Silniki w kole z mocowaniem jednostronnym

Dział dotyczący napędów z silnikiem umieszczonym w piastach kół. Budowa, zaplatanie szprych, zabezpieczenia
ODPOWIEDZ
Franc
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: 03 wrz 2020, 21:13
Lokalizacja: prawie Warszawa

Silniki w kole z mocowaniem jednostronnym

Post autor: Franc »

Do projektowanego cargobike'a - będę potrzebował do tylnych kół (rowerowe 20"), silników w piastach, mocowanych jednostronnie (plus sterownik, akumulatory itd). Ktoś, coś zna, wie?
Franc "Rowery Poziome Rule"

IMK P14-001 (SWB ASS)
Thyss 222
IMK P12 (SWB, USS, B2B tandem)
szary Peugeot 508SW z DW10CTED4
szary Renault Modus z D4F
Franc
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: 03 wrz 2020, 21:13
Lokalizacja: prawie Warszawa

Re: Silniki w kole z mocowaniem jednostronnym

Post autor: Franc »

Do tej pory znalazłem te: https://www.ebikes.ca/product-info/all- ... motor.html, jeszcze nie wnikałem co z nimi, jak sterować itd.
Czy ktoś jeszcze zna jakieś silnik, które można zapleść na rowerowej obręczy i zamontować jednostronnie?
Franc "Rowery Poziome Rule"

IMK P14-001 (SWB ASS)
Thyss 222
IMK P12 (SWB, USS, B2B tandem)
szary Peugeot 508SW z DW10CTED4
szary Renault Modus z D4F
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 2966
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Silniki w kole z mocowaniem jednostronnym

Post autor: pxl666 »

A taki setup



?
Franc
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: 03 wrz 2020, 21:13
Lokalizacja: prawie Warszawa

Re: Silniki w kole z mocowaniem jednostronnym

Post autor: Franc »

Tylko, że ja potrzebuje rozwiązania "profesjonalnego" a nie DIY, poza tym, jaka jest moc tych silniczków? W teorii do tego cargobike'a potrzebuję 250W (2x125W) bo musi być oficjalnie "street legal". Zdrowy rozsądek zaś podpowiada, że przydałoby się tak z 2x500W bo to będzie z 60kg roweru, 80kg rowerzysty i do 250kg ładunku czyli cirka 400kg w drodze..
Franc "Rowery Poziome Rule"

IMK P14-001 (SWB ASS)
Thyss 222
IMK P12 (SWB, USS, B2B tandem)
szary Peugeot 508SW z DW10CTED4
szary Renault Modus z D4F
Awatar użytkownika
Yin
Forumowicz
Posty: 703
Rejestracja: 19 lut 2018, 18:17
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: Silniki w kole z mocowaniem jednostronnym

Post autor: Yin »

Franc pisze:
06 wrz 2020, 19:31
W teorii do tego cargobike'a potrzebuję 250W (2x125W) bo musi być oficjalnie "street legal". Zdrowy rozsądek zaś podpowiada, że przydałoby się tak z 2x500W bo to będzie z 60kg roweru, 80kg rowerzysty i do 250kg ładunku czyli cirka 400kg w drodze..
Tego nikt nie sprawdza :) Musisz do takiej masy mieć zapas termiczny bo silniczki pod 400kg obciążenia wydymi na pierwszej małej górce. Nie łatwiej dać jakiś konkretniejszy silnik do tylnego koła?
Ostatnio zmieniony 11 sty 2021, 19:49 przez Yin, łącznie zmieniany 1 raz.
Franc
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: 03 wrz 2020, 21:13
Lokalizacja: prawie Warszawa

Re: Silniki w kole z mocowaniem jednostronnym

Post autor: Franc »

Yin: będą 2 koła więc i 2 silniki.
Franc "Rowery Poziome Rule"

