Strona 1 z 1

Silnik TranzX zmiana przewodów fazowych (rozbieranie)

: 08 lut 2019, 12:06
autor: Razor1996
Jako że cały czas kompletuje części do budowy pierwszego ebika chciałbym zapytać czy powinienem zmienić przewody fazowe silnika TranzX 250w 36V. Planuję trochę go wyżyłować bo dam mu napięcie 48V oraz będzie zasilany sterownikiem 48V 350W (nominalnie) o prądzie maksymalnym chwilowym 18A. Przylutowanie kabli to dla mnie żaden problem pytanie tylko jak dobrać się do elektroniki silnika i czy taki zabieg ma sens?

Wklejam zdjęcie częściowo rozebranego silnika.

Re: Silnik TranzX zmiana przewodów fazowych (rozbieranie)

: 08 lut 2019, 13:26
autor: leszcz
Miałem ten silnik w wersji 24V i jeździłem na 36V sterownik 16A, 38km/h wyciągał na kole 28". Nie było żadnych problemów. Myślę, że niepotrzebna robota. Silnik nominalnie xW wytrzymuje bez problemu 2xW.

Odtłuściłbym tryby i nałożył świeży smar. Twoje wyglądają na suchutkie.

Re: Silnik TranzX zmiana przewodów fazowych (rozbieranie)

: 08 lut 2019, 15:04
autor: WojtekErnest
Ja tez miałem ten silnik w wersji 24V i jeździłem na 36V sterownik 17A, 37km/h wyciągał na kole 24".
Ale to wg mnie max ...

Re: Silnik TranzX zmiana przewodów fazowych (rozbieranie)

: 08 lut 2019, 16:17
autor: tatar
Przylutowanie kabli to dla mnie żaden problem pytanie tylko jak dobrać się do elektroniki silnika i czy taki zabieg ma sens?
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Nie wiem, czy w ogóle jest tam jakaś elektronika poza hallami,Utnij przewód przy wtyczce i przedłuż.Prawdopodobnie będą to trzy grube fazowe i pięć cienkich do halli ewentualnie jeszcze dodatkowy /biały/ do czujnika temperatury

Re: Silnik TranzX zmiana przewodów fazowych (rozbieranie)

: 08 lut 2019, 16:35
autor: leszcz
No próbujemy Cię przekonać że raczej bez sensu, wystarczy jak przedłużysz. Bateria 36V to ok 40v przy naładowaniu * 17A = 680W i nic nam się nie działo

Re: Silnik TranzX zmiana przewodów fazowych (rozbieranie)

: 08 lut 2019, 17:10
autor: Razor1996
Ja właśnie boję się 54,6*18 = 982W ale z drugiej strony to raczej i tak będzie rower przejściowy przed większym elektrykiem. Co do czujnika to chyba jest bo mam oczywiście 3 grube fazowe które utnę i przedłużę przewodem 15 awg. Jest 5 czujników Halla w jednej wtyczce razem z białym kablem jaki może być to czujnik temperatury? Bo gdybym odczytał z niego temp np. za pomocą Arduino wiedziałbym czy mam się czego obawiać a najbliższy teren mam niestety z dużą ilością górek.

Re: Silnik TranzX zmiana przewodów fazowych (rozbieranie)

: 08 lut 2019, 19:29
autor: leszcz
Jak ktoś piłuje to i na 500w zajedzie przekładnie. Możesz mieć 1000w ale nie męczyć silnika na max manetki i przetrwa. To nie jest silnik do katowania