Strona 1 z 1
Zabezpieczenie termiczne + czujnik temp. na JEDNYM przewodzie
: 25 paź 2019, 10:50
autor: tas
Zanim nie zweryfikujemy czy to bezpieczne to nie polecam tak robić bo można sobie narobić szkód. Temat daję do obgadania..
Ostatnio zrobiłem filmik o zabezpieczeniu termicznym i później kilka osób mnie zapytało czemu odcinać od czujnika przewód, a nie dałoby się podłączyć równolegle i zabezpieczenie termiczne i czujnik term pod jeden kabelek i czy to będzie działać
No więc przetestowałem to na sinusie KT i faktycznie, to działa :O
W sumie to czemu by mogło nie działać? Co myślicie, dałoby się to promować jako polecaną metodę? Mamy wtedy zarówno pomiar temperatury jak i zabezpieczenie termiczne naraz na 1 przewodzie.
Podłączenie sygnału z NTC10k wyjściowego z silnika bezpośrednio do przewodu sygnałowego klamek ham wydaje się nie mieć wpływu na odczyt z tegoż przewodu temperatury przez wejście na czujnik temp. I teraz zwieranie do masy tego przewodu wył. termicznym powoduje odcięcie instalacji (działa to na hamulec)
Re: Zabezpieczenie termiczne + czujnik temp. na JEDNYM przewodzie
: 02 lis 2019, 15:25
autor: eMdzeJ
wg mnie to będzie działać ale kosztem przekłamania odczytu temperatury. Trzeba sprawdzić na porządnie zagrzanym silniku - tak w okolicach zadziałania zabezpieczenia jak bardzo.
Re: Zabezpieczenie termiczne + czujnik temp. na JEDNYM przewodzie
: 02 lis 2019, 18:36
autor: uwu
Mogą być przekłamania na temperaturze. Żeby na wejściu od kłami utrzymać stan wysoki powinien być podciągnięty przez rezystor do zasilania microkontrolera. A do mierzenia temperatury prawdopodobnie używają dzielnika napięcia wiec także znajduje się tam rezystor do zasilania. Wiec jak złączymy wejścia K i T to tak jakbyśmy te rezystory podłączyli równolegle i dzielnik napięcia będzie dawał przekłamane wartości na sterownik. Ale nigdy nie badałem żadnego sterownika i to są tylko moje domysły.
Re: Zabezpieczenie termiczne + czujnik temp. na JEDNYM przewodzie
: 02 lis 2019, 19:32
autor: tas
eMdzeJ pisze: ↑02 lis 2019, 15:25
wg mnie to będzie działać ale kosztem przekłamania odczytu temperatury. Trzeba sprawdzić na porządnie zagrzanym silniku - tak w okolicach zadziałania zabezpieczenia jak bardzo.
testowalem do 100st nie nie moglem zmiwrzyc przeklaman, byc moze trzeba by wyzej ogrzac
Re: Zabezpieczenie termiczne + czujnik temp. na JEDNYM przewodzie
: 03 lis 2019, 0:34
autor: Vegasnight9
tas pisze: ↑02 lis 2019, 19:32
eMdzeJ pisze: ↑02 lis 2019, 15:25
wg mnie to będzie działać ale kosztem przekłamania odczytu temperatury. Trzeba sprawdzić na porządnie zagrzanym silniku - tak w okolicach zadziałania zabezpieczenia jak bardzo.
testowalem do 100st nie nie moglem zmiwrzyc przeklaman, byc moze trzeba by wyzej ogrzac
I tak pomiar temp to tylko takie info +/- dla nas. Grunt aby termik zadziałał a że temp na wyświetlaczu przekłamie o kilka stopni to nie ma znaczenia. Według mnie dobry patent
Skorzystam
Re: Zabezpieczenie termiczne + czujnik temp. na JEDNYM przewodzie
: 03 lis 2019, 10:22
autor: Inc0
żeby to zbadać dokładnie trzeba by silnik do celów badań doposażyć w dwa identyczne czujniki 10k ( najlepiej przyklejone w bezpośrednim sąsiedztwie termika )jeden podłączamy do termika tak jak to Tas rozrysował i dalej do wystawiacza odczyt temperatury z niego a drugi czujnik umieszczony dokładnie obok pierwszego ( chodzi o to żeby odczyt temperatury z obu odbywał sie w tym samym miejscu )do osobnego kontrolnego odczytu temperatury grzejemy silnik do odcięcia przez termik porównując wskazania z obu czujników w czasie testu
Re: Zabezpieczenie termiczne + czujnik temp. na JEDNYM przewodzie
: 03 lis 2019, 12:58
autor: slow
A pokaż jaki ten bezpiecznik termiczny masz.
