Strona 1 z 1

Zabezpieczenie termiczne + czujnik temp. na JEDNYM przewodzie

: 25 paź 2019, 10:50
autor: tas
Zanim nie zweryfikujemy czy to bezpieczne to nie polecam tak robić bo można sobie narobić szkód. Temat daję do obgadania..

Ostatnio zrobiłem filmik o zabezpieczeniu termicznym i później kilka osób mnie zapytało czemu odcinać od czujnika przewód, a nie dałoby się podłączyć równolegle i zabezpieczenie termiczne i czujnik term pod jeden kabelek i czy to będzie działać

No więc przetestowałem to na sinusie KT i faktycznie, to działa :O
W sumie to czemu by mogło nie działać? Co myślicie, dałoby się to promować jako polecaną metodę? Mamy wtedy zarówno pomiar temperatury jak i zabezpieczenie termiczne naraz na 1 przewodzie.
Obrazek
Obrazek

Podłączenie sygnału z NTC10k wyjściowego z silnika bezpośrednio do przewodu sygnałowego klamek ham wydaje się nie mieć wpływu na odczyt z tegoż przewodu temperatury przez wejście na czujnik temp. I teraz zwieranie do masy tego przewodu wył. termicznym powoduje odcięcie instalacji (działa to na hamulec)

Re: Zabezpieczenie termiczne + czujnik temp. na JEDNYM przewodzie

: 02 lis 2019, 15:25
autor: eMdzeJ
wg mnie to będzie działać ale kosztem przekłamania odczytu temperatury. Trzeba sprawdzić na porządnie zagrzanym silniku - tak w okolicach zadziałania zabezpieczenia jak bardzo.

Re: Zabezpieczenie termiczne + czujnik temp. na JEDNYM przewodzie

: 02 lis 2019, 18:36
autor: uwu
Mogą być przekłamania na temperaturze. Żeby na wejściu od kłami utrzymać stan wysoki powinien być podciągnięty przez rezystor do zasilania microkontrolera. A do mierzenia temperatury prawdopodobnie używają dzielnika napięcia wiec także znajduje się tam rezystor do zasilania. Wiec jak złączymy wejścia K i T to tak jakbyśmy te rezystory podłączyli równolegle i dzielnik napięcia będzie dawał przekłamane wartości na sterownik. Ale nigdy nie badałem żadnego sterownika i to są tylko moje domysły.
Obrazek

Re: Zabezpieczenie termiczne + czujnik temp. na JEDNYM przewodzie

: 02 lis 2019, 19:32
autor: tas
eMdzeJ pisze:
02 lis 2019, 15:25
wg mnie to będzie działać ale kosztem przekłamania odczytu temperatury. Trzeba sprawdzić na porządnie zagrzanym silniku - tak w okolicach zadziałania zabezpieczenia jak bardzo.
testowalem do 100st nie nie moglem zmiwrzyc przeklaman, byc moze trzeba by wyzej ogrzac

Re: Zabezpieczenie termiczne + czujnik temp. na JEDNYM przewodzie

: 03 lis 2019, 0:34
autor: Vegasnight9
tas pisze:
02 lis 2019, 19:32
eMdzeJ pisze:
02 lis 2019, 15:25
wg mnie to będzie działać ale kosztem przekłamania odczytu temperatury. Trzeba sprawdzić na porządnie zagrzanym silniku - tak w okolicach zadziałania zabezpieczenia jak bardzo.
testowalem do 100st nie nie moglem zmiwrzyc przeklaman, byc moze trzeba by wyzej ogrzac
I tak pomiar temp to tylko takie info +/- dla nas. Grunt aby termik zadziałał a że temp na wyświetlaczu przekłamie o kilka stopni to nie ma znaczenia. Według mnie dobry patent :) Skorzystam :D

Re: Zabezpieczenie termiczne + czujnik temp. na JEDNYM przewodzie

: 03 lis 2019, 10:22
autor: Inc0
żeby to zbadać dokładnie trzeba by silnik do celów badań doposażyć w dwa identyczne czujniki 10k ( najlepiej przyklejone w bezpośrednim sąsiedztwie termika )jeden podłączamy do termika tak jak to Tas rozrysował i dalej do wystawiacza odczyt temperatury z niego a drugi czujnik umieszczony dokładnie obok pierwszego ( chodzi o to żeby odczyt temperatury z obu odbywał sie w tym samym miejscu )do osobnego kontrolnego odczytu temperatury grzejemy silnik do odcięcia przez termik porównując wskazania z obu czujników w czasie testu

Re: Zabezpieczenie termiczne + czujnik temp. na JEDNYM przewodzie

: 03 lis 2019, 12:58
autor: slow
A pokaż jaki ten bezpiecznik termiczny masz.
Nigdy nie widziałem takiego który w niskiej temperaturze jest rozwarty a powyżej granicznej się zwierał.

