Podmiana silnika 3kW na 12kW

Dział dotyczący napędów z silnikiem umieszczonym w piastach kół.
ODPOWIEDZ
mircall
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: 14 wrz 2019, 11:58

Podmiana silnika 3kW na 12kW

Post autor: mircall »

Witam, swego czasu zakupiłem ebike 3kW i co nieco poszalałem, nie jest źle, ale jakoś z czasem chce się więcej, mocniej i w ogóle....

Mam pytanie do bardziej ode mnie obeznanych, czy można bez problemowo podmienić silnik z 3kW w tym pojeździe: https://allegro.pl/oferta/adrenalin-72- ... 8411402046

na silnik 12kW taki jak ten: https://pl.aliexpress.com/item/32848988 ... 0c54f196f8

Chodzi mi głównie o to czy wystarczy w najprostszy możliwy sposób odpiąć kable ze starego silnika i podpiąć nowy mocniejszy?
Awatar użytkownika
AST034
Forumowicz
Posty: 1090
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
Lokalizacja: Edynburg, Szkocja

Re: Podmiana silnika 3kW na 12kW

Post autor: AST034 »

Moc silnika nie zalezy od niego samego, a od sterownika i baterii. Mowiac szczerze mozesz osiagnac te 12kW nawet w starym silniku (dosyc szybko sie przegrzeje) ale czy jest mozliwosc takiego podniesienia mocy to sprawdz jaka masz baterie (jej uklad, napiecie i uzyte cele), BMS, i oczywiscie sterownik. Niemniej kibicuję Ci w podniesieniu mocy, bo wedlug mnie zabawa zaczyna sie od 8kW w gore, 3kW to za malo na taki pojazd ;)
Awatar użytkownika
Inc0
Forumowicz
Posty: 873
Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46

Re: Podmiana silnika 3kW na 12kW

Post autor: Inc0 »

tak jak przedmówca sama wymiana silnika nic nie zmieni musisz zmienić cała instalacje sterownik , bms, baterie bo jesli dotychczas pracowała na 3kW to na 12KW nie wydoli
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.
mircall
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: 14 wrz 2019, 11:58

Re: Podmiana silnika 3kW na 12kW

Post autor: mircall »

Najdroższa z tego wszystkiego nie licząc silnika to będzie chyba bateria, czy 72V 31.8Ah Boston Swing to będzie za mało?
GrzegorzS
Forumowicz
Posty: 359
Rejestracja: 23 lut 2018, 0:14
Lokalizacja: Lubliniec

Re: Podmiana silnika 3kW na 12kW

Post autor: GrzegorzS »

mircall pisze:
14 wrz 2019, 18:54
Najdroższa z tego wszystkiego nie licząc silnika to będzie chyba bateria, czy 72V 31.8Ah Boston Swing to będzie za mało?
Potrzebujesz baterię pod sterownik 150A, czyli taka która w piku odda 150A.
Te parametry które podałeś za wiele nie mówią, prawdopodobnie będziesz musiał ją wymienić.
Ostatnio zmieniony 14 wrz 2019, 19:06 przez GrzegorzS, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
AST034
Forumowicz
Posty: 1090
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
Lokalizacja: Edynburg, Szkocja

Re: Podmiana silnika 3kW na 12kW

Post autor: AST034 »

Wychodzi na to, ze masz pakiet 20S6P a to stanowczo za malo na zasilenie qs273. Wg noty katalogowej twoje ogniwa znosza 13A a wiec teoretycznie 78A razem, a jednak w pakiecie trzeba to podzielic i mysle, ze wiecej niz 50-60A z tej baterii to za duzo. Reasumujac to bez wymiany przynajmniej baterii i zapewne BMS nie uzyskasz takiej mocy, do tego trzeba czegos w stylu 20S20P i konkretnego sterownika typu sabvoton 72200 albo chociaz odblokowany 72150. Czy wiesz jaki masz sterownik?
Awatar użytkownika
radasss
Forumowicz
Posty: 494
Rejestracja: 31 mar 2018, 8:50
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Podmiana silnika 3kW na 12kW

Post autor: radasss »

AST034 pisze:
14 wrz 2019, 12:06
Moc silnika nie zalezy od niego samego
Jak czytam takie wpisy to ręce opadają.
Moc silnika bardzo zależy od tego na jaką jest projektowany. Powyżej mocy nominalnej zaczyna spadać sprawność i silnik przechodzi w tryb grzałki. Jeśli było by inaczej to produkowano by jeden rodzaj ( wielkość ) silnika i moc by zależała od mocy źródła zasilania i sterowania.
warsztatmotocykli.pl
mircall
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: 14 wrz 2019, 11:58

Re: Podmiana silnika 3kW na 12kW

Post autor: mircall »

Niestety nie wiem jaki mam pakiet baterii i raczej nie mam co liczyć na to, że z tych mocniejszych amperów, a zatem ogólne koszty sporo urosły i będę musiał jednak dozbierać pieniążków.
Póki co nie licząc baterii wychodzi, że potrzebuje taki pakiet: https://pl.aliexpress.com/item/32881656 ... e10f221477 wiem, że mniej niż 12kW, ale 8 też będzię ok.

