Strona 1 z 2

MAC konfiguracja

: 02 mar 2019, 20:57
autor: kris4motion
Witajcie,

Będzie to mój pierwszy elektryk, mam prośbę o pomoc w konfiguracji „systemu”, rower pod elektryka już jest Giant Trance, kupiona używka do małego dopracowania, generalnie nie zależy mi na wielkich prędkościach, bardziej lubię czuć moc od dołu, dlatego wybór padł na przekładniówkę. Czytałem wiele dobrych opinni na temat trwałości silników MAC (także na tym forum) i jestem zdecydowany kupić 10T lub 12T. Jak napisałem prędkość nie jest priorytetem (te 32 km/h będą całkiem ok) dlatego kieruję się bardziej pod 12T na 48V. Poniżej link do danych technicznych:

http://www.macmotortech.com/ebike-hub-motor.html

Mam w związku z tym następujące pytanie o dobór sterownika i akumulatora (chciałbym dobrać bidonówkę od kolegi glebora), słyszałem, że te silniki w peaku bez problemu zniosą 1,5 kw.

Dzięki

Re: MAC konfiguracja

: 02 mar 2019, 21:11
autor: tatar
Dobrze słyszałeś,Napisz do @Zygmakos,on jest fanem tych silników i na codzień używa w dwóch rowerach :)

Re: MAC konfiguracja

: 02 mar 2019, 21:14
autor: grafffik
jakbyś się podzielił przy okazji informacją gdzie kupowałeś i ile cię to kosztowało ? :)

Re: MAC konfiguracja

: 02 mar 2019, 21:18
autor: kris4motion
olx, rower ogólnie ok, małe ryski do detailingu + kilka większych, przedni amor idzie do serwisu i sztyca dla mnie za długa więc cięcie.

Re: MAC konfiguracja

: 07 mar 2019, 6:47
autor: K2M7L
kris4motion pisze:
02 mar 2019, 20:57
I jak, dobraleś już komponenty?

Re: MAC konfiguracja

: 07 mar 2019, 16:38
autor: kris4motion
Jeszcze jestem w trakcie doboru, ale po konsultacjach skłaniam się ku MAC 10 T lub 8T. Generalnie 10 T ciężko kupić, a jak jest to cenowo nie za bardzo atrakcyjnie, a z kolei 8T można dostać na aliexpress w zestawie, pytanie tylko czy brać zestaw czy lepiej jednak samemu dobrać sterownik aby mieć potencjał rozwoju, ponadto silnik jest zapleciony w obręcz nieznanej jakości dlatego chyba lepiej samemu dobrać poszczególne komponenty.

Re: MAC konfiguracja

: 07 mar 2019, 17:22
autor: tatar
Gdybym miał kupować ,kupił bym sam silnik.Chińskie obręcze i szprychy ,to kolokwialnie rzecz ujmując lipa.Do dobrego silnika musi być dobra obręcz,Sterowniki blokowe nie wszystkie radzą sobie z MAC-em,więc pewnie coś wymyślisz.

Re: MAC konfiguracja

: 09 mar 2019, 22:10
autor: zygmakos
kris4motion poszło pw

Re: MAC konfiguracja

: 09 mar 2019, 22:47
autor: kris4motion
Dzięki za pomoc zygmakos, chyba jednak 10T (negocjuje cene na ali), moment od dołu dla mnie ważniejszy, czyli mówicie, że loteria ze sterownikiem, może z KT jednak się dogada:)

Re: MAC konfiguracja

: 09 mar 2019, 22:59
autor: zygmakos
w nomin. zestawach sprawdzone dają np 48v 45A. Tylko próby dają pewność( np. z pierwszymi GT 1500 nie było ok w cały zakresie obrotów ).

Re: MAC konfiguracja

: 09 mar 2019, 23:03
autor: zygmakos
kupując sam silnik omijasz dodatk. opł ...

Re: MAC konfiguracja

: 09 mar 2019, 23:06
autor: tatar
;) z opłatami bywa różnie trochę bardziej rygorystycznie do tematu podchodzi już dziś Urząd Celny.

