Silnik przekładniowy, sprzegło jednokierunkowe
: 01 sty 2020, 8:55
Silniki przekładniowe (myslę że wszystkie) mają wolnobieg, który pozwala toczyć się do przodu bez oporu z silnika i przekładni.
Czasami to działa złe lub w ogóle nie działa, zwykle przez zablokowanie. Kiedy tak się dzieje, możesz poczuć opór silnika i usłyszeć szum przekładni podczas pchania lub pedałowania roweru do przodu - tak samo jak podczas popychania normalnego koła silnika piasty do tyłu.
Typowa konstrukcja to stalowa tarcza na górze silnika, po lewej stronie. Jest on przymocowany do wału silnika za pomocą klucza i pierścienia zabezpieczającego. Nylonowe koła planetarne są przymocowane do wolnego koła pod spodem. Pod nylonowymi przekładniami planetarnymi znajduje się krótki cylinder: bęben magnetyczny. Obraca się, gdy uzwojenia miedziane pod nim są zasilane, i przenosi swoją moc na nylonowe koła zębate z małą stalową przekładnią słoneczną pośrodku. Następnie nylonowe koła zębate napędzają piastę, chwytając ją za koło zębate pierścieniowe, które można zobaczyć w obudowie silnika po prawej stronie.
W podstawie pod pokrywą ukryte jest sprzegło jednokierunkowe, które jak w przykładzie (z internetu) bywa uszkodzone pękniete lub zacięte.
Pytanie do dyskusji : otwieraliście pokrywę, naprawialiście sprzęgło ?
Czasami to działa złe lub w ogóle nie działa, zwykle przez zablokowanie. Kiedy tak się dzieje, możesz poczuć opór silnika i usłyszeć szum przekładni podczas pchania lub pedałowania roweru do przodu - tak samo jak podczas popychania normalnego koła silnika piasty do tyłu.
Typowa konstrukcja to stalowa tarcza na górze silnika, po lewej stronie. Jest on przymocowany do wału silnika za pomocą klucza i pierścienia zabezpieczającego. Nylonowe koła planetarne są przymocowane do wolnego koła pod spodem. Pod nylonowymi przekładniami planetarnymi znajduje się krótki cylinder: bęben magnetyczny. Obraca się, gdy uzwojenia miedziane pod nim są zasilane, i przenosi swoją moc na nylonowe koła zębate z małą stalową przekładnią słoneczną pośrodku. Następnie nylonowe koła zębate napędzają piastę, chwytając ją za koło zębate pierścieniowe, które można zobaczyć w obudowie silnika po prawej stronie.
W podstawie pod pokrywą ukryte jest sprzegło jednokierunkowe, które jak w przykładzie (z internetu) bywa uszkodzone pękniete lub zacięte.
Pytanie do dyskusji : otwieraliście pokrywę, naprawialiście sprzęgło ?