Zaciski , tarcze , dystanse przy silniku

Dział dotyczący napędów z silnikiem umieszczonym w piastach kół. Budowa, zaplatanie szprych, zabezpieczenia
sunman
Posty: 19
Rejestracja: 19 lut 2018, 18:57
Lokalizacja: Rzeszow

Zaciski , tarcze , dystanse przy silniku

Post autor: sunman » 09 mar 2018, 16:55

Byc moze to troche banal , ale interesuje mnie (moze nie tylko)

Zestawenia jakie udalo wam sie "pogodzic" w popularnych silnikach.


Np. Mxus v3 , dystans (x mm) tarcza 180 /203 , zacisk.

Byloby to bardzo pomocne w budowie by nie wychodzily $#!#%^ podczas skladania , moja magura MT5 jest nie tylko szeroka ale ma jeszcze wystajaca w strone silnika srobe od plynu co jeszcze bardziej go poszerza.

Awatar użytkownika
Umbur
Moderator
Posty: 914
Rejestracja: 27 kwie 2017, 11:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Zaciski , tarcze , dystanse przy silniku

Post autor: Umbur » 09 mar 2018, 17:16

Zwykle między silnikiem a tarczą idzie dystans 3-5mm przy zaciskach Shimano SLX.
- Mxus 5K 4mm tarcza 203mm

sunman
Posty: 19
Rejestracja: 19 lut 2018, 18:57
Lokalizacja: Rzeszow

Re: Zaciski , tarcze , dystanse przy silniku

Post autor: sunman » 09 mar 2018, 18:51

Umbur na 4mm dystansie SLX wejdzie z tarcza 180?

Awatar użytkownika
Umbur
Moderator
Posty: 914
Rejestracja: 27 kwie 2017, 11:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Zaciski , tarcze , dystanse przy silniku

Post autor: Umbur » 09 mar 2018, 19:47

sunman pisze:
09 mar 2018, 18:51
Umbur na 4mm dystansie SLX wejdzie z tarcza 180?
To jeszcze zależy od tarczy. Ja mam Shimano Deore XT Saint SM-RT86. Przy tych samych wymiarach na szerokość wystarczy dystans 4mm dla 180tki. Mxus 5K jest płaski dlatego średnica tarczy nie ma znaczenia dla zdystansowania zacisku.

Awatar użytkownika
Iceman
Posty: 319
Rejestracja: 02 maja 2017, 21:28

Re: Zaciski , tarcze , dystanse przy silniku

Post autor: Iceman » 11 mar 2018, 8:07

Ja w swoich rowerach stosuje mechaniczne hamulce Avid BB7. Z silnikami 9c nie musiałem narazie stosować dystansów.

xyz2a
Posty: 174
Rejestracja: 12 mar 2018, 19:43
Lokalizacja: Wrocław

Re: Zaciski , tarcze , dystanse przy silniku

Post autor: xyz2a » 24 mar 2018, 21:26

U mnie po założeniu Avid BB7 na 9C kasetę miałem tylko 1 mm odstępu między zaciskiem hamulca a silnikiem - trochę mało więc zdecydowałem się dołożyć dystans 2mm wykonany ze starej tarczy hamulcowej.
GT-1500 16s3p LiPo 29er 7x9 NC

Awatar użytkownika
gonzales
Posty: 67
Rejestracja: 05 lip 2018, 10:01
Lokalizacja: Augustów

Re: Zaciski , tarcze , dystanse przy silniku

Post autor: gonzales » 03 sty 2019, 12:50

Dla mnie w Konie z Mxus V3 tarcza 180mm shimano sm-rt 66 przy zacisku SLX675 dystans pod tarczę wyszedł 6mm aby to bezpiecznie się kręciło 1-1,5mm szczelina. Zacisk ma wystającą część która ociera o napis na obudowie silnika, gdyby nie suma tych "odstawaczy" spokojnie 4mm może nawet 3mm by wystarczyło . Przy tarczy 203mm powinien wystarczyć dystans 5mm bez kombinacji.
Nawet twórcę Tesli - Elona Muska - jego tesla tak wkurwiła, że ją wypierdolił w kosmos.

