Zaciski , tarcze , dystanse przy silniku

Dział dotyczący napędów z silnikiem umieszczonym w piastach kół.
Awatar użytkownika
tatar
Forumowicz
Posty: 2556
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: Zaciski , tarcze , dystanse przy silniku

Post autor: tatar »

grafffik pisze:
02 maja 2019, 0:45
a masz regena że blokade zakładasz ? bo jak nie masz to jest totalnie zbyteczna
Blokada nie jest totalnie zbyteczna.Jest konieczna ze względu na płytkie osadzenie osi w hakach ;)
Jeżeli jest to silnik przekładniowy ,zapomnij o regenie.
vwrafi
Forumowicz
Posty: 67
Rejestracja: 15 wrz 2018, 23:16

Re: Zaciski , tarcze , dystanse przy silniku

Post autor: vwrafi »

Dzięki.

Będę montować blokadę tak czy siak, dla pewności.

Na regenie mi nie zależy, ale miałem kiedyś taki mały rowerek elektryczny ( składany ) i tam był też silnik przekładniowy i chyba działało to odzyskiwanie ( na wyświetlaczu było podane napięcie akumulatora i po zjeździe z dużej górki napięcie to podnosiło się do góry ). Tak samo rower nie miał już siły jechać, popedałowałem trochę i znowu można było kawałek pojechać na manetce. Ale jeśli piszecie, że w ogóle nie ma możliwości, żeby silnik przekładniowy miał taką opcję, to być może coś innego miał wpływ na ten wzrost napięcia. Może BMS coś wyrównywał, nie wiem.
mr_x
Forumowicz
Posty: 515
Rejestracja: 26 wrz 2018, 19:19

Re: Zaciski , tarcze , dystanse przy silniku

Post autor: mr_x »

Obecnie zdecydowana większość silników przekładniowych, o ile nie wszystkie, ma sprzęgło jednokierunkowe. Jest ono po to, aby silnik nie stawiał oporu, gdy nie jest zasilany. Z tego też powodu odzysk energii nie jest możliwy.
vwrafi
Forumowicz
Posty: 67
Rejestracja: 15 wrz 2018, 23:16

Re: Zaciski , tarcze , dystanse przy silniku

Post autor: vwrafi »

Chyba jest tak, jak pan pisze. Mój silnik nie ma odzyskiwania energii. Co prawda jak napięcie zejdzie do 42V ( z 54V ) to sterownik odłącza silnik, jadę wtedy na pedałach jak jakiś jaskiniowiec, ale napięcie stopniowo rośnie ( obserwuję je na wyświetlaczu na bieżąco ) aż do nawet 42,8V. Już przy 42,1V mogę znowu jechać na manetce. Także tutaj musi chyba działać BMS i coś tam pewnie wyrównuje między celami, innego wytłumaczenia nie znam, chociaż nie twierdzę że nie ma innego.
radex
Forumowicz
Posty: 213
Rejestracja: 22 wrz 2018, 22:12

Re: Zaciski , tarcze , dystanse przy silniku

Post autor: radex »

Jako dystans pod tarczę 3mm i 5mm nadają się adaptery do piast na sztywną oś 15mm i 12mm. Umożliwiają przejście na szersze osie typu boost. Na aliexpress można kupić po 20zł.
Obrazek
ODPOWIEDZ