Zmiana silnika Mxus 30H na XPO4
-
- Nowicjusz
- Posty: 18
- Rejestracja: 27 mar 2025, 22:17
Zmiana silnika Mxus 30H na XPO4
Cześć!
Mam obecnie silnik MXUS 30H 10x6 w rowerze na 26" kole. Jeżdżę głównie w zakresie 25–30 km/h, zasilanie: 48V, sterownik 35A, bateria 24.5Ah.
Mieszkam w okolicach Szczyrku, więc teren jest dość mieszany – trochę górek, czasem dłuższe podjazdy. Od czasu do czasu przejeżdżam się też po leśnych drogach, ale nic hardkorowego.
Dodatkowo, dojeżdżam rowerem do pracy – około 17 km w jedną stronę, głównie ścieżkami rowerowymi i bocznymi drogami, więc zależy mi też na ekonomii jazdy i niezawodności.
Zastanawiam się nad zmianą na coś lżejszego i bardziej efektywnego przy tej prędkości – rozważam przekładniowy silnik XP04 (np. 48V 1350W) z nexun'a.
Chciałbym zapytać Was o zdanie:
Czy XP04 da realnie większą sprawność przy 25–30 km/h, szczególnie na górzystym terenie?
Czy odczuję różnicę w ruszaniu pod górkę i momencie obrotowym?
Jak wygląda trwałość tych przekładniówek w porównaniu z pancernym 30H?
Czy warto w ogóle się przesiadać, jeśli nie zależy mi na bardzo cichym i lekkim napędzie?
Będę wdzięczny za każdą opinię, szczególnie od osób, które miały oba silniki lub jeździły w podobnym terenie!
Pozdrawiam!
Mam obecnie silnik MXUS 30H 10x6 w rowerze na 26" kole. Jeżdżę głównie w zakresie 25–30 km/h, zasilanie: 48V, sterownik 35A, bateria 24.5Ah.
Mieszkam w okolicach Szczyrku, więc teren jest dość mieszany – trochę górek, czasem dłuższe podjazdy. Od czasu do czasu przejeżdżam się też po leśnych drogach, ale nic hardkorowego.
Dodatkowo, dojeżdżam rowerem do pracy – około 17 km w jedną stronę, głównie ścieżkami rowerowymi i bocznymi drogami, więc zależy mi też na ekonomii jazdy i niezawodności.
Zastanawiam się nad zmianą na coś lżejszego i bardziej efektywnego przy tej prędkości – rozważam przekładniowy silnik XP04 (np. 48V 1350W) z nexun'a.
Chciałbym zapytać Was o zdanie:
Czy XP04 da realnie większą sprawność przy 25–30 km/h, szczególnie na górzystym terenie?
Czy odczuję różnicę w ruszaniu pod górkę i momencie obrotowym?
Jak wygląda trwałość tych przekładniówek w porównaniu z pancernym 30H?
Czy warto w ogóle się przesiadać, jeśli nie zależy mi na bardzo cichym i lekkim napędzie?
Będę wdzięczny za każdą opinię, szczególnie od osób, które miały oba silniki lub jeździły w podobnym terenie!
Pozdrawiam!
- Yasiu77
- Moderator
- Posty: 1406
- Rejestracja: 20 mar 2018, 20:17
- Lokalizacja: Szczyrk
Re: Zmiana silnika Mxus 30H na XPO4
no tak... mieszkam w tych okolicach i one prawie zabiły moim znajomym trzy xp04. Ich problem w górach to brak kontroli temperatury i szybkie nagrzewanie przy dłuższych podjazdach z jednocześnie słabym odprowadzaniem ciepła. Same zębatki w jednym z nich po 5k były eleganckie ale uzwojenie czarne, na szczęście sterownik 25A wcześniej wyzionął ducha i uratował silnik. Można zamiast czujnika prędkości dać czujnik ntc10k do silnika i mieć kontrolę temperatury kosztem poprawnego wskazania prędkości ale to w nexunowych sterownikach 30-35A, te mniejsze nie mają takiej funkcji, z chińskimi też jest różnie. Nowe sterowniki kt mają nawet funkcję automatycznego wyłączania po osiągnięciu 120 stopni. Przy 35A przy podjazdach to w momencie złapie temperaturę.
-
- Forumowicz
- Posty: 33
- Rejestracja: 08 paź 2024, 16:22
Re: Zmiana silnika Mxus 30H na XPO4
Nie lepiej xf19r? Można kupić wersję z czujnikiem temperatury. Na plaskich terenach przy mocniejszej jeździe ma 50 stopni. Niestety nie wiem jak się spisze w górach ale kiedyś widziałem jakieś testy na podjeździe to lepiej sobie radził niż bezprzekładniowy 30H. Waga niestety wieksza od xp04.
