Ocena jakości zaplotu silnika w serwisie - zbyt duże otwory?

Dział dotyczący napędów z silnikiem umieszczonym w piastach kół. Budowa, zaplatanie szprych, zabezpieczenia
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Majster
Forumowicz
Posty: 82
Rejestracja: 07 maja 2017, 16:42
Lokalizacja: Tychy

Ocena jakości zaplotu silnika w serwisie - zbyt duże otwory?

Post autor: Majster »

Cześć,

Zamówiłem w serwisie MaxEv zaplot silnika QS 35h pod obręcz Dartmoor Fortress V2 26 cali ze szprychami 2.6mm. ;) Chciałbym zapytać was o opinię i porównanie waszych silników.

Dzisiaj odebrałem paczkę i czuję się zawiedziony. Kapsle zostały usunięte. Zdaję sobie sprawę, że przy grubszych szprychach może być konieczność poszerzenia, natomiast otwór powienien być proporcjonalny do grubości szprychy.
Zdjęcia:
Obrazek

Brak kapsla, widoczne wióry z wiercenia,
Obrazek

Obrazek
Dla porównania, inny silnik również z rozwierconym kapslem. Widać obręcz kapsla, nie ma luzu między nyplem i obręczą.
Obrazek

Zrobiłem pomiary. Średnia nypla wynosi około 5,5mm, średnica otworu 7mm a luzu jest aż (około) 1.5 mm. .

Zamówiłem szprychy 2,6mm bo zależy mi na maksymalnej wytrzymałości, jak i na wyglądzie.

Proszę o waszą opinię, czy tak to powinno wyglądać? Moim zdaniem jest to błąd serwisu, ale zanim skontatkuje się z firmą chcę usłyszeć wasze opinie.
Ostatnio zmieniony 23 mar 2020, 10:05 przez Majster, łącznie zmieniany 3 razy.
Mój świat rowerów elektrycznych - zdjęcia, budowa, ciekawostki
http://facebook.com/RoweryElektryczneDiscovery
Awatar użytkownika
zeeltom
Forumowicz
Posty: 3895
Rejestracja: 27 kwie 2017, 12:05
Lokalizacja: Żyrardów

Re: Błędy podczas zaplatania silnik w serwisie MaxEV - zbyt duże otwory pod nyple

Post autor: zeeltom »

Kapsli nie da się rozwiercić. Jak wiertło złapie, to kręcą się w obręczy.
Raczej nikt nie będzie się bawił w rozwiercanie skokowe co 0.01 mm.
***** ***
Awatar użytkownika
tas
Administrator
Posty: 1916
Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Re: Błędy podczas zaplatania silnik w serwisie MaxEV - zbyt duże otwory pod nyple

Post autor: tas »

Ktoś się jednak bawi :roll:
Kapsel się trzyma od spodu obręczy, wtedy się nie obraca i można go poszerzać ile trzeba.

Raczej kapsle powinny pozostać, 2.6mm to są sztywne szprychy, ona nie pęknie czyli prędzej wyciągnie nypla przez otwór w obręczy :(

Obrazek
Obrazek
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: 792-304-416
Kod rabatowy dla forumowiczów: "FORUM"
Tanie akumulatory i ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Awatar użytkownika
Majster
Forumowicz
Posty: 82
Rejestracja: 07 maja 2017, 16:42
Lokalizacja: Tychy

Re: Ocena jakości zaplotu silnika w serwisie - zbyt duże otwory?

Post autor: Majster »

Dzięki tas za zdjęcia.

Również się obawiam zniszczenia obręczy. Nie wiadomo kiedy to się stanie, w dodatku w środku będzie się zbierał brud.
Gdybym jeszcze raz chciał zlecić zaplatanie, czy mogę odzyskać szprychy, czy są one już na tyle skrzywione że trzeba kupić nowe?

W dodatku na zleceniu była informacja, żeby się ze mną skontaktować przed wykonaniem zamówienia. A umawiałem się na delikatne rozwiercenie kapsli.
Mój świat rowerów elektrycznych - zdjęcia, budowa, ciekawostki
http://facebook.com/RoweryElektryczneDiscovery
Awatar użytkownika
zeeltom
Forumowicz
Posty: 3895
Rejestracja: 27 kwie 2017, 12:05
Lokalizacja: Żyrardów

Re: Ocena jakości zaplotu silnika w serwisie - zbyt duże otwory?

Post autor: zeeltom »

Nie wiem, jak u Tasa. U mnie kapsle zaczynały się obracać w obręczy. Nie podobają mi się szprychy, które są wygięte tuż przy nyplu na gwincie. To proszenie się o złamanie szprychy w tym miejscu, bo tu będzie najmocniej pracowało. Ja robię otwory o średnicy nypla, ale rozwiercam je wzdłuż obręczy, by można je było ułożyć po skosie wzdłuż szprychy a nie naciągać i wyginać gwintu szprychy. Są różne szkoły rozwiercania i zaplatania :)
***** ***
Awatar użytkownika
tas
Administrator
Posty: 1916
Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Re: Ocena jakości zaplotu silnika w serwisie - zbyt duże otwory?