Re: Zabezpieczenie termiczne + czujnik temp. na JEDNYM przewodzie

: 03 lis 2019, 13:05
autor: AST034
Masz dwa typy NC czyli normally closed - powyzej temperatury granicznej rozwiera
NO - normally open - zwiera powyzej temperatury granicznej. Mozna kupic bez problemu oba typy.

Re: Zabezpieczenie termiczne + czujnik temp. na JEDNYM przewodzie

: 05 lis 2019, 21:29
autor: Mateusz78721
Testuje ktoś?

Re: Zabezpieczenie termiczne + czujnik temp. na JEDNYM przewodzie

: 23 sty 2020, 21:57
autor: Rowerelektryczny
tas pisze:
02 lis 2019, 19:32
eMdzeJ pisze:
02 lis 2019, 15:25
wg mnie to będzie działać ale kosztem przekłamania odczytu temperatury. Trzeba sprawdzić na porządnie zagrzanym silniku - tak w okolicach zadziałania zabezpieczenia jak bardzo.
testowalem do 100st nie nie moglem zmiwrzyc przeklaman, byc moze trzeba by wyzej ogrzac
Cześć odgrzewam kotleta ;) zabieram się za montaż wyłącznika termicznego do Mxus 3k i pytanie czy coś wiadomo w w/w temacie dotyczącym łączenia równoległego czujnika temperatury i bezpiecznika termicznego ?
Mam dwa białe przewody w silniku i zamierzam wszystko podłączyć pod MPe, ewentualnie który przewód odciąć NTC10k ?
Zabezpieczenie już wklejone czekam tylko na podłączenie. W sumie raczej dwóch czujników nie będę potrzebował więc raczej mogę jednego się pozbyć ? Dobry pomysł?

Re: Zabezpieczenie termiczne + czujnik temp. na JEDNYM przewodzie

: 24 lut 2020, 16:46
autor: madmax67
Podpinam się pod zapytanie.
Montować na lini termistora czy nie? Jakieś problemy występują oprócz ewentualnych przekłamań odczytu?
Nawet lekko przekłamany pomiar temperatury mi nie przeszkadza..

Re: Zabezpieczenie termiczne + czujnik temp. na JEDNYM przewodzie

: 24 lut 2020, 17:45
autor: tas
Wygląda, że w przypadku NTC10K czyli Sinusów KT to działa
Sabvotony ze swoim 1kR KTY źle reagują na takie podłaczenie i sie buntują

Re: Zabezpieczenie termiczne + czujnik temp. na JEDNYM przewodzie

: 24 lut 2020, 18:14
autor: madmax67
Dziękuję za odpowiedź.
W takim razie zabieram się za otwieranie silnika.
Nowa umiejętność się pojawi.

Re: Zabezpieczenie termiczne + czujnik temp. na JEDNYM przewodzie

: 08 mar 2020, 8:29
autor: Dede
A co byście powiedzieli zabezpieczenie silnika bez modyfikacji silniku.
Do oryginalnego czujnika z silnika dokładamy dodatkowy moduł czujnika temperatury termistor NTC na układzie LM393
Odpowiednia regulacja temperatury dowolna i możemy podpiąć dowolny przekaznik a on bedzie wyłączać i załączać zabezpieczenie.
Ryzunek przykładowy modułu temperatury.

Re: Zabezpieczenie termiczne + czujnik temp. na JEDNYM przewodzie

: 08 mar 2020, 13:28
autor: Dede
tas pisze:
24 lut 2020, 17:45
Wygląda, że w przypadku NTC10K czyli Sinusów KT to działa
Sabvotony ze swoim 1kR KTY źle reagują na takie podłaczenie i sie buntują
Nie dziła bo czujnik KTY83/122 zasada działa jest odwrotnie od czujnika NTC10K.
Dla NTC10K czym większa temperatura tym mniejsza rezystacja czujnika więc z czujnikiem termicznym NO będzie działać.