Awatar użytkownika
tatar
Moderator
Posty: 2409
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: Zaciski , tarcze , dystanse przy silniku

Post autor: tatar » 03 sty 2019, 13:46

Czyli generalnie rzecz ujmując,grubość dystansu,o ile będzie konieczny,mniej zależy od budowy ramy i wielkości tarczy,a bardziej od rodzaju silnika/kształt jego obudowy/i budowy zastosowanego zacisku ;)

Awatar użytkownika
leszcz
Posty: 583
Rejestracja: 02 maja 2017, 22:39
Lokalizacja: Rumia

Re: Zaciski , tarcze , dystanse przy silniku

Post autor: leszcz » 04 mar 2019, 20:25

Kurcze czeka mnie zrobienie 3-5mm dystansu i dumam czy podkładki sie nadadzą czy raczej z 1 elementu? Da się to kupić czy trzeba rzeżbić ze starych tarcz?
Ekspert to ktoś kto popełnił w danej dziedzinie wszystkie możliwe błędy. Jestem blisko :)
RÓB TO CO KOCHASZ!

Awatar użytkownika
gonzales
Posty: 67
Rejestracja: 05 lip 2018, 10:01
Lokalizacja: Augustów

Re: Zaciski , tarcze , dystanse przy silniku

Post autor: gonzales » 04 mar 2019, 21:54

Dla mnie było łatwiej wytoczyć jedną podkładkę niż znalezć 3 tarcze i fleksem wycąć, zależy kto do czego ma dostęp.
Nawet twórcę Tesli - Elona Muska - jego tesla tak wkurwiła, że ją wypierdolił w kosmos.

Awatar użytkownika
tatar
Moderator
Posty: 2409
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: Zaciski , tarcze , dystanse przy silniku

Post autor: tatar » 04 mar 2019, 22:19

Podkładki kupisz w Nexunie.Można ze starej tarczy.Tarcza ma ok 2mm grubości,więc warte rozważenia ;)

Awatar użytkownika
asolek
Posty: 12
Rejestracja: 01 maja 2018, 9:14
Lokalizacja: TUREK

Re: Zaciski , tarcze , dystanse przy silniku

Post autor: asolek » 16 mar 2019, 5:47

Witam czy dystans pod tarcze 8mm nie będzie za duży.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
TomaS
Posty: 868
Rejestracja: 03 maja 2017, 10:00
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: Zaciski , tarcze , dystanse przy silniku

Post autor: TomaS » 16 mar 2019, 9:02

dasz o 8mm dłuższe sruby i klasy 10 i powinno dać radę
Jeżdżę na:
1. :..........(w budowie)
2. :CARRERA BANSHEE

Awatar użytkownika
asolek
Posty: 12
Rejestracja: 01 maja 2018, 9:14
Lokalizacja: TUREK

Re: Zaciski , tarcze , dystanse przy silniku

Post autor: asolek » 16 mar 2019, 13:09


Awatar użytkownika
tatar
Moderator
Posty: 2409
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: Zaciski , tarcze , dystanse przy silniku

Post autor: tatar » 16 mar 2019, 18:52

Mogły by być,ale najważniejszym parametrem jest klasa wytrzymałości,a to nie jest opisane

Awatar użytkownika
asolek
Posty: 12
Rejestracja: 01 maja 2018, 9:14
Lokalizacja: TUREK

Re: Zaciski , tarcze , dystanse przy silniku

Post autor: asolek » 16 mar 2019, 20:49

Może ktoś wie gdzie bym mógł szukać takich śrubek o odpowiedniej wytrzymałości.

Awatar użytkownika
leszcz
Posty: 583
Rejestracja: 02 maja 2017, 22:39
Lokalizacja: Rumia

Re: Zaciski , tarcze , dystanse przy silniku

Post autor: leszcz » 16 mar 2019, 21:33

Ekspert to ktoś kto popełnił w danej dziedzinie wszystkie możliwe błędy. Jestem blisko :)
RÓB TO CO KOCHASZ!

Awatar użytkownika
asolek
Posty: 12
Rejestracja: 01 maja 2018, 9:14
Lokalizacja: TUREK

Re: Zaciski , tarcze , dystanse przy silniku

Post autor: asolek » 16 mar 2019, 21:48

Dzięki i pozdrawiam.

siejeje
Posty: 50
Rejestracja: 05 cze 2018, 13:23

Re: Zaciski , tarcze , dystanse przy silniku

Post autor: siejeje » 20 mar 2019, 10:37

Słuchajcie czy zamiast dystansu pod tarczę mogą pójść zwykłe podkładki pod śruby, np. takie dostępne w marketach budowlanych?