-
- Nowicjusz
- Posty: 18
- Rejestracja: 27 mar 2025, 22:17
Re: Zmiana silnika Mxus 30H na XPO4
Teraz pytanie czy xf19r występuje w wersji na kasetę bo taką mam 8 rzędową, która z aktualnym 30H pasuje idealnie
-
- Forumowicz
- Posty: 395
- Rejestracja: 05 cze 2023, 21:31
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: Zmiana silnika Mxus 30H na XPO4
Xf19 na kasetę jest słabszy. Wolnobieg nakręcany 8rz spokojnie idzie kupić u nas za dobre pieniądze. Ja do siebie z Ali zamawiałem 10rz 11/34 bo u nas nie było. Wyszedł 100zl i zrobił już 3k km bez problemu
- mitusm
- Forumowicz
- Posty: 627
- Rejestracja: 22 cze 2020, 10:20
Re: Zmiana silnika Mxus 30H na XPO4
W cenie XF19 można szukać centralnego TSDZ8.
-
- Nowicjusz
- Posty: 18
- Rejestracja: 27 mar 2025, 22:17
Re: Zmiana silnika Mxus 30H na XPO4
Teraz myślę nad tym XF19r z MGVolt. Ale szczeże nie wiem czy warto tego 30H, nie mam jak sprawdzić różnicy między tymi silnikami. Zależy mi na dynamicznym przyśpieszaniu i jazdy z prędkością 25-30 km/h z lekkimi górkami.
Jak bym się zdecydował to muszę sprzedać mojego 30H a mam niecałe 700 km na nim zrobione więc prawie nówka i nie wiem ile na tym strace.
Jak bym się zdecydował to muszę sprzedać mojego 30H a mam niecałe 700 km na nim zrobione więc prawie nówka i nie wiem ile na tym strace.
-
- Forumowicz
- Posty: 395
- Rejestracja: 05 cze 2023, 21:31
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: Zmiana silnika Mxus 30H na XPO4
Jeśli chodzi o dynamikę to xf19 zje tego 30h i na prostym i pod górki.
-
- Nowicjusz
- Posty: 18
- Rejestracja: 27 mar 2025, 22:17
Re: Zmiana silnika Mxus 30H na XPO4
Ten XPO4 z Nexun'a widzę, że ma takie "cienkie" złącze zasilania a jak mam sterownik na to "grubsze" (sory za nazewnictwo ale nie wiem jak się one nazywają
). Czy będzie to ze sobą działąć jak się zlutuje lub czy jest jakaś przejściówka do tego?
Sterownik jaki posiadam to: KT36/48SVPRCLB 36-48V 35A (sinus) Czarny
Zdjęcia na te złącza:



Sterownik jaki posiadam to: KT36/48SVPRCLB 36-48V 35A (sinus) Czarny
Zdjęcia na te złącza:


- tas
- Administrator
- Posty: 3433
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: Zmiana silnika Mxus 30H na XPO4
Bo 30A na przekładniowy nie jest dobrze, powinno być 25A sterownik a tam wtyczka jest pasująca
Z przekładniowymi jest tak, że do połowy prędkości maksymalnej, czyli np 0-20km/h działają sprawniej i są silniejsze. Natomiast powyżej połowy 20-40 bez przekładniowe są silniejsze i sprawniejsze i jadą lepiej. Więc nie ma czegoś takiego jak najlepszy silnik, trzeba wybrać taki żeby 95% tras było dla niego optymalne
Z przekładniowymi jest tak, że do połowy prędkości maksymalnej, czyli np 0-20km/h działają sprawniej i są silniejsze. Natomiast powyżej połowy 20-40 bez przekładniowe są silniejsze i sprawniejsze i jadą lepiej. Więc nie ma czegoś takiego jak najlepszy silnik, trzeba wybrać taki żeby 95% tras było dla niego optymalne
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
-
- Forumowicz
- Posty: 33
- Rejestracja: 08 paź 2024, 16:22
Re: Zmiana silnika Mxus 30H na XPO4
Xf19r z mgvolt ma tzw. Dużą wtyczkę, czyli ten większy sterownik 35A będzie ok. Moim zdaniem w całym zakresie prędkości xf19r lata dość żwawo ale też nie mam porównania i nie wykorzystuję jego mocy.
-
- Forumowicz
- Posty: 187
- Rejestracja: 04 lip 2021, 13:48
Re: Zmiana silnika Mxus 30H na XPO4
Z doświadczenia mogę potwierdzić co Tas pisze. Nie ma kompromisu wsrid tych dwóch . musisz dobrać co bardziej odpowiada terenowi po którym jeździsz. Stracą lub inną apka może ci dostarczyć danych. Xfr jest glosny żwawy. Czuć sprzęgło. Ciągnie z opóźnieniem. Bez przekładniowy to poezja gładko i .. słabo małych prędkościach. Wkurzające słabo od zera. Pomyśl o midzie. Mam xfr i coś podobnego do 3k turbo i wyszalalem się na obydwu. Planuje mida. Myślę że to może być najlepszy kompromis do jazdy mieszanej. Masz poprostu dużo biegów i elastyczność że wszystkimi wadami zużycia napędu i mieszania biegami
-
- Nowicjusz
- Posty: 18
- Rejestracja: 27 mar 2025, 22:17
Re: Zmiana silnika Mxus 30H na XPO4
Tak właśnie teraz myślę nad TSDZ8, widzę że w Nexun się pojawił. Nie wiem tylko czy wejdzie my do mojego roweru.