Post autor: tas »

Wymiana pękniętej szprychy to koszt ~3zł
Wymiana pękniętej obręczy to koszt ~250zł
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: 792-304-416
Kod rabatowy dla forumowiczów: "FORUM"
Tanie akumulatory i ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Awatar użytkownika
Majster
Forumowicz
Posty: 82
Rejestracja: 07 maja 2017, 16:42
Lokalizacja: Tychy

Re: Ocena jakości zaplotu silnika w serwisie - zbyt duże otwory?

Post autor: Majster »

W poniedziałek skontaktuję się z firmą i opiszę dalej sytuację, w każdym razie nadal czekam na wasze opinie :).
Mój świat rowerów elektrycznych - zdjęcia, budowa, ciekawostki
http://facebook.com/RoweryElektryczneDiscovery
Awatar użytkownika
krzychu666
Forumowicz
Posty: 125
Rejestracja: 19 lut 2018, 19:52
Lokalizacja: wiskitki

Re: Ocena jakości zaplotu silnika w serwisie - zbyt duże otwory?

Post autor: krzychu666 »

nie tylko ty jesteś zawiedziony dałem do Maxew-u też QS-a 1000w i obręcz 26 wygłądało to identycznie .Strasznie pogorszyła się jakość ich usługi
Ostatnio zmieniony 23 mar 2020, 15:23 przez krzychu666, łącznie zmieniany 1 raz.
chińskie dziadostwo MXUS 3K 18S 35ah 50 A, MAXIM /złom PL /MXUS 500W 14S 20ah 25A
GrzegorzS
Forumowicz
Posty: 354
Rejestracja: 23 lut 2018, 0:14
Lokalizacja: Lubliniec

Re: Błędy podczas zaplatania silnik w serwisie MaxEV - zbyt duże otwory pod nyple

Post autor: GrzegorzS »

tas pisze:
20 mar 2020, 13:01
Ktoś się jednak bawi :roll:
Kapsel się trzyma od spodu obręczy, wtedy się nie obraca i można go poszerzać ile trzeba.

Raczej kapsle powinny pozostać...
Co zrobisz jak jednak część kapsli zacznie się obracać?
Zapewne osadzenie kapsla nie jest jednakowe u różnych producentów, mi osobiście nie udało się rozwiercić Fortress-a w taki sposób jak sobie wymarzyłem.
Awatar użytkownika
tas
Administrator
Posty: 1916
Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Re: Ocena jakości zaplotu silnika w serwisie - zbyt duże otwory?

Post autor: tas »

Trzeba kapsel przytrzymac od spodu, wtedy sie nie obraca. No i odpowiednie ostre wiertlo
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: 792-304-416
Kod rabatowy dla forumowiczów: "FORUM"
Tanie akumulatory i ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Awatar użytkownika
Vegasnight9
Forumowicz
Posty: 523
Rejestracja: 04 cze 2018, 0:10
Lokalizacja: Żary

Re: Ocena jakości zaplotu silnika w serwisie - zbyt duże otwory?

Post autor: Vegasnight9 »

Według mnie fuszerka. Reklamuj.
Jeżdżę na HT Viper GTS 3kW :arrow: viewtopic.php?f=30&t=1243
gienek333
Forumowicz
Posty: 405
Rejestracja: 19 lut 2018, 22:37
Lokalizacja: Kraków

Re: Ocena jakości zaplotu silnika w serwisie - zbyt duże otwory?

Post autor: gienek333 »

Może te otwory lepiej było by powiększać odpowiednim stemplem?
Awatar użytkownika
verre
Forumowicz
Posty: 713
Rejestracja: 27 maja 2018, 18:52
Lokalizacja: Śląskie

Re: Ocena jakości zaplotu silnika w serwisie - zbyt duże otwory?

Post autor: verre »

u mnie ponad rok temu też problemy z Maxev,
Obrazek
nyple luźne w obręczy a potem pękanie
..........
Awatar użytkownika
Majster
Forumowicz
Posty: 82
Rejestracja: 07 maja 2017, 16:42
Lokalizacja: Tychy

Re: Ocena jakości zaplotu silnika w serwisie - zbyt duże otwory?

Post autor: Majster »

Cześć,

Kontaktowałem się z serwisem MaxEV który to zaplatał. Uznali reklamację i zgodzili się na naprawę przez zaplot silnika ze szprychami 2,6mm w innej obręczy (Remex Jumbo). Do wyboru miałem też zmianę szprych na 2,3mm w obręczy Dartmoor.