Awatar użytkownika
gonzales
Posty: 67
Rejestracja: 05 lip 2018, 10:01
Lokalizacja: Augustów

Re: Zaciski , tarcze , dystanse przy silniku

Post autor: gonzales » 20 mar 2019, 10:47

Kuszące rozwiązanie, ale tylko do przymiarki. Tracza musi mieć podparcie na całym obwodzie i dociśnięta, na podkładkach zwłaszcza kilku, będzie wykręcać całe mocowanie.
Nawet twórcę Tesli - Elona Muska - jego tesla tak wkurwiła, że ją wypierdolił w kosmos.

radex
Posty: 82
Rejestracja: 22 wrz 2018, 22:12

Re: Zaciski , tarcze , dystanse przy silniku

Post autor: radex » 23 mar 2019, 11:05

Ja do silnika Mxus 3k użyłem dystansu 5mm pod tarcze 203mm zrobionego z łożysk kulkowych 5x16x5mm. Przeciąłem flexem zewnętrzną cześć i wyciągnąłem środek. Koszt takiego łożyska to 1zł za szt. Do tego na oś założyłem dystans 9mm od kolegi tombe.

Awatar użytkownika
leszcz
Posty: 583
Rejestracja: 02 maja 2017, 22:39
Lokalizacja: Rumia

Re: Zaciski , tarcze , dystanse przy silniku

Post autor: leszcz » 23 mar 2019, 18:58

A ja z nexuna 3mm grubości, ładnie wycięta, podpasowała idealnie.
Ekspert to ktoś kto popełnił w danej dziedzinie wszystkie możliwe błędy. Jestem blisko :)
RÓB TO CO KOCHASZ!

Awatar użytkownika
EV-Maniak
Posty: 2288
Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
Lokalizacja: prosto ze wsi

Re: Zaciski , tarcze , dystanse przy silniku

Post autor: EV-Maniak » 23 mar 2019, 23:00

A ja dałem prócz dedykowanych dla Mxusa V4 dystansów, customową podkładkę ze starej tarczy hamulcowej i pasuje idealnie. 🙂👍
NAQURWIACZ 4kW / Ferrari / Mxus V4 Custom 45H 15x5 / Barmal X2d na radiatorach 50A Max Motor 100A / 20s8p Sony VTC6 / BMS Xsiaoxiang / ładowanie 90% / w 5s do 60 km/h / 44 kg w pełnym rynsztunku 😉

Awatar użytkownika
tatar
Moderator
Posty: 2409
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: Zaciski , tarcze , dystanse przy silniku

Post autor: tatar » 25 mar 2019, 0:01

Powiedzmy sobie jasno.Dystanse po tarcze robimy zawsze jako jednolitą część/czasami z dwóch elementów/ ,której grubość zależna jest od potrzeb.Tarcza poprzez dystans za pomocą śrub przykręcona jest bezpośrednio do korpusy silnika i ma przylegać równo na całym obwodzie.Trzeba zdać sobie sprawę ,że pomiędzy tarczą,a osią silnika ułożone są przewody zasilające uzwojenie i halle i to nie raz w milimetrowych odległościach od wirującego korpusu silnika.Uszkodzenie przewodów prowadzi do kosztownych napraw tak silnika,jak i często wymiany sterownika.Ponieważ na tarczę w czasie hamowania działają ogromne siły skrętne czy więc warto ryzykować poważną awarię dając tylko miejscowo podkładki lub pierścień dystansujący? ;)

Awatar użytkownika
tatar
Moderator
Posty: 2409
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: Zaciski , tarcze , dystanse przy silniku

Post autor: tatar » 25 mar 2019, 0:07

Powiedzmy sobie jasno.Dystanse po tarcze robimy zawsze jako jednolitą część/czasami z dwóch elementów/ ,której grubość zależna jest od potrzeb.Owszem,może składać sie z kilku dystansów ,nawet różnej grubości,ale zawsze starajmy się,aby była to jedna podkładka z sześcioma otworami.Tarcza hamulcowa poprzez dystans za pomocą śrub przykręcona jest bezpośrednio do korpusy silnika i ma przylegać równo na całym obwodzie.Trzeba zdać sobie sprawę ,że pomiędzy tarczą,a osią silnika ułożone są przewody zasilające uzwojenie i halle i to nie raz w milimetrowych odległościach od wirującego korpusu silnika.Uszkodzenie przewodów prowadzi do kosztownych napraw tak silnika,jak i często wymiany sterownika.Ponieważ na tarczę w czasie hamowania działają ogromne siły skrętne czy więc warto ryzykować poważną awarię dając tylko miejscowo podkładki lub pierścień dystansujący? ;)

