nominalnie 27,5", czy jest sens zaplatać w 26"

Dział dotyczący napędów z silnikiem umieszczonym w piastach kół.
ODPOWIEDZ
robertskp
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: 14 lut 2019, 15:13
Lokalizacja: Osielsko

nominalnie 27,5", czy jest sens zaplatać w 26"

Post autor: robertskp »

Witam,
proszę o wasze opinie, przerabiam Meridę Big Seven 27,5" z oponami Schwalbe Rocket Ron 2.25 na lekkiego elektryka, bateria bidon + przekładniowy Bafang max 500W kaseta. W jakie koło zapleść silnik. Zastanawiam się czy jest sens dawać obręcz 26" + opona Schwalbe 2.35?
Awatar użytkownika
Umbur
Moderator
Posty: 1346
Rejestracja: 27 kwie 2017, 11:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: nominalnie 27,5", czy jest sens zaplatać w 26"

Post autor: Umbur »

Zależy gdzie chcesz jeździć. Wyższy profil opony, to mniej "snejków" i trochę lepsza amortyzacja.
robertskp
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: 14 lut 2019, 15:13
Lokalizacja: Osielsko

Re: nominalnie 27,5", czy jest sens zaplatać w 26"

Post autor: robertskp »

Wysokość opony zwiększy się o kilka mm, a rower obniży się o około centymetr, odciążę trochę silnik, ale czy nie będę haczył o glebę korbą? Jazda głównie leśne ścieżki.
Awatar użytkownika
Umbur
Moderator
Posty: 1346
Rejestracja: 27 kwie 2017, 11:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: nominalnie 27,5", czy jest sens zaplatać w 26"

Post autor: Umbur »

Myślałem raczej o wyższym profilu, ale nie mogę sobie przypomnieć jaką miałem. ;)
26"x2,7 lub 26"x2,75. W Falconie mam Duro 26"x3,0 Wildlife Leopard, ale może Ci nie wejść w ramę.
robertskp
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: 14 lut 2019, 15:13
Lokalizacja: Osielsko

Re: nominalnie 27,5", czy jest sens zaplatać w 26"

Post autor: robertskp »

szerokość 2,6- 2,75 może się zmieści, ale są to fajne opony do konstrukcji o wadze od 30kg, grube, wytrzymałe. Ja chce się zmieścić w 22kg(rower obecnie 11kg, silnik max 4kg, bateria + sterownik max 7kg) dlatego chce "badziewne" schwalbe o wadze 700-800g.
Awatar użytkownika
Umbur
Moderator
Posty: 1346
Rejestracja: 27 kwie 2017, 11:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: nominalnie 27,5", czy jest sens zaplatać w 26"

Post autor: Umbur »

Sam sobie odpowiadasz na pytania, więc po co je zadajesz? :D
robertskp
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: 14 lut 2019, 15:13
Lokalizacja: Osielsko

Re: nominalnie 27,5", czy jest sens zaplatać w 26"

Post autor: robertskp »

nie pytam, o to jakie opony, tylko o zmianę koła na 26", wiele osób zakłada mniejsze koło z tyłu pod silnik, bo ma to wiele plusów, ale pewnie są i minusy bo rama jest do kół 27,5
Awatar użytkownika
Umbur
Moderator
Posty: 1346
Rejestracja: 27 kwie 2017, 11:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: nominalnie 27,5", czy jest sens zaplatać w 26"

Post autor: Umbur »

Te wiele osób zakłada 26" z takich powodów jakie Ci podałem. Dodatkowo chodzi o zrywanie szprych, ale to dla mocniejszych silników - Ty chcesz tam włożyć 500W, więc Ciebie to nie dotyczy. Zostaw 27,5".
Radowit
Forumowicz
Posty: 83
Rejestracja: 17 maja 2019, 22:38
Lokalizacja: Kostrzyn nad Odrą

Różnica średnicy koła 26 a 24

Post autor: Radowit »