Re: MAC konfiguracja

: 09 mar 2019, 23:11
autor: kris4motion
Masz rację, chyba kupię sam silnik i oddzielnie dedykowany sterownik, jak się nie dogadam to biorę 8T w zestawie z ali. Nie wiedziałem, że decyzja z konfiguracją ebika jest taka trudna, nie chce za chwilę zmieniać silnika itp. Wasze posty dużo pomagają:)

Re: MAC konfiguracja

: 09 mar 2019, 23:27
autor: zygmakos
Mac'a mam od początku zlotów ( ponad 40tyśkm ) i na ciężkie obciążenia nie mam w planie go zastęp. DD .

Re: MAC konfiguracja

: 09 mar 2019, 23:38
autor: kris4motion
Twoja opinia mnie utwierdza do MAC-a, masz baterię i sterownik zabudowane w ramie? Ja przymierzam się do bidonówki.

Re: MAC konfiguracja

: 09 mar 2019, 23:52
autor: zygmakos
8T nawet bardziej popularny ( możliwość dużych obc. prąd. -mając ponad 1,1km/h przy 1V ,plus dobre wejście w obr. od dołu). Aku mam w torbie w trójkącie ramy, w dwóch rowerach z Mac'ami (też full ) ,2xaku, daje mi to planow. dystansu.Przy mocn. sterown. bierz wysokoprądowe ogniwa(np. vtc5a ) , jak duży bidon to zależnie jakie plan. dystanse{Mac przy spok. dynamice zjada 7-10wh/km np. na aku 500wh robię ~60km, jadąc spokojnie dalej zajedziesz}...

Re: MAC konfiguracja

: 10 mar 2019, 14:57
autor: tatar
gwoli ścisłości.Zygmakos do kilku rowerów ,używa jednego sprawdzonego akumulatora,który daje możliwość dużych obciążeń prądowych, co daje możliwość uzyskania wiarygodnych danych na temat osiągów silników MAC

Re: MAC konfiguracja

: 10 mar 2019, 17:20
autor: kris4motion
W tym zestawie na ali do 8T jest sterownik 48V 20A, ponieważ to będą moje pierwsze doświadczenia z elektrykiem to chyba wykorzystam na początku standardową moc, a później jak dopadnie watowica to będę próbował mocniejszej konfiguracji:)

Re: MAC konfiguracja

: 10 mar 2019, 21:03
autor: tatar
I całkiem słusznie,warto najpierw spróbować w ten sposób,jazda od razu i czas na przemyślenia i modyfikacje

Re: MAC konfiguracja

: 10 mar 2019, 21:24
autor: ximad
20a dla mnie jest calkiem spoko w kolach 29, na 26 wydaje mi sie ze bedziesz zadowolony i faktycznie pozniej ulepszysz, na pewno na start nie bedziesz zawiedziony. No chyba ze jakies mocno gorskie tereny planujesz.

Re: MAC konfiguracja

: 27 mar 2019, 21:48
autor: kris4motion
Silnik kupiony - MAC 8T, w zestawie sterownik 48V30A. W opisach niektórych MAC-ów jest informacja, że jest wbudowany czujnik temperatury, u mnie nie wychodzą żadne dodatkowe kable więc zapewne nie mam, w związku z tym pytanie czy moglibyście polecić kogoś z Warszawy komu mógłbym zlecić założenie czujnika? Przy okazji zamierzam kupić nowe wzmocnione obręcze i szprychy i także zlecić komuś zaplecenie.

Re: MAC konfiguracja

: 27 mar 2019, 23:46
autor: tatar
Zastanów się ,czy rzeczywiście potrzebny Ci jest czujnik temperatury.Będziesz go katował,czy jeżdził w miarę normalnie?Anie ja ani kolega,który ma 2 MAC nie ma czujnika a wyciąga z nich po 4kW i silniki są ledwie ciepłe.Szkoda rozbierać nowy silnik przed upływem gwarancji.

Re: MAC konfiguracja

: 28 mar 2019, 6:37
autor: TomaS
tatar bedziesz w maju z jamiś rowerem na Macu ?

Re: MAC konfiguracja

: 28 mar 2019, 12:40
autor: Iras67
kris4motion pisze:
10 mar 2019, 17:20
W tym zestawie na ali do 8T jest sterownik 48V 20A...
Jest gdzies więcej danych na temat tego sterownika. Jak MAC działa z sinus KT 20Amp? Na jakich szprychach zaplatać taki silnik .Spotykam często na ali zestawy z mocniejszymi przekładniówkami 48V 500W na zwykłych rowerowych 2mm...

