Witam
Chcę zbudować trójkołowca do przewożenia osoby na co dzień korzystającej z wózka inwalidzkiego. Jest miejsce na akumulutor samochodowy 12V i napęd miałby być w przedniej piaście. Jazda spokojna max 20km/h , może być pod górę. Najlepiej gdyby był jakiś silnik który ma wysoki moment przy małej prędkości. Widzę, że są silniki 4-5kW na 60-72V, są sterowniki z regulacją od 10V, widziałem też od 6V tylko chyba małej mocy. Czy ktoś wie czy silnik 72V będzie jechał na 12V i jak z regulacją. Może miałby 10% mocy i to jest dla mnie akceptowalne. Domyślam się, że będziecie doradzali wyższe napięcie, byłbym wdzięczny o odpowiedź na pytanie jak się zachowa silnik 48V,60V,72V zasilany z 12V i jak z regulacją prędkości i jakie konkretnie silniki ciągną od dołu z wysokim momentem.
Silnik 60V lub 72V akumulator 12V
- mitusm
- Forumowicz
- Posty: 602
- Rejestracja: 22 cze 2020, 10:20
Re: Silnik 60V lub 72V akumulator 12V
Moc to napięcie x prąd, przy 12V i dużej mocy całość będzie wymagała przewodów od spawarki.
Jak ma wyglądać taki pojazd, masz jakieś zdjęcia (projekt) poglądowe ?
Jak ma wyglądać taki pojazd, masz jakieś zdjęcia (projekt) poglądowe ?
-
- Forumowicz
- Posty: 5689
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Silnik 60V lub 72V akumulator 12V
Jak zachowa się silnik 60/72V na niskim napięciu możesz sprawdzić na symulatorze;Thoma pisze: ↑31 maja 2024, 21:19Chcę zbudować trójkołowca do przewożenia osoby na co dzień korzystającej z wózka inwalidzkiego. Jest miejsce na akumulutor samochodowy 12V i napęd miałby być w przedniej piaście. Jazda spokojna max 20km/h , może być pod górę. Najlepiej gdyby był jakiś silnik który ma wysoki moment przy małej prędkości.
https://ebikes.ca/tools/simulator.html? ... throt_b=80
Jak widać na symulacji, silnik nominalnie 48 V, 25/30 A, 750 wat, zasilany ze sterownika 12 V, 100 A, pobierze zaledwie 8 A, 100 wat !!!!. Nawet zablokowany/stojący silnik nie pobierze więcej niż 40 A, mimo że sterownik może podać i 100 A. Niemniej jednak opór uzwojeń przy tak niskim napięciu nie puści większego prądu.
Pytanie po co Ci silniki na 4 - 5 kW, skoro już silnik o nominale 500 wat, uciągnie 200 - 300 kg z prędkością 10 - 20 km/godz przy odpowiedniej konfiguracji. Silnik zawsze ma największą sprawność/Nm przy nominalnej mocy i napięciu silnika.
-
- Forumowicz
- Posty: 2154
- Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Re: Silnik 60V lub 72V akumulator 12V
Jeśli miałby mieć dobrą sprawność i oszczędny silnik który będzie jechać powoli to tylko przekładniowy.
Są specjalne konstrukcje z silnikami z przekładnią na aliexpress
Silnik typ HUB bez przekładniowy i zasilany niskim napięciem który bardzo powoli jechać będzie miał bardzo mały moment obrotowy to pod górę będzie się męczyć i dużo energii pobierać i mało wydajności silnik.
Są specjalne konstrukcje z silnikami z przekładnią na aliexpress
Silnik typ HUB bez przekładniowy i zasilany niskim napięciem który bardzo powoli jechać będzie miał bardzo mały moment obrotowy to pod górę będzie się męczyć i dużo energii pobierać i mało wydajności silnik.