Obrazek Obrazek

vwrafi
Posty: 45
Rejestracja: 15 wrz 2018, 23:16

Re: Zaciski , tarcze , dystanse przy silniku

Post autor: vwrafi » 26 mar 2019, 14:57

Hej. Czy do silnika Bafang 48V 500w, przekładniówka, tył na kasetę, potrzebuję dystansu do tacz hamulcowych 160mm? Czy może lepiej kupić tarcze 180mm i do tego adapter?

Awatar użytkownika
tatar
Moderator
Posty: 2409
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: Zaciski , tarcze , dystanse przy silniku

Post autor: tatar » 26 mar 2019, 17:12

Dystans tarczy to jedno,a adapter zacisku to drugie.Dystans stosuje sie ,by odsunąć tarczę od korpusu silnika na tyle,by zasisk nie ocierał o silnik,adapter zacisku natomiast wtedy,gdy chcemy dopasować wysokość zacisku hamulca do zastosowanej tarczDystanse tarczy opisane wyżej poniżej adaptery

Obrazek

vwrafi
Posty: 45
Rejestracja: 15 wrz 2018, 23:16

Re: Zaciski , tarcze , dystanse przy silniku

Post autor: vwrafi » 26 mar 2019, 18:29

Dziękuję za odpowiedź.

Właśnie chodzi mi o to, czy jeśli silnik ma średnicę 158mm ( Bafang 500W tylni ), i obecnie posiadam tarcze 160mm, to według mnie po zastosowaniu tarcz 180mm one będą wychodziły poza średnicę silnika i chyba tyle wystarczy, bez żadnych dystansów, prawda? Dodatkowo silnik Bafang po stronie tarczy jest ścięty.

Obrazek

A może wystarczą moje zwykłe tarcze 160mm i wtedy tylko dystans, o ile jest potrzebny.

Miał ktoś taki silnik już i montował do niego tarcze?

Awatar użytkownika
tatar
Moderator
Posty: 2409
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: Zaciski , tarcze , dystanse przy silniku

Post autor: tatar » 26 mar 2019, 20:35

Wszystko okaże się,gdy założysz koło z silnikiem,albo sam silnik w ramę roweru.Budowa ramy,mocowanie zacisku i sam zacisk hamulca maja różne budowy,więc tylko praktycznie da się to określić ;)

shadow
Posty: 73
Rejestracja: 12 mar 2019, 21:46

Re: Zaciski , tarcze , dystanse przy silniku

Post autor: shadow » 27 mar 2019, 17:19

Zgadzam się,bez przymierzenia w ramie ,nie da się określić jakie dystanse i czy w ogóle będą potrzebne,Z tarczą/mocowaniem zacisku/ bywa podobnie.Budowa ramy i mocowania bywają pod różne średnicę tarcz,Standardem niby jest 160mm.ale bywaja mniejsze 140mm i adapter trzeba dobrać inny pod większa tarczę niż te wymienione.

vwrafi
Posty: 45
Rejestracja: 15 wrz 2018, 23:16

Re: Zaciski , tarcze , dystanse przy silniku

Post autor: vwrafi » 27 mar 2019, 20:57

OK. A czy możecie spojrzeć na fotki i zobaczyć jaki adapter bym potrzebował z tych pokazanych u góry? Ten mój zacisk już chyba ma jakiś adapter, ale nie jestem pewien, bo nie wiem co jest adapterem a co zaciskiem samym w sobie.