Nigdy nie widziałem takiego który w niskiej temperaturze jest rozwarty a powyżej granicznej się zwierał.
Re: Zabezpieczenie termiczne + czujnik temp. na JEDNYM przewodzie
: 03 lis 2019, 13:05
autor: AST034
Masz dwa typy NC czyli normally closed - powyzej temperatury granicznej rozwiera
NO - normally open - zwiera powyzej temperatury granicznej. Mozna kupic bez problemu oba typy.
Re: Zabezpieczenie termiczne + czujnik temp. na JEDNYM przewodzie
: 05 lis 2019, 21:29
autor: Mateusz78721
Testuje ktoś?
Re: Zabezpieczenie termiczne + czujnik temp. na JEDNYM przewodzie
: 23 sty 2020, 21:57
autor: Rowerelektryczny
tas pisze: ↑02 lis 2019, 19:32
eMdzeJ pisze: ↑02 lis 2019, 15:25
wg mnie to będzie działać ale kosztem przekłamania odczytu temperatury. Trzeba sprawdzić na porządnie zagrzanym silniku - tak w okolicach zadziałania zabezpieczenia jak bardzo.
testowalem do 100st nie nie moglem zmiwrzyc przeklaman, byc moze trzeba by wyzej ogrzac
Cześć odgrzewam kotleta
zabieram się za montaż wyłącznika termicznego do Mxus 3k i pytanie czy coś wiadomo w w/w temacie dotyczącym łączenia równoległego czujnika temperatury i bezpiecznika termicznego ?
Mam dwa białe przewody w silniku i zamierzam wszystko podłączyć pod MPe, ewentualnie który przewód odciąć NTC10k ?
Zabezpieczenie już wklejone czekam tylko na podłączenie. W sumie raczej dwóch czujników nie będę potrzebował więc raczej mogę jednego się pozbyć ? Dobry pomysł?
Re: Zabezpieczenie termiczne + czujnik temp. na JEDNYM przewodzie
: 24 lut 2020, 16:46
autor: madmax67
Podpinam się pod zapytanie.
Montować na lini termistora czy nie? Jakieś problemy występują oprócz ewentualnych przekłamań odczytu?
Nawet lekko przekłamany pomiar temperatury mi nie przeszkadza..
Re: Zabezpieczenie termiczne + czujnik temp. na JEDNYM przewodzie
: 24 lut 2020, 17:45
autor: tas
Wygląda, że w przypadku NTC10K czyli Sinusów KT to działa
Sabvotony ze swoim 1kR KTY źle reagują na takie podłaczenie i sie buntują
Re: Zabezpieczenie termiczne + czujnik temp. na JEDNYM przewodzie
: 24 lut 2020, 18:14
autor: madmax67
Dziękuję za odpowiedź.
W takim razie zabieram się za otwieranie silnika.
Nowa umiejętność się pojawi.
Re: Zabezpieczenie termiczne + czujnik temp. na JEDNYM przewodzie
: 08 mar 2020, 8:29
autor: Dede
A co byście powiedzieli zabezpieczenie silnika bez modyfikacji silniku.
Do oryginalnego czujnika z silnika dokładamy dodatkowy moduł czujnika temperatury termistor NTC na układzie LM393
Odpowiednia regulacja temperatury dowolna i możemy podpiąć dowolny przekaznik a on bedzie wyłączać i załączać zabezpieczenie.
Ryzunek przykładowy modułu temperatury.
Re: Zabezpieczenie termiczne + czujnik temp. na JEDNYM przewodzie
: 08 mar 2020, 13:28
autor: Dede
tas pisze: ↑24 lut 2020, 17:45
Wygląda, że w przypadku NTC10K czyli Sinusów KT to działa
Sabvotony ze swoim 1kR KTY źle reagują na takie podłaczenie i sie buntują
Nie dziła bo czujnik KTY83/122 zasada działa jest odwrotnie od czujnika NTC10K.
Dla NTC10K czym większa temperatura tym mniejsza rezystacja czujnika więc z czujnikiem termicznym NO będzie działać.
Dla KTY83/122 czym większa temperatura tym rezystacja większa wiec z czujnikiem termicznym NO nie bedzie działać bo jak zadziała termiczny to zrobi zwarcie do masy i rezystacja maleje a storownik pokaże najmniejszą temperaturę.
