Sparta

Dział dotyczący napędów z silnikiem umieszczonym w piastach kół. Budowa, zaplatanie szprych, zabezpieczenia
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
krowkens
Forumowicz
Posty: 49
Rejestracja: 19 sie 2020, 20:49
Lokalizacja: Tychy

Sparta

Post autor: krowkens »

Potrzebuję waszej porady.

Chcę dla zony tanio zelektryfikować rower. Roweru nie mam, ale wizja jest taka.
Pojawiły się na OLX miejskie rowery z zagranicy uszkodzone/niesprawne elektrycznie np Sparta lub Batavus. Przy załozeniu że silnik jest sprawny, wywalam całą oryginalną elektronikę i montuję co trzeba z Ali.

Czy to słuszna droga? Co trzeba wcześniej wiedziec i co może zaskoczyć przy takiej próbie przeróbki.
Te rowery mimo aluminiowej ramy wyglądają na ciężkie. Solidna rama, bagaznik z grubych rurek. Czy po dołożeniu reszty kobieta sama da rade wytargac to z piwnicy?

Czy moze celowac w standardowy damski rower jakiejś marki (jakiej?) i dalej go elektryfikować?
miki
Forumowicz
Posty: 788
Rejestracja: 14 gru 2019, 11:46

Re: Sparta

Post autor: miki »

Co do wagi, możesz to sam zweryfikować. Holenderskie rowerki są mocne konstrukcyjnie, ale dość ciężkie. Jeśli dołożysz do tego elementy elektryfikujące, będziesz miał rower powyżej 20kg na pewno.
Awatar użytkownika
zeeltom
Forumowicz
Posty: 3773
Rejestracja: 27 kwie 2017, 12:05
Lokalizacja: Żyrardów

Re: Sparta

Post autor: zeeltom »

Z tymi Spartami i pochodnymi, to jest jedyna słuszna doga, czyli wywalenie elektroniki i zrobienie go po normalnemu :) Inne rozwiązanie, to kupienie innej wersji roweru w dobrym stanie wizualnym np. jakiejś starszej wersji z żelowymi akumulatorami i wymiana ich na lity. Przypuszczam, że te druga opcja będzie wymagała mniej roboczogodzin :)
***** ***
ODPOWIEDZ