Zmiana silnika Mxus 30H na XPO4

Dział dotyczący napędów z silnikiem umieszczonym w piastach kół.
ODPOWIEDZ
wozzowsky
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: 27 mar 2025, 22:17

Zmiana silnika Mxus 30H na XPO4

Post autor: wozzowsky »

Cześć!

Mam obecnie silnik MXUS 30H 10x6 w rowerze na 26" kole. Jeżdżę głównie w zakresie 25–30 km/h, zasilanie: 48V, sterownik 35A, bateria 24.5Ah.

Mieszkam w okolicach Szczyrku, więc teren jest dość mieszany – trochę górek, czasem dłuższe podjazdy. Od czasu do czasu przejeżdżam się też po leśnych drogach, ale nic hardkorowego.

Dodatkowo, dojeżdżam rowerem do pracy – około 17 km w jedną stronę, głównie ścieżkami rowerowymi i bocznymi drogami, więc zależy mi też na ekonomii jazdy i niezawodności.

Zastanawiam się nad zmianą na coś lżejszego i bardziej efektywnego przy tej prędkości – rozważam przekładniowy silnik XP04 (np. 48V 1350W) z nexun'a.

Chciałbym zapytać Was o zdanie:

Czy XP04 da realnie większą sprawność przy 25–30 km/h, szczególnie na górzystym terenie?

Czy odczuję różnicę w ruszaniu pod górkę i momencie obrotowym?

Jak wygląda trwałość tych przekładniówek w porównaniu z pancernym 30H?

Czy warto w ogóle się przesiadać, jeśli nie zależy mi na bardzo cichym i lekkim napędzie?

Będę wdzięczny za każdą opinię, szczególnie od osób, które miały oba silniki lub jeździły w podobnym terenie!

Pozdrawiam!
Awatar użytkownika
Yasiu77
Moderator
Posty: 1406
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:17
Lokalizacja: Szczyrk

Re: Zmiana silnika Mxus 30H na XPO4

Post autor: Yasiu77 »

no tak... mieszkam w tych okolicach i one prawie zabiły moim znajomym trzy xp04. Ich problem w górach to brak kontroli temperatury i szybkie nagrzewanie przy dłuższych podjazdach z jednocześnie słabym odprowadzaniem ciepła. Same zębatki w jednym z nich po 5k były eleganckie ale uzwojenie czarne, na szczęście sterownik 25A wcześniej wyzionął ducha i uratował silnik. Można zamiast czujnika prędkości dać czujnik ntc10k do silnika i mieć kontrolę temperatury kosztem poprawnego wskazania prędkości ale to w nexunowych sterownikach 30-35A, te mniejsze nie mają takiej funkcji, z chińskimi też jest różnie. Nowe sterowniki kt mają nawet funkcję automatycznego wyłączania po osiągnięciu 120 stopni. Przy 35A przy podjazdach to w momencie złapie temperaturę.
Mikestorm
Forumowicz
Posty: 33
Rejestracja: 08 paź 2024, 16:22

Re: Zmiana silnika Mxus 30H na XPO4

Post autor: Mikestorm »

Nie lepiej xf19r? Można kupić wersję z czujnikiem temperatury. Na plaskich terenach przy mocniejszej jeździe ma 50 stopni. Niestety nie wiem jak się spisze w górach ale kiedyś widziałem jakieś testy na podjeździe to lepiej sobie radził niż bezprzekładniowy 30H. Waga niestety wieksza od xp04.
wozzowsky
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: 27 mar 2025, 22:17

Re: Zmiana silnika Mxus 30H na XPO4

Post autor: wozzowsky »

Teraz pytanie czy xf19r występuje w wersji na kasetę bo taką mam 8 rzędową, która z aktualnym 30H pasuje idealnie
Badlook
Forumowicz
Posty: 395
Rejestracja: 05 cze 2023, 21:31
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Zmiana silnika Mxus 30H na XPO4

Post autor: Badlook »

Xf19 na kasetę jest słabszy. Wolnobieg nakręcany 8rz spokojnie idzie kupić u nas za dobre pieniądze. Ja do siebie z Ali zamawiałem 10rz 11/34 bo u nas nie było. Wyszedł 100zl i zrobił już 3k km bez problemu
Awatar użytkownika
mitusm
Forumowicz
Posty: 627
Rejestracja: 22 cze 2020, 10:20

