Strona 2 z 2

Re: Zaciski , tarcze , dystanse przy silniku

: 02 maja 2019, 7:25
autor: tatar
grafffik pisze:
02 maja 2019, 0:45
a masz regena że blokade zakładasz ? bo jak nie masz to jest totalnie zbyteczna
Blokada nie jest totalnie zbyteczna.Jest konieczna ze względu na płytkie osadzenie osi w hakach ;)
Jeżeli jest to silnik przekładniowy ,zapomnij o regenie.

Re: Zaciski , tarcze , dystanse przy silniku

: 02 maja 2019, 8:14
autor: vwrafi
Dzięki.

Będę montować blokadę tak czy siak, dla pewności.

Na regenie mi nie zależy, ale miałem kiedyś taki mały rowerek elektryczny ( składany ) i tam był też silnik przekładniowy i chyba działało to odzyskiwanie ( na wyświetlaczu było podane napięcie akumulatora i po zjeździe z dużej górki napięcie to podnosiło się do góry ). Tak samo rower nie miał już siły jechać, popedałowałem trochę i znowu można było kawałek pojechać na manetce. Ale jeśli piszecie, że w ogóle nie ma możliwości, żeby silnik przekładniowy miał taką opcję, to być może coś innego miał wpływ na ten wzrost napięcia. Może BMS coś wyrównywał, nie wiem.

Re: Zaciski , tarcze , dystanse przy silniku

: 02 maja 2019, 10:23
autor: mr_x
Obecnie zdecydowana większość silników przekładniowych, o ile nie wszystkie, ma sprzęgło jednokierunkowe. Jest ono po to, aby silnik nie stawiał oporu, gdy nie jest zasilany. Z tego też powodu odzysk energii nie jest możliwy.

Re: Zaciski , tarcze , dystanse przy silniku

: 05 maja 2019, 19:32
autor: vwrafi
Chyba jest tak, jak pan pisze. Mój silnik nie ma odzyskiwania energii. Co prawda jak napięcie zejdzie do 42V ( z 54V ) to sterownik odłącza silnik, jadę wtedy na pedałach jak jakiś jaskiniowiec, ale napięcie stopniowo rośnie ( obserwuję je na wyświetlaczu na bieżąco ) aż do nawet 42,8V. Już przy 42,1V mogę znowu jechać na manetce. Także tutaj musi chyba działać BMS i coś tam pewnie wyrównuje między celami, innego wytłumaczenia nie znam, chociaż nie twierdzę że nie ma innego.

Re: Zaciski , tarcze , dystanse przy silniku

: 04 lip 2019, 1:02
autor: radex
Jako dystans pod tarczę 3mm i 5mm nadają się adaptery do piast na sztywną oś 15mm i 12mm. Umożliwiają przejście na szersze osie typu boost. Na aliexpress można kupić po 20zł.
Obrazek