Strona 1 z 1

Silnik AMK6143 Letrika / Mahle

: 22 mar 2019, 21:16
autor: Slaw
Witam wszystkich.
Mam pytanie czy ktoś z forumowiczów zna silnik firmy Letrika AMK6143 72V 3,3kW stosowanych w skuterach elektrycznych Govecs? Załączone zdjęcie. Moje pytanie czy może być sterowany typowym sterownikiem BLDC blokowcem lub FOC? Zastanawia mnie jeszcze sygnał z halli bo oparty jest na układzie AM4096. Jakiej mocy sterownik byłby najlepszy do niego, taki 60A byłby ok czy ograniczałby go przy gwałtownych przyspieszeniach.

Re: Silnik AMK6143 Letrika / Mahle

: 26 mar 2019, 20:44
autor: Slaw
Udało mi się zdobyć parametry silnika, może komuś się przydadzą

Re: Silnik AMK6143 Letrika / Mahle

: 26 mar 2019, 21:17
autor: KrzysiekEV
Hale są na jakimś scalaku z transmisją szeregową , sterowniki popularne używają zwykłych 3 halotronów co 120 stopni.
Ale powinien ruszyć na sterownikach sensorless - bezczujnikowych , GT500, GT1500, KT, ale nie sinusowych , KT sinus, Sabvoton.
Z mocnych bez czujnikowych jest FOC VESC , ostatnio zrobili 300A/75V https://vesc-project.com/Hardware .
Ja się bawię słabszym 50(130)A / 60V z alle za 460zł i ładnie chodzi bez hali z MXUS 3K .

Re: Silnik AMK6143 Letrika / Mahle

: 26 mar 2019, 21:30
autor: florek
a z jakim pakietem używasz tego vesca?

Re: Silnik AMK6143 Letrika / Mahle

: 26 mar 2019, 21:35
autor: Slaw
Jak pisałem halle są oparte na scalaku AM4096, pod nim umieszczony jest magnes w kształcie walca. Ten scalak pozwala na różną konfiguracje i w tym silniku jest sygnał EU, EV, EW wg producenta, choć może być i SSI i wiele innych.

Re: Silnik AMK6143 Letrika / Mahle

: 26 mar 2019, 21:44
autor: KrzysiekEV
Na razie tylko silnik na desce przykręcony i zasilacz 35V max . W Falcon mam QS205 i 84V akku to bym go upalił od razu. Znajdę/zrobię mocny akumulatorek / pakiet modelarski 12S to bardziej po testuję. Bardzo ciekawi mnie jak ten VESC mocno hamuję regenem. Na endlesie i forum Vesc są projekty i gotowe sterowniki na 100V.
Zrobiłem na pająka też FOC na TI InstaSpin 28069M , VESC podobnie jak TI działa bez hali , ale VESC jest OpenSource i gotowy do użytku.

edit:

Jak sygnały EU, EV, EW są zgodne z tabelką 120 stopni i zgodne z Open Collector to ruszy , ale mniej kombinowania jest na sensorless.
Płynny start jest przy sterowaniu momentem (sterowniki KT z wyświetlaczem ) tam się ustawia moc wspomagania a nie tylko prędkość max.

Re: Silnik AMK6143 Letrika / Mahle

: 06 cze 2019, 13:02
autor: rotor44
Mam taki, zwykle uruchamiany pod kontrolą sabvotona 72150. Zbieram baterię 22s8p

Re: Silnik AMK6143 Letrika / Mahle

: 06 cze 2019, 13:08
autor: rotor44
Bardziej interesuje mnie, dlaczego wychodzi brązowy drut?

Re: Silnik AMK6143 Letrika / Mahle

: 10 lip 2019, 10:08
autor: Mel48
silnik AMK6143 Letrika - PMAC.to jakiś rodzaj silnika bldc czy cuś :shock:
będzie co znowy popczytać co to takiego to PMAC

Re: Silnik AMK6143 Letrika / Mahle

: 18 paź 2019, 14:41
autor: Rugos
Które kable są od halli? Bo z wiązki wychodzi 7.

Re: Silnik AMK6143 Letrika / Mahle

: 23 paź 2019, 20:24
autor: kazuk

Re: Silnik AMK6143 Letrika / Mahle

: 18 cze 2022, 10:06
autor: Mxus3k
Cześć mam problem z tym silnikiem kable nie są oznaczone, każdy ma taki sam kolor, nigdzie nie mogę znaleźć jakiegoś podłączenia, może ktoś wie jak je rozróżnić?

Re: Silnik AMK6143 Letrika / Mahle

: 22 cze 2022, 14:10
autor: Eryk
Panowie jaki najtańszy sterownik polecicie pod ten silnik tak aby działało to w 100% ?