Wydaje mi się, że ja mam adapter ISR160 i będę musiał kupić IS180 na tył.
IMG_0824.JPG
IMG_0824.JPG
IMG_0822.JPG
IMG_0822.JPG
IMG_0823.JPG
IMG_0824.JPG
IMG_0825.JPG
Załączniki
IMG_0823.JPG
IMG_0822.JPG
IMG_0821.JPG
IMG_0820.JPG

shadow
Posty: 73
Rejestracja: 12 mar 2019, 21:46

Re: Zaciski , tarcze , dystanse przy silniku

Post autor: shadow » 27 mar 2019, 21:28

Ma adaptr.Jezeli tarcza 160mm to jest adapter pod taką tarczę.Zmiana na rozmiar 180mm pociąga za sobą zakup adaptera pod 180mm.Pamietaj,że adaptery są na przód/front/ i tył /rear/

vwrafi
Posty: 45
Rejestracja: 15 wrz 2018, 23:16

Re: Zaciski , tarcze , dystanse przy silniku

Post autor: vwrafi » 27 mar 2019, 21:31

Tak, dzięki, już doczytałem o tych adapterach. Sprawię sobie tarczę 180mm, ale wcześniej jeszcze raz wypakuję silnik z kołem z kartonu i spróbuję porównać, czy aby na pewno same tarcze 180 wystarczą. Być może będę musiał kupić 203mm. Czy są jakieś wady tarczy 203mm? O zaletach nie mówię, bo wiadomo, lepsze hamowanie. Ale czy coś jest złego w tak dużych tarczach? Czy mój zacisk będzie pasować do tarcz 203, skoro oryginalnie był do 160mm ( oczywiście z zakupem odpowiedniego adaptera 203mm na tył )?

Awatar użytkownika
tatar
Moderator
Posty: 2409
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: Zaciski , tarcze , dystanse przy silniku

Post autor: tatar » 27 mar 2019, 21:51

Zacisk będzie pasował bez obaw.Tylko nie kupuj jakiejś badziewnej tarczy.Zawsze firmowa,to są hamulce. Z tańszych,a w miarę dobrych polecam Baradine ;)

vwrafi
Posty: 45
Rejestracja: 15 wrz 2018, 23:16

Re: Zaciski , tarcze , dystanse przy silniku

Post autor: vwrafi » 28 mar 2019, 9:01

A te tarcze Baradine nie są przypadkiem w cenie Shimano?

Tutaj jest silnik Bafang 500W już od razu z tarczą 160mm, więc może one są już tak robione z odpowiednim wcięciem, że będzie wszystko pasować bez dystansów? Dzisiaj w domu wstępnie przymierzę:

Obrazek
Obrazek

vwrafi
Posty: 45
Rejestracja: 15 wrz 2018, 23:16

Re: Zaciski , tarcze , dystanse przy silniku

Post autor: vwrafi » 27 kwie 2019, 14:43

Witam.

Sorki za brak polskich znakow, szwankuje mi prawy ALT w klawiaturze.

Wzialem się za montaż silnika z kolem i musze oznajmić, ze silnik Bafang 500W na kasete jest przystosowany do tarczy 160mm oraz mojego zacisku Shimano Alivio ( chyba M4050 ). Może komus się przyda ta informacja na przyszlosc.

Calosc wygląda tak i jest jeszcze troche luzu ( nie dawałem podkładek pod tarcze ):
nakretki.jpg
Teraz mam jeszcze pytanie. Nie wiem czy wszystko dobrze poskrecalem. Mozecie zobaczyc na te fotke:
nakretki.jpg
Dalem mniejsza podkladke plaska, żeby troche rozciagnac rame z tylu ( miałem normalnie opony 1.5 cala ale kupiłem nowe 1,75 cala i chciałem troche je odsunąć od ramy bo były dosyć blisko - nie ocieraly ale był maly odstep ). Dobrze to zrobiłem, czy tak się nie robi?

I czy ta podkladka z uchem jest zamocowana dobrze? Na zdjęciu rower jest polozony na siodełku i kierownicy a ja robie zdjecie od gory, czyli widzimy rower od dolu.

Tutaj poniżej widok od strony kasety:
nakretki.jpg
Tutaj ta mala podkladka tak jakby wpadla w kasete i troche wystaje. Czy to jest OK? Czy to sa wlasnie te dystanse o których mówicie żeby montować do kaset?