Dostałem informację, że w obręczy Dartmoor Fortress nie da się powiększyć kapsla i po usunięciu zostanie dziura.

Dzisiaj lub jutro odsyłam silnik, dam znać jak otrzymam go spowrotem :)
Mój świat rowerów elektrycznych - zdjęcia, budowa, ciekawostki
http://facebook.com/RoweryElektryczneDiscovery
midi
Forumowicz
Posty: 91
Rejestracja: 22 lut 2018, 14:25

Re: Ocena jakości zaplotu silnika w serwisie - zbyt duże otwory?

Post autor: midi »

Hej, ja mam szprychy 2,6mm w obręczy Dartmoor Fortress, mam zastosowane nyple mini i powiększałem otwory w kapslach ( kapsle zostały ) , wszystko jest ok. Michał od watomierzy też zaplatał Mxus 3K na tej obręczy ze szprychami 2,6mm i nyplami standard, przyjechał do mnie i rozwierciliśmy obręcz tak że kapsle wypadły, od środka otwory fazowałem delikatnie frezem kulowym Fi 10mm wszystko się spasowało jak trzeba, nyple przez to ładnie się wykładają, zrobił na tym już kilka tyś km i nic nie pękło. Koła centrował nam znajomy prowadzący serwis i sklep rowerowy, nigdy nie mieliśmy z tym problemów, szprychy dobrze napięte i chyba taka w tym tajemnica.
Awatar użytkownika
Majster
Forumowicz
Posty: 82
Rejestracja: 07 maja 2017, 16:42
Lokalizacja: Tychy

Re: Ocena jakości zaplotu silnika w serwisie - zbyt duże otwory?

Post autor: Majster »

Midi, dzięki za opinie.
Serwis napisał, że "Po rozwiercaniu i usunięciu kapsla niestety zostaje trochę większa dziura." no cóż może nie mieli freza kulowego tylko wiertło fi 7 :)
Mój świat rowerów elektrycznych - zdjęcia, budowa, ciekawostki
http://facebook.com/RoweryElektryczneDiscovery
Awatar użytkownika
Majster
Forumowicz
Posty: 82
Rejestracja: 07 maja 2017, 16:42
Lokalizacja: Tychy

Re: Ocena jakości zaplotu silnika w serwisie - zbyt duże otwory?

Post autor: Majster »

Update - firma MaxEV uznała reklamację. Odesłałem silnik, a firma zaplotła w inną obręcz Jumbo RMX, i ty razem wygląda to rewelacyjnie. Wnioski na przyszłość: trzeba upewnić się że dana obręcz pasuje do szprych.
Mój świat rowerów elektrycznych - zdjęcia, budowa, ciekawostki
http://facebook.com/RoweryElektryczneDiscovery
Awatar użytkownika
zeeltom
Forumowicz
Posty: 3895
Rejestracja: 27 kwie 2017, 12:05
Lokalizacja: Żyrardów

Re: Ocena jakości zaplotu silnika w serwisie - zbyt duże otwory?

Post autor: zeeltom »

Ta obręcz była rozwiercana pod nowe, grubsze szprychy. Otwory w silniku też.
Obrazek

Otwory rozwiercone w pierwszej kolejności pod nyple od strony szprych. Następnie od strony dętki. Wiertło od strony dętki po przejściu przez ściankę robi małą fazę w mniejszych otworach na nyple. Nie potrzeba kombinować z jakimiś frezami. Tu było trochę łatwiej, bo zaplot jest na słoneczko, ale tak samo można robić przy zaplocie na krzyże, tylko otwory pod nyple trzeba rozwiercić na boki, by zrobić małą fasolkę.

Tak wygląda zaplecione kółko.
Obrazek
***** ***
ximad
Forumowicz
Posty: 279
Rejestracja: 01 mar 2018, 12:59
Lokalizacja: Poznań

Re: Ocena jakości zaplotu silnika w serwisie - zbyt duże otwory?

Post autor: ximad »

Dziwie sie ze o tym nie powiedzieli przed zaplotem. Jak ja im wysłałem obrecze to 3 razy dzwonili żeby sie upewnic jakie szprychy, jakie grube, jakie wejdą do fortressa bez rozwiercania. Wszystkie za i przeciw sie dowiedzialem przed robota.
scuda
Forumowicz
Posty: 681
Rejestracja: 24 lut 2018, 21:49
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: Ocena jakości zaplotu silnika w serwisie - zbyt duże otwory?

Post autor: scuda »

Ja mam zrobione tak samo jak zrobił maxev, rozwiercone kapsle i poszerzony otwór, tak aby lekko luzy nyple miały aby się wykładały. Obręcz taka sama jak autora dartmoor fortress w 3k turbo i nic się nie działo z obręczą.
Awatar użytkownika
Majster
Forumowicz
Posty: 82
Rejestracja: 07 maja 2017, 16:42
Lokalizacja: Tychy

Re: Ocena jakości zaplotu silnika w serwisie - zbyt duże otwory?