IMK P14-001 (SWB ASS)
Thyss 222
IMK P12 (SWB, USS, B2B tandem)
szary Peugeot 508SW z DW10CTED4
szary Renault Modus z D4F
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 2966
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Silniki w kole z mocowaniem jednostronnym

Post autor: pxl666 »

myślę ze sporo zależy jak i po czym to się ma toczyć , oryginalnie takie kolo z hoverboarda 10" ludki używają do hulajnóg i pakują w to 60v . temat przekładniowych jednostronnych jest dość mało poruszany i na forum wcześniej nie widziałem tematu

tu masz przyczepkę pchającą i kolega rusza pod stromszą górkę bez pedałowania
Awatar użytkownika
Zxc843
Forumowicz
Posty: 652
Rejestracja: 30 gru 2018, 16:11
Lokalizacja: Kraków

Re: Silniki w kole z mocowaniem jednostronnym

Post autor: Zxc843 »

Najprościej to by było zmienić trochę budowę przyczepki aby można było zamontować silnik z mocowaniem dwustronnym.
KRAKÓW
slow
Forumowicz
Posty: 232
Rejestracja: 16 mar 2018, 14:41
Lokalizacja: podkarpackie

Re: Silniki w kole z mocowaniem jednostronnym

Post autor: slow »

Silniki z filmu to silniki od hoverboarda 6,5cala. Katowaliśmy takie w pojazdach ze sterownikiem 500W. Po 30min były mocno gorące przy bardzo ostrej jeździe. 250W podejrzewam że bezproblemowo dadzą radę. Tylko nie wiadomo jak z ich sprawnością po zaszprychowaniu na znacznie większe koło. możliwe że przy znacznie niższych obrotach szybko pójdą z dymem.
Franc
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: 03 wrz 2020, 21:13
Lokalizacja: prawie Warszawa

Re: Silniki w kole z mocowaniem jednostronnym

Post autor: Franc »

W dalszym ciągu szukam rozwiązań profesjonalnych a nie przeróbek i radosnej twórczości. Poza tym pragnę zauważyć, że nie tylko moc silniczka się liczy, ale też jego mechaniczna wytrzymałość: w rowerze, który będzie ważył cirka 400kg a nawet więcej 10mm ośka koła choćby nie wiem jak dobrej stali się ją zrobi to nie wytrzyma. Muszą być dużo grubsze - 15, 20mm.
Franc "Rowery Poziome Rule"

IMK P14-001 (SWB ASS)
Thyss 222
IMK P12 (SWB, USS, B2B tandem)
szary Peugeot 508SW z DW10CTED4
szary Renault Modus z D4F
mik84
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: 20 cze 2020, 13:46
Lokalizacja: Poznań

Re: Silniki w kole z mocowaniem jednostronnym

Post autor: mik84 »

A jak chciałbyś rozwiązać kwestię mechanizmu różnicowego, wiem że moc mała ale zastanawia mnie jak to się będzie prowadzić przy dość znacznym obciążeniu o jakim piszesz. Przy jeździe na luzie nie będzie problemu, pytanie jak się zachowa pojazd przy podaniu napięcia na silniki w czasie jazdy po łuku. Macie podobne doświadczenia?
Chodzi o uniknięcie tego typu przygód np przy zjeździe z górki :

Pozdrawiam,
Michał
Franc
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: 03 wrz 2020, 21:13
Lokalizacja: prawie Warszawa

Re: Silniki w kole z mocowaniem jednostronnym

Post autor: Franc »

Przy 2 silnikach to będzie [skreślone]trochę[/skreślone] zupełnie inaczej działać niż sztywna oś, sterowanie silników może wygenerować elektroniczny mechanizm różnicowy (wide pojazd elektryczny Elipsa), [skreślone]poza tym rozstaw kół (~840mm) będzie trochę większy niż możliwy do ogarnięcia bez mechanizmu różnicowego (600~650mm - stare badania, między innymi na podstawie BMW Isetta)[/skreślone, bo sprawdziłem - maksymalny rozstaw kół bez mechanizmu różnicowego to 400~450mm].
Dodano:
Oczywiście mechanizm różnicowy będzie na przedniej, skrętnej osi, przy napędzie na pedały, tu za bardzo nie da się nic innego wymyślić.
Franc "Rowery Poziome Rule"