Zeby zadziałało na sabvotonie powinno byc czujnik termiczny NC i montaż równolegle bo przekroczeniu temperatury czujnik przerwie przewód i sabvoton pokaże największą temperaturę.
Re: Zabezpieczenie termiczne + czujnik temp. na JEDNYM przewodzie
: 09 mar 2020, 9:43
autor: Pandzel
U mnie w rowerze zastosowałem wyżej wymienione zabezpieczenie
Efekt: pokazuje temperaturę ale odcina mi silnik przy 80*C
Zastosowałem za pierwszym razem termistor na 125*C i odcinało przy temperaturze 80*C
Rozebrałem silni i wrzuciłem termistor 140*C i też odcina mi gdy na wyświetlaczu pokazuje 80*C
Wniosek jest taki że prawdopodobnie czujnik temperatury powyżej 80*C ma zbyt małą rezystancję i sterownik czyta to tak jakby zadziałał termistor odcinający który zwiera przewody. Po odcięciu silnik jest ledwo wyczuwalnie ciepły, silnik przekładniowy MXUS GDR 19
W najbliższym czasie znów rozbiorę silnik i odetnę czujnik temperatury (zostawię tylko termistor 140*C) wtedy potwierdzę na 100% który czujnik odpowiada za problem.
Sterownik KT 48v 45a
Re: Zabezpieczenie termiczne + czujnik temp. na JEDNYM przewodzie
: 09 mar 2020, 14:19
autor: roland
Dede pisze: ↑08 mar 2020, 8:29
A co byście powiedzieli zabezpieczenie silnika bez modyfikacji silniku.
Do oryginalnego czujnika z silnika dokładamy dodatkowy moduł czujnika temperatury termistor NTC na układzie LM393
Odpowiednia regulacja temperatury dowolna i możemy podpiąć dowolny przekaznik a on bedzie wyłączać i załączać zabezpieczenie.
Ja pójdę tą drogą, taki prostacki moduł chcę sobie wyrzeźbić: po przekroczeniu zadanej temperatury będzie dawał sygnał na hamulec + załączał brzęczyk żeby dawać zwrotną informację. Trochę tu jest zagadnień w szczególności taki mostek pomiarowy który poradzi sobie z gigantycznymi zakłóceniami od przewodów fazowych.
pozdrawiam
Remigiusz
Re: Zabezpieczenie termiczne + czujnik temp. na JEDNYM przewodzie
: 09 mar 2020, 16:46
autor: Pandzel
Pandzel pisze: ↑09 mar 2020, 9:43
U mnie w rowerze zastosowałem wyżej wymienione zabezpieczenie
Efekt: pokazuje temperaturę ale odcina mi silnik przy 80*C
Zastosowałem za pierwszym razem termistor na 125*C i odcinało przy temperaturze 80*C
Rozebrałem silni i wrzuciłem termistor 140*C i też odcina mi gdy na wyświetlaczu pokazuje 80*C
Wniosek jest taki że prawdopodobnie czujnik temperatury powyżej 80*C ma zbyt małą rezystancję i sterownik czyta to tak jakby zadziałał termistor odcinający który zwiera przewody. Po odcięciu silnik jest ledwo wyczuwalnie ciepły, silnik przekładniowy MXUS GDR 19
W najbliższym czasie znów rozbiorę silnik i odetnę czujnik temperatury (zostawię tylko termistor 140*C) wtedy potwierdzę na 100% który czujnik odpowiada za problem.
Sterownik KT 48v 45a
Mam podsumowanie po dzisiejszych testach, zrobiłem tak termistor 140*C został całkowicie odcięty i na obwodzie został tylko czujnik temperatury podłączony z jednej strony do GND a z drugiej strony do przewodu od temperatury oraz od hamulca w sterowniku. U mnie po przekroczeniu 80*C opór czujnika temperatury spadał do takiej wartości że sterownik rozumiał to jak zwarcie GND z hamulcem.
TZN u mnie nie działa ten patent, chyba że ktoś chce mieć czujnik temperatury który automatycznie odłącza silnik przy 80*C. To wtedy jest super.
Podsumowując nie polecam robić tego na jednym przewodzie.
Re: Zabezpieczenie termiczne + czujnik temp. na JEDNYM przewodzie
: 09 mar 2020, 21:55
autor: tas
a jakby dać np 5kR szeregowo na przewód sygnałowy hamulca aby zwiększyć wypadkową rezystancję i próg samo aktywacji klamki od wył term?