Re: MAC konfiguracja

: 28 mar 2019, 13:58
autor: kris4motion
Jakoś bardzo katować nie zamierzam, ale generalnie wolałbym mieć jednak kontrolę na temperaturą:), ale mając na względzie wasze doświadczenia widzę, że nie jest to tak niezbędne jak w innych silnikach. Co do sterownika to ja mam infineon 4110st 30A na ali jest też zestaw z wersją 20A, można znaleźć w internecie więcej info na jego temat.

Re: MAC konfiguracja

: 28 mar 2019, 16:14
autor: zygmakos
przegrzewanie dot. sinikików DD a nie Mac' a < BMC , EZee > ( duża prędkość rotora ) . Standardowy prąd dla Mac' 6T i 8T to 50A . ( ja po lasach hulam 72A , life 16s ) . Można i sinus ( mniejsza moc i v max ) . https://translate.google.pl/translate?h ... rev=search , https://www.google.pl/search?q=mac+moto ... AAegQICBAO . W szprychach to ważny materiał mniej grubość (pytaj kol . " tatar" ) .

Re: MAC konfiguracja

: 28 mar 2019, 17:14
autor: kris4motion
Przekonaliście mnie:) a endless to kopalnia wiedzy i doświadczeń. Zastanawiałem się do tej pory na akumulatorem bidonowym 48V 14,75Ah na samsungu 30Q, ale po waszych sugestiach wybiorę jednak 52V 14,75Ah też na 30Q, będę musiał zastosować tylko jakiś adapter do baterii bo w dolnej części ramy są poprowadzone linki, wystające prowadnice utrudniają montaż baterii.

Re: MAC konfiguracja

: 28 mar 2019, 17:26
autor: Iras67
Fajny Full na większą skrzynkę samoróbkę i duży akumulator;-) . Jak dasz bidonowy aku to musisz wiercić w ramie dodatkowe otwory i zastosować nitonakrętki. Dwie śruby to stanowczo za mało. Tutaj musisz dać jeszcze podkładki dystansowe żeby linki miały swobodę.

Re: MAC konfiguracja

: 28 mar 2019, 17:39
autor: kris4motion
Może kiedyś przyjdzie czas na większą skrzynkę:) widziałem na forum kilka fajnych, mocnych giantów, ale po większym namyśle moje założenie było takie aby rower był w miarę lekki i mocny i nie stawiający oporu przy braku energii:)

Re: MAC konfiguracja

: 28 mar 2019, 18:21
autor: zygmakos
czyli 14s5p , głównie wzr. Vmax .Akku czasami( kostka life 16s) ze wzgl. na bezp. roweru i moje na ostrych zjazdach daję pod górną rurą.

Re: MAC konfiguracja

: 28 mar 2019, 19:48
autor: tatar
zygmakos pisze:
28 mar 2019, 18:21
czyli 14s5p , głównie wzr. Vmax .Akku czasami( kostka life 16s) ze wzgl. na bezp. roweru i moje na ostrych zjazdach daję pod górną rurą.

@ Zygmakos .Na forum są nowi użytkownicy,którym można wyjaśnić to pełnym tekstem.Pisanie takimi skrótami to jak pisanie szyfrem . :D :D

Re: MAC konfiguracja

: 28 mar 2019, 19:49
autor: kris4motion
Tak bateria 14s5p, na wzroście prędkości maksymalnej mi nie zależy, bardziej zainspirowałem się opisem porównującym 48V do 52V:

"Bateria 52V daje świetne osiągi, podczas gdy w baterii 48V napięcie spadnie poniżej około 44v, rower zaczyna wydawać się anemiczny.
Stosując baterię 14S(52V) silnik ma dostęp do napięcia 48V przez dłuższy czas oraz uzyskuje większe możliwości niż to ma miejsce w przypadku równoważnej baterii 13S (7,7-10% więcej watogodzin w porównaniu z baterią 13S). Bateria 52V również będzie pracowała z niższą temperaturą w przypadku używania tej samej mocy, od baterii o niższym napięciu. Przy baterii 52V rower będzie zauważalnie szybszy i będzie miał lepsze przyspieszenie. Dodatkowo należy pamiętać, że im więcej ogniw, tym mniejszy spadek napięcia podczas rozładowywania."