IMK P14-001 (SWB ASS)
Thyss 222
IMK P12 (SWB, USS, B2B tandem)
szary Peugeot 508SW z DW10CTED4
szary Renault Modus z D4F
gość
Forumowicz
Posty: 106
Rejestracja: 20 maja 2019, 22:28

Re: Silniki w kole z mocowaniem jednostronnym

Post autor: gość »

Nie sądzę że znajdzie się dedykowane rozwiązanie.
Może warto rozważyć silnik z hulajnogi/hoverboarda jako rolka napędzają?
Franc
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: 03 wrz 2020, 21:13
Lokalizacja: prawie Warszawa

Re: Silniki w kole z mocowaniem jednostronnym

Post autor: Franc »

Napęd z rolki ma za duże straty.
Silnik Grin All Axle Hub Motor do którego linkuje na górze ma wersję z mocowaniem jednostronnym - oś 20mm, kolega zastosował 2 w przednich kołach swojej Leiba X-Stream XXL, pedałuje na tylne koło przez rohloffa.
https://biketothefuture.ch/
https://biketothefuture.ch/realisations ... xl-allrad/
Franc "Rowery Poziome Rule"

IMK P14-001 (SWB ASS)
Thyss 222
IMK P12 (SWB, USS, B2B tandem)
szary Peugeot 508SW z DW10CTED4
szary Renault Modus z D4F
Awatar użytkownika
Yin
Forumowicz
Posty: 703
Rejestracja: 19 lut 2018, 18:17
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: Silniki w kole z mocowaniem jednostronnym

Post autor: Yin »

gość pisze:
09 wrz 2020, 19:16
Nie sądzę że znajdzie się dedykowane rozwiązanie.
Może warto rozważyć silnik z hulajnogi/hoverboarda jako rolka napędzają?
Przy 400 kg jedyne co zrobi rolka do dziurę w oponie :)
Franc pisze:
06 wrz 2020, 21:52
Yin: będą 2 koła więc i 2 silniki.
Czekaj ale jaki konkretnie układ tego cargo bike planujesz? Założyłem tadpole z dwoma kołami z przodu i jednym z tyłu? Jeśli tak to naprawdę nie upieraj się w tych silnikach z przodu - pod 400 kg gotowych rozwiązań huba na przód na 99% nie znajdziesz, na tył jak najbardziej. Chyba ze zrezygnujesz z mocowania jednostronnego i zrobisz cargo - rikszę gdzie cały przedni wózek będzie skręcał.
Franc
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: 03 wrz 2020, 21:13
Lokalizacja: prawie Warszawa

Re: Silniki w kole z mocowaniem jednostronnym

Post autor: Franc »

4 koła: 2 przednie skrętne, mocowane jednostronnie, na poprzecznych podwójnych whaczach, napędzane pedałami i 2 tylne koła na wahaczach wleczonych, mocowane również jednostronnie z silnikami w piastach. :D
Coś jak Amadrillo, ale z mniej skomplikowanym napędem mięśniowym oraz możliwością mocowania ładunku nisko pomiędzy tylnymi kołami.
Ostatnio zmieniony 11 wrz 2020, 7:47 przez Umbur, łącznie zmieniany 1 raz.
Franc "Rowery Poziome Rule"

IMK P14-001 (SWB ASS)
Thyss 222
IMK P12 (SWB, USS, B2B tandem)
szary Peugeot 508SW z DW10CTED4
szary Renault Modus z D4F
slow
Forumowicz
Posty: 232
Rejestracja: 16 mar 2018, 14:41
Lokalizacja: podkarpackie