Siema, pozwolę sobie na podpięcie do tematu.
Mxus 45H 60V 52A
Nominalnie było 26"//1.95", teraz jest 26"//2.5".
Jeżdżę głównie po leśnych wertepach na których ciężko utrzymać prędkość 20-25kmh, więc zastanawiam się czy nie założyć 24"//~2,7"
Silnik niby się nie grzeje, ale mam chęć na bardziej pagórkowaty teren
Pytanie tylko czy na mniejszym kole nie będzie jeszcze trudniej pokonywać wertepów?
Jaka jest średnica koła 24"//2,7"?
Awatar użytkownika
Gizmo79
Forumowicz
Posty: 31
Rejestracja: 01 sty 2020, 18:52
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: nominalnie 27,5", czy jest sens zaplatać w 26"

Post autor: Gizmo79 »

Też zastanawiam się nad zmianą z 27.5" na 26" silnik Rapid 1100 czy da mi to jakies wymierne korzyści, lepsze przyspieszenie, wol iej się bedzie nagrzewał, większa prędkość, wiekszy zasięg?? A jak juz zmieniac to tylko tył czy przednie koło też?? Jednego jestem pewien że napewno nie bedzie przekłamywał licznik bo na ktlcd3 nie ma opcji ustawienia koła 27.5" tylko 26 lub 28. Mam ustawione 28" i na 10 km oszukuje 1 km za duzo czyli wychodzi 9km.
Kross Hexagon R8 ,Rapid M1100
Awatar użytkownika
moonkagliwicee
Forumowicz
Posty: 294
Rejestracja: 21 cze 2019, 9:42

Re: nominalnie 27,5", czy jest sens zaplatać w 26"

Post autor: moonkagliwicee »

Kombinujac podcza budowy roweru przerabialem temat wymiany obreczy na miejsze. Kona Coiler oryginalnie na 26" na oponach 2.35" ale po czasie zmienilem tyl na 24x2.8 zeby zyskac na przyspieszeniu. Po czasie 24" zawedrowaly rowniez na przod i obecnie na oponie 24x3.0 z typowo streetowym bieznikiem 16s 45A i qs205 35h rower robi robote. Predkosc max tylko 52kmh ale przyspieszenie na sabku mini i malych kolach potrafi zaskoczyc :)
Dark eCruiser - mxus xf08c, bidon 36v 13Ah, sterownik lishui 18A max
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5764
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: nominalnie 27,5", czy jest sens zaplatać w 26"

Post autor: pxl666 »

moonkagliwicee pisze:
30 maja 2020, 22:37
Kombinujac podcza budowy roweru przerabialem temat wymiany obreczy na miejsze. Kona Coiler oryginalnie na 26" na oponach 2.35" ale po czasie zmienilem tyl na 24x2.8 zeby zyskac na przyspieszeniu. Po czasie 24" zawedrowaly rowniez na przod i obecnie na oponie 24x3.0 z typowo streetowym bieznikiem 16s 45A i qs205 35h rower robi robote. Predkosc max tylko 52kmh ale przyspieszenie na sabku mini i malych kolach potrafi zaskoczyc :)
Jak To wygląda na foto?
tkoko
Forumowicz
Posty: 4924
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: nominalnie 27,5", czy jest sens zaplatać w 26"

Post autor: tkoko »

Gizmo79 pisze:
30 maja 2020, 13:54
..... Jednego jestem pewien że napewno nie bedzie przekłamywał licznik bo na ktlcd3 nie ma opcji ustawienia koła 27.5" tylko 26 lub 28. Mam ustawione 28" i na 10 km oszukuje 1 km za duzo czyli wychodzi 9km.
Tego nie byłbym taki pewny :D , różnica między "cienką" a "grubą" oponą 26" to ~5%, czyli podobnie jak między 27.5" a 28". Sam w Yochu miałem licznik, w którym był "rozjazd" między prędkością a zasięgiem z 30%. Tak więc kombinując by wskazania prędkości były OK, wskazania zasięgu były do bani, i odwrotnie.
Załączniki
rozmiar koła.jpg
Awatar użytkownika
Gizmo79
Forumowicz
Posty: 31
Rejestracja: 01 sty 2020, 18:52
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: nominalnie 27,5", czy jest sens zaplatać w 26"

