Potrzebna identyfikacja silnika

Dział dotyczący napędów z silnikiem umieszczonym w piastach kół.
ODPOWIEDZ
miki
Forumowicz
Posty: 1414
Rejestracja: 14 gru 2019, 11:46

Potrzebna identyfikacja silnika

Post autor: miki »

Widzę, że jest to silnik 1000W/48V. Interesuje mnie określenie nawoju, rodzaj czujników Hall'a i sposób dołożenia czujnika termicznego, który (przez wiązkę hamulcową kontrolera) odcinałby zasilanie w przypadku przekroczenia temperatury (czy tutaj stosować 140°C?). Poniżej kilka fotek.
DSCF9746.jpg
DSCF9738.jpg
DSCF9753.jpg
miki
Forumowicz
Posty: 1414
Rejestracja: 14 gru 2019, 11:46

Re: Potrzebna identyfikacja silnika

Post autor: miki »

DSCF9702.jpg
DSCF9699.jpg
DSCF9715.jpg
Awatar użytkownika
tas
Administrator
Posty: 3002
Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Re: Potrzebna identyfikacja silnika

Post autor: tas »

1. Policz druty nawojowe w wiązce
2. Użyj typowych czujników halla
3. Doklej termik/czujnik w standardowe miejsce (w okolicy przyłącz fazowych)
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
miki
Forumowicz
Posty: 1414
Rejestracja: 14 gru 2019, 11:46

Re: Potrzebna identyfikacja silnika

Post autor: miki »

tas pisze:
05 kwie 2024, 12:31
1. Policz druty nawojowe w wiązce
2. Użyj typowych czujników halla
3. Doklej termik/czujnik w standardowe miejsce (w okolicy przyłącz fazowych)
1. Jedenaście drutów w wiązce,
2. Może być SS41F?
3. Co do czujnika. Nie bardzo wiem, gdzie to wkleić i jak włączyć w obwód; mam tu 3 + 5 przewodów. Czujnik NC na 140°C?
Awatar użytkownika
tas
Administrator
Posty: 3002
Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Re: Potrzebna identyfikacja silnika

Post autor: tas »

na 5 przewodach nic nie zrobisz, musisz podprowadzić 1 przewód i albo on będzie od NO 140st albo podłączysz tam termik i użyjesz go do podglądu temperatury oraz jednocześnie podłączysz go pod klamki hamulcowe mając zabezpieczenie termiczne, jest o tym wątek na forum
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
miki
Forumowicz
Posty: 1414
Rejestracja: 14 gru 2019, 11:46

Re: Potrzebna identyfikacja silnika

Post autor: miki »

tas pisze:
05 kwie 2024, 14:46
na 5 przewodach nic nie zrobisz, musisz podprowadzić 1 przewód i albo on będzie od NO 140st albo podłączysz tam termik i użyjesz go do podglądu temperatury oraz jednocześnie podłączysz go pod klamki hamulcowe mając zabezpieczenie termiczne, jest o tym wątek na forum
@Tas, dzięki za te konkrety. Czy można tutaj próbować szacować nawój? I druga rzecz: masz namierzony jakiś przewód 3 + 6 o zewnętrznej średnicy 6 mm?

A gdyby termik NO 140°C założyć szeregowo w przewód zasilania czujników hallotronowych? Przerwanie obwodu powinno chyba wywołać przerwanie normalnej pracy kontrolera... Tylko tak na głos myślę...
zielony71
Forumowicz
Posty: 1336
Rejestracja: 21 kwie 2021, 5:22
Lokalizacja: Kielce

Re: Potrzebna identyfikacja silnika

Post autor: zielony71 »

Ludzie tak robią i na kt wyświetla błąd w momencie przegrzania, ale Ty i tak masz przewód do wymiany, więc lepiej zrobić to porządnie.
Potrzebujesz huba w dobrej cenie: viewtopic.php?t=10489 lub napisz.
miki
Forumowicz
Posty: 1414
Rejestracja: 14 gru 2019, 11:46

Re: Potrzebna identyfikacja silnika

Post autor: miki »

zielony71 pisze:
05 kwie 2024, 15:24
Ludzie tak robią i na kt wyświetla błąd w momencie przegrzania, ale Ty i tak masz przewód do wymiany, więc lepiej zrobić to porządnie.
Ok, @zielony71, to jest racjonalny argument. Tylko gdzie kupię (najlepiej z metra) taki przewód o średnicy zewnętrznej 6 mm?
ODPOWIEDZ