Re: Silniki w kole z mocowaniem jednostronnym

Post autor: slow »

Franc
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: 03 wrz 2020, 21:13
Lokalizacja: prawie Warszawa

Re: Silniki w kole z mocowaniem jednostronnym

Post autor: Franc »

But why?
Franc "Rowery Poziome Rule"

IMK P14-001 (SWB ASS)
Thyss 222
IMK P12 (SWB, USS, B2B tandem)
szary Peugeot 508SW z DW10CTED4
szary Renault Modus z D4F
tkoko
Forumowicz
Posty: 2015
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Silniki w kole z mocowaniem jednostronnym

Post autor: tkoko »

Franc pisze:
09 wrz 2020, 22:21
But why?
Dlatego że ma to co chcesz :D mocne koło, przystosowane do dużych obciążeń, fabryczne wzmocnione montowanie do jednej strony, i silniki w kole (możesz nawet dać na wszystkie koła).
Franc
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: 03 wrz 2020, 21:13
Lokalizacja: prawie Warszawa

Re: Silniki w kole z mocowaniem jednostronnym

Post autor: Franc »

To co projektuję, to będzie legalny rower docelowo z pełną homologacją a nie jednorazowa popierdułka, tu trzeba koła "rowerowe" (oczywiście poza piastami), silniki kastrowane do 250W, komplet oczujnikowania, szerokość 900mm i takie tam.
Im koła są szersze, tym mam mniej miejsca na ładunek pomiędzy nimi. Im koła mają szersze opony, tym mają większe opory toczenia.
Franc "Rowery Poziome Rule"

IMK P14-001 (SWB ASS)
Thyss 222
IMK P12 (SWB, USS, B2B tandem)
szary Peugeot 508SW z DW10CTED4
szary Renault Modus z D4F
tkoko
Forumowicz
Posty: 2015
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Silniki w kole z mocowaniem jednostronnym

Post autor: tkoko »

Franc pisze:
10 wrz 2020, 8:50
To co projektuję, to będzie legalny rower docelowo z pełną homologacją a nie jednorazowa popierdułka, tu trzeba koła "rowerowe" (oczywiście poza piastami), silniki kastrowane do 250W, komplet oczujnikowania, szerokość 900mm i takie tam.
Im koła są szersze, tym mam mniej miejsca na ładunek pomiędzy nimi. Im koła mają szersze opony, tym mają większe opory toczenia.
A co ma koło do legalności roweru. To czy będzie legalny zależy tylko od Ciebie, i parametrów które zapodasz. 100 kg na zwykłą obręcz rowerową, gdzie po wpadnięciu w dziurę będzie zapewne z pół tony i więcej, to też żadne rozwiązanie, a jak zastosujesz motocyklowe obręcze, to będziesz miał to samo co przy tych kołach. Co do powierzchni ładunkowej, to ile Ci się zmniejszy w stosunku do dużego koła rowerowego. Moim zdaniem nieznacznie, bo zyskujesz na małej średnicy koła.
Franc
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: 03 wrz 2020, 21:13
Lokalizacja: prawie Warszawa

Re: Silniki w kole z mocowaniem jednostronnym

Post autor: Franc »

Wracając do rozważań, czy ktoś zna jakiś producentów silników w piastach, co mają modele z osią 20mm? Ostatecznie 17mm. Bo jakby w takim silniku kable wychodziły po stronie mocowania tarczy, to można by go po niewielkich przeróbkach zamontować jednostronnie.
Franc "Rowery Poziome Rule"

IMK P14-001 (SWB ASS)
Thyss 222
IMK P12 (SWB, USS, B2B tandem)
szary Peugeot 508SW z DW10CTED4
szary Renault Modus z D4F
Leopold
Forumowicz
Posty: 67
Rejestracja: 19 lut 2018, 21:52
Lokalizacja: Zamość