Sorki, nie wiem co się porobilo, nie potrafie dawac tutaj zalacznikow, pokazuje ze załącznik jest niedostępny, po czym go widać a po chwili znowu nie. Zdjecia się poprzesuwaly i nic nie pasuje do tekstu.
Załączniki
Zacisk.jpg
Tarcza.jpg
nakretki.jpg
Tarcza.jpg

Awatar użytkownika
tatar
Moderator
Posty: 2409
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: Zaciski , tarcze , dystanse przy silniku

Post autor: tatar » 27 kwie 2019, 15:40

Trochę,,cienko''wygladają te podkladki z uchem,są za mało zagłębione w haku.Ponieważ haka nie ruszał bym,potrzebne będą blokady osi aby mieć pewność,że w przyszłości nic się nie stanie złego.

vwrafi
Posty: 45
Rejestracja: 15 wrz 2018, 23:16

Re: Zaciski , tarcze , dystanse przy silniku

Post autor: vwrafi » 27 kwie 2019, 16:34

Tak tak, blokadę osi obrotu dam osobno. Chodzilo mi tylko, czy podkładki sa dobrze zamontowane? W dobrej kolejności?

A blokadę osi obrotu gdzie zamontować? Miedzy jakie podkładki? A może na końcu osi silnika, już za sruba?

Awatar użytkownika
Jan_Westfalia
Posty: 112
Rejestracja: 07 mar 2018, 13:36
Lokalizacja: NRW

Re: Zaciski , tarcze , dystanse przy silniku

Post autor: Jan_Westfalia » 27 kwie 2019, 16:45

Ja tam wcale sie na tym nieznam ale przerabialem to tydzien temu na urlopie w pyrlandi i jest male pytanko:
podkladka z tzwn. uchem nie powinna byc od srodka widelca (tak mam) wyczytalem kiedys gdzies tam, ze te podkladki z uchem daje sie "na widelec" tylko w przypadku przedniego napedu a przy hubie zawsze od srodka.
I jeszcze jedno, pono pod nakretke sie nie daje podkladki bo ma zabki/wzery i sam sie dobrze dokreci do widelca.
Prosze o evtl. korekte czy dobrze kumam ;)

Obrazek
Obrazek
Na pierwszej focie widac jeszcze podkladke "dystansowa" bo kolo nie bylo rowno/wyposrodkowane wzgledem widelca

pzdr
jan

Awatar użytkownika
glebor
Posty: 306
Rejestracja: 04 maja 2017, 18:45
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Zaciski , tarcze , dystanse przy silniku

Post autor: glebor » 27 kwie 2019, 17:51

Gwint powinien się głębiej schować w ramie ;)
Podszlifuj delikatnie dremelem gniazdo, aby głębiej wsunąć. Nie szlifuj boków osi. Jeżeli nie weszło do końca wbij oś gumowym młoteczkiem żeby nie poniszczyć gwintu ;)
Posiadam nowe zestawy napędowe mxus, velofast, voilamart 26, 28 cali 250-1700W, akumulatory bidon 48V 17,5Ah
TEL: 796782663

http://epojazdy.blogspot.com/
http://epojazdy.prv.pl/

Awatar użytkownika
tatar
Moderator
Posty: 2409
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: Zaciski , tarcze , dystanse przy silniku

Post autor: tatar » 27 kwie 2019, 23:07

Wydaje mi się,że sposób założenia tej ,,podkładki z uchem'' nie powinien mieć znaczenia,ale nad szlifowaniem haka/pogłębianiem/zastanowił bym sie,bo to ewidentne osłabienie jego konstrukcji.Dobra blokada osi powinna być obowiązkowo,a jak ma wyglądać musisz zadecydować sam ,choćby na podstawie lektur postów kolegów ,którzy sami dorabiali blokady pod konkretne typy ram. ;)

Awatar użytkownika
mr_x
Posty: 422
Rejestracja: 26 wrz 2018, 19:19
Lokalizacja: Białystok

Re: Zaciski , tarcze , dystanse przy silniku

Post autor: mr_x » 29 kwie 2019, 9:20

Ja dałem podkładkę z uchem od strony silnika, tak, że to ucho wystaje na zewnątrz (jak u Jana). Gdy zrobiłem odwrotnie, kaseta haczyła o ramę i blokowała się, a z drugiej strony silnika tarcza hamulca lekko ocierała o ramę. To może zależeć od ramy, u mnie montaż jak u vwrafi nie sprawdził się. Poza tym mam blokady obrotu osi (co prawda małe, ale są).

