nominalnie 27,5", czy jest sens zaplatać w 26"
-
- Nowicjusz
- Posty: 14
- Rejestracja: 14 lut 2019, 15:13
- Lokalizacja: Osielsko
nominalnie 27,5", czy jest sens zaplatać w 26"
Witam,
proszę o wasze opinie, przerabiam Meridę Big Seven 27,5" z oponami Schwalbe Rocket Ron 2.25 na lekkiego elektryka, bateria bidon + przekładniowy Bafang max 500W kaseta. W jakie koło zapleść silnik. Zastanawiam się czy jest sens dawać obręcz 26" + opona Schwalbe 2.35?
proszę o wasze opinie, przerabiam Meridę Big Seven 27,5" z oponami Schwalbe Rocket Ron 2.25 na lekkiego elektryka, bateria bidon + przekładniowy Bafang max 500W kaseta. W jakie koło zapleść silnik. Zastanawiam się czy jest sens dawać obręcz 26" + opona Schwalbe 2.35?
- Umbur
- Moderator
- Posty: 1346
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 11:02
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: nominalnie 27,5", czy jest sens zaplatać w 26"
Zależy gdzie chcesz jeździć. Wyższy profil opony, to mniej "snejków" i trochę lepsza amortyzacja.
-
- Nowicjusz
- Posty: 14
- Rejestracja: 14 lut 2019, 15:13
- Lokalizacja: Osielsko
Re: nominalnie 27,5", czy jest sens zaplatać w 26"
Wysokość opony zwiększy się o kilka mm, a rower obniży się o około centymetr, odciążę trochę silnik, ale czy nie będę haczył o glebę korbą? Jazda głównie leśne ścieżki.
- Umbur
- Moderator
- Posty: 1346
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 11:02
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: nominalnie 27,5", czy jest sens zaplatać w 26"
Myślałem raczej o wyższym profilu, ale nie mogę sobie przypomnieć jaką miałem.
26"x2,7 lub 26"x2,75. W Falconie mam Duro 26"x3,0 Wildlife Leopard, ale może Ci nie wejść w ramę.
26"x2,7 lub 26"x2,75. W Falconie mam Duro 26"x3,0 Wildlife Leopard, ale może Ci nie wejść w ramę.
-
- Nowicjusz
- Posty: 14
- Rejestracja: 14 lut 2019, 15:13
- Lokalizacja: Osielsko
Re: nominalnie 27,5", czy jest sens zaplatać w 26"
szerokość 2,6- 2,75 może się zmieści, ale są to fajne opony do konstrukcji o wadze od 30kg, grube, wytrzymałe. Ja chce się zmieścić w 22kg(rower obecnie 11kg, silnik max 4kg, bateria + sterownik max 7kg) dlatego chce "badziewne" schwalbe o wadze 700-800g.
- Umbur
- Moderator
- Posty: 1346
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 11:02
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: nominalnie 27,5", czy jest sens zaplatać w 26"
Sam sobie odpowiadasz na pytania, więc po co je zadajesz?
-
- Nowicjusz
- Posty: 14
- Rejestracja: 14 lut 2019, 15:13
- Lokalizacja: Osielsko
Re: nominalnie 27,5", czy jest sens zaplatać w 26"
nie pytam, o to jakie opony, tylko o zmianę koła na 26", wiele osób zakłada mniejsze koło z tyłu pod silnik, bo ma to wiele plusów, ale pewnie są i minusy bo rama jest do kół 27,5
- Umbur
- Moderator
- Posty: 1346
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 11:02
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: nominalnie 27,5", czy jest sens zaplatać w 26"
Te wiele osób zakłada 26" z takich powodów jakie Ci podałem. Dodatkowo chodzi o zrywanie szprych, ale to dla mocniejszych silników - Ty chcesz tam włożyć 500W, więc Ciebie to nie dotyczy. Zostaw 27,5".
-
- Forumowicz
- Posty: 83
- Rejestracja: 17 maja 2019, 22:38
- Lokalizacja: Kostrzyn nad Odrą
Różnica średnicy koła 26 a 24
Siema, pozwolę sobie na podpięcie do tematu.
Mxus 45H 60V 52A
Nominalnie było 26"//1.95", teraz jest 26"//2.5".
Jeżdżę głównie po leśnych wertepach na których ciężko utrzymać prędkość 20-25kmh, więc zastanawiam się czy nie założyć 24"//~2,7"
Silnik niby się nie grzeje, ale mam chęć na bardziej pagórkowaty teren
Pytanie tylko czy na mniejszym kole nie będzie jeszcze trudniej pokonywać wertepów?