Re: MAC konfiguracja

: 28 mar 2019, 20:49
autor: zygmakos
zgadza się, przy twoim sterowniku inf. 4110 wykorzystasz pełną pojemność akku 14s (70ogniw) , przy 13s zbyt szybko nieprogram. sterownik odcina zasilenie / mam lifepo4 A123 nominalnie 16s tj. 3,3V x 16 =52,8V / .Pamiętaj że nawet przy twoim inf.4110 silnik potrafi nieźle wyrwać , więc proponuję Ci zrobić prosty bocznik sygnału wychodz. z manetki do sterownika przez rezystor ( ja dałem ~20ohm i ustawiam prędkość max , łagodniej rusza ),popularny na naszym forum ...Gratuluję projektu i przemyślanego wyboru

Re: MAC konfiguracja

: 28 mar 2019, 21:25
autor: zygmakos
tatar , pisanie szyfrem zostało z /nie/pewnych czasów...

Re: MAC konfiguracja

: 28 mar 2019, 21:49
autor: kris4motion
No projekt na razie w początkowej fazie, zobaczymy co mi z tego wyjdzie:) dzięki za radę z bocznikiem, ale przed jego założeniem poeksperymentuje ze standardowym sterownikiem + cycle analyst v3 (który zamierzam kupić) gdzie jest możliwość różnych ustawień.

Re: MAC konfiguracja

: 28 mar 2019, 21:55
autor: zygmakos
chodzi o szybkie pstryk-turbo(pełna moc) , które w mieście mniej używam...A tak było na start: https://kolo.cz/media/katalog/2005/full ... ncsedv.jpg

Re: MAC konfiguracja

: 29 mar 2019, 19:56
autor: K2M7L
kris4motion pisze:
27 mar 2019, 21:48
Silnik kupiony - MAC 8T, w zestawie sterownik 48V30A. W opisach niektórych MAC-ów jest informacja, że jest wbudowany czujnik temperatury, u mnie nie wychodzą żadne dodatkowe kable więc zapewne nie mam, w związku z tym pytanie czy moglibyście polecić kogoś z Warszawy komu mógłbym zlecić założenie czujnika? Przy okazji zamierzam kupić nowe wzmocnione obręcze i szprychy i także zlecić komuś zaplecenie.
Gdzie kupiłeś? Mi ostatnio Vasyl z ukraińskiego MegaEnergy bodajże odradzał, ze względu na sporą ilość zwrotów i nawiązywał do tego, że MAC coś ostatnio zszedł z jakością silników. Z tego powodu zrezygnował z ich sprzedaży. Sam silnik wydaje mi się idealny pod moje 100kg i 29 całe mojego Cube'a Sting.

Re: MAC konfiguracja

: 29 mar 2019, 21:05
autor: zygmakos
konkrety 6T , 7T ,8T ,10T , 12T , kaseta , wolnobieg , wersja? ...info sprawdzaj u różnych źródeł.Przyczyny jakie(cena, konkurencja itd. )

Re: MAC konfiguracja

: 30 mar 2019, 0:02
autor: kris4motion
Tak jak wcześniej pisałem kupiony na Ali, jakości nie znam, kolega zygmakos i tatar maja duże doświadczenie z tymi silnikami więc najbardziej obiektywnie, ale może coś się zmieniło w jakości, u mnie jeszcze składanie wiec na testy trzeba troche poczekać.

Re: MAC konfiguracja

: 30 mar 2019, 7:44
autor: K2M7L
Dokładne ten https://megaenergy.com.ua/motor1000Wgear
Mowa była ogólnie o niezawodności
Skąd zatem kupić 8T?

Re: MAC konfiguracja

: 30 mar 2019, 20:03
autor: zygmakos
te 12T mają najcieńszy nawój , mało odporne na obciążenia prądowe.

Re: MAC konfiguracja

: 11 kwie 2019, 4:18
autor: K2M7L
Mój zestaw również dotarł. Poza kilkoma rysami i odpryskami, wygląda, że nic mu nie jest. Zastanawiam się aktualnie nad napięciem zestawu, jako, że sterownik infineon 4110st 30A powinien łyknąć zarówno 52V jak i 60V. @zygmakos - z Twojego doświadczenia z MAC 8T na kole 29' (CUBE Sting) lepiej byłoby uderzać w 16S9P czy 14S10P?

