka' w lesie. Bardzo strome wolne podjazdy, dlatego w grę wchodził tylko silnik przekładniowy. Oczywiście zdarza mi się 'czasami' jechać szybciej (film na stronie 3 :), ale z tym bardzo dobrze radzi sobie XF19.
Nakład finansowy na moda to 500-600zł, łatwy do odzyskania więc można się pobawić. Przy okazji koło z przodu 29'', przybędzie ok 3.5kg i 500W, myślę że dodatkową moc będzie fajnie czuć.
szkuba
Forumowicz
Posty: 449
Rejestracja: 18 lis 2018, 20:22
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: Mxus XF19R w kalkulatorze wydajności

Post autor: szkuba »

RadQ pisze:
23 lis 2023, 21:09
szkuba pisze:
23 lis 2023, 20:46
Ale tyle teoria czekam nieciepliwie na chyba pierwszy rower 2WD na tym forum :)
Że jak :?:

viewtopic.php?f=30&t=7431&p=97958&hilit=2wd#p97958
Zatem musze nadrobić zaległości 😎
przeróbki na rower elektryczny https://www.elektrorider.pl/
czujnik nacisku Sempu T4, Erider T9, ori Chińskie lub Open firmware Kuteng
także dla dzieci 8-12lat z czujnikiem nacisku. naprawy TSDZ2
Awatar użytkownika
mitusm
Forumowicz
Posty: 489
Rejestracja: 22 cze 2020, 10:20

Re: Mxus XF19R w kalkulatorze wydajności

Post autor: mitusm »

Nie ma łatwo...
Załączniki
PXL_20231126_080341795~2_copy_842x634.jpg
szkuba
Forumowicz
Posty: 449
Rejestracja: 18 lis 2018, 20:22
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: Mxus XF19R w kalkulatorze wydajności

Post autor: szkuba »

coś jakby łańcuch dziwnie idzie od góry wolnobiegu ?,

apropos pojazdu 2WD to jakie strome podjazdy masz ma myśli? W sensie ile procent? Patrzyłem na ta konstrukcję Dzik 2.0 i na pewno ma większy rozstaw osi oraz szersze opony niż zwykły rower więc u niego przyczepność przedniego koła jednak większa a jeździ po Beskidach z tego co widzę.
przeróbki na rower elektryczny https://www.elektrorider.pl/
czujnik nacisku Sempu T4, Erider T9, ori Chińskie lub Open firmware Kuteng
także dla dzieci 8-12lat z czujnikiem nacisku. naprawy TSDZ2
Awatar użytkownika
mitusm
Forumowicz
Posty: 489
Rejestracja: 22 cze 2020, 10:20

Re: Mxus XF19R w kalkulatorze wydajności

Post autor: mitusm »

szkuba pisze:
26 lis 2023, 18:07
coś jakby łańcuch dziwnie idzie od góry wolnobiegu ?,

apropos pojazdu 2WD to jakie strome podjazdy masz ma myśli? W sensie ile procent? Patrzyłem na ta konstrukcję Dzik 2.0 i na pewno ma większy rozstaw osi oraz szersze opony niż zwykły rower więc u niego przyczepność przedniego koła jednak większa a jeździ po Beskidach z tego co widzę.
Stawiając rower chyba cofnąłem korbę i zablokowało łańcuch.
Co do podjazdów, rower używany w Beskidzie Wyspowym na pieszych szlakach górskich, momentami do pionu dużo nie brakuje ;)
Bateria kosmos, 4.5h brodzenia w błocie i śniegu, 48V ma jeszcze.
Aloles
Forumowicz
Posty: 73
Rejestracja: 06 gru 2023, 20:52