Re: Zmiana silnika Mxus 30H na XPO4

Post autor: mitusm »

W cenie XF19 można szukać centralnego TSDZ8.
wozzowsky
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: 27 mar 2025, 22:17

Re: Zmiana silnika Mxus 30H na XPO4

Post autor: wozzowsky »

Teraz myślę nad tym XF19r z MGVolt. Ale szczeże nie wiem czy warto tego 30H, nie mam jak sprawdzić różnicy między tymi silnikami. Zależy mi na dynamicznym przyśpieszaniu i jazdy z prędkością 25-30 km/h z lekkimi górkami.
Jak bym się zdecydował to muszę sprzedać mojego 30H a mam niecałe 700 km na nim zrobione więc prawie nówka i nie wiem ile na tym strace.
Badlook
Forumowicz
Posty: 395
Rejestracja: 05 cze 2023, 21:31
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Zmiana silnika Mxus 30H na XPO4

Post autor: Badlook »

Jeśli chodzi o dynamikę to xf19 zje tego 30h i na prostym i pod górki.
wozzowsky
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: 27 mar 2025, 22:17

Re: Zmiana silnika Mxus 30H na XPO4

Post autor: wozzowsky »

Ten XPO4 z Nexun'a widzę, że ma takie "cienkie" złącze zasilania a jak mam sterownik na to "grubsze" (sory za nazewnictwo ale nie wiem jak się one nazywają :P ). Czy będzie to ze sobą działąć jak się zlutuje lub czy jest jakaś przejściówka do tego?
Sterownik jaki posiadam to: KT36/48SVPRCLB 36-48V 35A (sinus) Czarny

Zdjęcia na te złącza:

Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
tas
Administrator
Posty: 3433
Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Re: Zmiana silnika Mxus 30H na XPO4

Post autor: tas »

Bo 30A na przekładniowy nie jest dobrze, powinno być 25A sterownik a tam wtyczka jest pasująca

Z przekładniowymi jest tak, że do połowy prędkości maksymalnej, czyli np 0-20km/h działają sprawniej i są silniejsze. Natomiast powyżej połowy 20-40 bez przekładniowe są silniejsze i sprawniejsze i jadą lepiej. Więc nie ma czegoś takiego jak najlepszy silnik, trzeba wybrać taki żeby 95% tras było dla niego optymalne
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Mikestorm
Forumowicz
Posty: 33
Rejestracja: 08 paź 2024, 16:22

Re: Zmiana silnika Mxus 30H na XPO4

Post autor: Mikestorm »

Xf19r z mgvolt ma tzw. Dużą wtyczkę, czyli ten większy sterownik 35A będzie ok. Moim zdaniem w całym zakresie prędkości xf19r lata dość żwawo ale też nie mam porównania i nie wykorzystuję jego mocy.
Cord
Forumowicz
Posty: 187
Rejestracja: 04 lip 2021, 13:48

Re: Zmiana silnika Mxus 30H na XPO4

Post autor: Cord »

Z doświadczenia mogę potwierdzić co Tas pisze. Nie ma kompromisu wsrid tych dwóch . musisz dobrać co bardziej odpowiada terenowi po którym jeździsz. Stracą lub inną apka może ci dostarczyć danych. Xfr jest glosny żwawy. Czuć sprzęgło. Ciągnie z opóźnieniem. Bez przekładniowy to poezja gładko i .. słabo małych prędkościach. Wkurzające słabo od zera. Pomyśl o midzie. Mam xfr i coś podobnego do 3k turbo i wyszalalem się na obydwu. Planuje mida. Myślę że to może być najlepszy kompromis do jazdy mieszanej. Masz poprostu dużo biegów i elastyczność że wszystkimi wadami zużycia napędu i mieszania biegami
wozzowsky
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: 27 mar 2025, 22:17

Re: Zmiana silnika Mxus 30H na XPO4

Post autor: wozzowsky »

Tak właśnie teraz myślę nad TSDZ8, widzę że w Nexun się pojawił. Nie wiem tylko czy wejdzie my do mojego roweru.
Obrazek
ODPOWIEDZ