Re: Zabezpieczenie termiczne + czujnik temp. na JEDNYM przewodzie
: 10 mar 2020, 0:56
autor: Dede
Charakterystyka oporności NTC 10kOhm przy 80*C jest rezystacja 1.249k tej wartości działa tobie hamulce. Dla 140*C rezystacja jest 0.231K.
Dodaj rezystor o wartości 1k do hamulca to uruchomi tobie przy 140*C zamiast 80*C
Re: Zabezpieczenie termiczne + czujnik temp. na JEDNYM przewodzie
: 11 mar 2020, 10:04
autor: Pandzel
tas pisze: ↑09 mar 2020, 21:55
a jakby dać np 5kR szeregowo na przewód sygnałowy hamulca aby zwiększyć wypadkową rezystancję i próg samo aktywacji klamki od wył term?
Tas wydaje mi się że to co mówisz nie ma w ogóle możliwości bo wtedy "zabijemy" całkowicie aktywację wyłącznika termicznego(przy takim oporze on nie przepuści w ogóle sygnału) ale nie jestem specjalistą i jeśli coś mówię nie tak to proszę mnie sprostować.
Dede pisze: ↑10 mar 2020, 0:56
Charakterystyka oporności NTC 10kOhm przy 80*C jest rezystacja 1.249k tej wartości działa tobie hamulce. Dla 140*C rezystacja jest 0.231K.
Dodaj rezystor o wartości 1k do hamulca to uruchomi tobie przy 140*C zamiast 80*C
Dede Bardzo trafna uwaga i wydaje mi się że to mogło by mieć sens. ze względu na mały silnik u mnie spróbuje wytestować 0.9Kohm. teoretycznie wtedy próg wynosił by 1.249-0.9=0.349 a to jest 124*C i tym sposobem robimy to na jednym czujniku co będę testował i oczywiście opisze na forum rezultat, a schemat będzie wyglądał w następujący sposob:
Re: Zabezpieczenie termiczne + czujnik temp. na JEDNYM przewodzie
: 27 mar 2020, 11:58
autor: madmax67
Ja by co, to działa bardzo fajnie.
Dołożyłem rezystor w okolicach 0,906k, musiałem złożyć z kilku które wylutowałem z jakiegoś urządzenia.
Jako że nie mam możliwości wyświetlać temperatury(sterownik nie obsługuje) jest wymagane podlutowanie się pod X4/temp i wtedy skorzystać ze schematu powyżej.
Re: Zabezpieczenie termiczne + czujnik temp. na JEDNYM przewodzie
: 29 mar 2020, 13:23
autor: madmax67
Po dzisiejszych testach przy rezystorach w sumie 3,9k i tolerancji +/-5% odcina przy 136 stopniach a "puszcza" przy 118.
Jestem zadowolony.
Działa rewelacyjnie, polecam dla tych co nie mają umiejętności,zacięcia lub braku czasu(jak ja) aby rozbierać silnik i wklejać termik.
Testujcie i dajcie znać jak u Was to działa.
Re: Zabezpieczenie termiczne + czujnik temp. na JEDNYM przewodzie
: 31 mar 2020, 11:24
autor: madmax67
Mam nadzieję że admin mnie nie przeklnie za post pod postem(ewentualnie scali
) ale chcę zachować ciągłość podczas testów.
Po weryfikacji temperatur okazało się że dopiero przy rezystorze 7,55k zaczęło być powtarzalnie i odcięcie jest na 135 +/- 5stopni .
Na tym zakończę testy.
Nadal proszę o weryfikację czy u Was to również działa.
Re: Zabezpieczenie termiczne + czujnik temp. na JEDNYM przewodzie
: 09 kwie 2020, 19:54
autor: Pandzel
Czas podzielić się wnioskami po dłuższych testach.
z niewidomych przyczyn tak jak już było pisane oporność do odcięcia jest inna niż obliczeniowo. W moim przypadku jest to 5,4K ohm i temperatura odcięcia wynosi około 125st C. Wcześniej próbowałem to zrobić według obliczeń czyli opornik 0.9K ohm i odcinało przy temperaturze 88st C. Gdy nie zastosowałem żadnego opornika temperatura odcięcia wynosiła 80st C. A gdy miałem założony 6.3K ohm nie odcięło mi aż do temperatury 140st C a dalej nie chciałem grzać, natomiast przy 4.5k ohm odcięcie następowało około 115st C. Z moich obserwacji wynika że jeśli w prawidłowym miejscu podłączymy opornik to sterownik czyta temperaturę bez przekłamań, natomiast musimy to zrobić w prawidłowym miejscu co jest bardzo istotne ze względu na ryzyko spalenia silnika. Jeśli chodzi o dobór opornika to musimy to zrobić sugerując się temperaturą z odczytu i tak dobierać opornik aby w naszym przypadku dobrze odcinało.
