MXUS XF15 vs XP03
-
- Forumowicz
- Posty: 59
- Rejestracja: 25 lis 2022, 21:16
MXUS XF15 vs XP03
Jak to w końcu jest. Widzę że są 2 wersje silnika XF15 350/500W. Czy to takie same silniki, a różnica wynika z zasilania 36/48V. Czy budowa jest różna?
Są oferty sprzedaży, a niektóre wyraźnie zaznaczają że to 500, a nie 350.
Ogólnie to waham się pomiędzy XF15 a podobnym XP03 ten jest opisywany jak 350W, Ale oba chcą sterowniki 20A
który "lepszy" cichszy i jakie plusy minusy obu konstrukcji.
Ma ktoś bezpośrednie doświadczenie z tymi silnikami. Który byście wybrali z tych dwóch bo XF08 mam, a XP04 za mocny chyba dla mnie.
Wydawało by się, że to popularne modele, ale informacji za dużo nie ma:( ani testów. Kiedyś wydaje mi się ze było sporo na RU YT, ale zniknęły, może i dobrze.
Są oferty sprzedaży, a niektóre wyraźnie zaznaczają że to 500, a nie 350.
Ogólnie to waham się pomiędzy XF15 a podobnym XP03 ten jest opisywany jak 350W, Ale oba chcą sterowniki 20A
który "lepszy" cichszy i jakie plusy minusy obu konstrukcji.
Ma ktoś bezpośrednie doświadczenie z tymi silnikami. Który byście wybrali z tych dwóch bo XF08 mam, a XP04 za mocny chyba dla mnie.
Wydawało by się, że to popularne modele, ale informacji za dużo nie ma:( ani testów. Kiedyś wydaje mi się ze było sporo na RU YT, ale zniknęły, może i dobrze.
-
- Forumowicz
- Posty: 126
- Rejestracja: 05 cze 2023, 21:31
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: MXUS XF15 vs XP03
Kiedyś jeździłem na xf15, teraz ma go żona, przebiegu ma chyba z 8k i jak narazie bez awarii. Super silniczek, cisnę w niego 14s i 20 amper od początku, co sezon rozbieram, czyszczę i smaruję, zero oznak zużycia, xp03 nie testowałem więc się nie wypowiem. Co do stwierdzenia że jakiś silnik jest za mocny to powiem że apetyt rośnie w miarę jedzenia i watowica dopada szybko. Oczywiście kwestia tego kto gdzie jeździ i czego oczekuje.
- mitusm
- Forumowicz
- Posty: 265
- Rejestracja: 22 cze 2020, 10:20
Re: MXUS XF15 vs XP03
Dokładnie, silnik może być za ciężki, ale na pewno nie za mocnyBadlook pisze: ↑30 mar 2024, 1:17Kiedyś jeździłem na xf15, teraz ma go żona, przebiegu ma chyba z 8k i jak narazie bez awarii. Super silniczek, cisnę w niego 14s i 20 amper od początku, co sezon rozbieram, czyszczę i smaruję, zero oznak zużycia, xp03 nie testowałem więc się nie wypowiem. Co do stwierdzenia że jakiś silnik jest za mocny to powiem że apetyt rośnie w miarę jedzenia i watowica dopada szybko. Oczywiście kwestia tego kto gdzie jeździ i czego oczekuje.
Do XF15 widzę że więcej nawet pchają, ale chyba tylko na chwilę bo pewnie zaraz złapie temp. W razie czego zębatki czy sprzęgło są bardzo tanie. Co do wersji 350/500W to sam się zastanawiam czy to ciągle ten sam silnik czy są 2 rodzaje.
-
- Forumowicz
- Posty: 59
- Rejestracja: 25 lis 2022, 21:16
Re: MXUS XF15 vs XP03
Obecnie w tym rowerze jeździ XF07 250w zasilany 48v i całkowicie spełnia moje potrzeby. Najczęściej widzę ok 120W dodawanej mocy przez silnik. Potrzebuję jednak silnika na tylne koło, aby chować rower do bagażnika stąd pomysł na XF15 lub XP03. Trochę mocniejsze, ale jeszcze małe i lekkie.