Re: Silniki w kole z mocowaniem jednostronnym

Post autor: Leopold »

Franc znamy się ze zlotu w Ogrodzieńcu. Miałem tam quada "Kropkę" z napędem 250 W ale silnik zamontowany jako midrive przez pośrednią przekładnię na tylne półośki z mechanizmem różnicowym dla ubogich z dwóch wolno biegów. Zrobiłem tak dlatego, że nie mogłem znaleźć silników jednostronnych o odpowiednich parametrach. Rower ten zrobiłem w 2013 r, od tamtej pory takich silników nie znalazłem by były fabrycznie w kole stricte rowerowym. W tej chwili moim zdaniem pozostaje Ci dwa rozwiązania: jedno - odstąpić od założenia silników rowerowych nie patrząc na ich moc i zastosować klasy samochodowo - motocyklowej, lub dać tak jak proponujesz silniki rowerowe ale od hoverboarda 10" zaplecione w koła najwyżej 24" (moim zdaniem silniki te jako, że mają maksymalne obroty 209 r/min i i patrząc na cel delikatnej budowy nie nadają Ci się); drugie rozwiązanie to, to jakie mam w "Kropce", dać z tyłu silnik 250 W jako midrive - silnik poza kołem z typowym mechanizmem różnicowym. Ze względów wytrzymałościowych optowałbym za tym drugim rozwiązaniem. W "Kropce" dałem półośki o średnicy 20 mm. Mocowanie kół typu wózka inwalidzkiego. Przód Tak jak założyłeś. Patrząc na planowane obciążenia i przepisy szybkości nie będziesz rozwijał ponad 25 km/h.
Leopold
Leopold
Franc
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: 03 wrz 2020, 21:13
Lokalizacja: prawie Warszawa

Re: Silniki w kole z mocowaniem jednostronnym

Post autor: Franc »

Czy znacie firmę Heinzmann: https://www.heinzmann-electric-motors.com/en/?
Produkują silniki z mocowaniem jednostronnym, ale one mają nośność max 100kg na koło w takim układzie. Czy ktoś tego używał? Jak z ich jakością i wytrzymałością?
Franc "Rowery Poziome Rule"

IMK P14-001 (SWB ASS)
Thyss 222
IMK P12 (SWB, USS, B2B tandem)
szary Peugeot 508SW z DW10CTED4
szary Renault Modus z D4F
Awatar użytkownika
Yin
Forumowicz
Posty: 703
Rejestracja: 19 lut 2018, 18:17
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: Silniki w kole z mocowaniem jednostronnym

Post autor: Yin »

Przeglądałem stronę ev4 i mają pojazd na hubach mocowanych jednostronnie:
https://www.ev4.pl/mountain-cart-4x4.html

Trzeba by napisać do nich maila czy sprzedają silniki osobno. Btw firma z Warszawy więc Franc ma blisko :)
molpiku
Forumowicz
Posty: 110
Rejestracja: 26 mar 2020, 13:02
Lokalizacja: Kutno, łódzkie

Re: Silniki w kole z mocowaniem jednostronnym

Post autor: molpiku »

A może jeden silnik napędzający tylną oś bez dyfra aby w razie czego nie odcinało jak ktoś pojedzie w teren.
Maciej
Franc
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: 03 wrz 2020, 21:13
Lokalizacja: prawie Warszawa

Re: Silniki w kole z mocowaniem jednostronnym

Post autor: Franc »

Nie może być jeden silnik napędzający oś, bo nie będzie osi łączącej koła. On będą na wleczonych wahaczach, po bokach przestrzeni ładunkowej.
Franc "Rowery Poziome Rule"

IMK P14-001 (SWB ASS)
Thyss 222
IMK P12 (SWB, USS, B2B tandem)
szary Peugeot 508SW z DW10CTED4
szary Renault Modus z D4F
ODPOWIEDZ