Re: MAC konfiguracja

: 11 kwie 2019, 7:06
autor: tatar
Ja ze swojego doświadczenia z mocną przekładniówką ,polecał bym 16s.Wyższe napięcie ,mniejszy prąd i oszczędniej i silnik pracuje lepiej,a przede wszystkim większa prędkość.

Re: MAC konfiguracja

: 13 kwie 2019, 7:47
autor: K2M7L
Dzięki @tatar
@kris4motion a co u Ciebie? Maszyna złożona na 52v? ;)

Re: MAC konfiguracja

: 13 kwie 2019, 17:44
autor: Xantus
Ja też polecam 16s albo więcej do zasilania.
Pytanie do posiadaczy MAC bo planuje kupić. Ile max watów pchacie w te silniki wyżej było napisane 4kw do jakiej temperatury wtedy dochodzą jak z ich sprawnością przy takiej mocy , waty nie idą w ciepło? Ile amperów max zniosą poszczególne wersje? Mam sterownik barmala foc z którym mam problem przy ruszaniu czy ktoś uzywa zestaw MAC i barmal? Czy zmiana na mocnego blokowca może pomóc?

Re: MAC konfiguracja

: 13 kwie 2019, 20:06
autor: kris4motion
No maszyna dopiero się składa, kupiłem nowe wzmocnione obręcze Dartmoor i piastę, więc aktualnie zaplot u dobrego fachowca z forum tatara:), u mnie będzie 52V w bidonówce na ogniwach Samsung 30Q, mam zamiar też kupić Cycle Analyst v3, pewnie prace przyśpieszą po majówce:)

Re: MAC konfiguracja

: 14 kwie 2019, 20:46
autor: zygmakos
nowsze Mac'i to te ze skrzydełkami na szprychy i to one wolą wyższe napięcia . Sprawność podałem na symulatorze https://www.ebikes.ca/tools/simulator.html i o swoich siedmioletnich doświadczeniach z 4kW Mac'iem też pisałem(bez problemów)...Np. dla koła 29" (opona Kojak ) przy nomin. 52,8V Mac bez skrzydełek grubo przekracza 60km/h ,praca ciągła...

Re: MAC konfiguracja

: 25 kwie 2019, 10:39
autor: kazuk
Też zastanawiam się nad tym silnikiem.
Aktualnie mam silnik Go Swiss Drive plus sterownik GT 1500 (45A)
bateria 14s7p ok 20Ah 52V
Nie katuje go dlatego nie miałem problemu z przegrzewaniem.
Jednak chciałbym mieć lepszy dół.
Tanim kosztem to zmienić koło na 24" ale to dużo chyba nie uzyskam Nm
Druga opcja to przekładniowy silnik MAC.
Ten zestaw z ALI jest ze sterownikiem 30A. czy ten sterownik to jakiś w miarę czy lepiej pozostać przy moim GT 1500 ?

Re: MAC konfiguracja

: 25 kwie 2019, 14:25
autor: radex
Mnie też zaciekawił ten silnik. Chciałem przerobić rower dla żony bo aktualny przekladniowiec 250W nie ma siły wjechać pod góry jakie mam w okolicy. Sam jeżdżę rowerem z silnikiem Mxus 3k turbo i sterownikiem mqcon/Sabvoton ml45 na 16s i muszę przyznać, że masa tego roweru bardzo mi przeszkadza. Pewnie wszyscy widzieli ten filmik:

Re: MAC konfiguracja

: 29 kwie 2019, 11:36
autor: j0n45h
K2M7L pisze:
11 kwie 2019, 4:18
Mój zestaw również dotarł. Poza kilkoma rysami i odpryskami, wygląda, że nic mu nie jest. Zastanawiam się aktualnie nad napięciem zestawu, jako, że sterownik infineon 4110st 30A powinien łyknąć zarówno 52V jak i 60V. @zygmakos - z Twojego doświadczenia z MAC 8T na kole 29' (CUBE Sting) lepiej byłoby uderzać w 16S9P czy 14S10P?
Jak rozumiem, kupowales z tego sklepu? https://pl.aliexpress.com/item/32827387357.html Czy możesz zdradzić ile czekałeś na przesyłkę i czy były jakieś dodatkowe opłaty np. cło?
Dziękuję z góry