XP04 Kompendium wiedzy. Hit, czy kit? prośba o opinie.

Dział dotyczący napędów z silnikiem umieszczonym w piastach kół.
buk07
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: 18 lis 2022, 10:11

Re: XP04 Kompendium wiedzy. Hit, czy kit? prośba o opinie.

Post autor: buk07 »

W każdym razie nie chwalą się tymi produktami na swojej stronie: http://www.szktdz.com/en/
SzczepanW2
Forumowicz
Posty: 125
Rejestracja: 21 wrz 2020, 22:03

Re: XP04 Kompendium wiedzy. Hit, czy kit? prośba o opinie.

Post autor: SzczepanW2 »

Silnik testuję od sierpnia zeszłego roku. Odczucia są hmm... przeciętne. Głośniejszy od XF15, prędkości osiąga podobne. Sam silnik ma za krótką oś, nie da się zmieścić tylu pokładek co na XF15. Dodatkowo jest bardzo miękka! Płaszczyzna mocowania tarczy hamulcowej ma na tyle dużą wysokość od obudowy silnika, że są poważne problemy z mocowaniem zacisku - zawsze trzeba rzeźbić, szlifować itp. Z doświadczenia w przekładniówce nie ma co pchać więcej jak 20A prądu, więc w zasadzie do XF15tki nie ma żadnych zalet w codziennym użytkowaniu. Przyjmie te 25A prądu, ale dając mu tyle mocy ciągle, zajedziemy ten silnik i tak. Na pewno nie jest to konkurencja do XF19, z którego przesiadłem się na XP04. Ot taka zapchaj dziura w ofercie, ktoś się skusi zawsze.
buk07
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: 18 lis 2022, 10:11

Re: XP04 Kompendium wiedzy. Hit, czy kit? prośba o opinie.

Post autor: buk07 »

SzczepanW2 pisze:
11 kwie 2024, 11:28
Silnik testuję od sierpnia zeszłego roku. Odczucia są hmm... przeciętne. Głośniejszy od XF15, prędkości osiąga podobne. Sam silnik ma za krótką oś, nie da się zmieścić tylu pokładek co na XF15. Dodatkowo jest bardzo miękka!
Tak, oś jest krótka, potwierdzam. Na szczęście wystarczy tylko jedna blokada obrotu, od strony hamulca, bo od strony kasety praktycznie nie da się jej zamontować.
SzczepanW2 pisze:
11 kwie 2024, 11:28
Płaszczyzna mocowania tarczy hamulcowej ma na tyle dużą wysokość od obudowy silnika, że są poważne problemy z mocowaniem zacisku - zawsze trzeba rzeźbić, szlifować itp.
A tu nie do końca rozumiem. U mnie takiego problemu nie było. Co więcej, w ogóle nie musiałem stosować dystansu pod tarczę hamulcową 180 mm. Zacisk wszedł bez problemu i bez konieczności rzeźbienia. Ale może to zależy od kształtu ramy lub szerokości zacisku. U mnie jest Shimano, ten najtańszy podstawowy model
SzczepanW2
Forumowicz
Posty: 125
Rejestracja: 21 wrz 2020, 22:03

Re: XP04 Kompendium wiedzy. Hit, czy kit? prośba o opinie.

Post autor: SzczepanW2 »

Zależy od ramy, jeśli masz adapter typu IS to na 95% trzeba szlifować bo tarcza będzie ci darła po adapterze i w życiu nie ustawisz zacisku. Przy adapterze typu PM pewnie będzie lżej. W XF15 jest dobre 2-3mm mniejszy wymiar i nie ma żadnego problemu w zasadzie każdej ramie. W Przy przekładniówkach nigdy nie musiałem dawać podkładek pod tarczę.
buk07
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: 18 lis 2022, 10:11

Re: XP04 Kompendium wiedzy. Hit, czy kit? prośba o opinie.

Post autor: buk07 »

Żeby się nie rozpisywać, to załączam obrazek, jak to u mnie wygląda przy tarczy hamulcowej. Mam jeszcze druty od błotnika i bagażnik, bo to taki trekking na 26'' kołach - własny projekt i wykonanie :)
xp04_tarcza_zacisk.jpg
Awatar użytkownika
tas
Administrator
Posty: 3002
Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Re: XP04 Kompendium wiedzy. Hit, czy kit? prośba o opinie.

Post autor: tas »

Ty tam masz pod tarczą tą badziewną plastikową podkładkę, co ją producent daje tylko po to, żeby śrubki się nie odkręcały na silniku w transporcie?
Odważny jesteś, lada chwila to puści i Ci może zrobić krzywdę. Tam ma być podkładka pod tarcze a nie to plastikowe kółko :)
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
buk07
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: 18 lis 2022, 10:11

Re: XP04 Kompendium wiedzy. Hit, czy kit? prośba o opinie.

Post autor: buk07 »

Nie, tam nie ma tej podkładki. I w tym rzecz. Dystans nie był potrzebny.
O, tu widać, że gdyby ona tam była, to na moim zdjęciu dałoby się to zauważyć: https://nexun.pl/hpeciai/b876a329a5de69 ... 147_1.webp
To, co widać u mnie, to ta wystająca część obudowy silnika pod tym plastikowym kółkiem. Ma ona takie same wypustki jak to kółko, więc rozumiem pomyłkę.
Awatar użytkownika
Yasiu77
Moderator
Posty: 1327
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:17
Lokalizacja: Szczyrk

Re: XP04 Kompendium wiedzy. Hit, czy kit? prośba o opinie.

Post autor: Yasiu77 »

Jeszcze mi się nie zdarzyło bym musiał dawać dystans tarczy z tym silnikiem, nic nigdy nie rzeźbiłem.. W mocniejszym moim ulepie xf19r nie mam blokad i tylko fabryczne uszy blokują silnik i dobrze to trzyma tak, że w mniejszym xp04 bez problemu dało by radę, ale profilaktycznie przynajmniej jedną blokadę lub dwa komplety podkładek m12 z uchem zakładam.
Badlook
Forumowicz
Posty: 100
Rejestracja: 05 cze 2023, 21:31
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: XP04 Kompendium wiedzy. Hit, czy kit? prośba o opinie.

Post autor: Badlook »

Co do blokad to powiem tak. Na samym początku kilka lat temu zaczynając od xf15 osobiście obróciło mi oś w tylnym widelcu. Były podkładki z uchem i dokręcone 80nm dynamometrm. Nie wiem jak ale tak się stało. Na szczęście pod domem i tylko trochę więc kable przeżyły. W silnik szło 25a na 14s wtedy. Możliwe że stary Giant miał jakieś miękkie alu w tym miejscu czy coś ale od tamtej pory zawsze daje blokady. Albo robię ręcznie z śruba do kasowania luzu albo do słabszych daję kupne.
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5862
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: XP04 Kompendium wiedzy. Hit, czy kit? prośba o opinie.

Post autor: pxl666 »

żadna rama typowego roweru nie jest fabrycznie projektowana pod takie siły na osi tylnego koła więc głupotą jest nie dawać blokady
ODPOWIEDZ