Jaka jest średnica koła 24"//2,7"?
Mxus 45H 60V 52A
Nominalnie było 26"//1.95", teraz jest 26"//2.5".
Jeżdżę głównie po leśnych wertepach na których ciężko utrzymać prędkość 20-25kmh, więc zastanawiam się czy nie założyć 24"//~2,7"
Silnik niby się nie grzeje, ale mam chęć na bardziej pagórkowaty teren
Pytanie tylko czy na mniejszym kole nie będzie jeszcze trudniej pokonywać wertepów?
Jaka jest średnica koła 24"//2,7"?
- Gizmo79
- Forumowicz
- Posty: 31
- Rejestracja: 01 sty 2020, 18:52
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: nominalnie 27,5", czy jest sens zaplatać w 26"
Też zastanawiam się nad zmianą z 27.5" na 26" silnik Rapid 1100 czy da mi to jakies wymierne korzyści, lepsze przyspieszenie, wol iej się bedzie nagrzewał, większa prędkość, wiekszy zasięg?? A jak juz zmieniac to tylko tył czy przednie koło też?? Jednego jestem pewien że napewno nie bedzie przekłamywał licznik bo na ktlcd3 nie ma opcji ustawienia koła 27.5" tylko 26 lub 28. Mam ustawione 28" i na 10 km oszukuje 1 km za duzo czyli wychodzi 9km.
Kross Hexagon R8 ,Rapid M1100
- moonkagliwicee
- Forumowicz
- Posty: 294
- Rejestracja: 21 cze 2019, 9:42
Re: nominalnie 27,5", czy jest sens zaplatać w 26"
Kombinujac podcza budowy roweru przerabialem temat wymiany obreczy na miejsze. Kona Coiler oryginalnie na 26" na oponach 2.35" ale po czasie zmienilem tyl na 24x2.8 zeby zyskac na przyspieszeniu. Po czasie 24" zawedrowaly rowniez na przod i obecnie na oponie 24x3.0 z typowo streetowym bieznikiem 16s 45A i qs205 35h rower robi robote. Predkosc max tylko 52kmh ale przyspieszenie na sabku mini i malych kolach potrafi zaskoczyc
Dark eCruiser - mxus xf08c, bidon 36v 13Ah, sterownik lishui 18A max
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5888
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: nominalnie 27,5", czy jest sens zaplatać w 26"
Jak To wygląda na foto?moonkagliwicee pisze: ↑30 maja 2020, 22:37Kombinujac podcza budowy roweru przerabialem temat wymiany obreczy na miejsze. Kona Coiler oryginalnie na 26" na oponach 2.35" ale po czasie zmienilem tyl na 24x2.8 zeby zyskac na przyspieszeniu. Po czasie 24" zawedrowaly rowniez na przod i obecnie na oponie 24x3.0 z typowo streetowym bieznikiem 16s 45A i qs205 35h rower robi robote. Predkosc max tylko 52kmh ale przyspieszenie na sabku mini i malych kolach potrafi zaskoczyc
-
- Forumowicz
- Posty: 5065
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: nominalnie 27,5", czy jest sens zaplatać w 26"
Tego nie byłbym taki pewny , różnica między "cienką" a "grubą" oponą 26" to ~5%, czyli podobnie jak między 27.5" a 28". Sam w Yochu miałem licznik, w którym był "rozjazd" między prędkością a zasięgiem z 30%. Tak więc kombinując by wskazania prędkości były OK, wskazania zasięgu były do bani, i odwrotnie.
- Gizmo79
- Forumowicz
- Posty: 31
- Rejestracja: 01 sty 2020, 18:52
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: nominalnie 27,5", czy jest sens zaplatać w 26"
tkoko pisze: ↑31 maja 2020, 9:04U mnie na liczniku sigma gdzie mogę wprowadzic dokładny obwód koła różnica miedzy sigmą a tym co pokazuje ktlcd3 to 10% to sporo... szkoda że nie da się w ktlcd3 wprowadzić obwodu w mm. Ale mniejsza o to, czy zmiana obręczy z 27,5 na 26 da wymierne korzyści na + i bedzie warte inwestycji ?
