Konto na zlot EV: Tomasz Wierzchoń 77 1140 2004 0000 3202 7681 5636, koniecznie dopisek "darowizna" i nick z forum.

Nieśmiało przypominam sponsorom reklam o deklaracjach dotyczących zlotu.

Ocena jakości zaplotu silnika w serwisie - zbyt duże otwory?

Dział dotyczący napędów z silnikiem umieszczonym w piastach kół. Budowa, zaplatanie szprych, zabezpieczenia
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Majster
Posty: 52
Rejestracja: 07 maja 2017, 16:42

Ocena jakości zaplotu silnika w serwisie - zbyt duże otwory?

Post autor: Majster » 20 mar 2020, 12:44

Cześć,

Zamówiłem w serwisie MaxEv zaplot silnika QS 35h pod obręcz Dartmoor Fortress V2 26 cali ze szprychami 2.6mm. ;) Chciałbym zapytać was o opinię i porównanie waszych silników.

Dzisiaj odebrałem paczkę i czuję się zawiedziony. Kapsle zostały usunięte. Zdaję sobie sprawę, że przy grubszych szprychach może być konieczność poszerzenia, natomiast otwór powienien być proporcjonalny do grubości szprychy.
Zdjęcia:
Obrazek

Brak kapsla, widoczne wióry z wiercenia,
Obrazek

Obrazek
Dla porównania, inny silnik również z rozwierconym kapslem. Widać obręcz kapsla, nie ma luzu między nyplem i obręczą.
Obrazek

Zrobiłem pomiary. Średnia nypla wynosi około 5,5mm, średnica otworu 7mm a luzu jest aż (około) 1.5 mm. .

Zamówiłem szprychy 2,6mm bo zależy mi na maksymalnej wytrzymałości, jak i na wyglądzie.

Proszę o waszą opinię, czy tak to powinno wyglądać? Moim zdaniem jest to błąd serwisu, ale zanim skontatkuje się z firmą chcę usłyszeć wasze opinie.
Ostatnio zmieniony 23 mar 2020, 10:05 przez Majster, łącznie zmieniany 3 razy.
Mój świat rowerów elektrycznych - zdjęcia, budowa, ciekawostki
http://facebook.com/RoweryElektryczneDiscovery

Awatar użytkownika
zeeltom
Posty: 2930
Rejestracja: 27 kwie 2017, 12:05
Lokalizacja: Żyrardów

Re: Błędy podczas zaplatania silnik w serwisie MaxEV - zbyt duże otwory pod nyple

Post autor: zeeltom » 20 mar 2020, 12:55

Kapsli nie da się rozwiercić. Jak wiertło złapie, to kręcą się w obręczy.
Raczej nikt nie będzie się bawił w rozwiercanie skokowe co 0.01 mm.

Awatar użytkownika
tas
Administrator
Posty: 1284
Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Re: Błędy podczas zaplatania silnik w serwisie MaxEV - zbyt duże otwory pod nyple

Post autor: tas » 20 mar 2020, 13:01

Ktoś się jednak bawi :roll:
Kapsel się trzyma od spodu obręczy, wtedy się nie obraca i można go poszerzać ile trzeba.

Raczej kapsle powinny pozostać, 2.6mm to są sztywne szprychy, ona nie pęknie czyli prędzej wyciągnie nypla przez otwór w obręczy :(

Obrazek
Obrazek
Silniki, sterowniki, BMSy: SKLEP tel: 792-304-416
Kod rabatowy dla forumowiczów: "FORUM"
Tanie akumulatory i ogniwa: SKLEP
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: BLOG

Awatar użytkownika
Majster
Posty: 52
Rejestracja: 07 maja 2017, 16:42

Re: Ocena jakości zaplotu silnika w serwisie - zbyt duże otwory?

Post autor: Majster » 20 mar 2020, 13:14

Dzięki tas za zdjęcia.

Również się obawiam zniszczenia obręczy. Nie wiadomo kiedy to się stanie, w dodatku w środku będzie się zbierał brud.
Gdybym jeszcze raz chciał zlecić zaplatanie, czy mogę odzyskać szprychy, czy są one już na tyle skrzywione że trzeba kupić nowe?