Post autor: Gizmo79 »

tkoko pisze:
31 maja 2020, 9:04
Gizmo79 pisze:
30 maja 2020, 13:54
..... różnica między "cienką" a "grubą" oponą 26" to ~5%, czyli podobnie jak między 27.5" a 28".
U mnie na liczniku sigma gdzie mogę wprowadzic dokładny obwód koła różnica miedzy sigmą a tym co pokazuje ktlcd3 to 10% to sporo... szkoda że nie da się w ktlcd3 wprowadzić obwodu w mm. Ale mniejsza o to, czy zmiana obręczy z 27,5 na 26 da wymierne korzyści na + i bedzie warte inwestycji ?
Kross Hexagon R8 ,Rapid M1100
Awatar użytkownika
moonkagliwicee
Forumowicz
Posty: 294
Rejestracja: 21 cze 2019, 9:42

Re: nominalnie 27,5", czy jest sens zaplatać w 26"

Post autor: moonkagliwicee »

pxl666 pisze:
31 maja 2020, 0:33
moonkagliwicee pisze:
30 maja 2020, 22:37
Kombinujac podcza budowy roweru przerabialem temat wymiany obreczy na miejsze. Kona Coiler oryginalnie na 26" na oponach 2.35" ale po czasie zmienilem tyl na 24x2.8 zeby zyskac na przyspieszeniu. Po czasie 24" zawedrowaly rowniez na przod i obecnie na oponie 24x3.0 z typowo streetowym bieznikiem 16s 45A i qs205 35h rower robi robote. Predkosc max tylko 52kmh ale przyspieszenie na sabku mini i malych kolach potrafi zaskoczyc :)
Jak To wygląda na foto?
24" przod i tyl
Załączniki
Screenshot_20200531-151901_Gallery.jpg
Dark eCruiser - mxus xf08c, bidon 36v 13Ah, sterownik lishui 18A max
tkoko
Forumowicz
Posty: 4924
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: nominalnie 27,5", czy jest sens zaplatać w 26"

Post autor: tkoko »

Moim zdaniem nie warto się w to bawić. Zyskasz trochę na przyśpieszeniu i podjazdach pod górkę, stracisz na prędkości maksymalnej, to wszystko. Czy warte to jest dodatkowych pieniędzy i czasu, sam sobie musisz odpowiedzieć?
Awatar użytkownika
moonkagliwicee
Forumowicz
Posty: 294
Rejestracja: 21 cze 2019, 9:42

Re: nominalnie 27,5", czy jest sens zaplatać w 26"

Post autor: moonkagliwicee »

tkoko pisze:
31 maja 2020, 15:26
Moim zdaniem nie warto się w to bawić. Zyskasz trochę na przyśpieszeniu i podjazdach pod górkę, stracisz na prędkości maksymalnej, to wszystko. Czy warte to jest dodatkowych pieniędzy i czasu, sam sobie musisz odpowiedzieć?
To zalezy kto jaki efekt chce uzyskac. Ja zmienilem na 24" ze wzgledu na lepsze przyspieszenie. Mieszkam w NL wiec za szybko sobie nie pojezdze. Moja srednia predkosc to ok 35kmh wiec zejscie z 26" bylo w moim przypadku sensowne. Czasami lubie poszalec i wtedy male kola daja niesamowita frajde gdy wcisniesz manete w opor i mocno depniesz w pedaly
Dark eCruiser - mxus xf08c, bidon 36v 13Ah, sterownik lishui 18A max
Awatar użytkownika
Gizmo79
Forumowicz
Posty: 31
Rejestracja: 01 sty 2020, 18:52
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: nominalnie 27,5", czy jest sens zaplatać w 26"

Post autor: Gizmo79 »

moonkagliwicee pisze:
31 maja 2020, 22:08

To zalezy kto jaki efekt chce uzyskac. Ja zmienilem na 24" ze wzgledu na lepsze przyspieszenie....
A jak oceniasz ten wzrost przyspieszenia po zmianie kół na mniejsze bardzo odczuwalny??
Tak się zastanawiam i myślę ze tkoko ma rację i szkoda się bawic w zamiane przynajmniej w moim przypadku na tak mizernym zestawie 😂
Kross Hexagon R8 ,Rapid M1100
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5764
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: nominalnie 27,5", czy jest sens zaplatać w 26"