A jakby któryś z nich działał poprawnie na obecnym sterowniku 7-15A to już w ogóle byłoby super (bo tanio). Nie zyskał bym co prawda na mocy, ale boje się że sterownik może się zagotować. Szczególnie interesuje mnie który ciszej pracuje szczególne w porównaniu do XF07-08. I który jest mniej prądożerny. XP04 jest pewnie fajnym cichym silnikiem, ale to tez już inne wymagania wobec baterii.
A jakby któryś z nich działał poprawnie na obecnym sterowniku 7-15A to już w ogóle byłoby super (bo tanio). Nie zyskał bym co prawda na mocy, ale boje się że sterownik może się zagotować. Szczególnie interesuje mnie który ciszej pracuje szczególne w porównaniu do XF07-08. I który jest mniej prądożerny. XP04 jest pewnie fajnym cichym silnikiem, ale to tez już inne wymagania wobec baterii.
-
- Forumowicz
- Posty: 59
- Rejestracja: 25 lis 2022, 21:16
Re: MXUS XF15 vs XP03
Ostatecznie kupiłem XF15. PO założeniu koła widzę jednak że koło nie jest idealnie centralnie w widełkach. Jest przesunięte po stronie hamulca z 5mm. Ramę trzeba było naciągnąć, parę milimetrów, po obu stronach, aby silnik się zmiescił.
Oś silnika weszła w widełki głęboko do końca, podkładki blokujące dałem od środka, na zewnątrz podkładka + nakrętka. Koło jest przesunięte, ale równoległe, bez problemu nastąpiła regulacja zacisku od tarczy hamulcowej. Czy walczyć z tym jakoś, (Jak?) Generalnie to mi chyba nie przeszkadza, ale jakbym chciał założyć grubszą oponę to mógłby być kłopot.
Oś silnika weszła w widełki głęboko do końca, podkładki blokujące dałem od środka, na zewnątrz podkładka + nakrętka. Koło jest przesunięte, ale równoległe, bez problemu nastąpiła regulacja zacisku od tarczy hamulcowej. Czy walczyć z tym jakoś, (Jak?) Generalnie to mi chyba nie przeszkadza, ale jakbym chciał założyć grubszą oponę to mógłby być kłopot.
- tas
- Administrator
- Posty: 3004
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: MXUS XF15 vs XP03
Jeśli Cię będzie w oczy to bolało (na jazdę nie ma wpływu) to w lokalnym serwisie rowerowym bez wyjmowania koła mogą Ci to przesunąć. Zazwyczaj tak się to właśnie robi, bez zdejmowania koła. Ale czy jest sens to sprawa dyskusyjna
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
-
- Forumowicz
- Posty: 1343
- Rejestracja: 21 kwie 2021, 5:22
- Lokalizacja: Kielce
Re: MXUS XF15 vs XP03
A czy tensometrem, po małej przeróbce nie dało by się wysterować wejścia manetki w sterowniku?
Potrzebujesz huba w dobrej cenie: viewtopic.php?t=10489 lub napisz.
- tas
- Administrator
- Posty: 3004
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: MXUS XF15 vs XP03
Ale musisz to mieć konfigurowalne, PAS ustawiasz prędkość i jazda. A te czujniki nacisku to cudaczenie z ADC, kalibracją, modulacją nacisku, progresją itd itd więc jak już coś to czujnik -> arduino konwerter -> manetka
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
-
- Forumowicz
- Posty: 1343
- Rejestracja: 21 kwie 2021, 5:22
- Lokalizacja: Kielce
Re: MXUS XF15 vs XP03
Arduino nie jest raczej drogie, pytanie tylko czy zbyt byłby na tyle duży, żeby opłaciło się wdrożenie takiego projektu.
Potrzebujesz huba w dobrej cenie: viewtopic.php?t=10489 lub napisz.
- tas
- Administrator
- Posty: 3004
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: MXUS XF15 vs XP03
jako źródło utrzymania pewnie nie, ale jako dodatkowy dochód dla konstruktora, możliwe, że ten i inne projekty jak np emulator PAS->manetka byłyby dobrą opcją
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
-
- Forumowicz
- Posty: 59
- Rejestracja: 25 lis 2022, 21:16
Re: MXUS XF15 vs XP03
Dzięki będę obserwował. Jest jeszcze jena rzecz, która mnie intryguje po jazdach próbnych. Mianowicie niewielkie odczuwanie pracy silnika poprzez drżenie ramy, siodełka. Czy jest szansa, że to się uspokoi, dotrze silnik. Czy może przyzwyczają się z czasem. Czy te silniki w kole już tak mają. Na centralnych nie czułem tego, albo nie zwróciłem uwagi. XF15 jest całkowicie wystarczający, dla mnie. Obecnie zasilam go sterownikiem od XF08 7-15A.