W dodatku na zleceniu była informacja, żeby się ze mną skontaktować przed wykonaniem zamówienia. A umawiałem się na delikatne rozwiercenie kapsli.
Mój świat rowerów elektrycznych - zdjęcia, budowa, ciekawostki
http://facebook.com/RoweryElektryczneDiscovery

Awatar użytkownika
zeeltom
Posty: 2930
Rejestracja: 27 kwie 2017, 12:05
Lokalizacja: Żyrardów

Re: Ocena jakości zaplotu silnika w serwisie - zbyt duże otwory?

Post autor: zeeltom » 20 mar 2020, 13:24

Nie wiem, jak u Tasa. U mnie kapsle zaczynały się obracać w obręczy. Nie podobają mi się szprychy, które są wygięte tuż przy nyplu na gwincie. To proszenie się o złamanie szprychy w tym miejscu, bo tu będzie najmocniej pracowało. Ja robię otwory o średnicy nypla, ale rozwiercam je wzdłuż obręczy, by można je było ułożyć po skosie wzdłuż szprychy a nie naciągać i wyginać gwintu szprychy. Są różne szkoły rozwiercania i zaplatania :)

Awatar użytkownika
tas
Administrator
Posty: 1284
Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Re: Ocena jakości zaplotu silnika w serwisie - zbyt duże otwory?

Post autor: tas » 20 mar 2020, 13:39

Wymiana pękniętej szprychy to koszt ~3zł
Wymiana pękniętej obręczy to koszt ~250zł
Silniki, sterowniki, BMSy: SKLEP tel: 792-304-416
Kod rabatowy dla forumowiczów: "FORUM"
Tanie akumulatory i ogniwa: SKLEP
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: BLOG

Awatar użytkownika
Majster
Posty: 52
Rejestracja: 07 maja 2017, 16:42

Re: Ocena jakości zaplotu silnika w serwisie - zbyt duże otwory?

Post autor: Majster » 20 mar 2020, 13:51

W poniedziałek skontaktuję się z firmą i opiszę dalej sytuację, w każdym razie nadal czekam na wasze opinie :).
Mój świat rowerów elektrycznych - zdjęcia, budowa, ciekawostki
http://facebook.com/RoweryElektryczneDiscovery

Awatar użytkownika
krzychu666
Posty: 94
Rejestracja: 19 lut 2018, 19:52
Lokalizacja: wiskitki

Re: Ocena jakości zaplotu silnika w serwisie - zbyt duże otwory?

Post autor: krzychu666 » 20 mar 2020, 16:54

nie tylko ty jesteś zawiedziony dałem do Maxew-u też QS-a 1000w i obręcz 26 wygłądało to identycznie .Strasznie pogorszyła się jakość ich usługi
Ostatnio zmieniony 23 mar 2020, 15:23 przez krzychu666, łącznie zmieniany 1 raz.
chińskie dziadostwo QS 35H 18S 35ah 50 A, MAXIM /złom PL /MAXUS 500W 14S 20ah 25A

GrzegorzS
Posty: 248
Rejestracja: 23 lut 2018, 0:14
Lokalizacja: Lubliniec

Re: Błędy podczas zaplatania silnik w serwisie MaxEV - zbyt duże otwory pod nyple

Post autor: GrzegorzS » 20 mar 2020, 17:55

tas pisze:
20 mar 2020, 13:01
Ktoś się jednak bawi :roll:
Kapsel się trzyma od spodu obręczy, wtedy się nie obraca i można go poszerzać ile trzeba.

Raczej kapsle powinny pozostać...
Co zrobisz jak jednak część kapsli zacznie się obracać?
Zapewne osadzenie kapsla nie jest jednakowe u różnych producentów, mi osobiście nie udało się rozwiercić Fortress-a w taki sposób jak sobie wymarzyłem.

Awatar użytkownika
tas
Administrator
Posty: 1284
Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Re: Ocena jakości zaplotu silnika w serwisie - zbyt duże otwory?