Kross Hexagon R8 ,Rapid M1100
- moonkagliwicee
- Forumowicz
- Posty: 294
- Rejestracja: 21 cze 2019, 9:42
Re: nominalnie 27,5", czy jest sens zaplatać w 26"
24" przod i tylpxl666 pisze: ↑31 maja 2020, 0:33Jak To wygląda na foto?moonkagliwicee pisze: ↑30 maja 2020, 22:37Kombinujac podcza budowy roweru przerabialem temat wymiany obreczy na miejsze. Kona Coiler oryginalnie na 26" na oponach 2.35" ale po czasie zmienilem tyl na 24x2.8 zeby zyskac na przyspieszeniu. Po czasie 24" zawedrowaly rowniez na przod i obecnie na oponie 24x3.0 z typowo streetowym bieznikiem 16s 45A i qs205 35h rower robi robote. Predkosc max tylko 52kmh ale przyspieszenie na sabku mini i malych kolach potrafi zaskoczyc
Dark eCruiser - mxus xf08c, bidon 36v 13Ah, sterownik lishui 18A max
-
- Forumowicz
- Posty: 5065
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: nominalnie 27,5", czy jest sens zaplatać w 26"
Moim zdaniem nie warto się w to bawić. Zyskasz trochę na przyśpieszeniu i podjazdach pod górkę, stracisz na prędkości maksymalnej, to wszystko. Czy warte to jest dodatkowych pieniędzy i czasu, sam sobie musisz odpowiedzieć?
- moonkagliwicee
- Forumowicz
- Posty: 294
- Rejestracja: 21 cze 2019, 9:42
Re: nominalnie 27,5", czy jest sens zaplatać w 26"
To zalezy kto jaki efekt chce uzyskac. Ja zmienilem na 24" ze wzgledu na lepsze przyspieszenie. Mieszkam w NL wiec za szybko sobie nie pojezdze. Moja srednia predkosc to ok 35kmh wiec zejscie z 26" bylo w moim przypadku sensowne. Czasami lubie poszalec i wtedy male kola daja niesamowita frajde gdy wcisniesz manete w opor i mocno depniesz w pedaly
Dark eCruiser - mxus xf08c, bidon 36v 13Ah, sterownik lishui 18A max
- Gizmo79
- Forumowicz
- Posty: 31
- Rejestracja: 01 sty 2020, 18:52
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: nominalnie 27,5", czy jest sens zaplatać w 26"
A jak oceniasz ten wzrost przyspieszenia po zmianie kół na mniejsze bardzo odczuwalny??moonkagliwicee pisze: ↑31 maja 2020, 22:08
To zalezy kto jaki efekt chce uzyskac. Ja zmienilem na 24" ze wzgledu na lepsze przyspieszenie....
Tak się zastanawiam i myślę ze tkoko ma rację i szkoda się bawic w zamiane przynajmniej w moim przypadku na tak mizernym zestawie
Kross Hexagon R8 ,Rapid M1100
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5888
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: nominalnie 27,5", czy jest sens zaplatać w 26"
z mojej perspektywy można założyć grubszy kapeć oraz zmieniając np tylko tył , lekko poprawić geometrię na zjazdy , moment również na pewno lekko wzrośnie wiec same plusy
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5888
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: nominalnie 27,5", czy jest sens zaplatać w 26"
czy myślisz ze jest szansa zmieścić w tej ramie 24x3 duro kostka ?