Nie czuję potrzeby większej mocy, ale czy jest sens dać sterownik 20A, choć na nexunie widzę że dedykowane do XF15 są 17A.?
- tas
- Administrator
- Posty: 3004
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: MXUS XF15 vs XP03
to jest mały silnik, nie kombinuj z mocami bo silnik się odwdzięczy luzami na przekładniach, wibracjami, hałasem, usterkami przekładni i trybów.
Jeśli Cię watowica dopada to sprzedaj przekładniowy silnik i kup bez przekładniowy - cichszy, bezobsługowy, mocniejszy przy tych wyższych prądach i bardziej ekonomiczny
Jeśli Cię watowica dopada to sprzedaj przekładniowy silnik i kup bez przekładniowy - cichszy, bezobsługowy, mocniejszy przy tych wyższych prądach i bardziej ekonomiczny
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
-
- Forumowicz
- Posty: 59
- Rejestracja: 25 lis 2022, 21:16
Re: MXUS XF15 vs XP03
Przecież nie zamierzam nic kombinować z mocami jakimiś okrutnymi Watowica mnie nie dopadła. Za to lubię mieć różne rowery z różnymi typami napędów na określone sytuacje czy trasy. Ale fakt bezprzekładniowego jeszcze nie mam, ale one są za duże i ciężkie dla mnie.tas pisze: ↑10 kwie 2024, 21:57to jest mały silnik, nie kombinuj z mocami bo silnik się odwdzięczy luzami na przekładniach, wibracjami, hałasem, usterkami przekładni i trybów.
Jeśli Cię watowica dopada to sprzedaj przekładniowy silnik i kup bez przekładniowy - cichszy, bezobsługowy, mocniejszy przy tych wyższych prądach i bardziej ekonomiczny
Na XF15 głownie jeżdżę na 1-2 biegu. Napisałem że mi wystarcza to co mam a o zmianę pytałem z 15A obecnie na 17-20A czyli tyle ile w Twoim zestawie.
Bardziej mnie intrygują wibracje przenoszone na ramę i czy jest na to metoda, bo w centralnych nie zwracałem na to uwagi, W XF07 w przednim trochę przenosiło się na kierownicę i ręce. Tu z kolei na XF15 z tyłu, w drżenie wpada całe ciało od ramy, siodełka itp. Nie jest to dyskryminujące, ale powoduje pewien dyskomfort. Rower ma aluminiową ramę, ciekawe czy w metalowych (chromowo-molibdenowych) byłoby lepiej. Spodziewam się, że tak właśnie musi być. Może z czasem trochę osłabnie, a może się przyzwyczaję. Pozdrawiam
-
- Forumowicz
- Posty: 126
- Rejestracja: 05 cze 2023, 21:31
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: MXUS XF15 vs XP03
To ciekawe z tymi wibracjami. Nigdy w żadnym nie miałem nic takiego i czy to rama sztywna czy full. Jedyne co to kiedyś miałem przy ruszaniu dziwny rezonans, jak by tarcza była luźna czy coś ale ustawało przy wilgotnych dniach powiedzmy po deszczu albo podczas jazdy w deszczu i okazało się że stopka była ciut za lekko przykręcona... taka ehh. Czy na pewno masz sterownik sinus? Na kwadracie takie coś też występuje, silnik idzie jak by twardo.
-
- Forumowicz
- Posty: 1343
- Rejestracja: 21 kwie 2021, 5:22
- Lokalizacja: Kielce
Re: MXUS XF15 vs XP03
Jeździłem na kilkunastu różnych silnikach i takie wibracje nie są normalne, a już na pewno nie na PAS-ie, bo przy ruszaniu na manetce przez chwilę czasami mogą się zdarzyć.
Potrzebujesz huba w dobrej cenie: viewtopic.php?t=10489 lub napisz.
- tas
- Administrator
- Posty: 3004
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: MXUS XF15 vs XP03
Załóż osobny temat aby diagnozować tą wibrację, to jest temat porównawczy o czymś innym
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl