Za krótkie niektóre szprychy.

Dział dotyczący napędów z silnikiem umieszczonym w piastach kół.
ODPOWIEDZ
scuda
Forumowicz
Posty: 747
Rejestracja: 24 lut 2018, 21:49
Lokalizacja: Stalowa Wola

Za krótkie niektóre szprychy.

Post autor: scuda »

Mam problem. Zamowilem sobie z MaxEv szprychy na wymiar do 9c 7x9 159mm. Dalem do zaplatania do serwisu rowerowego. Juz po zapleceniu widać było ze niektóre szprychy za bardzo wystają. Serwisant powiedział, że niektóre wychodzą za długie ale jak zapytałem dlaczego tak jest to nie był mi w stanie odpowiedzieć (wszystkie szprychy mają 159mm, równe są). Przejechałem parę dziesiat kilometrów i sie kilka poluzowało ale juz nie ma gwintu żeby je dociągnąć! Jak to możliwe ze niektóre są w sam raz a niektóre wychodzą za długie ?
tkoko
Forumowicz
Posty: 4925
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Za krótkie niektóre szprychy.

Post autor: tkoko »

scuda pisze:
02 mar 2018, 23:33
....! Jak to możliwe ze niektóre są w sam raz a niektóre wychodzą za długie ?
Zapewne dlatego że koło jest zaplecione asymetrycznie, czyli szprychy od strony wolnobiegu są zakręcone na maxa, by felga/opona była w środku widełek.
scuda
Forumowicz
Posty: 747
Rejestracja: 24 lut 2018, 21:49
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: Za krótkie niektóre szprychy.

Post autor: scuda »

Jutro będę na warsztacie to zrobię zdjęcie. Czyli da się to naprawić bez kupowania szprych ?
Awatar użytkownika
maxev
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: 18 lut 2018, 18:34

Re: Za krótkie niektóre szprychy.

Post autor: maxev »

Hej. Zrób fotkę całego koła i samego silnika tak aby było widać układ otworów na szprychy.

W niektórych sinikach np. takich jak bionX otwory są sparowane i do tego dekle silnika są wkładane na ścisk. Przy nieprawidłowym złożeniu dekli względem siebie pary otworów są w takim układzie że należy użyć różnych długości szprych do jednego krzyża, albo rozebrać silnik i złożyć go prawidłowo.
-
Szprychy dorabiane na wymiar
Grubości: 2,0mm; 2,3mm; 2,6mm; 3,4mm CZARNE

Sklep MaxEV
Silniki MXUS, Zestawy EcoBike, MagicPie, SmartPie
-
scuda
Forumowicz
Posty: 747
Rejestracja: 24 lut 2018, 21:49
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: Za krótkie niektóre szprychy.

Post autor: scuda »

Wycentrowałem koło za pomocą czujnika zegarowego z dokładnością do 0,01 mm. Narazie jest ok. Lecz niektóre szprychy są luzniejsze niz inne. Czy wszystkie muszą być jednakowo napięte ? Czy wystarczy wycentrować ?
Dodam jeszcze, ze w serwisie rowerowym prawidłowo zapletli koło, bo musialem dowozić wahacz żeby prosto było. Przy odbiorze pokazywali, ze jest ok.
Załączniki
kolo 2.jpg
kolo 1.jpg
Ostatnio zmieniony 04 mar 2018, 22:29 przez scuda, łącznie zmieniany 2 razy.
scuda
Forumowicz
Posty: 747
Rejestracja: 24 lut 2018, 21:49
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: Za krótkie niektóre szprychy.

Post autor: scuda »

Tylko tyle zrobiłem.
Załączniki
kolo 4.jpg
koo 3.jpg
Awatar użytkownika
maxev
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: 18 lut 2018, 18:34

Re: Za krótkie niektóre szprychy.

Post autor: maxev »

Nic dziwnego że długości szprych nie pasują bo zaplot jest nieprawidłowy.
Załączam fotkę z numerkami. Szprycha 1 powinna być włożona w otwór nr. 2, a po drugiej stronie analogicznie.
Załączniki
kolo 2.jpg
-
Szprychy dorabiane na wymiar
Grubości: 2,0mm; 2,3mm; 2,6mm; 3,4mm CZARNE

Sklep MaxEV
Silniki MXUS, Zestawy EcoBike, MagicPie, SmartPie
-
Awatar użytkownika
tas
Administrator
Posty: 2964
Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Re: Za krótkie niektóre szprychy.

Post autor: tas »

Zdjęcie poglądowe jak ma być zapleciony silnik
IMG_20180305_124219.jpg
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
scuda
Forumowicz
Posty: 747
Rejestracja: 24 lut 2018, 21:49
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: Za krótkie niektóre szprychy.

Post autor: scuda »

Dziękuję panowie, piwko dla was! Sam poprzekladam i spróbuję wycentrować.
mate
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: 23 lut 2018, 23:42

Re: Za krótkie niektóre szprychy.

Post autor: mate »

Do tego, wygląda na to, że tam gdzie jest przecięcie, powinny być odwrotnie. Szprycha która wychodzi "od zewnątrz" silnika (nr 1 na fotce), powinna być "pod" szprychą z którą się krzyżuje, a teraz jest "nad" nią.
ODPOWIEDZ