Post autor: tas » 20 mar 2020, 18:30

Trzeba kapsel przytrzymac od spodu, wtedy sie nie obraca. No i odpowiednie ostre wiertlo
Silniki, sterowniki, BMSy: SKLEP tel: 792-304-416
Kod rabatowy dla forumowiczów: "FORUM"
Tanie akumulatory i ogniwa: SKLEP
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: BLOG

Awatar użytkownika
Vegasnight9
Posty: 445
Rejestracja: 04 cze 2018, 0:10
Lokalizacja: Żary

Re: Ocena jakości zaplotu silnika w serwisie - zbyt duże otwory?

Post autor: Vegasnight9 » 20 mar 2020, 19:07

Według mnie fuszerka. Reklamuj.
Jeżdżę na HT Viper GTS 3kW :arrow: viewtopic.php?f=30&t=1243

gienek333
Posty: 289
Rejestracja: 19 lut 2018, 22:37
Lokalizacja: Kraków

Re: Ocena jakości zaplotu silnika w serwisie - zbyt duże otwory?

Post autor: gienek333 » 20 mar 2020, 19:20

Może te otwory lepiej było by powiększać odpowiednim stemplem?

Awatar użytkownika
verre
Posty: 473
Rejestracja: 27 maja 2018, 18:52
Lokalizacja: Śląskie

Re: Ocena jakości zaplotu silnika w serwisie - zbyt duże otwory?

Post autor: verre » 20 mar 2020, 19:33

u mnie ponad rok temu też problemy z Maxev,
Obrazek
nyple luźne w obręczy a potem pękanie
zwykły e-roverrek na zestawie kolegi glebor S1000R ;) bez R ;)

Awatar użytkownika
Majster
Posty: 52
Rejestracja: 07 maja 2017, 16:42

Re: Ocena jakości zaplotu silnika w serwisie - zbyt duże otwory?

Post autor: Majster » 23 mar 2020, 11:27

Cześć,

Kontaktowałem się z serwisem MaxEV który to zaplatał. Uznali reklamację i zgodzili się na naprawę przez zaplot silnika ze szprychami 2,6mm w innej obręczy (Remex Jumbo). Do wyboru miałem też zmianę szprych na 2,3mm w obręczy Dartmoor.

Dostałem informację, że w obręczy Dartmoor Fortress nie da się powiększyć kapsla i po usunięciu zostanie dziura.

Dzisiaj lub jutro odsyłam silnik, dam znać jak otrzymam go spowrotem :)
Mój świat rowerów elektrycznych - zdjęcia, budowa, ciekawostki
http://facebook.com/RoweryElektryczneDiscovery

midi
Posty: 69
Rejestracja: 22 lut 2018, 14:25

Re: Ocena jakości zaplotu silnika w serwisie - zbyt duże otwory?

Post autor: midi » 23 mar 2020, 21:31

Hej, ja mam szprychy 2,6mm w obręczy Dartmoor Fortress, mam zastosowane nyple mini i powiększałem otwory w kapslach ( kapsle zostały ) , wszystko jest ok. Michał od watomierzy też zaplatał Mxus 3K na tej obręczy ze szprychami 2,6mm i nyplami standard, przyjechał do mnie i rozwierciliśmy obręcz tak że kapsle wypadły, od środka otwory fazowałem delikatnie frezem kulowym Fi 10mm wszystko się spasowało jak trzeba, nyple przez to ładnie się wykładają, zrobił na tym już kilka tyś km i nic nie pękło. Koła centrował nam znajomy prowadzący serwis i sklep rowerowy, nigdy nie mieliśmy z tym problemów, szprychy dobrze napięte i chyba taka w tym tajemnica.

Awatar użytkownika
Majster
Posty: 52
Rejestracja: 07 maja 2017, 16:42

Re: Ocena jakości zaplotu silnika w serwisie - zbyt duże otwory?

Post autor: Majster » 24 mar 2020, 8:28

Midi, dzięki za opinie.
Serwis napisał, że "Po rozwiercaniu i usunięciu kapsla niestety zostaje trochę większa dziura." no cóż może nie mieli freza kulowego tylko wiertło fi 7 :)
Mój świat rowerów elektrycznych - zdjęcia, budowa, ciekawostki
http://facebook.com/RoweryElektryczneDiscovery

ODPOWIEDZ