Poniżej zamieszczam dobre rozwiązanie oraz uchybienia żeby każdy dokładnie gdzie ma wrzucić opornik.
GND - wiadomo
T - czujnik temperatury w sterowniku
K - czujnik klamek hamulcowych.
Re: Zabezpieczenie termiczne + czujnik temp. na JEDNYM przewodzie
: 09 kwie 2020, 23:25
autor: miki
Pandzel pisze: ↑09 kwie 2020, 19:54
Z moich obserwacji wynika że jeśli w prawidłowym miejscu podłączymy opornik to sterownik czyta temperaturę bez przekłamań, natomiast musimy to zrobić w prawidłowym miejscu co jest bardzo istotne ze względu na ryzyko spalenia silnika.
I to zdanie wg mnie jest kluczowe. Skoro ta zabawa nie jest pewna, lepiej nie ryzykować spalenia silnika. To oczywiście tylko moje, prywatne zdanie.
Re: Zabezpieczenie termiczne + czujnik temp. na JEDNYM przewodzie
: 10 kwie 2020, 13:00
autor: Pandzel
Jest pewna... Tylko trzeba w dobre miejsce się wlutować i mieć choć zielone pojęcie o tym co się robi. Jeśli ktoś zabiera się za takie rzeczy to musi być świadomy tego co robi. U mnie to działa i u madmax67 też, a nie ma opinii która podważała by działanie tego systemu(w praktyce). Więc na ten moment mogę śmiało powiedzieć że samym czujnikiem NTC możemy mierzyć temperaturę oraz odłączać silnik w sterownikach KT sinus, trzeba tylko umieć odpowiednio dobrać rodzaj opornika oraz umieścić go w prawidłowym miejscu, co opisałem wyżej.
Re: Zabezpieczenie termiczne + czujnik temp. na JEDNYM przewodzie
: 10 kwie 2020, 13:41
autor: madmax67
@miki przecież masz wyżej schemat jak byk.
Nawet bez wiedzy z zakresu elektroniki masz namalowane.
"Zabawa" jest pewna ale trzeba delikatnie pomierzyć sobie rezystancję.
Jeżeli nie wiesz jak, najlepiej zlecić to komuś.
Re: Zabezpieczenie termiczne + czujnik temp. na JEDNYM przewodzie
: 30 cze 2020, 10:27
autor: PaCki
Witajcie, znajomi mówią o mnie że jestem jak PRĄD, bo idę po najniższej lini oporu.
Na dniach będę podłączał MXUS xh40 30h do sterownika kt60 16s i bardzo podoba mi się ten sposób zabezpieczenia,
użyję do tego helitrima czyli małego precyzyjnego 10-cio obrotowego potencjometru 10k koszt z 5zł
i ustawię na hamowanie w okolicach 130-135 stopni.
Jeżeli wszystko będzie działać to bankowo to zostawię , bo nie widzi mi się otwieranie silnika , mimo że dał bym sobie z Tym rady.
Opcja ta daje dwie możliwości z jednej fabrycznej funkcji - odczyt i zabezpieczenie
Jeżeli wkładać termika to tylko z odczytem temp i przeciąganiem przewodu, bo przy uszkodzonym przewodzie nie zadziała termik a odczyt coś ostrzeże.
a w opcji zabezpieczenia pasożytniczego, mamy wgląd czy czujnik jest sprawny i podłączenie opornika przed sterownikiem daje mniejsze ryzyko.
zobaczymy w praktyce. Pozdrawiam niech prąd będzie z wami
Re: Zabezpieczenie termiczne + czujnik temp. na JEDNYM przewodzie
: 09 mar 2021, 16:42
autor: czarken2
PaCki i jak, zmontowałeś, testowałeś?
Na dniach będę podłączał MXUS xh40 30h do sterownika kt60 16s i bardzo podoba mi się ten sposób zabezpieczenia,
użyję do tego helitrima czyli małego precyzyjnego 10-cio obrotowego potencjometru 10k koszt z 5zł
i ustawię na hamowanie w okolicach 130-135 stopni.