Post autor: pxl666 »

z mojej perspektywy można założyć grubszy kapeć oraz zmieniając np tylko tył , lekko poprawić geometrię na zjazdy , moment również na pewno lekko wzrośnie wiec same plusy
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5764
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: nominalnie 27,5", czy jest sens zaplatać w 26"

Post autor: pxl666 »

moonkagliwicee pisze:
31 maja 2020, 15:20
pxl666 pisze:
31 maja 2020, 0:33
Jak To wygląda na foto?
24" przod i tyl
czy myślisz ze jest szansa zmieścić w tej ramie 24x3 duro kostka ?

https://allegro.pl/oferta/opona-24-x-3- ... 4291fbf951
Awatar użytkownika
moonkagliwicee
Forumowicz
Posty: 294
Rejestracja: 21 cze 2019, 9:42

Re: nominalnie 27,5", czy jest sens zaplatać w 26"

Post autor: moonkagliwicee »

Ciezko jesli mi jakos jednoznacznie ocenic wzrost przyspieszenia po zmianie na 24" gdyz sytuacja byla troche bardziej skomplikowana. Pierwszym silnikiem byl u mnie rapid1000 na 26" ale po miesiacu stwierdzilem, ze to nie dla mnie i wynalazlem qs205 35h. Zamowilem go na 24" bo na 13s i 30a balem sie, ze przy 26" bedzie sie slimaczyl. Jechal fajnie ale sterownik jaki byl wtedy zamontowany to kt sinus wiec soft start niszczyl cala zabawe wiec przyszedl czas na sabka mini oraz 16s8p na vtc5a. Obecnie 3000w, hard start oraz male kola na gladkim jak pupa biezniku popychaja rower do przodu bez znaczenia na predkosc z jaka jedziemy. Po drodze do pracy mam dosyc dlugi podjazd na wiadukt nad rzeka. Zazwyczaj podjezdzam tam na pas i 500w pomocy z predkoscia do 35kmh. Po nacisnieciu manetki do oporu rower mimo sporej pochylosci osiaga bez problemu predkosc max wiec moment jest dostepny prawie zawsze. Moge nawet stwierdzic, ze wieksza moc byla by juz przesada w ramie jaka posiadam gdyz juz teraz czasami trzeba walczyc aby przy naglym przyspieszeniu nie zgubic roweru spod dupy 😉 A co do Duro 24x3" to mysle, ze weszla by spokojnie bo skoro w Stinky sie miesci to i tutaj nie bylo by problemow
Dark eCruiser - mxus xf08c, bidon 36v 13Ah, sterownik lishui 18A max
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5764
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: nominalnie 27,5", czy jest sens zaplatać w 26"

Post autor: pxl666 »

moonkagliwicee pisze:
01 cze 2020, 15:33
co do Duro 24x3" to mysle, ze weszla by spokojnie bo skoro w Stinky sie miesci to i tutaj nie bylo by problemow
no własnie na 26 obręczy się nie zmieści , tak ustaliłem z koleżką który ma te duro . dlatego pomysł na 24 cale... ale to mało kto ma w konie
Awatar użytkownika
Gizmo79
Forumowicz
Posty: 31
Rejestracja: 01 sty 2020, 18:52
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: nominalnie 27,5", czy jest sens zaplatać w 26"