Dla KTY83/122 czym większa temperatura tym rezystacja większa wiec z czujnikiem termicznym NO nie bedzie działać bo jak zadziała termiczny to zrobi zwarcie do masy i rezystacja maleje a storownik pokaże najmniejszą temperaturę.
Zeby zadziałało na sabvotonie powinno byc czujnik termiczny NC i montaż równolegle bo przekroczeniu temperatury czujnik przerwie przewód i sabvoton pokaże największą temperaturę.

Re: Zabezpieczenie termiczne + czujnik temp. na JEDNYM przewodzie

: 09 mar 2020, 9:43
autor: Pandzel
U mnie w rowerze zastosowałem wyżej wymienione zabezpieczenie
Efekt: pokazuje temperaturę ale odcina mi silnik przy 80*C
Zastosowałem za pierwszym razem termistor na 125*C i odcinało przy temperaturze 80*C
Rozebrałem silni i wrzuciłem termistor 140*C i też odcina mi gdy na wyświetlaczu pokazuje 80*C
Wniosek jest taki że prawdopodobnie czujnik temperatury powyżej 80*C ma zbyt małą rezystancję i sterownik czyta to tak jakby zadziałał termistor odcinający który zwiera przewody. Po odcięciu silnik jest ledwo wyczuwalnie ciepły, silnik przekładniowy MXUS GDR 19
W najbliższym czasie znów rozbiorę silnik i odetnę czujnik temperatury (zostawię tylko termistor 140*C) wtedy potwierdzę na 100% który czujnik odpowiada za problem.
Sterownik KT 48v 45a

Re: Zabezpieczenie termiczne + czujnik temp. na JEDNYM przewodzie

: 09 mar 2020, 14:19
autor: roland
Dede pisze:
08 mar 2020, 8:29
A co byście powiedzieli zabezpieczenie silnika bez modyfikacji silniku.
Do oryginalnego czujnika z silnika dokładamy dodatkowy moduł czujnika temperatury termistor NTC na układzie LM393
Odpowiednia regulacja temperatury dowolna i możemy podpiąć dowolny przekaznik a on bedzie wyłączać i załączać zabezpieczenie.
Ja pójdę tą drogą, taki prostacki moduł chcę sobie wyrzeźbić: po przekroczeniu zadanej temperatury będzie dawał sygnał na hamulec + załączał brzęczyk żeby dawać zwrotną informację. Trochę tu jest zagadnień w szczególności taki mostek pomiarowy który poradzi sobie z gigantycznymi zakłóceniami od przewodów fazowych.

pozdrawiam

Remigiusz

Re: Zabezpieczenie termiczne + czujnik temp. na JEDNYM przewodzie

: 09 mar 2020, 16:46
autor: Pandzel
Pandzel pisze:
09 mar 2020, 9:43
U mnie w rowerze zastosowałem wyżej wymienione zabezpieczenie
Efekt: pokazuje temperaturę ale odcina mi silnik przy 80*C
Zastosowałem za pierwszym razem termistor na 125*C i odcinało przy temperaturze 80*C
Rozebrałem silni i wrzuciłem termistor 140*C i też odcina mi gdy na wyświetlaczu pokazuje 80*C
Wniosek jest taki że prawdopodobnie czujnik temperatury powyżej 80*C ma zbyt małą rezystancję i sterownik czyta to tak jakby zadziałał termistor odcinający który zwiera przewody. Po odcięciu silnik jest ledwo wyczuwalnie ciepły, silnik przekładniowy MXUS GDR 19
W najbliższym czasie znów rozbiorę silnik i odetnę czujnik temperatury (zostawię tylko termistor 140*C) wtedy potwierdzę na 100% który czujnik odpowiada za problem.
Sterownik KT 48v 45a
Mam podsumowanie po dzisiejszych testach, zrobiłem tak termistor 140*C został całkowicie odcięty i na obwodzie został tylko czujnik temperatury podłączony z jednej strony do GND a z drugiej strony do przewodu od temperatury oraz od hamulca w sterowniku. U mnie po przekroczeniu 80*C opór czujnika temperatury spadał do takiej wartości że sterownik rozumiał to jak zwarcie GND z hamulcem.
TZN u mnie nie działa ten patent, chyba że ktoś chce mieć czujnik temperatury który automatycznie odłącza silnik przy 80*C. To wtedy jest super.
Podsumowując nie polecam robić tego na jednym przewodzie.

Re: Zabezpieczenie termiczne + czujnik temp. na JEDNYM przewodzie

: 09 mar 2020, 21:55
autor: tas
a jakby dać np 5kR szeregowo na przewód sygnałowy hamulca aby zwiększyć wypadkową rezystancję i próg samo aktywacji klamki od wył term?