Re: Mxus XF19R w kalkulatorze wydajności

Post autor: Aloles »

szkuba pisze:
23 lis 2023, 20:46
Napęd na dwa koło to może być ciekawy pojazd. Ostatnio programowałem Kuntenga pod czujnik nacisku i przedni silnik XP04. Udało się zrobić całkiem dynamiczny napęd a potencjalne uślizgi koła przedniego łatwo skontrolować bo po pół obrotu korby nacisk spada i koło łapie przyczepność. W przypadku zwykłego PASa może być nieco inaczej. Jeśli bym konstruował taki rower 2WD to przedni silnik zdecydowanie słabszy raczej do utrzymania wysokiej prędkości a tylny wolnoobrotowy z dużym momentem obrotowym żeby się łatwo wspinał. Przednie koło przy dużych nachyleniach terenu może się mocno ślizgać trudniej wtedy utrzymać kierunek jazdy. Ale tyle teoria czekam nieciepliwie na chyba pierwszy rower 2WD na tym forum :)
Napęd AWD w rowerze także, mnie mocno absorbuje i rozmawiam o tym z kolegą "mitusm" na jego temacie o CUBE AWD 2 x XF. Aby zobaczyć jak to jest z ebajkami przekonwertowałem starożytny miejski rower za 200 zł. Dałem mu nowy łańcuch , wolnobieg, przerzutkę, TSDZ2B 500W, bat 14Ah. Pięknie się tym jeździ po sflaszowaniu nawet po leśnych ścieżkach ale to jest tylko wstęp do projektu. Przekonałem się, ebajk to jest to i czas na ewolucję. Mój projekt zakłada: rama full i napęd typu mid i front. Jeżeli masz doświadczenie w sterownikach to proszę, poradź jak można połączyć kontroler KT TSDZ z KT front hub np. poprzez interfejs. Najlepiej żeby KT front też obsługiwał czujnik tensometryczny.
Chodzi o płynną dystrybucję mocy i momentu obrotowego na front lub tył w zależności od warunków i potrzeb.
tkoko
Forumowicz
Posty: 5416
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Mxus XF19R w kalkulatorze wydajności

Post autor: tkoko »

Aloles pisze:
07 gru 2023, 22:04
Napęd AWD w rowerze także, mnie mocno absorbuje i rozmawiam o tym z kolegą "mitusm" na jego temacie o CUBE AWD 2 x XF. ..........
Przekonałem się, ebajk to jest to i czas na ewolucję. Mój projekt zakłada: rama full i napęd typu mid i front. Jeżeli masz doświadczenie w sterownikach to proszę, poradź jak można połączyć kontroler KT TSDZ z KT front hub np. poprzez interfejs. Najlepiej żeby KT front też obsługiwał czujnik tensometryczny.
Chodzi o płynną dystrybucję mocy i momentu obrotowego na front lub tył w zależności od warunków i potrzeb.
Aloles załóż osobny/swój temat "Sterowanie tensometrem w rowerze 2WD z MID/Front HUB", łatwiej będzie w jednym miejscu rozważać takie rozwiązanie (dosyć ciekawe zresztą), a dodatkowo nie zaśmiecać innych tematów.
Odnośnie powyższego zagadnienia widzę kilka problemów;
1. silnik (MID) TSDZ2 ma około 4 - 5 tys obr/min, TSDZ28/Turbo ma 3 - 4 tys obr/min. Silnik HUB 200 - 260 RPM przy przełożeniu 3 - 5 ma 600 - 1300 obr/min. Pytanie czy sterownik TSDZ bez problemu zadziała z HUB'em.
2. tensometr, w przeciwieństwie do czujnika PAS czy manetki, jest bardziej podatny na zakłócenia. Pytanie czy w ogóle będzie możliwe sterowanie jednym tensometrem dwóch sterowników, nawet tego samego typu.
3. dodatkowym problemem może być czujnik prędkości, bo może mieć wpływ na działanie sterownika/tensometru.
Moja propozycja;
Przedni silnik przekładniowy o możliwie najmniejszym RPM (200 do 260) najlżejszy (1.5 - 2 kg), o dużym przełożeniu (powyżej 10), podłączyć do zewnętrznego sterownika TSDZ, oraz do tensometru MID'a (bez zasilania MID'a), by sprawdzić działanie. Jeżeli silnik zadziała zgodnie z oczekiwaniem, zajmiemy się połaczeniem wyświetlacza i tensometru do obu sterowników z silnikami.
Aloles
Forumowicz
Posty: 73
Rejestracja: 06 gru 2023, 20:52

Re: Mxus XF19R w kalkulatorze wydajności

Post autor: Aloles »

