Strona 1 z 1

Demontaż silnika

: 28 wrz 2023, 10:03
autor: Kamil.wicinski
Witam. Mój rower przestał jeździć. Zacząłem diagnozować i wyszło że padły czujniki halla. Wszystkie mają zwarcie do masy z zależności jak się obróci koło( w jednej pozycji jest zwarcie w innej nie ma, jednak zàwsze któreś z trzech ma) problem w tym że nie wiem jak mam rozebrać silnik. Czujniki są od strony bębenka którego nie ma jak odkręcić i metalowa obudowa od tej strony nie chce zejść. Czy ktoś miał doczynienia z takim silnikiem i wie jak się za niego zabrać ?
IMG20230928094812_Easy-Resize.com.jpg
IMG20230928094835_Easy-Resize.com.jpg

Re: Demontaż silnika

: 28 wrz 2023, 10:17
autor: lukk
Jak to mierzyłeś? Powinieneś zasilić halle (5V między czarnym i czerwonym) i potem obracając kołem sprawdzać napięcie na wyjściach kolejnych halli, jeżeli są sprawne to napięcie będzie się zmieniać między ~0 i ~4V.

Re: Demontaż silnika

: 28 wrz 2023, 12:33
autor: Kamil.wicinski
Znalazlem w internecie na YT film instruktażowy. Podłączyłem zasilanie z ładowarki od telefonu 5V. Żaden czujnik nie pokazywał napięcia na sygnałach.w tym filmie jeszcze było że żaden sygnał nie powinien mieć spięcia z masą ani zasilaniem. U mnie spięcie jest do masy a czujniki nie pokazują żadnego napięcia.

Re: Demontaż silnika

: 28 wrz 2023, 19:00
autor: slow
Źle je mierzysz.
Raczej są sprawne.

Re: Demontaż silnika

: 28 wrz 2023, 21:45
autor: Kamil.wicinski
Masz rację. Zmierzyłem jeszcze raz i raz jest 0 raz prawie 5v( 4.98). Tylko promoem został bo rower dalej nie jeździ. Sterownik podaje napięcia na wszystko. Zauważyłem jednak że nie pokazuje na wyświetlaczu ikony hamowania. Czy powinna się zapalać mimo innych problemów niż ze sterownikiem. ? Sterownik podaje 5v na czujniki, czujnik sprawdzałem czy jak odchyle manetkę to się zwiera I działa a na wyświetlaczu nie pokazuje aby czujnik zadziałał. Tak samo jest z manetka. Czy wyświetlacz powinien pokazać ikonę włączonej manetki nawet gdyby silnik był odłączony?

Re: Demontaż silnika

: 29 wrz 2023, 12:02
autor: slow
Ale ty nawet nie napisałeś jaki masz licznik.
W tych co ja miałem normalnie ikona hamulca się nie pojawiała. pojawiałą się podczas hamowania więc tu raczej problemu nie ma

Re: Demontaż silnika

: 29 wrz 2023, 13:28
autor: tkoko
Najpierw podaj jaki masz wyświetlacz i sterownik. Następnie sprawdź/podaj czy na wyświetlaczu pojawia się komunikat "error code". Dalej sprawdź PRAWIDŁOWO silnik;
https://ebike.nexun.pl/diagnostyka-silnika/
i sterownik;
https://ebike.nexun.pl/diagnostyka-ster ... ment-24509

Re: Demontaż silnika

: 30 wrz 2023, 16:13
autor: Kamil.wicinski
Dzięki za podpowiedzi. Sprawdziłem wszystko jak w tych poradnikach. Silnik nie ma zwarcia do obudowy, kable do silnika sprawdziłem i są sprawne. Silnik na wzmacniaczu 12v cyka i robi mały obrót. Co do czujników halla mają wszystkie 4,12 v gdy kręcę kołem zmienia się na -0,6v.Mam wyświetlacz KT LCD3 i sterownik KT36/48SVPRL
IMG20230929163801_Easy-Resize.com.jpg
IMG20230929163808_Easy-Resize.com.jpg
.

