Konto na zlot EV: Tomasz Wierzchoń 77 1140 2004 0000 3202 7681 5636, koniecznie dopisek "darowizna" i nick z forum

mxus30h, sterowniki, temperatura

Dział dotyczący napędów z silnikiem umieszczonym w piastach kół. Budowa, zaplatanie szprych, zabezpieczenia
ODPOWIEDZ
gooz
Posty: 9
Rejestracja: 01 sie 2019, 16:52
Lokalizacja: Mielec

mxus30h, sterowniki, temperatura

Post autor: gooz » 13 sty 2020, 12:15

Dwa pytania mam odnośnie silnika mxus30h, sterowników i osiąganych przez nich temperatur:
1. Przy jakim maksymalnym prądzie sterownika [A] nie zagrzejemy silnika do 150C, przy ostrej jedzie po w miarę równym terenie, moja waga 80 kg, bez stawiania na koło? (wiem, że aż tak dokładnych pomiarów nikt nie prowadził ale może jakieś przybliżone wartości uda się wydedukować na waszych przykładach)
2. Czy sterownik KT36/48SVPRCL, 36-48V, 30A (sinus) - przy ustawieniu go na max czyli na 30A, będzie się grzał i czy nie lepiej jeśli chodzi o temperatury użyć przy 30A sterownika 45A i "ściszyć" go do 30A.

Awatar użytkownika
tas
Administrator
Posty: 1219
Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Re: mxus30h, sterowniki, temperatura

Post autor: tas » 13 sty 2020, 12:29

1. Przy 30A po płaskim nie da się właściwie zagrzać tego silnika
2. Tak, można tak zrobić ale sterownik jest gabarytowo większy i może zabrać miejsce na aku
Silniki, sterowniki, BMSy: SKLEP tel: 792-304-416
Kod rabatowy dla forumowiczów: "FORUM"
Tanie akumulatory i ogniwa: SKLEP
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: BLOG

gooz
Posty: 9
Rejestracja: 01 sie 2019, 16:52
Lokalizacja: Mielec

Re: mxus30h, sterowniki, temperatura

Post autor: gooz » 05 lut 2020, 9:02

Dzięki za info tas. Dodatkowe pytanie w takim razie:

Warunki takie same jak poście pierwszym : ostra jazda po w miarę równym terenie, moja waga 80 kg, bez stawiania na koło

tylko sterownik inny: KT60SVPRCK-JLS02, 60V, 45A (sinus) lub KT48SVPRCK-JLS02, 48V, 45A (sinus)

Czy prąd 45A da rade zagrzać ten silnik? jeśli tak to do jakiej wartości natężenia prądu ze sterownika trzeba by go ściszyć by się nie "gotował" silnik. Pytam, bo przez pierwsze dwa lata nie chciałbym montować wyłącznika termicznego 140st NO, by nie stracić gwarancji na silnik.

Awatar użytkownika
tas
Administrator
Posty: 1219
Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Re: mxus30h, sterowniki, temperatura

Post autor: tas » 05 lut 2020, 9:40

To ty grzejesz silnik a nie on sam.
Zatem odpowiedź na pytanie ile zniesie silnik aby go nie przegrzać brzmi: Taką jazdę aby go nie przegrzać
Dlatego się montuje zabezp. termiczne aby było "w razie czego"

Pomyślcie sobie Wy wszyscy mający termik w silniku. Gdybyście go nie mieli to PIERWSZE odłączenie silnika byłoby jego ostatnim. Chyba warto "w razie czego" mieć

:)
Silniki, sterowniki, BMSy: SKLEP tel: 792-304-416
Kod rabatowy dla forumowiczów: "FORUM"
Tanie akumulatory i ogniwa: SKLEP
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: BLOG

AST034
Posty: 595
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
Lokalizacja: Edynburg, Szkocja

Re: mxus30h, sterowniki, temperatura

Post autor: AST034 » 05 lut 2020, 11:25

Przeciez jak dasz pelny gaz pod górke i bedziesz jechal powoli to nawet ze sterownikiem 45A spalisz silnik. Wklejaj termika i bez obaw, chyba jedyne co moze sie zepsuc w silnikach DD to lożyska. Reszta to tylko z winy uzytkownika :P

gooz
Posty: 9
Rejestracja: 01 sie 2019, 16:52
Lokalizacja: Mielec

Re: mxus30h, sterowniki, temperatura

Post autor: gooz » 05 lut 2020, 14:16

Jestem osobą, która z rowerem/silnikiem elektrycznym nie miała nic wcześniej wspólnego oprócz pół minutowej jazdy. Jestem w trakcie budowy ebike. Zastanawiam się właśnie nad wyborem sterownika i stąd te moje pytania. Dzięki Waszym odpowiedziom zaczynam powoli rozumieć o co w tym wszystkim chodzi.

Jazda z mocą wyższą niż maksymalna moc ciągła, wymaga zabezpieczenia termicznego, bo silnik nie jest w stanie oddać wytwarzanego ciepła. Czyli dla instalacji:
36V byłoby to 1500W/36V = 41,6A
48V byłoby to 1500W/48V = 31,25A
60V byłoby to 1500W/60V = 25A

Póki co dalej nie wiem co wybrać z tych trzech:
KT36/48SVPRCL, 36-48V, 30A (sinus)
KT48SVPRCK-JLS02, 48V, 45A (sinus)
KT60SVPRCK-JLS02, 60V, 45A (sinus)

Jak bym chciał max prędkość to pewnie 60V
Jak bym chciał najmniejsza możliwość awarii, zasięg i gwarancję to pewnie 48V/30A,
Jak bym chciał największe przyspieszenie to pewnie 45A
Jak wszystko wypośrodkowane to pewnie 48V/45A

chyba muszę się jeszcze "przespać" z tą decyzją.

Awatar użytkownika
Umbur
Moderator
Posty: 1205
Rejestracja: 27 kwie 2017, 11:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: mxus30h, sterowniki, temperatura

Post autor: Umbur » 05 lut 2020, 14:26

Możesz dać KT60SVPRCK-JLS02, 60V, 45A (sinus), ale z wyłącznikiem termicznym. W każdym wypadku dałbym zabezpieczenie termiczne. Jeździsz spokojnie i nie myślisz, że coś możesz spalić. To ma być przyjemność, nie męka. Jeżeli sam nie czujesz się na siłach, żeby to zrobić, wiem że w Elekro-Bikes zakładali. Zadzwoń, zapytaj.

ODPOWIEDZ