Re: Zabezpieczenie termiczne + czujnik temp. na JEDNYM przewodzie

: 10 mar 2020, 0:56
autor: Dede
Charakterystyka oporności NTC 10kOhm przy 80*C jest rezystacja 1.249k tej wartości działa tobie hamulce. Dla 140*C rezystacja jest 0.231K.
Dodaj rezystor o wartości 1k do hamulca to uruchomi tobie przy 140*C zamiast 80*C

Re: Zabezpieczenie termiczne + czujnik temp. na JEDNYM przewodzie

: 11 mar 2020, 10:04
autor: Pandzel
tas pisze:
09 mar 2020, 21:55
a jakby dać np 5kR szeregowo na przewód sygnałowy hamulca aby zwiększyć wypadkową rezystancję i próg samo aktywacji klamki od wył term?
Tas wydaje mi się że to co mówisz nie ma w ogóle możliwości bo wtedy "zabijemy" całkowicie aktywację wyłącznika termicznego(przy takim oporze on nie przepuści w ogóle sygnału) ale nie jestem specjalistą i jeśli coś mówię nie tak to proszę mnie sprostować.

Dede pisze:
10 mar 2020, 0:56
Charakterystyka oporności NTC 10kOhm przy 80*C jest rezystacja 1.249k tej wartości działa tobie hamulce. Dla 140*C rezystacja jest 0.231K.
Dodaj rezystor o wartości 1k do hamulca to uruchomi tobie przy 140*C zamiast 80*C
Dede Bardzo trafna uwaga i wydaje mi się że to mogło by mieć sens. ze względu na mały silnik u mnie spróbuje wytestować 0.9Kohm. teoretycznie wtedy próg wynosił by 1.249-0.9=0.349 a to jest 124*C i tym sposobem robimy to na jednym czujniku co będę testował i oczywiście opisze na forum rezultat, a schemat będzie wyglądał w następujący sposob:

Re: Zabezpieczenie termiczne + czujnik temp. na JEDNYM przewodzie

: 27 mar 2020, 11:58
autor: madmax67
Ja by co, to działa bardzo fajnie.
Dołożyłem rezystor w okolicach 0,906k, musiałem złożyć z kilku które wylutowałem z jakiegoś urządzenia.
Jako że nie mam możliwości wyświetlać temperatury(sterownik nie obsługuje) jest wymagane podlutowanie się pod X4/temp i wtedy skorzystać ze schematu powyżej.

Re: Zabezpieczenie termiczne + czujnik temp. na JEDNYM przewodzie

: 29 mar 2020, 13:23
autor: madmax67
Po dzisiejszych testach przy rezystorach w sumie 3,9k i tolerancji +/-5% odcina przy 136 stopniach a "puszcza" przy 118.
Jestem zadowolony.
Działa rewelacyjnie, polecam dla tych co nie mają umiejętności,zacięcia lub braku czasu(jak ja) aby rozbierać silnik i wklejać termik.
Testujcie i dajcie znać jak u Was to działa.

Re: Zabezpieczenie termiczne + czujnik temp. na JEDNYM przewodzie

: 31 mar 2020, 11:24
autor: madmax67
Mam nadzieję że admin mnie nie przeklnie za post pod postem(ewentualnie scali :) ) ale chcę zachować ciągłość podczas testów.
Po weryfikacji temperatur okazało się że dopiero przy rezystorze 7,55k zaczęło być powtarzalnie i odcięcie jest na 135 +/- 5stopni .
Na tym zakończę testy.
Nadal proszę o weryfikację czy u Was to również działa.