vwrafi
Posty: 45
Rejestracja: 15 wrz 2018, 23:16

Re: Zaciski , tarcze , dystanse przy silniku

Post autor: vwrafi » 29 kwie 2019, 20:11

Sluchajcie, a tak jak tutaj zaprojektowałem to na zdjęciach, będzie dobrze? Martwi mnie duza ilość podladek jakie musze dace żeby blokady obrotu osi ( ta od glebora ) wyszla mi poza rame, bo podobno tak się to montuje.
BlokadaTarcza2.jpg
BlokadaTarcza.jpg

Awatar użytkownika
tatar
Moderator
Posty: 2409
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: Zaciski , tarcze , dystanse przy silniku

Post autor: tatar » 29 kwie 2019, 20:41

Jeżeli możesz,te podkładki z uchem daj od wewnątrz haka,a dopiero póżniej blokady osi od glebora plus podkładka płaska i nakrętka.Generalnie ma to wyglądać tak,że pomiędzy hakiem, a podkładką z uchem ,nie może być płaskiej podkładki.Blokada osi też ma przylegać bezpośrednio do haka.Płaskich podkładek możesz użyć jako dystanse na osi jeżeli ma to pomóc w ustawieniu koła w osi ramy.

vwrafi
Posty: 45
Rejestracja: 15 wrz 2018, 23:16

Re: Zaciski , tarcze , dystanse przy silniku

Post autor: vwrafi » 29 kwie 2019, 20:53

Dziękuję.

Teraz jeszcze dostałem porade, żeby mocowanie było skierowane w gore. Czy tak będzie dobrze?
BlokadaTarcza4.jpg
Blokadatarcza3.jpg

vwrafi
Posty: 45
Rejestracja: 15 wrz 2018, 23:16

Re: Zaciski , tarcze , dystanse przy silniku

Post autor: vwrafi » 01 maja 2019, 19:39

Koniec końców rower już złożyłem i jeździłem nim ( moje wrażenia z jazdy w innym temacie ). Tak to obecnie wygląda. Jak już zamówię blokady od Glebora to będzie trochę zmiany, ale póki co jest jak jest:
Gotowe2.jpg
Gotowe1.jpg

shadow
Posty: 73
Rejestracja: 12 mar 2019, 21:46

Re: Zaciski , tarcze , dystanse przy silniku

Post autor: shadow » 01 maja 2019, 19:46

Nie zapomnij po kiludziesięciu kilometrach sprawdzić dokręcenie śrub osi

vwrafi
Posty: 45
Rejestracja: 15 wrz 2018, 23:16

Re: Zaciski , tarcze , dystanse przy silniku

Post autor: vwrafi » 01 maja 2019, 22:25

Dzięki. Kilkadziesiat km zrobiłem pierwszego dnia, czyli dzisiaj, dokładnie 57km. Jutro wiec dokręcam sruby. Rzeczywiscie, na elektryku kilometry się polyka, to nie to samo co na zwykłym rowerze. Tu nie ma zastanawiania się czy jade do Myslecinka czy do Fordonu. Jade tu i tam - jednego dnia :D

Jeszcze tylko ta blokada i będzie super.

Awatar użytkownika
grafffik
Posty: 654
Rejestracja: 05 lis 2018, 21:31
Lokalizacja: Warszawa Bielany

Re: Zaciski , tarcze , dystanse przy silniku

Post autor: grafffik » 02 maja 2019, 0:45

a masz regena że blokade zakładasz ? bo jak nie masz to jest totalnie zbyteczna
⚡️ ⚡️ TO CO NAJLEPSZE ⚡️ ⚡️
Budowa sprawdzonych E-Bike
Gotowe bajki w ciągłej sprzedaży
Warszawa i okolice + Europa w wysyłce. (PL, UK, IRL 3x w tygodniu)
tel. 536 230 997
Obrazek
---
Pozdrawiam
Wasz Kaskader. 8-)

vwrafi
Posty: 45
Rejestracja: 15 wrz 2018, 23:16

Re: Zaciski , tarcze , dystanse przy silniku

Post autor: vwrafi » 02 maja 2019, 6:44

Nie wiem, czy mam regena. Model silnika to Bafang RM G020.500.DC (10). Wszędzie pisza, że blokada jest konieczna. W jaki sposób mogę sprawdzić, czy działa odzyskiwanie prądu?

ODPOWIEDZ