Re: Silnik AMK6143 Letrika / Mahle

: 30 cze 2023, 22:03
autor: wit
odświeżam/odkopuję temat. Właśnie nabyłem taki silnik. jaki w miarę tani sterownik to ogarnie ?
planuję włożyć do traktorka ogrodniczego jednoosiowego -więc wskazany spory moment przy rozruchu -czyli pewnie byłoby daobrze, żeby sterownik ogarniał hale z tego silnika...

czym to w miarę tanio i skutecznie zasterować ?
mam gt1500 -nie wiem czy będzie współpracować z sygnałem halotronów z tego motorka ? no i trochę mała moc na tym sterowniku wyjdzie...

Re: Silnik AMK6143 Letrika / Mahle

: 01 lip 2023, 23:11
autor: Rugos
Niestety zwykłe blokowce z nim nie współpracują. Brak mocy, większość w ciepło idzie.

Re: Silnik AMK6143 Letrika / Mahle

: 06 sie 2023, 15:28
autor: wit
tak się zastanawiam, czy rzeczywistsze blokowce nie współpracują -czy może silnik jest zduszony za małym przełożeniem ? ten silnik ma stosunkowo mały moment i duże obroty -więc względem typowych silników rowerowych jest "słaby" -co nadrabia obrotami. Może po prostu w Twojej aplikacji nie daje się rady wkręcić na obroty ? możesz to potwierdzić ? co napędzał i z jakim przełożeniem ?

najbardziej pasowało by mi żeby właśnie na typowym względnie tanim blokowcu chodził...

Re: Silnik AMK6143 Letrika / Mahle

: 25 sie 2023, 22:30
autor: grzybus6996
Cześć. Ja mam taki slinik podłączony z gt1500. Jak ustawie na pozycję 3 predkosci, sam silnik na pusto czuć że się grzeje. Sprawdzałem może przez 3 minuty, więc nie wiem do jakich temperatur doszło by przy dłuższym czasie.

Re: Silnik AMK6143 Letrika / Mahle

: 26 sie 2023, 9:18
autor: wit
czy system korzysta z enkodera/czujników hal ?

wszelki siloniki bldc nie powinny pracować luzem/bez obciązenia przy sterowaniu bezczujnikowym. Temat znany z modelarstwa
-po prostu przełaczanie jest wtedy w niewłasciwych momentach bo sterowniki sie gubia. musi być jakieś minimalne obciążenie.
Nie wiem jak jest z silnikami PMSM (podobno ten amk to pmsm) ale sterownik gt działa jako zwykła komutacja bdlc.

więc jesli nie są stosowane sensory połozenia -to komutacja moze być niewłasciwa.
jakby na wal załozyć coś co troszkę obciązy silnik np smigło jze 40cm srednicy, jakies mieszadło do wody -to byłoby może lepiej. może -bo w sumie nie wygląda to zbyt optymistycznie...

ciekawe czy np sabvoton to obsłuzy i czy jest w stanie wczytać info z enkodera letriki AMK ?

Re: Silnik AMK6143 Letrika / Mahle

: 26 sie 2023, 10:29
autor: tkoko
wit pisze:
26 sie 2023, 9:18
........ wszelki siloniki bldc nie powinny pracować luzem/bez obciązenia przy sterowaniu bezczujnikowym. Temat znany z modelarstwa
W przeciwieństwie do modelarstwa, gdzie RPM silnika na luzie jest bardzo wysokie, tu masz silnik 4500 RPM z którym sterownik rowerowy (nawet bez hali) powinien działać. Problemem jest to że nie wszystkie silniki bez hali chcą współpracować ze sterownikiem GT.
Przykład;
viewtopic.php?p=110171#p110171

Co do grzania, braku synchronizacji silnika bez hali na luzie, masz porównanie poniżej;

osiągi Anandy z różnymi sterownikami na tych samych ustawieniach wyświetlacza
GT-100 z halami / luz, 1 A / 39W / 88% RPM sterownik 15 A
GT-100 bez hali / luz, 1.1 A / 43W / 81% RPM

866C-6 z halami / luz, 0.8 A / 32 W / 86% RPM sterownik 13 A
866C-6 bez hali / luz, 0.8 A / 30 W / 85% RPM

S6-61 z halami / luz, 0.9 A / 39W / 99% RPM sterownik 15 A
S6-61 bez hali / luz, 0.8 A / 29W / 85% RPM

KT 14A z halami / luz, 0.75 A / 30W / ~85% RPM sterownik 15 A

jak widać żaden ze sterowników przy pracy bez hali na luzie, nie ma mocy powodującej grzanie silnika bez obciążenia, ani nie wykazuje problemu z synchronizacją obrotów. Przy sterowaniu bez hali mają jedynie mniejszą maksymalną prędkość/RPM możliwą dla tego silnika (za 100% wzięta jest prędkość S6-61 z halami)

Re: Silnik AMK6143 Letrika / Mahle

: 26 sie 2023, 12:14
autor: wit
bez hali -bez odczytu położenia wału jak dla mnie nieakceptowalne -za mały moment, brak rozruchu. (to ma być traktorek -więc wymagany duży moment od zera obrotów...)

interesuje mnie, czy jakiś względnie tani sterownik będzie współpracował z wykorzystaniem enkodera w tym silniku ?