Re: Zabezpieczenie termiczne + czujnik temp. na JEDNYM przewodzie

: 09 kwie 2020, 19:54
autor: Pandzel
Czas podzielić się wnioskami po dłuższych testach.
z niewidomych przyczyn tak jak już było pisane oporność do odcięcia jest inna niż obliczeniowo. W moim przypadku jest to 5,4K ohm i temperatura odcięcia wynosi około 125st C. Wcześniej próbowałem to zrobić według obliczeń czyli opornik 0.9K ohm i odcinało przy temperaturze 88st C. Gdy nie zastosowałem żadnego opornika temperatura odcięcia wynosiła 80st C. A gdy miałem założony 6.3K ohm nie odcięło mi aż do temperatury 140st C a dalej nie chciałem grzać, natomiast przy 4.5k ohm odcięcie następowało około 115st C. Z moich obserwacji wynika że jeśli w prawidłowym miejscu podłączymy opornik to sterownik czyta temperaturę bez przekłamań, natomiast musimy to zrobić w prawidłowym miejscu co jest bardzo istotne ze względu na ryzyko spalenia silnika. Jeśli chodzi o dobór opornika to musimy to zrobić sugerując się temperaturą z odczytu i tak dobierać opornik aby w naszym przypadku dobrze odcinało.
Poniżej zamieszczam dobre rozwiązanie oraz uchybienia żeby każdy dokładnie gdzie ma wrzucić opornik.
GND - wiadomo
T - czujnik temperatury w sterowniku
K - czujnik klamek hamulcowych.
4 dobrze.jpg
1 zle gnd.jpg
2 zle T K.jpg
3 źle T.jpg

Re: Zabezpieczenie termiczne + czujnik temp. na JEDNYM przewodzie

: 09 kwie 2020, 23:25
autor: miki
Pandzel pisze:
09 kwie 2020, 19:54
Z moich obserwacji wynika że jeśli w prawidłowym miejscu podłączymy opornik to sterownik czyta temperaturę bez przekłamań, natomiast musimy to zrobić w prawidłowym miejscu co jest bardzo istotne ze względu na ryzyko spalenia silnika.
I to zdanie wg mnie jest kluczowe. Skoro ta zabawa nie jest pewna, lepiej nie ryzykować spalenia silnika. To oczywiście tylko moje, prywatne zdanie.

Re: Zabezpieczenie termiczne + czujnik temp. na JEDNYM przewodzie

: 10 kwie 2020, 13:00
autor: Pandzel
Jest pewna... Tylko trzeba w dobre miejsce się wlutować i mieć choć zielone pojęcie o tym co się robi. Jeśli ktoś zabiera się za takie rzeczy to musi być świadomy tego co robi. U mnie to działa i u madmax67 też, a nie ma opinii która podważała by działanie tego systemu(w praktyce). Więc na ten moment mogę śmiało powiedzieć że samym czujnikiem NTC możemy mierzyć temperaturę oraz odłączać silnik w sterownikach KT sinus, trzeba tylko umieć odpowiednio dobrać rodzaj opornika oraz umieścić go w prawidłowym miejscu, co opisałem wyżej.

Re: Zabezpieczenie termiczne + czujnik temp. na JEDNYM przewodzie

: 10 kwie 2020, 13:41
autor: madmax67
@miki przecież masz wyżej schemat jak byk.
Nawet bez wiedzy z zakresu elektroniki masz namalowane.

"Zabawa" jest pewna ale trzeba delikatnie pomierzyć sobie rezystancję.
Jeżeli nie wiesz jak, najlepiej zlecić to komuś.

Re: Zabezpieczenie termiczne + czujnik temp. na JEDNYM przewodzie

: 30 cze 2020, 10:27
autor: PaCki
Witajcie, znajomi mówią o mnie że jestem jak PRĄD, bo idę po najniższej lini oporu.
Na dniach będę podłączał MXUS xh40 30h do sterownika kt60 16s i bardzo podoba mi się ten sposób zabezpieczenia,
użyję do tego helitrima czyli małego precyzyjnego 10-cio obrotowego potencjometru 10k koszt z 5zł
i ustawię na hamowanie w okolicach 130-135 stopni.
Jeżeli wszystko będzie działać to bankowo to zostawię , bo nie widzi mi się otwieranie silnika , mimo że dał bym sobie z Tym rady.
Opcja ta daje dwie możliwości z jednej fabrycznej funkcji - odczyt i zabezpieczenie
Jeżeli wkładać termika to tylko z odczytem temp i przeciąganiem przewodu, bo przy uszkodzonym przewodzie nie zadziała termik a odczyt coś ostrzeże.
a w opcji zabezpieczenia pasożytniczego, mamy wgląd czy czujnik jest sprawny i podłączenie opornika przed sterownikiem daje mniejsze ryzyko.
zobaczymy w praktyce. Pozdrawiam niech prąd będzie z wami

Re: Zabezpieczenie termiczne + czujnik temp. na JEDNYM przewodzie

: 09 mar 2021, 16:42
autor: czarken2
PaCki i jak, zmontowałeś, testowałeś?
Na dniach będę podłączał MXUS xh40 30h do sterownika kt60 16s i bardzo podoba mi się ten sposób zabezpieczenia,
użyję do tego helitrima czyli małego precyzyjnego 10-cio obrotowego potencjometru 10k koszt z 5zł
i ustawię na hamowanie w okolicach 130-135 stopni.
Jeżeli wszystko będzie działać to bankowo to zostawię , bo nie widzi mi się otwieranie silnika , mimo że dał bym sobie z Tym rady.