Jeżeli wszystko będzie działać to bankowo to zostawię , bo nie widzi mi się otwieranie silnika , mimo że dał bym sobie z Tym rady.
Re: Zabezpieczenie termiczne + czujnik temp. na JEDNYM przewodzie
: 15 cze 2023, 22:40
autor: Wojtas
Pandzel pisze: ↑09 kwie 2020, 19:54
Czas podzielić się wnioskami po dłuższych testach.
z niewidomych przyczyn tak jak już było pisane oporność do odcięcia jest inna niż obliczeniowo. W moim przypadku jest to 5,4K ohm i temperatura odcięcia wynosi około 125st C. Wcześniej próbowałem to zrobić według obliczeń czyli opornik 0.9K ohm i odcinało przy temperaturze 88st C. Gdy nie zastosowałem żadnego opornika temperatura odcięcia wynosiła 80st C. A gdy miałem założony 6.3K ohm nie odcięło mi aż do temperatury 140st C a dalej nie chciałem grzać, natomiast przy 4.5k ohm odcięcie następowało około 115st C. Z moich obserwacji wynika że jeśli w prawidłowym miejscu podłączymy opornik to sterownik czyta temperaturę bez przekłamań, natomiast musimy to zrobić w prawidłowym miejscu co jest bardzo istotne ze względu na ryzyko spalenia silnika. Jeśli chodzi o dobór opornika to musimy to zrobić sugerując się temperaturą z odczytu i tak dobierać opornik aby w naszym przypadku dobrze odcinało.
Poniżej zamieszczam dobre rozwiązanie oraz uchybienia żeby każdy dokładnie gdzie ma wrzucić opornik.
GND - wiadomo
T - czujnik temperatury w sterowniku
K - czujnik klamek hamulcowych.
4 dobrze.jpg
1 zle gnd.jpg
2 zle T K.jpg
3 źle T.jpg
Pandzel,
Jaki silnik zabezpieczałeś? Planuję takie rozwiązanie w mxusie 8x8.
Re: Zabezpieczenie termiczne + czujnik temp. na JEDNYM przewodzie
: 16 cze 2023, 11:18
autor: Yasiu77
Dawałem rezystor 5,6kR i przy około 120 stopniach odcinało przy silniku 30h.
Trochę wyświetlanie temperatury głupieje, bo jak naciśniemy klamkę hamulca np. na postoju to zwiększa się na chwilę temperatura, a jak puścimy to spada ale to niewielka niedogodność
Re: Zabezpieczenie termiczne + czujnik temp. na JEDNYM przewodzie
: 16 cze 2023, 12:36
autor: Wojtas
Czy schemat, który narysowałem jest ok?
Planowany silnik to MXUS 8x8, sterownik KT z wyświetlaczem. Wahania temperatury mi nie przeszkadzają byle odcinało ok. 120C.
Re: Zabezpieczenie termiczne + czujnik temp. na JEDNYM przewodzie
: 16 cze 2023, 20:23
autor: Yasiu77
Jest ok.
Re: Zabezpieczenie termiczne + czujnik temp. na JEDNYM przewodzie
: 17 cze 2023, 10:37
autor: Wojtas
Dziękuję. Zastanawiam się mocno czy rozbierać silnik i mimo wszystko dołożyć termik? Bardzo niechętnie do tego podchodzę bo jest to problematyczne. Może to zabezpieczenie wystarczy?
Re: Zabezpieczenie termiczne + czujnik temp. na JEDNYM przewodzie
: 17 cze 2023, 21:26
autor: Yasiu77
a będziesz przeciągał dodatkowy przewód by mieć to i to? Z termikiem na jednym przewodzie odcina ale nie widzisz temperatury a z rezystorem na tym samym białym masz i odcięcie i temperaturę na lcd.
Re: Zabezpieczenie termiczne + czujnik temp. na JEDNYM przewodzie
: 18 cze 2023, 11:01
autor: Wojtas
Tak sobie myślę, że jak już robić to od razu dać termik mimo wszystko. A jak już otworzę silnik to chyba lepiej to zrobić na osobnych dwóch przewodach, niezależnie od czujnika Ntc10k. Pytanie tylko czy istnieje jakiś sensowny kabel, który będzie zawierał 3 przewody fazowe i 7 cienkich przewodów. Nie widzi mi się sklejanie tego z osobnych przewodów.