Dziękuję za podpowiedzi.
Awatar użytkownika
mitusm
Forumowicz
Posty: 489
Rejestracja: 22 cze 2020, 10:20

Re: Mxus XF19R w kalkulatorze wydajności

Post autor: mitusm »

..nadal walczę z pulsacyjnym podawaniem mocy w XF19R wolnobieg + KT45A. Jak bateria ma 50-54V przy prędkościach 35-45km/h występuje pulsacyjne podawanie mocy na 4-5 stopniu wspomagania (lcd3) moc przechodzi 600-1300-600-1300 i tak cały czas. Gdzieś doczytałem o ustawieniach C5 (niby poniżej 6 parametru są problemy) i C1 ale sprawdziłem wszystkie i bez zmian. To samo się dzieje jak jadę na samym pas czy manetce. Brak błędów podczas jazdy.
U 'ruskich' czasami znajdują informację że te silniki lubią konkretne sterowniki, ale bez szczegółów.
Macie jakieś pomysły ?
SzczepanW2
Forumowicz
Posty: 194
Rejestracja: 21 wrz 2020, 22:03

Re: Mxus XF19R w kalkulatorze wydajności

Post autor: SzczepanW2 »

To na pewno nie będzie kwestia silnika. Na ile masz ustawione C5? Poniżej pewnej wartości sterownik potrafi zgłupieć i będzie tak podawał moc. Kwestia KTka, na 100%.
Awatar użytkownika
tas
Administrator
Posty: 3111
Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Re: Mxus XF19R w kalkulatorze wydajności

Post autor: tas »

Moim zdaniem to może być wina silnika, one są znane z problemów z brakiem prawidłowego działania z wieloma sterownikami
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
tkoko
Forumowicz
Posty: 5416
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Mxus XF19R w kalkulatorze wydajności

Post autor: tkoko »

1. na obu ustawieniach "P3" występuje ten efekt ?
2. próbowałeś przestawiać parametr "C2" ? Jeżeli będziesz testował zmiany tego parametru podłącz amperomierz do baterii/sterownika bo przy "złym" parametrze sterownik poda nawet maksymalny prąd na nieruchomy silnik.
Jakie parametry masz w "C4" i "P4".
Awatar użytkownika
mitusm
Forumowicz
Posty: 489
Rejestracja: 22 cze 2020, 10:20

Re: Mxus XF19R w kalkulatorze wydajności

Post autor: mitusm »

SzczepanW2 pisze:
13 gru 2023, 8:51
To na pewno nie będzie kwestia silnika. Na ile masz ustawione C5? Poniżej pewnej wartości sterownik potrafi zgłupieć i będzie tak podawał moc. Kwestia KTka, na 100%.
C5 sprawdziłem wyższe ustawienia, to samo, jak pogoda i przeziębienie pozwoli sprawdzę jeszcze sugestie kolegi tkoko.
Awatar użytkownika
Kajman
Forumowicz
Posty: 1336
Rejestracja: 18 maja 2018, 9:51

Re: Mxus XF19R w kalkulatorze wydajności

Post autor: Kajman »

tas pisze:
13 gru 2023, 10:16
Moim zdaniem to może być wina silnika, one są znane z problemów z brakiem prawidłowego działania z wieloma sterownikami
Sprawdzałem je na 6 różnych KT, w tym 45A sinus oraz 30A bez halli, na każdym działały bez zarzutu :)
Awatar użytkownika
mitusm
Forumowicz
Posty: 489
Rejestracja: 22 cze 2020, 10:20

Re: Mxus XF19R w kalkulatorze wydajności

Post autor: mitusm »

tkoko pisze:
13 gru 2023, 11:07
1. na obu ustawieniach "P3" występuje ten efekt ?
2. próbowałeś przestawiać parametr "C2" ? Jeżeli będziesz testował zmiany tego parametru podłącz amperomierz do baterii/sterownika bo przy "złym" parametrze sterownik poda nawet maksymalny prąd na nieruchomy silnik.
Jakie parametry masz w "C4" i "P4".
C4 -4
P4 -0
tkoko
Forumowicz
Posty: 5416
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Mxus XF19R w kalkulatorze wydajności

Post autor: tkoko »

Próbowałeś zmienić "C4" na "3" lub "0".
ODPOWIEDZ