Re: Zabezpieczenie termiczne + czujnik temp. na JEDNYM przewodzie

: 15 cze 2023, 22:40
autor: Wojtas
Pandzel pisze:
09 kwie 2020, 19:54
Czas podzielić się wnioskami po dłuższych testach.
z niewidomych przyczyn tak jak już było pisane oporność do odcięcia jest inna niż obliczeniowo. W moim przypadku jest to 5,4K ohm i temperatura odcięcia wynosi około 125st C. Wcześniej próbowałem to zrobić według obliczeń czyli opornik 0.9K ohm i odcinało przy temperaturze 88st C. Gdy nie zastosowałem żadnego opornika temperatura odcięcia wynosiła 80st C. A gdy miałem założony 6.3K ohm nie odcięło mi aż do temperatury 140st C a dalej nie chciałem grzać, natomiast przy 4.5k ohm odcięcie następowało około 115st C. Z moich obserwacji wynika że jeśli w prawidłowym miejscu podłączymy opornik to sterownik czyta temperaturę bez przekłamań, natomiast musimy to zrobić w prawidłowym miejscu co jest bardzo istotne ze względu na ryzyko spalenia silnika. Jeśli chodzi o dobór opornika to musimy to zrobić sugerując się temperaturą z odczytu i tak dobierać opornik aby w naszym przypadku dobrze odcinało.
Poniżej zamieszczam dobre rozwiązanie oraz uchybienia żeby każdy dokładnie gdzie ma wrzucić opornik.
GND - wiadomo
T - czujnik temperatury w sterowniku
K - czujnik klamek hamulcowych.
4 dobrze.jpg
1 zle gnd.jpg
2 zle T K.jpg
3 źle T.jpg
Pandzel,
Jaki silnik zabezpieczałeś? Planuję takie rozwiązanie w mxusie 8x8.

Re: Zabezpieczenie termiczne + czujnik temp. na JEDNYM przewodzie

: 16 cze 2023, 11:18
autor: Yasiu77
Dawałem rezystor 5,6kR i przy około 120 stopniach odcinało przy silniku 30h.
Trochę wyświetlanie temperatury głupieje, bo jak naciśniemy klamkę hamulca np. na postoju to zwiększa się na chwilę temperatura, a jak puścimy to spada ale to niewielka niedogodność

Re: Zabezpieczenie termiczne + czujnik temp. na JEDNYM przewodzie

: 16 cze 2023, 12:36
autor: Wojtas
Czy schemat, który narysowałem jest ok?
Planowany silnik to MXUS 8x8, sterownik KT z wyświetlaczem. Wahania temperatury mi nie przeszkadzają byle odcinało ok. 120C.

Obrazek

Re: Zabezpieczenie termiczne + czujnik temp. na JEDNYM przewodzie

: 16 cze 2023, 20:23
autor: Yasiu77
Jest ok.

Re: Zabezpieczenie termiczne + czujnik temp. na JEDNYM przewodzie

: 17 cze 2023, 10:37
autor: Wojtas
Dziękuję. Zastanawiam się mocno czy rozbierać silnik i mimo wszystko dołożyć termik? Bardzo niechętnie do tego podchodzę bo jest to problematyczne. Może to zabezpieczenie wystarczy?

Re: Zabezpieczenie termiczne + czujnik temp. na JEDNYM przewodzie

: 17 cze 2023, 21:26
autor: Yasiu77
a będziesz przeciągał dodatkowy przewód by mieć to i to? Z termikiem na jednym przewodzie odcina ale nie widzisz temperatury a z rezystorem na tym samym białym masz i odcięcie i temperaturę na lcd.

Re: Zabezpieczenie termiczne + czujnik temp. na JEDNYM przewodzie

: 18 cze 2023, 11:01
autor: Wojtas
Tak sobie myślę, że jak już robić to od razu dać termik mimo wszystko. A jak już otworzę silnik to chyba lepiej to zrobić na osobnych dwóch przewodach, niezależnie od czujnika Ntc10k. Pytanie tylko czy istnieje jakiś sensowny kabel, który będzie zawierał 3 przewody fazowe i 7 cienkich przewodów. Nie widzi mi się sklejanie tego z osobnych przewodów.