https://allegro.pl/oferta/opona-24-x-3- ... 4291fbf951
- moonkagliwicee
- Forumowicz
- Posty: 294
- Rejestracja: 21 cze 2019, 9:42
Re: nominalnie 27,5", czy jest sens zaplatać w 26"
Ciezko jesli mi jakos jednoznacznie ocenic wzrost przyspieszenia po zmianie na 24" gdyz sytuacja byla troche bardziej skomplikowana. Pierwszym silnikiem byl u mnie rapid1000 na 26" ale po miesiacu stwierdzilem, ze to nie dla mnie i wynalazlem qs205 35h. Zamowilem go na 24" bo na 13s i 30a balem sie, ze przy 26" bedzie sie slimaczyl. Jechal fajnie ale sterownik jaki byl wtedy zamontowany to kt sinus wiec soft start niszczyl cala zabawe wiec przyszedl czas na sabka mini oraz 16s8p na vtc5a. Obecnie 3000w, hard start oraz male kola na gladkim jak pupa biezniku popychaja rower do przodu bez znaczenia na predkosc z jaka jedziemy. Po drodze do pracy mam dosyc dlugi podjazd na wiadukt nad rzeka. Zazwyczaj podjezdzam tam na pas i 500w pomocy z predkoscia do 35kmh. Po nacisnieciu manetki do oporu rower mimo sporej pochylosci osiaga bez problemu predkosc max wiec moment jest dostepny prawie zawsze. Moge nawet stwierdzic, ze wieksza moc byla by juz przesada w ramie jaka posiadam gdyz juz teraz czasami trzeba walczyc aby przy naglym przyspieszeniu nie zgubic roweru spod dupy A co do Duro 24x3" to mysle, ze weszla by spokojnie bo skoro w Stinky sie miesci to i tutaj nie bylo by problemow
Dark eCruiser - mxus xf08c, bidon 36v 13Ah, sterownik lishui 18A max
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5888
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: nominalnie 27,5", czy jest sens zaplatać w 26"
no własnie na 26 obręczy się nie zmieści , tak ustaliłem z koleżką który ma te duro . dlatego pomysł na 24 cale... ale to mało kto ma w koniemoonkagliwicee pisze: ↑01 cze 2020, 15:33co do Duro 24x3" to mysle, ze weszla by spokojnie bo skoro w Stinky sie miesci to i tutaj nie bylo by problemow
- Gizmo79
- Forumowicz
- Posty: 31
- Rejestracja: 01 sty 2020, 18:52
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: nominalnie 27,5", czy jest sens zaplatać w 26"
Dzięki za wyczerpującą odpowiedz... moim głównym ograniczeniem przy rozbudowie stanowi problem z ładowaniem baterii musze mieć bidonowke żeby móc ją zabrać do domu i naładować nie moge więc budować aku który mógłbym bardziej niż 30A obciążyć. Ogólnie na zestaw nie narzekam ale myslalem ze troszkę więcej życia można z niego wykrzesać w granicach rozsądku, dlatego myslalem zeby dać mniejsze koło ewentualnie jakis mocniejszy sterownik np taki 30A tylko czy to nie będzie mi sie gotowało jak będzie pracowac na granicy swoich możliwości?moonkagliwicee pisze: ↑01 cze 2020, 15:33Ciezko jesli mi jakos jednoznacznie ocenic wzrost przyspieszenia po zmianie na 24" gdyz sytuacja byla troche bardziej skomplikowana. Pierwszym silnikiem byl u mnie rapid1000 na 26" ale po miesiacu stwierdzilem, ze to nie dla mnie....
Akumulator max może oddać 35A ogniwa Samsung 35e a silnik max przyjąć 30A to są dane wg producenta.
Kross Hexagon R8 ,Rapid M1100
- kazuk
- Forumowicz
- Posty: 85
- Rejestracja: 17 lip 2018, 21:41
- Lokalizacja: KALISZ
Re: nominalnie 27,5", czy jest sens zaplatać w 26"
ja zmieniłem tył z 26 na 24 i jestem zadowolony.
teraz dużo lepiej jeździ się po trudnym terenie,większy moment obrotowy na kole
z tym , ze mam szybki silnik i na poprzednim kole 26 nie był w stanie osiągnąć maksymalnej prędkości na prostej ( co innego z górki )
Dodatkowo miałem możliwość podniesienia maksymalnie tylne zwieszenie ( zmiana wahacza przy amortyzatorze tylnym )
jeśli zakładasz silnik z przekładnią to raczej dobierz koło do zalecanych przez producenta silnika , Chyba że zależy ci na większej mocy kosztem prędkości.Z tym ze przy ramie sztywnej nie wiem jak będzie z wysokością pedałów ,czy nie będziesz miał ich za blisko ziemi
https://photos.app.goo.gl/dQyjjtZUnEbWMXK38
teraz dużo lepiej jeździ się po trudnym terenie,większy moment obrotowy na kole
z tym , ze mam szybki silnik i na poprzednim kole 26 nie był w stanie osiągnąć maksymalnej prędkości na prostej ( co innego z górki )
Dodatkowo miałem możliwość podniesienia maksymalnie tylne zwieszenie ( zmiana wahacza przy amortyzatorze tylnym )
jeśli zakładasz silnik z przekładnią to raczej dobierz koło do zalecanych przez producenta silnika , Chyba że zależy ci na większej mocy kosztem prędkości.Z tym ze przy ramie sztywnej nie wiem jak będzie z wysokością pedałów ,czy nie będziesz miał ich za blisko ziemi
https://photos.app.goo.gl/dQyjjtZUnEbWMXK38
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5888
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: nominalnie 27,5", czy jest sens zaplatać w 26"
Coto za widelec?kazuk pisze: ↑15 cze 2020, 15:07ja zmieniłem tył z 26 na 24 i jestem zadowolony.