Post autor: Majster »

Cześć,

Nie dzwonili pewnie dlatego, że już wcześniej zgadałem się na tą obręcz i szprychy 2.6mm. Jednak umawiałem się na delikatne rozwiercenie kapsli a nie dziury. Może i by działało, ale osłabia to konstrukcję i obrzydliwe wygląda. W każdym razie, jak pisałem - reklamacja uznana i temat załatwiony :)
Mój świat rowerów elektrycznych - zdjęcia, budowa, ciekawostki
http://facebook.com/RoweryElektryczneDiscovery
Awatar użytkownika
zeeltom
Forumowicz
Posty: 3895
Rejestracja: 27 kwie 2017, 12:05
Lokalizacja: Żyrardów

Re: Ocena jakości zaplotu silnika w serwisie - zbyt duże otwory?

Post autor: zeeltom »

A sprawdzałeś średnicę wewnętrzną kapsla i średnicę zewnętrzną nypla? Możliwe, że różnica była na tyle duża, że nie szło rozwiercić delikatnie.
Ze względu na pochylenie nypla otwór musi być nieco większy, niż średnica nypla, inaczej będziesz miał powyginane szprychy przy nyplu, a nie wygląda to ładnie i fachowo.
***** ***
scuda
Forumowicz
Posty: 681
Rejestracja: 24 lut 2018, 21:49
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: Ocena jakości zaplotu silnika w serwisie - zbyt duże otwory?

Post autor: scuda »

Dokładnie jak pisze zeeltom, ja brałem z maxev szprychy 2.6 i obrecz mialem dartmoor fortress taka jak ty bodajze, i nie dalo rozwiercic tak kapsli żeby nypel swobodnie wszedł. U siebie obrobiłem otwór fazownikiem i nie wygląda tak zle.
Awatar użytkownika
zeeltom
Forumowicz
Posty: 3895
Rejestracja: 27 kwie 2017, 12:05
Lokalizacja: Żyrardów

Re: Ocena jakości zaplotu silnika w serwisie - zbyt duże otwory?

Post autor: zeeltom »

Trzeba też pamiętać, że po zapleceniu koła trzeba co jakiś czas dociągnąć szprychy do momentu utworzenia sobie gniazda w obręczy przez nyple. Może to być i ze 3 razy co jakiś czas, zanim się dobrze ugniotą w obręczy.
***** ***
Awatar użytkownika
Camis
Forumowicz
Posty: 62
Rejestracja: 26 paź 2018, 16:30
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Ocena jakości zaplotu silnika w serwisie - zbyt duże otwory?

Post autor: Camis »

Nawierciłem kapsle pod szprychy 2.6 z nyplem mini 5mm. Niestety nie wyszło za dobrze i kapsle powypadały. Teraz mam spory otwór, czy te nyple co mam utrzymają się na tym czy wymienić je na nyple 6 albo 6.5mm?.

Jakieś rady czy niestety trzeba wymienić obręcz?.

Na zdjęciach szprychy nie poodciągane tylko włożone z luzem.

Obręcz Remerx Jumbo, silnik QS 205 35h.

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
tas
Administrator
Posty: 1916
Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Re: Ocena jakości zaplotu silnika w serwisie - zbyt duże otwory?

Post autor: tas »

Powyrywa te nyple z alu bez kapsli :(
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: 792-304-416
Kod rabatowy dla forumowiczów: "FORUM"
Tanie akumulatory i ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Awatar użytkownika
zeeltom
Forumowicz
Posty: 3895
Rejestracja: 27 kwie 2017, 12:05
Lokalizacja: Żyrardów

Re: Ocena jakości zaplotu silnika w serwisie - zbyt duże otwory?

Post autor: zeeltom »

Załóż podkładki pod nyple i będzie grało ;)
***** ***
Awatar użytkownika
Camis
Forumowicz
Posty: 62
Rejestracja: 26 paź 2018, 16:30
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Ocena jakości zaplotu silnika w serwisie - zbyt duże otwory?

Post autor: Camis »

zeeltom pisze:
03 maja 2021, 16:14
Załóż podkładki pod nyple i będzie grało ;)
Ale zwykle podkładki czy jakieś specjalne pod nyple?.
Awatar użytkownika
zeeltom
Forumowicz
Posty: 3895
Rejestracja: 27 kwie 2017, 12:05
Lokalizacja: Żyrardów

Re: Ocena jakości zaplotu silnika w serwisie - zbyt duże otwory?

Post autor: zeeltom »

Ja zakładałem zwykłe, byle łeb nypla nie wypadał.
***** ***
ODPOWIEDZ