Konto na zlot EV: Tomasz Wierzchoń 77 1140 2004 0000 3202 7681 5636, koniecznie dopisek "darowizna" i nick z forum.

nominalnie 27,5", czy jest sens zaplatać w 26"

Dział dotyczący napędów z silnikiem umieszczonym w piastach kół. Budowa, zaplatanie szprych, zabezpieczenia
ODPOWIEDZ
robertskp
Posty: 14
Rejestracja: 14 lut 2019, 15:13
Lokalizacja: Osielsko

nominalnie 27,5", czy jest sens zaplatać w 26"

Post autor: robertskp » 21 lis 2019, 10:24

Witam,
proszę o wasze opinie, przerabiam Meridę Big Seven 27,5" z oponami Schwalbe Rocket Ron 2.25 na lekkiego elektryka, bateria bidon + przekładniowy Bafang max 500W kaseta. W jakie koło zapleść silnik. Zastanawiam się czy jest sens dawać obręcz 26" + opona Schwalbe 2.35?

Awatar użytkownika
Umbur
Moderator
Posty: 1323
Rejestracja: 27 kwie 2017, 11:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: nominalnie 27,5", czy jest sens zaplatać w 26"

Post autor: Umbur » 21 lis 2019, 10:34

Zależy gdzie chcesz jeździć. Wyższy profil opony, to mniej "snejków" i trochę lepsza amortyzacja.

robertskp
Posty: 14
Rejestracja: 14 lut 2019, 15:13
Lokalizacja: Osielsko

Re: nominalnie 27,5", czy jest sens zaplatać w 26"

Post autor: robertskp » 21 lis 2019, 10:43

Wysokość opony zwiększy się o kilka mm, a rower obniży się o około centymetr, odciążę trochę silnik, ale czy nie będę haczył o glebę korbą? Jazda głównie leśne ścieżki.

Awatar użytkownika
Umbur
Moderator
Posty: 1323
Rejestracja: 27 kwie 2017, 11:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: nominalnie 27,5", czy jest sens zaplatać w 26"

Post autor: Umbur » 21 lis 2019, 10:58

Myślałem raczej o wyższym profilu, ale nie mogę sobie przypomnieć jaką miałem. ;)
26"x2,7 lub 26"x2,75. W Falconie mam Duro 26"x3,0 Wildlife Leopard, ale może Ci nie wejść w ramę.

robertskp
Posty: 14
Rejestracja: 14 lut 2019, 15:13
Lokalizacja: Osielsko

Re: nominalnie 27,5", czy jest sens zaplatać w 26"

Post autor: robertskp » 21 lis 2019, 11:53

szerokość 2,6- 2,75 może się zmieści, ale są to fajne opony do konstrukcji o wadze od 30kg, grube, wytrzymałe. Ja chce się zmieścić w 22kg(rower obecnie 11kg, silnik max 4kg, bateria + sterownik max 7kg) dlatego chce "badziewne" schwalbe o wadze 700-800g.

Awatar użytkownika
Umbur
Moderator
Posty: 1323
Rejestracja: 27 kwie 2017, 11:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: nominalnie 27,5", czy jest sens zaplatać w 26"

Post autor: Umbur » 21 lis 2019, 13:06

Sam sobie odpowiadasz na pytania, więc po co je zadajesz? :D

robertskp
Posty: 14
Rejestracja: 14 lut 2019, 15:13
Lokalizacja: Osielsko

Re: nominalnie 27,5", czy jest sens zaplatać w 26"

Post autor: robertskp » 21 lis 2019, 14:17

nie pytam, o to jakie opony, tylko o zmianę koła na 26", wiele osób zakłada mniejsze koło z tyłu pod silnik, bo ma to wiele plusów, ale pewnie są i minusy bo rama jest do kół 27,5

Awatar użytkownika
Umbur
Moderator
Posty: 1323
Rejestracja: 27 kwie 2017, 11:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: nominalnie 27,5", czy jest sens zaplatać w 26"

Post autor: Umbur » 21 lis 2019, 14:29

Te wiele osób zakłada 26" z takich powodów jakie Ci podałem. Dodatkowo chodzi o zrywanie szprych, ale to dla mocniejszych silników - Ty chcesz tam włożyć 500W, więc Ciebie to nie dotyczy. Zostaw 27,5".

Radowit
Posty: 87
Rejestracja: 17 maja 2019, 22:38
Lokalizacja: Kostrzyn nad Odrą

Różnica średnicy koła 26 a 24

Post autor: Radowit » 16 mar 2020, 20:52

Siema, pozwolę sobie na podpięcie do tematu.
Mxus 45H 60V 52A
Nominalnie było 26"//1.95", teraz jest 26"//2.5".
Jeżdżę głównie po leśnych wertepach na których ciężko utrzymać prędkość 20-25kmh, więc zastanawiam się czy nie założyć 24"//~2,7"
Silnik niby się nie grzeje, ale mam chęć na bardziej pagórkowaty teren
Pytanie tylko czy na mniejszym kole nie będzie jeszcze trudniej pokonywać wertepów?
Jaka jest średnica koła 24"//2,7"?

ODPOWIEDZ