Post autor: Gizmo79 »

moonkagliwicee pisze:
01 cze 2020, 15:33
Ciezko jesli mi jakos jednoznacznie ocenic wzrost przyspieszenia po zmianie na 24" gdyz sytuacja byla troche bardziej skomplikowana. Pierwszym silnikiem byl u mnie rapid1000 na 26" ale po miesiacu stwierdzilem, ze to nie dla mnie....
Dzięki za wyczerpującą odpowiedz... moim głównym ograniczeniem przy rozbudowie stanowi problem z ładowaniem baterii musze mieć bidonowke żeby móc ją zabrać do domu i naładować nie moge więc budować aku który mógłbym bardziej niż 30A obciążyć. Ogólnie na zestaw nie narzekam ale myslalem ze troszkę więcej życia można z niego wykrzesać w granicach rozsądku, dlatego myslalem zeby dać mniejsze koło ewentualnie jakis mocniejszy sterownik np taki 30A tylko czy to nie będzie mi sie gotowało jak będzie pracowac na granicy swoich możliwości?
Akumulator max może oddać 35A ogniwa Samsung 35e a silnik max przyjąć 30A to są dane wg producenta.
Kross Hexagon R8 ,Rapid M1100
Awatar użytkownika
kazuk
Forumowicz
Posty: 85
Rejestracja: 17 lip 2018, 21:41
Lokalizacja: KALISZ

Re: nominalnie 27,5", czy jest sens zaplatać w 26"

Post autor: kazuk »

ja zmieniłem tył z 26 na 24 i jestem zadowolony.
teraz dużo lepiej jeździ się po trudnym terenie,większy moment obrotowy na kole
z tym , ze mam szybki silnik i na poprzednim kole 26 nie był w stanie osiągnąć maksymalnej prędkości na prostej ( co innego z górki )
Dodatkowo miałem możliwość podniesienia maksymalnie tylne zwieszenie ( zmiana wahacza przy amortyzatorze tylnym )

jeśli zakładasz silnik z przekładnią to raczej dobierz koło do zalecanych przez producenta silnika , Chyba że zależy ci na większej mocy kosztem prędkości.Z tym ze przy ramie sztywnej nie wiem jak będzie z wysokością pedałów ,czy nie będziesz miał ich za blisko ziemi

https://photos.app.goo.gl/dQyjjtZUnEbWMXK38
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5764
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: nominalnie 27,5", czy jest sens zaplatać w 26"

Post autor: pxl666 »

kazuk pisze:
15 cze 2020, 15:07
ja zmieniłem tył z 26 na 24 i jestem zadowolony.
teraz dużo lepiej jeździ się po trudnym terenie,większy moment obrotowy na kole
z tym , ze mam szybki silnik i na poprzednim kole 26 nie był w stanie osiągnąć maksymalnej prędkości na prostej ( co innego z górki )
Dodatkowo miałem możliwość podniesienia maksymalnie tylne zwieszenie ( zmiana wahacza przy amortyzatorze tylnym )

jeśli zakładasz silnik z przekładnią to raczej dobierz koło do zalecanych przez producenta silnika , Chyba że zależy ci na większej mocy kosztem prędkości.Z tym ze przy ramie sztywnej nie wiem jak będzie z wysokością pedałów ,czy nie będziesz miał ich za blisko ziemi

https://photos.app.goo.gl/dQyjjtZUnEbWMXK38
Coto za widelec?
Awatar użytkownika
kazuk
Forumowicz
Posty: 85
Rejestracja: 17 lip 2018, 21:41
Lokalizacja: KALISZ

Re: nominalnie 27,5", czy jest sens zaplatać w 26"

Post autor: kazuk »

pxl666 pisze:
15 cze 2020, 16:48
kazuk pisze:
15 cze 2020, 15:07
ja zmieniłem tył z 26 na 24 i jestem zadowolony.
teraz dużo lepiej jeździ się po trudnym terenie,większy moment obrotowy na kole
z tym , ze mam szybki silnik i na poprzednim kole 26 nie był w stanie osiągnąć maksymalnej prędkości na prostej ( co innego z górki )
Dodatkowo miałem możliwość podniesienia maksymalnie tylne zwieszenie ( zmiana wahacza przy amortyzatorze tylnym )

jeśli zakładasz silnik z przekładnią to raczej dobierz koło do zalecanych przez producenta silnika , Chyba że zależy ci na większej mocy kosztem prędkości.Z tym ze przy ramie sztywnej nie wiem jak będzie z wysokością pedałów ,czy nie będziesz miał ich za blisko ziemi

https://photos.app.goo.gl/dQyjjtZUnEbWMXK38
Coto za widelec?
chińczyk ZOOM
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5764
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: nominalnie 27,5", czy jest sens zaplatać w 26"