Re: Demontaż silnika

: 03 paź 2023, 12:23
autor: Kamil.wicinski
Czy ktoś może jakoś pomóc dobrać się do tych czujników halla? Nie mam zielonego pojęcia jak ściągnąć ta metalową obudowę silnika od strony bębenka. Tam nie ma żadnej śrubki. Już nie mam pomysłu. Ewentualnie zna ktoś jakiś serwis dla tego typu pojazdów ( łódzkie, mazowieckie) ?? Czy są wogole jakieś warsztaty co zajmują się takimi rowerami przerobionymi na elektryczne ?

Re: Demontaż silnika

: 03 paź 2023, 12:44
autor: Greguar
Ośka trzyma się tylko na łożyskach ( 1 w bębenku, 2 w wewnątrz silnika), sprawdź też tulejkę ośki wystającą z bębenka ( ta srebrna) należy ją zsunąć może być zapieczona.
Obudowę silnika złapać należy 2 łapkami i stanowczym ruchem uderzając ośką o coś twardego (elastycznego ) powinna się zsunąć.

viewtopic.php?f=10&t=9697&p=118974#p118974

Re: Demontaż silnika

: 03 paź 2023, 12:57
autor: lukk
mam podobny silnik, tylko na wolnobieg, tak jak pisze kolega, po prostu może ciasno siedzieć na łożyskach. Trzeba wybić albo najlepiej wyprasować ściągaczem.

Re: Demontaż silnika

: 03 paź 2023, 13:04
autor: wit
tylko,że wygląda na to, że hale są w porządku -wiec po co to rozbierać ?
Ogarnij sterownik...

Re: Demontaż silnika

: 03 paź 2023, 17:19
autor: Kamil.wicinski
Dzięki za podpowiedzi. Mam lekki luz na obudowie i jak próbuję ją wyjąć to stuka o taką nakrętkę na ośce i przez nią nie chce zejść.
IMG_20231003_170614_Easy-Resize.com.jpg
Sterownik mierzyłem tak jak kolega podesłał w tych poradnikach i wygląda dobrze. Tylko zastanawia mnie fakt że jak mierze ta rezystancje na tranzystorach to wynosi na początku 3k oma i bardzo szybko podnosi się w granice 9k oma. Nie wiem czy to normalne pomiary. Rower nie rusza ani na manetce ani na pas. Jedno tylko zaobserwowałem że na wyświetlaczu mam taką opcję że jak się przytrzyma strzałkę w doł to włącza się taki asystent marszu. Że można prowadzić rower a on wspomaga tylko tak do marszu. To jak to włączam to silnik zaczyna się kręcić, czasami zrobi parę obrotów czasami 1 albo i pół, i tak zawsze kończy się tym samym błędem info 03 i się zatrzymuje. Stąd moje podejrzenia że jednakchodzi o czujniki halla.

Re: Demontaż silnika

: 03 paź 2023, 21:23
autor: wit
"Sterownik mierzyłem tak jak kolega podesłał w tych poradnikach i wygląda dobrze. "

to, że sterownik nie ma zwalonego bloku mocy oraz zasilania/stabilizacji napięć funkcyjnych nie oznacza automatycznie, że jest sprawny.
w sterowniku potencjalnie masz 100x więcej miejsc potencjalnej awarii niż w silniku...
wystarczy, że będzie przerwany kabelek sygnałowy z manetki, albo, że sterownik mylnie dostanie sygnał o wciśnięciu hamulca (znowu przerwa lub zwarcie ścieżki sygnałowej, albo, że czeka na jakiś autotuning/samonaukę (dostrojenie sprawdzenie parametrów silnika i układu hali)... albo zwyczajnie uszkodzone coś w logice oprogramowaniu...

słowem -czy ten sterownik prawidłowo działa z innymi silnikami ? bo tylko w ten sposób można zweryfikować jego sprawność. a wszelkie pomiary -to bardziej próby oceny co padło -i sprawdzanie poszczególnych (nie wszystkich) elementów...