teraz dużo lepiej jeździ się po trudnym terenie,większy moment obrotowy na kole
z tym , ze mam szybki silnik i na poprzednim kole 26 nie był w stanie osiągnąć maksymalnej prędkości na prostej ( co innego z górki )
Dodatkowo miałem możliwość podniesienia maksymalnie tylne zwieszenie ( zmiana wahacza przy amortyzatorze tylnym )
jeśli zakładasz silnik z przekładnią to raczej dobierz koło do zalecanych przez producenta silnika , Chyba że zależy ci na większej mocy kosztem prędkości.Z tym ze przy ramie sztywnej nie wiem jak będzie z wysokością pedałów ,czy nie będziesz miał ich za blisko ziemi
https://photos.app.goo.gl/dQyjjtZUnEbWMXK38
- kazuk
- Forumowicz
- Posty: 85
- Rejestracja: 17 lip 2018, 21:41
- Lokalizacja: KALISZ
Re: nominalnie 27,5", czy jest sens zaplatać w 26"
chińczyk ZOOMpxl666 pisze: ↑15 cze 2020, 16:48Coto za widelec?kazuk pisze: ↑15 cze 2020, 15:07ja zmieniłem tył z 26 na 24 i jestem zadowolony.
teraz dużo lepiej jeździ się po trudnym terenie,większy moment obrotowy na kole
z tym , ze mam szybki silnik i na poprzednim kole 26 nie był w stanie osiągnąć maksymalnej prędkości na prostej ( co innego z górki )
Dodatkowo miałem możliwość podniesienia maksymalnie tylne zwieszenie ( zmiana wahacza przy amortyzatorze tylnym )
jeśli zakładasz silnik z przekładnią to raczej dobierz koło do zalecanych przez producenta silnika , Chyba że zależy ci na większej mocy kosztem prędkości.Z tym ze przy ramie sztywnej nie wiem jak będzie z wysokością pedałów ,czy nie będziesz miał ich za blisko ziemi
https://photos.app.goo.gl/dQyjjtZUnEbWMXK38
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5888
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
- kazuk
- Forumowicz
- Posty: 85
- Rejestracja: 17 lip 2018, 21:41
- Lokalizacja: KALISZ
Re: nominalnie 27,5", czy jest sens zaplatać w 26"
Nic specjalnego, poza ceną
słabo wybiera nierówności a z uwagi na duży skok musiałem go skręcić na bardziej sztywny bo za bardzo nurkował przy hamowaniu .
On nie ma oleju tylko sam smar ,a próba zalania olejem kończy się wyciekami
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5888
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: nominalnie 27,5", czy jest sens zaplatać w 26"
Dzięki za info bo miałem na niego ofertę ale właśnie niewiele o nim wiem a niby ciekawy ale podejrzany widelec . A ile wazysz z rowerem ?
- Zxc843
- Forumowicz
- Posty: 665
- Rejestracja: 30 gru 2018, 16:11
- Lokalizacja: Kraków
- kazuk
- Forumowicz
- Posty: 85
- Rejestracja: 17 lip 2018, 21:41
- Lokalizacja: KALISZ
Re: nominalnie 27,5", czy jest sens zaplatać w 26"
ja prawie 100 kg
a roweru nie ważyłem coś w przedziale 30-40 kg
mam kupiony taki
Amortyzator SUNTOUR AION 27,5 160mm QR15
ale nie chce mi się go przekładać bo ma inną piastę 15mm i jakoś ten ZOOM mi się bardziej podoba z wyglądu , no i przy hamowaniu z dużych prędkości wydaje mi się bardziej wytrzymały bo ma dwie półki .
-
- Forumowicz
- Posty: 213
- Rejestracja: 26 cze 2019, 8:14
- Lokalizacja: Wrocław
Re: nominalnie 27,5", czy jest sens zaplatać w 26"
Elektryfikowałem rower żony, to rower na kołach 27.5. Szybkie pomiary pokazują że różnica 26 i 27.5 jest symboliczna, wstawiłem na tył koło 26 z oponą super moto 2.4 i ciekawostka, mierząc metrówką średnica tego tylnego koła (wraz z oponą) jest o 1 cm większa niż przedniego 27.5 z oponą 2.1. Moim zdaniem więc do roweru na 27.5 można spokojnie wstawić koło 26 i ewentualną (nieznaczną) różnicę skompensować większą oponą.