Post autor: pxl666 »

Możesz coś o nim coś napisać?
Awatar użytkownika
kazuk
Forumowicz
Posty: 85
Rejestracja: 17 lip 2018, 21:41
Lokalizacja: KALISZ

Re: nominalnie 27,5", czy jest sens zaplatać w 26"

Post autor: kazuk »

pxl666 pisze:
17 cze 2020, 23:59
Możesz coś o nim coś napisać?
Nic specjalnego, poza ceną :D
słabo wybiera nierówności a z uwagi na duży skok musiałem go skręcić na bardziej sztywny bo za bardzo nurkował przy hamowaniu .
On nie ma oleju tylko sam smar ,a próba zalania olejem kończy się wyciekami
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5764
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: nominalnie 27,5", czy jest sens zaplatać w 26"

Post autor: pxl666 »

kazuk pisze:
22 cze 2020, 11:52
pxl666 pisze:
17 cze 2020, 23:59
Możesz coś o nim coś napisać?
Nic specjalnego, poza ceną :D
słabo wybiera nierówności a z uwagi na duży skok musiałem go skręcić na bardziej sztywny bo za bardzo nurkował przy hamowaniu .
On nie ma oleju tylko sam smar ,a próba zalania olejem kończy się wyciekami
Dzięki za info bo miałem na niego ofertę ale właśnie niewiele o nim wiem a niby ciekawy ale podejrzany widelec . A ile wazysz z rowerem ?
Awatar użytkownika
Zxc843
Forumowicz
Posty: 665
Rejestracja: 30 gru 2018, 16:11
Lokalizacja: Kraków

Re: nominalnie 27,5", czy jest sens zaplatać w 26"

Post autor: Zxc843 »

ZOOM DH
KRAKÓW
Awatar użytkownika
kazuk
Forumowicz
Posty: 85
Rejestracja: 17 lip 2018, 21:41
Lokalizacja: KALISZ

Re: nominalnie 27,5", czy jest sens zaplatać w 26"

Post autor: kazuk »

pxl666 pisze:
22 cze 2020, 18:28
kazuk pisze:
22 cze 2020, 11:52
Nic specjalnego, poza ceną :D
słabo wybiera nierówności a z uwagi na duży skok musiałem go skręcić na bardziej sztywny bo za bardzo nurkował przy hamowaniu .
On nie ma oleju tylko sam smar ,a próba zalania olejem kończy się wyciekami
Dzięki za info bo miałem na niego ofertę ale właśnie niewiele o nim wiem a niby ciekawy ale podejrzany widelec . A ile wazysz z rowerem ?
ja prawie 100 kg
a roweru nie ważyłem coś w przedziale 30-40 kg
mam kupiony taki
Amortyzator SUNTOUR AION 27,5 160mm QR15
ale nie chce mi się go przekładać bo ma inną piastę 15mm i jakoś ten ZOOM mi się bardziej podoba z wyglądu :D, no i przy hamowaniu z dużych prędkości wydaje mi się bardziej wytrzymały bo ma dwie półki .
roland
Forumowicz
Posty: 213
Rejestracja: 26 cze 2019, 8:14
Lokalizacja: Wrocław

Re: nominalnie 27,5", czy jest sens zaplatać w 26"

Post autor: roland »

Elektryfikowałem rower żony, to rower na kołach 27.5. Szybkie pomiary pokazują że różnica 26 i 27.5 jest symboliczna, wstawiłem na tył koło 26 z oponą super moto 2.4 i ciekawostka, mierząc metrówką średnica tego tylnego koła (wraz z oponą) jest o 1 cm większa niż przedniego 27.5 z oponą 2.1. Moim zdaniem więc do roweru na 27.5 można spokojnie wstawić koło 26 i ewentualną (nieznaczną) różnicę skompensować większą oponą.
ODPOWIEDZ