Dziękuję za odpowiedzi i rozjaśnienie mi sytuacji.
Awatar użytkownika
AST034
Forumowicz
Posty: 1090
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
Lokalizacja: Edynburg, Szkocja

Re: Podmiana silnika 3kW na 12kW

Post autor: AST034 »

radasss pisze:
15 wrz 2019, 8:06
AST034 pisze:
14 wrz 2019, 12:06
Moc silnika nie zalezy od niego samego
Jak czytam takie wpisy to ręce opadają.
Moc silnika bardzo zależy od tego na jaką jest projektowany. Powyżej mocy nominalnej zaczyna spadać sprawność i silnik przechodzi w tryb grzałki. Jeśli było by inaczej to produkowano by jeden rodzaj ( wielkość ) silnika i moc by zależała od mocy źródła zasilania i sterowania.
Jak czytam takie wpisy, to mnie rece opadaja. Pokaz mi grzałkę np w Mxus 3K gdzie w nominale jest 3000W, a Ty mu zapodasz 5000W. Jesli nie jezdzisz w ekstremalnie ciezkim terenie, nie odkrecasz manetki do konca i to od samego startu pod ultra ostre wzniesienia to takiego silnika nie przegrzejesz. Moc podawana przez producenta jako ciagla jest zanizona do tego stopnia, abys mogl non stop pakowac te 3000W w niego bez obawy przegrzania. Teraz pokaz mi kogos kto w 12kW ebajku uzywa pelnej mocy NON STOP co rzeczywiscie powoduje grzanie. Idac Twoim tokiem myslenia to rowniez nie mozna w takim silniku odkrecac manetki przed osiagnieciem odpowiedniej predkosci obrotowej gdzie moment obrotowy podany przez producenta jest najwiekszy, a co za tym idzie też i sprawność. Druga sprawa, pokaż mi rower z QS273 ktory ma kontroler 50A (przy zasilaniu 74V)
bo przeciez ten silnik jest opisany jako 4000W rated. W takie silniki pakuje sie 12-15kW i one to wytrzymuja, owszem podczas takiego obciazenia taki silnik sie grzeje, ale trwa to na tyle krotko, ze nie dzieje mu sie krzywda, a chwilowy spadek sprawnosci wzgledem osiaganej mocy przy takiej pojemnosci cieplnej silnika nie ma wielkiego znaczenia.

Osobiscie mam MXUSa 3K Turbo (3000W) i na plaskich terenach gdzie mieszkam sterownik pompuje w niego 8000W, zabawa jest przednia a silnik sie nie przegrzewa.

W poprzednim projekcie mialem silnik 48V1000W rated, uzywalem go w konfiguracji 20S50, a potem 60A co stanowilo 4-5 krotnosc jego sugerowanej mocy i wiesz co? Nawet w lesie go nie przegrzalem. Takze schowaj takie bajki o idealnej pracy silnika do kieszeni bo idealna sprawnosc to mozesz osiagac w laboratorium przy testach, a nie w pojezdzie elektrycznym gdzie warunki pracy silnika sie zmieniaja jak w kalejdoskopie.
Awatar użytkownika
AST034
Forumowicz
Posty: 1090
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
Lokalizacja: Edynburg, Szkocja

Re: Podmiana silnika 3kW na 12kW

Post autor: AST034 »

mircall pisze:
15 wrz 2019, 8:38
Niestety nie wiem jaki mam pakiet baterii i raczej nie mam co liczyć na to, że z tych mocniejszych amperów, a zatem ogólne koszty sporo urosły i będę musiał jednak dozbierać pieniążków.
Póki co nie licząc baterii wychodzi, że potrzebuje taki pakiet: https://pl.aliexpress.com/item/32881656 ... e10f221477 wiem, że mniej niż 12kW, ale 8 też będzię ok.

Dziękuję za odpowiedzi i rozjaśnienie mi sytuacji.
Ten zestaw ktory tu wrzuciles przy odpowiednim akumulatorze da Ci 12 a nie 8 kW ;) (zbudowanym pakiecie baterii ktory ma odpowiednia wydajnosc pradowa)
Awatar użytkownika
radasss
Forumowicz
Posty: 494
Rejestracja: 31 mar 2018, 8:50
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Podmiana silnika 3kW na 12kW

Post autor: radasss »

Silnik od pralki jest zastosowany w windzie towarowej. Podjeżdżała co prawda 10 cm bo się lekko przegrzewał, ale po pół godzinnym przestoju znowu mógł przesunąć windę o 10 cm. Jest to dobry kierunek bo silnik tani, lekki.
warsztatmotocykli.pl
Awatar użytkownika
AST034
Forumowicz
Posty: 1090
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
Lokalizacja: Edynburg, Szkocja

Re: Podmiana silnika 3kW na 12kW

Post autor: AST034 »

radasss pisze:
15 wrz 2019, 9:00
Silnik od pralki jest zastosowany w windzie towarowej. Podjeżdżała co prawda 10 cm bo się lekko przegrzewał, ale po pół godzinnym przestoju znowu mógł przesunąć windę o 10 cm. Jest to dobry kierunek bo silnik tani, lekki.
Gratuluję pomysłu.
To podam Ci drugi przyklad - w rowerze mojej zony jest silnik przekladniowy 250W hub shimano. Fabryczny sterownik ma 36V 16A. A silnik się jeszcze nie spalił! Ba, nawet sie nie musze zatrzymywac zeby ostygł :?
Awatar użytkownika
radasss
Forumowicz
Posty: 494
Rejestracja: 31 mar 2018, 8:50
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Podmiana silnika 3kW na 12kW

Post autor: radasss »

Nie ma się co dziubdziaszyć. Wkładam silnik od maszynki do golenia do napędu samochodu. Trochę go przewoltuję. Powinien wytrzymać.
warsztatmotocykli.pl
Awatar użytkownika
AST034
Forumowicz
Posty: 1090
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
Lokalizacja: Edynburg, Szkocja

Re: Podmiana silnika 3kW na 12kW

Post autor: AST034 »

Próbuj, może zostaniesz nowym Elonem Musk’iem.

Koniec OFF TOP.
ODPOWIEDZ