Strona 1 z 1

Identyfikacja silnika

: 16 sty 2024, 15:50
autor: Spiotr
Witam szanownych forumowiczów.
Proszę o pomoc w identyfikacji silnika DC Mam wystające z osi 2 przewody po podłączeniu do 24 V obraca się Po zmianie +/- obraca się w druga stroną.W załączniku zdjęcia.
Na korpusie Z02 (lub ZO2) CWB11100100313G Nic w internecie nie znalazłem

Piotr

Re: Identyfikacja silnika

: 16 sty 2024, 16:42
autor: MultiMech
Wygląda na to, że masz dinozaura z poprzedniej ery.
Jak się uprzesz, to wysterujesz go jakimś sterownikiem silników szczotkowych. Ale w dzisiejszych czasach, gdzie nowe bldc z Chin są tanie a rynek wtórny obfituje w używki, potraktowałbym go jako relikt przeszłości.

~

: 16 sty 2024, 20:01
autor: tkoko
Spiotr pisze:
16 sty 2024, 15:50
Proszę o pomoc w identyfikacji silnika DC
Bierzesz zasilacz 24 V, prąd powyżej 1.5 A. Silnik montujesz w widelcu, na silnik przytwierdzasz magnes, a do widelca dowolny rowerowy prędkościomierz. Podłączasz napięcie i mierzysz prędkość silnika "na luzie". Przeliczasz prędkość maksymalną na RPM silnika. Jeżeli będzie 220 - 260 RPM, silnik jest zapewne na sterownik DC 250 W, 24 V, ~20 A. Jeżeli będzie poniżej 200 RPM, to sterownik 36 V, ~15 A.

Re: Identyfikacja silnika

: 18 sty 2024, 8:44
autor: Spiotr
Dziękuje tkoko za pomysł a MultiMech za uwagi. Pewnie faktycznie ten silniczek jest słabym pomysłem na "elektryfikacje" roweru ale skoro jest w moich rękach to zaplotę jakieś koło i poeksperymentuje.Ten dinozaur, co mnie zdziwiło chodzi bardzo cicho a w środku jest " zdrowy" żadnych luzów i wytarć. Fajne jest też to że sterownik do czegoś takiego to jakaś manetka +
regulator obrotów za 9 zł + dowolne aku Eksperyment będzie wiec tym razem tani ;)

Re: Identyfikacja silnika

: 18 sty 2024, 9:33
autor: tas
To może nie być silnik 250W bo jak naprawiałem takie napędy to tam często były sterowniki 24V 8-10A więc to bardziej napęd 150W :)