Identyfikacja silnika

Dział dotyczący napędów z silnikiem umieszczonym w piastach kół.
ODPOWIEDZ
Spiotr
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: 15 wrz 2022, 14:13

Identyfikacja silnika

Post autor: Spiotr »

Witam szanownych forumowiczów.
Proszę o pomoc w identyfikacji silnika DC Mam wystające z osi 2 przewody po podłączeniu do 24 V obraca się Po zmianie +/- obraca się w druga stroną.W załączniku zdjęcia.
Na korpusie Z02 (lub ZO2) CWB11100100313G Nic w internecie nie znalazłem

Piotr
Załączniki
sil3.jpg
sil2.jpg
sil1.jpg
MultiMech
Forumowicz
Posty: 30
Rejestracja: 16 maja 2022, 15:41

Re: Identyfikacja silnika

Post autor: MultiMech »

Wygląda na to, że masz dinozaura z poprzedniej ery.
Jak się uprzesz, to wysterujesz go jakimś sterownikiem silników szczotkowych. Ale w dzisiejszych czasach, gdzie nowe bldc z Chin są tanie a rynek wtórny obfituje w używki, potraktowałbym go jako relikt przeszłości.
tkoko
Forumowicz
Posty: 4997
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

~

Post autor: tkoko »

Spiotr pisze:
16 sty 2024, 15:50
Proszę o pomoc w identyfikacji silnika DC
Bierzesz zasilacz 24 V, prąd powyżej 1.5 A. Silnik montujesz w widelcu, na silnik przytwierdzasz magnes, a do widelca dowolny rowerowy prędkościomierz. Podłączasz napięcie i mierzysz prędkość silnika "na luzie". Przeliczasz prędkość maksymalną na RPM silnika. Jeżeli będzie 220 - 260 RPM, silnik jest zapewne na sterownik DC 250 W, 24 V, ~20 A. Jeżeli będzie poniżej 200 RPM, to sterownik 36 V, ~15 A.
Spiotr
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: 15 wrz 2022, 14:13

Re: Identyfikacja silnika

Post autor: Spiotr »

Dziękuje tkoko za pomysł a MultiMech za uwagi. Pewnie faktycznie ten silniczek jest słabym pomysłem na "elektryfikacje" roweru ale skoro jest w moich rękach to zaplotę jakieś koło i poeksperymentuje.Ten dinozaur, co mnie zdziwiło chodzi bardzo cicho a w środku jest " zdrowy" żadnych luzów i wytarć. Fajne jest też to że sterownik do czegoś takiego to jakaś manetka +
regulator obrotów za 9 zł + dowolne aku Eksperyment będzie wiec tym razem tani ;)
Awatar użytkownika
tas
Administrator
Posty: 2999
Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Re: Identyfikacja silnika

Post autor: tas »

To może nie być silnik 250W bo jak naprawiałem takie napędy to tam często były sterowniki 24V 8-10A więc to bardziej napęd 150W :)
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
ODPOWIEDZ