Re: Demontaż silnika

: 04 paź 2023, 7:18
autor: Greguar
To jest tulejka - należy zeszlifować tą "wypływkę" i wszystko zejdzie

Re: Demontaż silnika

: 04 paź 2023, 8:00
autor: tkoko
1. miałeś podać jaki masz sterownik/wyświetlacz i i jakie "error code" wyświetlane są po załączeniu.
2. jeżeli WSZYSTKIE pomiary silnika wg poradnika "Nexun" były prawidłowe, to jest duże prawdopodobieństwo że silnik jest OK.
3. pytanie, w jakich warunkach silnik przestał jeździć.
4. z info że w trybie "walk" silnik rusza i po chwili wyskakuje "error code 3" i silnik się wyłącza, sądzę że albo było "grzebane" w przewodach silnika (podmiana przewodów), albo w ustawieniach wyświetlacza/sterownika.
5. "Error code 3" dla zestawu "KT" to błąd hali, lecz dla "GT" to błąd PAS, tak więc dobrze byłoby wiedzieć o czym mówimy, i co diagnozujemy. Ponadto sterowniki "blokowe" potrafią działać i bez hali jeżeli są prawidłowo podłączone

Re: Demontaż silnika

: 04 paź 2023, 8:59
autor: Kamil.wicinski
Pisałem już wczesniej. Mam wyświetlacz KT LCD3 i sterownik KT36/48SVPRL. Rower przestał jechać w trasie. Jechał i po prostu nagle przestał. Skoro hale są dobre, sterownik wydaje się sprawny na pierwszy rzut oka, choć może się w nim zepsuć wiele różnych rzeczy to co dalej zostało zrobić? Myślałem że odczyt minus (-0,6v) na tych halach jest nieprawidłowym odczytem. Kabli do silnika nie zmieniałem, mierzyłem dioda ( tym pikaczem w mierniku ) wszystkie kable od samego sterownika aż do samego miedzianego oplotu w silniku. Wszystkie pikaja, mają zwarcie czyli nie są przerwane. Chyba zostaje tylko faktycznie podmienić sterownik i sprawdzić czy działa. Mam silnik 1kW niestety nie wiem jaki dokładnie kupić sterownik do naklejka się trochę przetarła.
IMG20231004091817_Easy-Resize.com.jpg

Re: Demontaż silnika

: 04 paź 2023, 11:44
autor: tkoko
OK masz sterownik "KT sinus" na 30 A, hale muszą być więc sprawne by silnik działał.
Pierwsze pytanie; czy po włączeniu układu na wyświetlaczu masz "error code 3/błąd hali", czy "error code 3" pojawia się dopiero po włączeniu "walk/pieszego" ? Trochę dziwna jest ujemna wartość napięcia hala. Sprawdź jeszcze raz między masą a sygnałowymi hali napięcie "min" i "max". W mojej ocenie; "min" powinno być 0.4 - 0.8 V, "max" 3.5 - 4V, dla napięcia zasilania hali 4.2 - 4.5 V. Oczywiście oba napięcia powinny być dodatnie względem masy (czarny przewód miernika do masy hali czerwony przewód miernika do sygnałowych).
Spisz sobie wszystkie ustawienia wyświetlacza, po czym zresetuj ustawienia do fabrycznych ("C-10") może to coś zmieni. Jeżeli nie wprowadź ponownie spisane ustawienia i sprawdź czy jest zmiana.
Czy problemem jest silnik czy sterownik najłatwiej sprawdzić na sprawnym sterowniku GT, może masz w okolicy kogoś z takim sterownikiem.

Re: Demontaż silnika

: 06 paź 2023, 8:47
autor: Kamil.wicinski
Dziękuję za fachowe porady. Sprawdziłem hale. Czarny do masy czerwony do każdego sygnału. Przy napięciu 4.2v odczyty dla każdego czujnika to 4.83v i 0.01. Czyli wyglądają sprawnie. Zamówiłem nowy sterownik. Niestety z chin więc trochę poczekam.